Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natalia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Natalia

    Vermits ik nog veelte leren heb op het vlak van concertfotografie post ik deze hier maar :

    1.



    2.



    of

  • #2
    Re: Natalia

    IK vind het korte kleedje nogal ordinair en ze heeft ook geen benen om zoiets te dragen. Denkt ze dat ze Tina Turner is ? En die beugel is ook geen zicht. Maar dit heeft niks met de fotograaf te maken...

    Haar huidskleur is ook niet alles op foto 1.

    Voor de rest vind ik het een geslaagde oefening.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Natalia

      nr 2 is beter dan 1, niet gemakkelijk denk ik met die rare lichten die er zijn.
      En inderdaad het kleed past echt niet, maar daar kan jij niet aan doen
      Last edited by snuf; 2 januari 2010, 10:08.

      Comment


      • #4
        Re: Natalia

        Ik weet niet of je lens IS heeft.
        Maar bij de eerste zit er wat bewegingsonscherpte in en 1/160s voor een 200mm lens is wat aan de lage kant. Dan kunnen jouw bewegingen zichtbaar worden.

        Maar bij die foto is het waarschijnlijk wel bewegingsonscherpte door de beperkte DOF en de beweging van Natalia. Op F/2.8 heb je op 200mm een redelijk kleine DOF. Dus als je scherp stelt en de zanger beweegt dan het hoofd naar voren dan is het lichaam scherp maar niet de kop. Dat soort dingen kan je alleen maar oplossen door af te drukken op momenten dat ze stilstaan. Dus in dit geval als ze het hoofd op het laagste punt of net hoogste punt heeft.

        Het is niet altijd eenvoudig maar je moet ook naar de muziek luisteren en het ritme opvangen. Als je het nummer kent dan weet je ook momenten van stilte, dan staat de zanger meestal perfect stil en vaak ook in een fotogenieke pose.

        Bij concerten is het ook een tip om veel opnames te maken (niet als een zot hé). Maar door een 10-tal opnames te maken van zo'n scène, verhoog je wel de kans dat je ook net afgedrukt hebt op zo'n moment dat de personen voldoende stil stonden.

        Met de 5DII zal je wel de ISO nog wat kunnen optrekken naar 3200 of zelfs 6400 dan kan je weer de sluiter wat hoger zetten.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Natalia

          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Ik weet niet of je lens IS heeft.
          Maar bij de eerste zit er wat bewegingsonscherpte in en 1/160s voor een 200mm lens is wat aan de lage kant. Dan kunnen jouw bewegingen zichtbaar worden.

          Maar bij die foto is het waarschijnlijk wel bewegingsonscherpte door de beperkte DOF en de beweging van Natalia. Op F/2.8 heb je op 200mm een redelijk kleine DOF. Dus als je scherp stelt en de zanger beweegt dan het hoofd naar voren dan is het lichaam scherp maar niet de kop. Dat soort dingen kan je alleen maar oplossen door af te drukken op momenten dat ze stilstaan. Dus in dit geval als ze het hoofd op het laagste punt of net hoogste punt heeft.

          Het is niet altijd eenvoudig maar je moet ook naar de muziek luisteren en het ritme opvangen. Als je het nummer kent dan weet je ook momenten van stilte, dan staat de zanger meestal perfect stil en vaak ook in een fotogenieke pose.

          Bij concerten is het ook een tip om veel opnames te maken (niet als een zot hé). Maar door een 10-tal opnames te maken van zo'n scène, verhoog je wel de kans dat je ook net afgedrukt hebt op zo'n moment dat de personen voldoende stil stonden.

          Met de 5DII zal je wel de ISO nog wat kunnen optrekken naar 3200 of zelfs 6400 dan kan je weer de sluiter wat hoger zetten.
          Nog even dit.Ik had sluitertijdvoorkeuze genomen 1/200ste.Nu gaat het heel raar klinken,maar zonder dat ik bij mijn weten aan het wieltje gekomen ben om de sluiter hoger of lager te zetten,stond hij geregeld op 1/60ste en lager :'(.
          Men 70-200 heeft IS ja dit even ter info.

          Persoonlijk vindt ik nr2 stukken beter dan nr 1 klopt ook wel.

          Comment


          • #6
            Re: Natalia

            Dat kan gebeuren, heb ik ook al gehad (beginnersfout).

            t Is donker, en je duwt per ongeluk eens op een verkeerd knopje...

            Iets anders : in de GvA stond een boze lezersbrief van een bezoeker die vond dat Natalia er nogal ordinair bijliep. Ik was er niet bij, maar ik vind dat dus ook.

            Als je dan ziet wat voor een klasse Heather Nova of Astrid Williamson hebben.

            Arm Vlaanderen !

            Koen Wauters loopt toch ook niet in zijn ondergoed op t podium. Laat staan Will Tura of zo.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Natalia

              Nummer 2 mag wat mij betreft gerust naar beoordeling, alleen had ik liever de uitdrukking van foto 1 hier gezien


              Nummer 1 staat dan hier weer op zijn plaats Onscherp, wel een goede expressie. Zou er bij mij wel van tussenuit vliegen.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Natalia

                Foto 2 vind ik een goede concertfoto, de uitdrukking op foto 1 vind ik beter, jammer dat die wat scherpte mist.
                Wat Nathalia betreft...ik sluit me aan bij diegenen die vinden dat ze er ordinair bij loopt. Ze wil een soort tina turner zijn vrees ik , maar heeft slechts 1% van tante tina's klasse
                Maar goed...les gouts et les coulerus...

