Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25

Discussie: feestelijke intocht

Standaard feestelijke intocht

Links van de spuitboot achteraan wordt de grote boot feestelijk binnen gebracht

bedankt voor het kijken ,
    grt,
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

Standaard Re: feestelijke intocht

Mooie opname, goed van compo en bulkt van sfeer Ik geloof dat je iets te veel hebt opgescherpt, duidelijk te zien rechts van je beeld.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Mooie opname, maar idd wellicht iets te veel verscherpt.

Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Mooie sfeervolle plaat.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
    Mooie opname, goed van compo en bulkt van sfeer Ik geloof dat je iets te veel hebt opgescherpt, duidelijk te zien rechts van je beeld.
    IK heb een nieuw programma uitgeprobeerd
    Dus dat is niet echt een succes ,
    ik heb deze nieuwe niet bewerkt is die beter ?

en nog een van de boot waar het om ging

grt,
    en bedankt voor de reactie .
    Pimpeltje
    Laatst gewijzigd door Pimpeltje; 12 januari 2011 om 14:12
    Pimpel

Yeps wat mij betreft,vooral de laatste mooie compo trouwens

Bedankt weer allemaal voor jullie reactie
    grt,
    Pimpeltje
    Pimpel

Foto's zijn wel goed, maar ben echt geen fan van uw kaders

Voor mij de eerste qua kleuren maar misschien iets minder fel verscherpen.
    De update die je er an hebt gepost mist de punch die we in de eerste wel terug vinden.
    De tweede foto is ook een hele leuke en zit op bijna alle vlakken goed.
    Een mooi duo'tje dus!
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

De update is inderdaad niet zo mooi van kleur als de eerste plaatsing van de foto
    De eerste is qua kleur beter, iets minder verscherpen zoals reeds aangegeven zou het beste zijn
    Groeten
    Renée

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikka Bekijk bericht
    Foto's zijn wel goed, maar ben echt geen fan van uw kaders
    Dat geeft niets hoor , ik doe het ook bijna niet maar deze foto,s vind ik echt om in een kadertje te plaatsen ( voor mij zelf natuurlijk )
    bedankt voor de reactie ,
    grt,
    Pimpeltje
    Pimpel

Persoonlijk vind ik de 1ste foto de beste. De compositie vind ik ook knap gedaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ankie Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik de 1ste foto de beste. De compositie vind ik ook knap gedaan.
    Heerlijk dank je wel !!!!!
    grt,
    Pimpeltje
    Pimpel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
    De update is inderdaad niet zo mooi van kleur als de eerste plaatsing van de foto
    De eerste is qua kleur beter, iets minder verscherpen zoals reeds aangegeven zou het beste zijn
    Groeten
    Renée
    Dank je wel Renée ik ga beter opletten op deze dingen , maar ik heb gezien dat jij ook heel handig ben met PS, net zoals een paar andere die mij ook helpen
    grt,
    Pimpeltje
    Pimpel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
    Groeten
    Renée
    ik kan dit enkel maar bekrachtiggen, maar wil je wel nog zeggen dat je hier 2 ijzersterke platen hebt gepost (mits juiste nabewerking van kleur ( zie opmerkingen kleur en scherpte)

groetjes
    renske

Standaard

Allereerst mooie foto! Ik vind je eerste post qua kleur ook een stuk mooier over komen! Pimpeltje! Moet zeggen dat je altijd enrom goed op al het commentaar inspeelt en ook goede vooruitgang boekt! Top succes verder!!
    || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

Een zeer mooie laatste Pimpeltje

Dank je wel foto vrienden
    Ik ben echt heel blij met hulp en als het commentaar niet goed is wat ik krijg dan weet ik dat het juist is en daar moet ik aan werken,dat zijn de punten waar er verbetering moet gaan komen , maar daar knelt mijn schoen ik hou niet van foto bewerking , gelijk goed schieten is mijn missie
    Dank je wel voor alle reacties ,
    grt,
    Pimpeltje
    Pimpel

beelden met veel sfeer.
    Mooie fotos.
    Voor mij hoeft de nabewerking in eerste instantie niet,beelden zonder nabewerking vertellen namelijk meer over de beeldvorming in het hoofd van de fotograaf op het moment van de opname.
    Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening en ik heb niks tegen nabewerking.Ik zou pleiten voor het gelijk posten van het beeld in onbewerkte en in bewerkte toestand.
    greets

