Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

damme

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • damme

    wat vinden jullie van deze foto's? kerktoren beetje bijgewerkt, beetje contrast uitgehaald





    Last edited by vincent lannoo; 6 december 2010, 20:53. Reden: aanpassen foto

  • #2
    Re: damme

    de foto's zijn mooi van kleuren en ze geven heel goed het wintergevoel weer
    Bij 1 mss. de eerste boom er volledig oplaten en bij 2 mss. ook de volledige kruin v.d. boom

    grt. Ria

    Comment


    • #3
      Re: damme

      Bij de eerste de toren te krap tegen het kader en boomstammen onderaan er niet volledig op. Bij de tweede inderdaad beter de hele boomkruin meepakken.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: damme

        Bij de tweede had je iets naar links kunnen wandelen en zo die boom ontwijken. Nu is hij
        nogal prominent in beeld, en maar half.

        Comment


        • #5
          Re: damme

          De eerste Vincent en mits wat opletten kan ie nog beter. De toren bovenaan te krap in beeld gezet en foto heeft wat last van magenta denk ik (kijk in de bomen), voor de rest kan ik de compo wel waarderen
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: damme

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            De eerste Vincent en mits wat opletten kan ie nog beter. De toren bovenaan te krap in beeld gezet en foto heeft wat last van magenta denk ik (kijk in de bomen), voor de rest kan ik de compo wel waarderen
            magenta ken ik niet, maar ik denk dat ik iets teveel contrast in de foto heb gelegd, daardoor de rode schijn in de bomen.
            en hoe kan je de toren minder krap in beeld laten komen? gewoon achteruit gaan staan bij het nemen van de foto?

            Comment


            • #7
              Re: damme

              de reacties van de boom had ik verwacht, maar meer naar links gaan was moeilijk omdat er links van mij een muur was en als ik meer naar achter ging dan zat ik verveeld met wagens die geparkeerd stonden en die gingen dan op voorgrond komen.

              alvast bedankt voor de reacties, blijf eruit leren en bij het nemen van foto's probeer ik dat allemaal te gebruiken, er zijn zoveel dingen waar je tegelijk moet aan denken, zeker als je probeert om niet zomaar vlug je toestel te nemen en een shot maken...

              Comment


              • #8
                Re: damme

                Oorspronkelijk geplaatst door vincent lannoo Bekijk bericht
                magenta ken ik niet, maar ik denk dat ik iets teveel contrast in de foto heb gelegd, daardoor de rode schijn in de bomen.
                en hoe kan je de toren minder krap in beeld laten komen? gewoon achteruit gaan staan bij het nemen van de foto?
                Veroorzaakt een mauve (purpere) schijn over de foto. Ware het niet beter minder contrast en via de saturatieknop te werken om een evenwichtige kleur te bekomen ? Minder krap door een stap achteruit te zetten - dat is toch niet veel - of ietsje hoger boven de toren mikken. Kan het helpen ?
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: damme

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Veroorzaakt een mauve (purpere) schijn over de foto. Ware het niet beter minder contrast en via de saturatieknop te werken om een evenwichtige kleur te bekomen ? Minder krap door een stap achteruit te zetten - dat is toch niet veel - of ietsje hoger boven de toren mikken. Kan het helpen ?
                  bedankt voor de tip, neem ik zeker mee naar mijn volgende fotosessie

                  Comment

                  Working...
                  X