Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dijlevallei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dijlevallei

    Na lange inactiviteit, fototoestel nog een bovengehaald met volgend resultaat :

    Feedback meer dan welkom!



    Olympus E-P2
    F/5.6
    1/250
    ISO-200
    28mm
    Faber est quisque fortunae suae :: http://s-olbrechts.deviantart.com/ ::

  • #2
    Re: Dijlevallei

    ik mis hier wat scherpte op de bomen, iso omhoog en het f getal eveneen s voor meer scherpte diepte.

    groetjes
    renske

    Comment


    • #3
      Re: Dijlevallei

      Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
      ik mis hier wat scherpte op de bomen, iso omhoog en het f getal eveneen s voor meer scherpte diepte.

      groetjes
      renske
      Voor landschapsfotografie is f5,6 inderdaad nogal weinig. Afhankelijk van je toestel en type lens zou ik naar f8 - f11 gaan, dan krijg je iets meer scherptediepte.
      Indien mogelijk ook naar ISO 100 gaan. Als de sluiter te laag wordt, statief gebruiken (altijd aan te raden voor landschap).

      Mvg
      Rudy
      www.facebook.com/RudyPeirePhotography
      http://www.rudypeire.net

      Comment


      • #4
        Re: Dijlevallei

        Oorspronkelijk geplaatst door RudyP Bekijk bericht
        Voor landschapsfotografie is f5,6 inderdaad nogal weinig. Afhankelijk van je toestel en type lens zou ik naar f8 - f11 gaan, dan krijg je iets meer scherptediepte.
        Indien mogelijk ook naar ISO 100 gaan. Als de sluiter te laag wordt, statief gebruiken (altijd aan te raden voor landschap).

        Mvg
        Rudy
        Bij deze brandpuntsafstand en afstand van het onderwerp spreekt men niet meer van scherptediepte maar van Hyperfocale afstand. Met deze afstand tot het onderwerp in de verte zou deze da,n een aanvaardbare scherpte moeten hebben.
        Is het origineel ook onscherp of is het rezise de oorzaak.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment

        Working...
        X