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
    Dank je wel foto vrienden
    Ik ben echt heel blij met hulp en als het commentaar niet goed is wat ik krijg dan weet ik dat het juist is en daar moet ik aan werken,dat zijn de punten waar er verbetering moet gaan komen , maar daar knelt mijn schoen ik hou niet van foto bewerking , gelijk goed schieten is mijn missie
    Dank je wel voor alle reacties ,
    grt,
    Pimpeltje
    In zekere zin heb je gelijk doch bewerking is niet hetzelfde als nabewerking Pimpeltje.
    Duidelijker : bewerken is een foto een andere dimensie geven, zodanig bewerken dat het inhoudelijke uitzicht verandert naar de visie van de auteur (denk hierbij aan schilderkunst).
    Nabewerking is de foto verbeteren, hetzij in kleur, helderheid, contrast en zelfs in compo en ook kleine storende dingen retoucheren. Gelijk goed schieten zal je zelden lukken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSQ Bekijk bericht
    beelden met veel sfeer.
    Mooie fotos.
    Voor mij hoeft de nabewerking in eerste instantie niet,beelden zonder nabewerking vertellen namelijk meer over de beeldvorming in het hoofd van de fotograaf op het moment van de opname.
    Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening en ik heb niks tegen nabewerking.Ik zou pleiten voor het gelijk posten van het beeld in onbewerkte en in bewerkte toestand.
    greets
    Daar ben ik het absoluut mee eens
    dank je wel voor de fijne reactie
    grt,
    Pimpeltje
    Pimpel

In zekere zin heb je gelijk doch bewerking is niet hetzelfde als nabewerking Pimpeltje.
    Duidelijker : bewerken is een foto een andere dimensie geven, zodanig bewerken dat het inhoudelijke uitzicht verandert naar de visie van de auteur (denk hierbij aan schilderkunst).
    Nabewerking is de foto verbeteren, hetzij in kleur, helderheid, contrast en zelfs in compo en ook kleine storende dingen retoucheren. Gelijk goed schieten zal je zelden lukken
    Ik snap het half G.R.
    wel het retoucheren maar als ik de kleur ga veranderen ( daar gaat het dan mis )Helderheid, contrast, en Compo dat valt wel mee !!!
    Maar de kleuren die hier heel vaak zijn daar kan ik niet zoveel mee , ( en ik vind ze ook heel mooi )
    een discussie hebben wij hier net gehad met elkaar , en wij denken stellig dat dit komt door de pijpen met rook wolken van de industrie .
    Ik ga echt alles op alles zetten om er verbetering in te brengen .
    Oprechte dank voor je altijd terug kerende perfecte antwoorden waar zoveel warmte uitstraalt waardoor menig beginnend liefhebber de kracht uit put om verder te gaan
    grt,
    Pimpeltje
    Pimpel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
    Ik snap het half G.R.
    wel het retoucheren maar als ik de kleur ga veranderen ( daar gaat het dan mis )Helderheid, contrast, en Compo dat valt wel mee !!!
    Maar de kleuren die hier heel vaak zijn daar kan ik niet zoveel mee , ( en ik vind ze ook heel mooi )
    een discussie hebben wij hier net gehad met elkaar , en wij denken stellig dat dit komt door de pijpen met rook wolken van de industrie .
    Ik ga echt alles op alles zetten om er verbetering in te brengen .
    Oprechte dank voor je altijd terug kerende perfecte antwoorden waar zoveel warmte uitstraalt waardoor menig beginnend liefhebber de kracht uit put om verder te gaan
    grt,
    Pimpeltje
    Vergeet de kleuren. Met helderheid, contrast en compo komt je foto al dik in orde. Het is gewoon maar een IETSJE naar - of naar + trekken en de foto zou al moeten verbeteren. Is dit nu echt niet nodig = direct goed vanuit de camera (maar dat betwijfel ik toch), dan moet je niet aan de hendeltjes/schuifjes trekken hoor ! In je andere plaatsing heb je daar een heel mooie update van gemaakt, dus je kan het

Vergeet de kleuren. Met helderheid, contrast en compo komt je foto al dik in orde. Het is gewoon maar een IETSJE naar - of naar + trekken en de foto zou al moeten verbeteren. Is dit nu echt niet nodig = direct goed vanuit de camera (maar dat betwijfel ik toch), dan moet je niet aan de hendeltjes/schuifjes trekken hoor ! In je andere plaatsing heb je daar een heel mooie update van gemaakt, dus je kan het
    Het stelt me gerust
    en ik probeer om deze richtlijn te gaan volgen !!
    je hebt wel veel werk hé aan dat pimpelmeesje BEDANKT !!!!!
    grt,
    Pimpel
    Pimpel

Regels voor berichten