Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Italie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Italie







    Wat vinden jullie ervan?
    Break

  • #2
    Re: Italie

    geef mij maar de eerste.. vind ik persoonlijk de mooiste compositie
    ::| Verbeelding |::

    Comment


    • #3
      Re: Italie

      Oorspronkelijk geplaatst door Dave_2006 Bekijk bericht
      Wat vinden jullie ervan?
      Euh, een beetje te hevig met de filtertjes gespeeld?

      Dit zijn foto's met potentieel, alhoewel je de onderwerpen erg centraal (of dichtbij, in het geval van de laatste) plaatst.

      Foto 1: volgens mij heb je hier te fel gediafragmeerd (om de voorgrond scherp te krijgen?), waardoor het verloop van de filter zich ook veel te scherp aftekent en overduidelijk de bovenste helft van de schuur donker maakt.
      Een onscherpe voorgrond is zelden mooi, dus probeer die drie halmen op de voorgrond gewoon weg te laten.

      Foto 2: komt wel héél erg donker over, maar dat was misschien de bedoeling.
      Laat me raden ... Cokin n° 197 of 198?

      Foto 3: voor mij de meest geslaagde van de reeks, al was ie zonder verloop zeker zo mooi geweest.
      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

      Comment


      • #4
        Re: Italie

        Wel Dave,

        Knappe foto's, zeker een Hall of fame waardig.
        Doe zeker zo verder en kijk nog maar eens tegoei in je bib.

        Marc
        www.marcvanraes.be Een Nikon D3s
        Je bent wie je bent, als je dat op foto kunt laten zien dan heb je de mooiste foto van de wereld.

        Comment


        • #5
          Re: Italie

          Inderdaad een zeer mooie reeks, al is zeker de tweede ook naar mijn mening wat te donker. De laatste vind ik persoonlijk de beste.
          Stel je kritieken niet te scherp...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

          Comment


          • #6
            Re: Italie

            Laatste foto kan zo bij het sprookje van de drie biggetjes.
            Het eerste huisje is van stro, het tweede van hout en het derde van steen (zo lijkt het toch)

            Comment


            • #7
              Re: Italie

              In tegenstelling van wat hier staat...
              De drie foto's zijn voor mij veel te donker, hebben alle drie een veel te centrale compositie, die 't minst opvalt bij de eerste, omdat daar het veld linksvoor nog meespeelt. Of het kleine diafragma hier aangewezen is, wil ik toch in vraag stellen, zeker bij de eerste foto.
              Maak deze foto's op ISO 100 met een iets groter diafragma (eerste mag m.i. best volledig open (met scherpstelling op het hutje)), en laat iets meer licht toe, dan krijg je volgens mij een veel frisser ogend en aansprekend geheel.

              Comment


              • #8
                Re: Italie

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                In tegenstelling van wat hier staat...
                De drie foto's zijn voor mij veel te donker, hebben alle drie een veel te centrale compositie, die 't minst opvalt bij de eerste, omdat daar het veld linksvoor nog meespeelt. Of het kleine diafragma hier aangewezen is, wil ik toch in vraag stellen, zeker bij de eerste foto.
                Maak deze foto's op ISO 100 met een iets groter diafragma (eerste mag m.i. best volledig open (met scherpstelling op het hutje)), en laat iets meer licht toe, dan krijg je volgens mij een veel frisser ogend en aansprekend geheel.
                Hier kan ik mij ook in vinden, hoopte al dat iemand mijn mening zou delen. M.i. zouden de foto's veel beter zijn zonder verloopfilters maar gewoon met een UV-filter.
                I only shoot reflections...
                Canon 600D , 18-55mm IS , 28-90mm , 75-300mm

                Comment


                • #9
                  Re: Italie

                  Oorspronkelijk geplaatst door salsero Bekijk bericht
                  M.i. zouden de foto's veel beter zijn zonder verloopfilters maar gewoon met een UV-filter.
                  Dat moet dan wel een héél speciaal effect geven.
                  David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                  Comment

                  Working...
                  X