Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij DE Dageraad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bij DE Dageraad



  • #2
    Re: Bij DE Dageraad

    Goh, dit is voor mij niet meer dan een weergave van andermans 'kunstwerk'. Niets mis mee natuurlijk, technisch in orde, misschien wat te veel verscherpt/gecropt of mindere kwaliteit foto want ik zie wel wat pixeltjes of hoe zeg je dat.
    Maar qua inhoud voegt de foto niets toe denk ik.
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

    Comment


    • #3
      Re: Bij DE Dageraad

      Niet echt men ding, een foto van een kunstwerk ?
      Photography is an art of observation.

      Comment


      • #4
        Re: Bij DE Dageraad

        dat is idd een van je mindere
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Bij DE Dageraad

          Het is een van de gevelstenen die je in hoorn vindt

          Comment


          • #6
            Re: Bij DE Dageraad

            Bierkade 13
            .....
            mooi en wat hebben ze er daar veel hè in Hoorn.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Bij DE Dageraad

              En ik die dacht dat men raadgevingen ter verbetering van de foto, zouden geven...
              of je nu een standbeeld, een gevelsteen of een kerkhof fotografeer, is dat niet allemaal hetzelfde ?
              Nou Jessey als je van de donkere kleuren houdt is dit voor mij ok. Zelf zou ik het ietjes opklaren niet teveel, anders worden ze te flets.

              Comment


              • #8
                Re: Bij DE Dageraad

                Ze hebben ook best wel wat gevelstenen zelfs de gekaakte haringen.
                Maar heb nog niet alle foto`s bewerkt

                Comment


                • #9
                  Re: Bij DE Dageraad

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                  En ik die dacht dat men raadgevingen ter verbetering van de foto, zouden geven...
                  of je nu een standbeeld, een gevelsteen of een kerkhof fotografeer, is dat niet allemaal hetzelfde ?
                  Nou Jessey als je van de donkere kleuren houdt is dit voor mij ok. Zelf zou ik het ietjes opklaren niet teveel, anders worden ze te flets.
                  Volledig mee akkoord. ALLES wat gefotografeerd wordt hoort iemand toe of is door iemand gemaakt of bewerkt.....
                  Zelfs al is het uw eigendom, toch is het door iemand gemaakt.
                  Als dat niet meer zou mogen, wat zouden we dan nog kunnen fotograferen ???

                  On topic : deze vind ik heel mooi qua kleuren, dat ze iets donker zijn neem ik erbij, het kan goed zijn dat ze in werkelijkheid ook zo zijn.

                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bij DE Dageraad

                    mooi scherp en mooi van kleuren, Grtjes Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bij DE Dageraad

                      Het begint een mooie verzameling te worden maar ik wil toch even kwijt dat ik
                      de plaatsing in de omgeving steeds meer ga missen.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bij DE Dageraad

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Het begint een mooie verzameling te worden maar ik wil toch even kwijt dat ik
                        de plaatsing in de omgeving steeds meer ga missen.
                        Ja Plaatwerker ik snap wat je bedoeld hoor Zal ook een overzicht foto maken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bij DE Dageraad

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Volledig mee akkoord. ALLES wat gefotografeerd wordt hoort iemand toe of is door iemand gemaakt of bewerkt.....
                          Zelfs al is het uw eigendom, toch is het door iemand gemaakt.
                          Als dat niet meer zou mogen, wat zouden we dan nog kunnen fotograferen ???

                          On topic : deze vind ik heel mooi qua kleuren, dat ze iets donker zijn neem ik erbij, het kan goed zijn dat ze in werkelijkheid ook zo zijn.

                          Groetjes
                          Een goede foto roept bewondering op voor het oog van de fotograaf. Dit is een detailopname van andermans werk, waardoor de inbreng van de fotograaf wel heel klein wordt. Zo'n opnamen zijn goed als je per se een registratie/reproductie wil hebben. Maar over het algemeen oninteressant.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bij DE Dageraad

                            Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                            Een goede foto roept bewondering op voor het oog van de fotograaf. Dit is een detailopname van andermans werk, waardoor de inbreng van de fotograaf wel heel klein wordt. Zo'n opnamen zijn goed als je per se een registratie/reproductie wil hebben. Maar over het algemeen oninteressant.
                            ALLES is andermans werk, zelfs de natuur...... al eens over nagedacht ?
                            Aha neen, je eigen kind, zonder kleren, zonder make-up, zonder achtergrond, zonder sierraden....... dat is (hopelijk) eigen werk, dat mag je fotograferen .
                            Groetjes
                            Last edited by Guest17; 8 juli 2012, 09:57.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bij DE Dageraad

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              ALLES is andermans werk
                              Hier is een verschil: de volledige foto, van hoek tot hoek, is een weergave van andermans creatie ('kunstwerk' als je wil). De fotograaf heeft een reproductie gemaakt. Alsof de fotograaf het houtsnijwerk onder een fotokopieerapparaat gelegd heeft.

                              Mijn punt is dat als je bij deze foto "Waauw!" zegt, je eigenlijk het houtsnijwerk apprecieert en niet de foto.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              zelfs de natuur...... al eens over nagedacht ?
                              Er is niemand die claimt de natuur als kunstwerk o.i.d. ontworpen te hebben, maar dat terzijde.

                              Comment

                              Working...
                              X