                Comment


                • #9
                  Re: Natalia

                  In de krant staat er een hele polemiek over.

                  Ik vind het spijtig dat ze er als een straatmadeliefje bij loopt, ze heeft dat niet nodig, ze is populair genoeg.

                  Toch typisch dat in een door mannen geregeerde muziekbusiness, de vrouwen er zo bij 'moeten' lopen terwijl de mannen er heel wat gekleder bij lopen.

                  Maar ja, naakt verkoopt. Erg.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Natalia

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    In de krant staat er een hele polemiek over.

                    Ik vind het spijtig dat ze er als een straatmadeliefje bij loopt, ze heeft dat niet nodig, ze is populair genoeg.

                    Toch typisch dat in een door mannen geregeerde muziekbusiness, de vrouwen er zo bij 'moeten' lopen terwijl de mannen er heel wat gekleder bij lopen.

                    Maar ja, naakt verkoopt. Erg.
                    ik denk niet dat Ivanhoejup of wie dan ook zit te wachten op jouw analyse van Natalia haar kleding of talenten (ook niet de bedoeling in dit forum). Het is nu wel duidelijk dat het jou niet aanstond. Staat er eindeljik talent op de planken, wordt dat weer met de grond gelijk gemaakt ... wat zei je ook al weer .. 'arm Vlaanderen' ... inderdaad ja. Natalia is gewoon een klasbak en dat hoeft verder geen betoog!

                    beste Ivanhoejup
                    toffe foto's!! als beginner moet dat niet gemakkeljk zijn als je de kans krijgt om zo dichtbij je foto's te maken. In foto 1 heb je een prachtige expressie vastgelegd - zoals hierboven reeds aangehaald, ietsje onscherp. Volgende keer beter.
                    Foto 2, mooi qua kleur, ik hou persoonljk niet zo van 'getilte' composities (die zo bewust scheef staan). Over het algemeen toch geslaagde foto's lijkt mij!

                    Salut,
                    Peter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Natalia

                      Ik zal niet zeggen dat Natalia een slechte stem heeft. (wel dat haar soort muziek niet mijn smaak is)

                      Waar het over gaat is dat ze er niet zoals een raamdame bij moet lopen om succes te hebben.

                      Koen Wauters loopt toch ook niet in een zwembroek over t podium. Laat staan Helmut Lotti.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Natalia

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Ik zal niet zeggen dat Natalia een slechte stem heeft. (wel dat haar soort muziek niet mijn smaak is)

                        Waar het over gaat is dat ze er niet zoals een raamdame bij moet lopen om succes te hebben.

                        Koen Wauters loopt toch ook niet in een zwembroek over t podium. Laat staan Helmut Lotti.
                        Heb je ook iets inhoudelijks te zeggen op de TS zijn foto's ipv enkel maar over de persoon Natalia de babbelen?

                        Al was het Fabiola in zo'n kleedje, het gaat hier over de foto's... (ok, deze vergelijking is er misschien wat over).
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Natalia

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          ze heeft ook geen benen om zoiets te dragen.
                          Ik weet niet wat voor benen jij gewoon bent, maar één keer je ongenoegen over haar kledij uiten is wel genoeg op een FOTOforum.

                          Ivm foto's: 2 vind ik zeker geen slechte foto. Haar gezichtsexpressie is mss niet super op dat moment, maar fototechnisch gaat het denk ik toch de goede kant uit. Maar op 1 zit bewegingsonscherpte zoals al gezegd is.
                          Canon Eos 450D
                          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Natalia

                            Jammer van de onscherpte.
                            Compo zit wel goed.

                            of topic
                            Natalia ziet er fantastisch uit in dat kleedje en ik vind dat ze wel mooie benen heeft.
                            Voila. Ze gaan vergelijken met een hoertje vind ik er wat over.
                            Arm vlaanderen? Ik denk het niet maar als ik jullie bezig hoor dan denk ik eerder aan bekrompen vlaanderen.

                            Groeten Vince

                            Comment


                            • #15
                              Re: Natalia

                              2de vind ik ook mooi, haar purper kleed met het purper achtergrond geeft wel iets.
                              Mss spijtig dat ze niet naar de camera kijkt.

                              off topic discussie:
                              In de designers (op VTM) kon je toch mooi zien dat Natalia een dikke nek heeft gekregen. Moest je voor x-factor gevraagd hebben om zoiets (kleed) te dragen zou ze zeker geweigerd hebben.
                              Maarja wat wil je van iemand die van de ene dag op de andere bekend is, andere artiesten spelen eerst voor 5 man en een paardekop in duistere cafes en geraken dan hoogerop, ze weten vanwaar ze komen en blijven bescheiden.
                              'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

                              Comment

                              Working...
                              X