Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op slot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op slot

    Hier helpt 'Sesam open U...' niet.
    Een stukje van de Hohenzollernbrücke in Keulen. Hier zijn duizenden slotjes aan bevestigd door verliefde koppels. Ze vereeuwigen zichzelf door een slot met daarop hun naam aan de brug vast te ketenen. Een bijzonder gezicht als je over deze brug loopt.
    Vond het wel iets hebben die kakofonie van kleuren. Benieuwd wat jullie er van vinden.


    Update omdat zowat iedereen dezelfde idee heeft


    Groetjes
    Last edited by Guest17; 5 juli 2011, 19:13.

  • #2
    Re: Op slot

    Intrigerende foto.

    Voor mij persoonlijk zou het sterker overkomen als je enkel het hek zou nemen. Zo verlies je een beetje de grip met de realiteit.
    Groetjes,
    Tim

    Comment


    • #3
      Re: Op slot

      Oorspronkelijk geplaatst door Timpi Bekijk bericht
      Intrigerende foto.

      Voor mij persoonlijk zou het sterker overkomen als je enkel het hek zou nemen. Zo verlies je een beetje de grip met de realiteit.
      Ik volg!
      oefenen = leren
      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

      Comment


      • #4
        Re: Op slot

        ja, dat was ook het eerste wat ik dacht, of toch tenminste de onderkant eraf
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Op slot

          ik volg ook
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Op slot

            Oorspronkelijk geplaatst door Timpi Bekijk bericht
            Intrigerende foto.

            Voor mij persoonlijk zou het sterker overkomen als je enkel het hek zou nemen. Zo verlies je een beetje de grip met de realiteit.
            Ik had net hetzelfde gedacht
            Groeten Benny
            D7000 en en enkele lenzen.
            Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

            Comment


            • #7
              Re: Op slot

              Oorspronkelijk geplaatst door Timpi Bekijk bericht
              Intrigerende foto.

              Voor mij persoonlijk zou het sterker overkomen als je enkel het hek zou nemen. Zo verlies je een beetje de grip met de realiteit.
              Heb een beetje dezelfde mening en kleuurenkakafonie mooi weergegeven
              Renée

              Comment


              • #8
                Re: Op slot

                heel speciaal en apart! Knap opgemerkt en perfect weergegeven!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Op slot

                  Mooi, vooral de update dan!
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op slot

                    Mooie update.

                    Deze laat overigens - gezien het histogram - wel toe om iets te worden opgelicht.
                    Ook meen ik een lichte kussenvormige lensvertekening te bespeuren.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op slot

                      mooie "kakofonie", en weeral iets bijgeleerd, ga voor #2
                      mvg Bruno D.G.
                      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op slot

                        Had inderdaad ook hetzelfde idee, ik zou zelfs durven nog kleiner te gaan zodat je zelfs enkel de slotjes nog ziet , maar vind de tweede zeker goed hoor
                        Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op slot

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Mooie update.

                          Deze laat overigens - gezien het histogram - wel toe om iets te worden opgelicht.
                          Ook meen ik een lichte kussenvormige lensvertekening te bespeuren.
                          Je hebt gedeeltelijk gelijk.

                          Het histogram is wel degelijk volledig benut maar aan de rechterkant is de berg wel maar een lichte helling . Ik heb er bewust niet aan gekomen omdat de foto om 21u40 genomen werd en het licht in werkelijkheid niet echt schitterend meer was. Zie de exif, genomen op 2.8 met een sluitersnelheid van 1/20 uit de losse hand. Ik was die avond gelukkig op stap met mijn G10 die IS heeft. Met mijn Tamron zonder IS zou het waarschijnlijk moeilijker geweest zijn.

                          De lensvertekening die er is komt enerzijds door het rechtse paneel dat niet waterpas bevestigd is (kan je zien onderaan) maar ook gedeeltelijk door lensvertekening. In CS4 was dit een fluitje van een cent : lenscorrectie aanklikken, en aan de zijkanten trekken maar tot alles mooi recht in het raster stond.
                          In CS5 hebben ze dit 'verbeterd' door alles automatisch en/of dmv schuivertjes te willen regelen...... en hier snap ik nog niks van, ben er een hele tijd mee bezig geweest en ofwel was het te veel ofwel te weinig, ik kan precies niet fijn tunen in die correctie. Zal het nog even moeten uitzoeken dus.

                          Toch bedankt voor het kijken en de commentaar.

                          PS Ik bedank niet veel, maar dit is doelbewust omdat je er dan soms van verdacht wordt dit enkel te doen om je titel weer vetjes te krijgen zodat er nog eens naar gekeken wordt. Ik weet het, niet iedereen denkt er zo over, maar vandaar dat ik toch maar weinig doe.

                          Bij deze dus iedereen die mijn foto's bekijkt en/of van commentaar voorziet BEDANKT .

                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op slot

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            ... De lensvertekening die er is komt enerzijds door het rechtse paneel dat niet waterpas bevestigd is (kan je zien onderaan) maar ook gedeeltelijk door lensvertekening. In CS4 was dit een fluitje van een cent : lenscorrectie aanklikken, en aan de zijkanten trekken maar tot alles mooi recht in het raster stond.
                            In CS5 hebben ze dit 'verbeterd' door alles automatisch en/of dmv schuivertjes te willen regelen...... en hier snap ik nog niks van, ben er een hele tijd mee bezig geweest en ofwel was het te veel ofwel te weinig, ik kan precies niet fijn tunen in die correctie. Zal het nog even moeten uitzoeken dus. ...
                            Ja, dat is jammer wanneer je door een upgrade feitelijk wordt gedowngrade.

                            CS-2t/m5 heeft voor mij teveel toeters en bellen en ik ben tevreden met het weinige dat ik
                            PS(E) nodig heb. Wel ben ik een zeer enthousiast gebruiker van DxO omdat daar voor elke
                            gangbare lens/body-combinatie een automatische correctie is op alle lensvertekeningen tot
                            en met kleurschiftingen.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op slot

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Ja, dat is jammer wanneer je door een upgrade feitelijk wordt gedowngrade.

                              CS-2t/m5 heeft voor mij teveel toeters en bellen en ik ben tevreden met het weinige dat ik
                              PS(E) nodig heb. Wel ben ik een zeer enthousiast gebruiker van DxO omdat daar voor elke
                              gangbare lens/body-combinatie een automatische correctie is op alle lensvertekeningen tot
                              en met kleurschiftingen.

                              Bedankt voor de tip. Die DxO, daar ga ik me eens in verdiepen eerstdaags.
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X