Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoog water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoog water

    Hele tijd geleden dat ik hier wat neergezet heb, maar hier weer een bijdrage. Ondertussen wel veel gekeken en gelezen, en zo hopelijk ook veel geleerd.

    Mijn ouders wonen vlak bij de Rijn, en daar is het waterpeil de afgelopen tijd flink gestegen. Resultaat zijn ondergelopen uiterwaarden. En daar zijn deze foto's ook gemaakt.

    Feedback op belichting, compositie en omzetting (eerste keer z/w) zijn welkom!









    Ik weet het, laatste 2 foto's hebben rare vlekken. Er zat vuil op de lens . Ik ben helaas niet zo vaardig met ps. Ik ben toch benieuwd naar wat jullie verder van de platen vinden.

  • #2
    Re: Hoog water

    Ik vind ze alle drie zeer goed.
    verzorgde en originele composities.
    goed belicht en mooi van contrast.

    Comment


    • #3
      Re: Hoog water

      Idem, ik vind het drie mooie plaatjes met een voorkeur voor de 2e en 3e .

      De z/w omzetting vind ik zeer goed gedaan (vooral de witte lucht). Verder heb ik er eerlijk gezegd niet veel op te zeggen.

      Comment


      • #4
        Re: Hoog water

        leuke eigenzinnige compo,s.
        maar wat zijn al die vlekken op je foto,s?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Hoog water

          zeer moeie foto's en die omzetting is echt prachtig
          Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
          www.moosedesign.be

          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Hoog water

            Dank voor de positieve reacties!

            @ Bouk, die vlekken op de laatste twee foto's zijn vlekken op de lens. Ik kwam er helaas pas achter toen ik thuiskwam. Ik weet niet zo goed hoe ik ze (digitaal) weg moet poetsen.

            Niemand met een kritische noot? Als ik deze nu in showcase gepost had, waren de commentaren dan hetzelfde geweest? U hoeft niet zo voorzichtig te zijn hoor, ik ben hier om te leren!


            (niemand commentaar op de bewerking van het water in de 1e foto, waar ik de grens tussen water en land niet lekker krijg? )

            Comment


            • #7
              Re: Hoog water

              Oorspronkelijk geplaatst door Lars. Bekijk bericht
              Dank voor de positieve reacties!

              @ Bouk, die vlekken op de laatste twee foto's zijn vlekken op de lens. Ik kwam er helaas pas achter toen ik thuiskwam. Ik weet niet zo goed hoe ik ze (digitaal) weg moet poetsen.

              Niemand met een kritische noot? Als ik deze nu in showcase gepost had, waren de commentaren dan hetzelfde geweest? U hoeft niet zo voorzichtig te zijn hoor, ik ben hier om te leren!


              (niemand commentaar op de bewerking van het water in de 1e foto, waar ik de grens tussen water en land niet lekker krijg? )
              Voor mij uitgesproken nr 3 al zijn ze alle drie goed De vlekken weten we ondertussen deze kan je retoucheren of ook wegcloonen. Als je de commentaren wil vergelijken dan moet je de test eens doen hé Lars ! Begrijp niet precies wat je bedoeld met "de grens tussen water en land" ? Foto's 1 en 2 liggen in dat zelfde bedje, vandaar
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Hoog water

                Bij foto 1, en bij foto 2 ook zie ik nu, heb ik wat waterbeweging weg-geblurd. Nu zat er vlak onder het land aan de horizon ook iets wat ik weg wou, en daar heb ik ook een stukje land meegepakt. Toen ik ermee bezig was vond ik ze zo wel goed genoeg, maar ze gaan me nu steeds meer opvallen.

                Zo misschien ook nog ff naar die vlekken kijken.

                Volgende keer zal ik een een stapje hoger posten G.R., ik denk niet dat men erin trapt als ik ze nog een keer neerzet . (Zal ook wel niet mogen?)

                Comment


                • #9
                  Re: Hoog water

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lars. Bekijk bericht
                  Dank voor de positieve reacties!

                  Niemand met een kritische noot? Als ik deze nu in showcase gepost had, waren de commentaren dan hetzelfde geweest? U hoeft niet zo voorzichtig te zijn hoor, ik ben hier om te leren!
                  Ik denk dat je in de showcase wel min of meer dezelfde commentaren had gekregen. In de beginnershoek is de kritiek misschien minder hard voor de beginners, maar een goede foto wordt evengoed kritisch beoordeeld (naar mijn gevoel toch). Het grootste verschil tussen de verschillende subfora is het aantal reacties dat je krijgt.

                  Zouden we ook de originele foto's mogen zien (of eentje toch)? De z/w omzetting vind ik goed gedan, maar vermits ik daar nog niet zo in thuis ben (die omzettingen) zou ik wel graag eens zien van wat je vertrokken bent.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoog water

                    Ik heb in het verleden niet zo heel veel gepost hier, maar ik heb toen wel gemerkt dat ik mijn foto's zelf iets te hoog inschatte. Vandaar dat ik nu "voorzichtig" in de beginnershoek gepost heb. Ook omdat ik geen ervaring heb met z/w.

                    Van mij mag je ze allemaal zien hoor. Grote vraag wordt nu natuurlijk wel een beetje of ze in kleur niet beter waren. Oordeel zelf:









                    Vind je de omzetting zo nog steeds goed?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoog water

                      Yup; nog altijd de z/w voor mij. Die hebben echt een 'cleane' (steriele, maar niet negatief bedoeld) look. Ik vind je resultaat nu zelfs nog knapper door de originele foto's te zien.

                      Het enige element dat beter tot z'n recht komt in de kleurenversie is misschien de voorgrond van de eerste foto.

                      Het wegblurren van de waterbeweging hangt van je smaak af. Maar ik kan het zeker smaken.

                      Comment

                      Working...
                      X