Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blaasbloem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blaasbloem

Mijn eerste poging tot een close - up ! Tips zijn altijd welkom.
    Bedankt om te kijken
    Mvg John

Blaasbloem by John..C, on Flickr

Klikje voor groter

Exif :
    F11
    1/60
    iso 100
    105mm ( nikon 18-105mm af-s )
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Re: Blaasbloem

De bloem is niet heel scherp. En als je opnieuw probeerd zou ik het gras wat platdrukken. Nu zit ze in een soort oerwoud en dreigt te ondergaan, omwille van al die jonge sprieten die haar willen verdringen.

Comment

Ik ben het met Loeky eens.... ik vraag me wel af hoe je scherpstelt op zo iets kleind want ben zelf een totale leek in macro. Dus ik vind dit al een redelijk goeie eerste keer.
      Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Comment

Je moet veel oefenen en zeker de werking van je apparaat goed kennen. In het begin ging het bij mij ook niet hoor. Maar ik weet nu wat ik in het oog moet houden om zeker te weten dat mijn foto scherp is. Je apparaat geef het over het algemeen aan hoor. ook de werking van de lenzen moet je kennen. Ik had op een dag tussenringen gekocht en was ermee terug gekeerd omdat ik niets zag. in de winkel hebben ze eerst ook wat gezoch en dan ja hoor. Voor ik de truc door had heeft het ook een tijdje geduurd. In het begin is het veel vallen. Maar op een dag val je niet meer. En dan vraag je je af, wat er eigenlijk zo moeilijk was aan dat scherpstellen.
        Bekijk en lees gewoon je handleiding eens goed.
        Je afstand tussen voorwerp en camera moet je ook respecteren. Dat wist ik in het begin niet. Iemand van hier heeft er me eens attent op gedaan.
        Ook het gebruik van een statief, vergemakkelijkt je werk. Maar het is wel zo, dat je de statief niet altijd kunt gebruiken, dan zoek ik steeds een houvast. Heel zelden zo los uit de hand. Maar dan riskeer ik meer bewegingsonscherpte.
        Last edited by Loeky; 20 mei 2013, 19:13.

Comment

Deze is uit de hand genomen, met een gewone kitlens van nikon de 18 -105mm.Scherpgesteld op het middelste van de bloem, misschien dat de onscherpte te maken heeft met 1. uit de hand nemen ( was op de grond gaan liggen. 2. Wind.
          Had ik misschien een groter diafragma ( kleiner ) getal genomen, zodat mijn sluitertijd wat sneller was ?? Waarschijnlijk wel ( als je het regeltje sluitertijd min. Brandpuntafstand zijn. )

Zal het nog eens opnieuw proberen.

Mvg John
          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

ja, de sluitertijd zou ik verhogen. Zeker als er wind is. Dat helpt. En laat je toestel op iets steunen. Dan zien we verder. Normaal gezien moet het wel lukken met je lens.

Comment

Working...
            X