Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berlijn nacht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Berlijn nacht

    Hallo

    Enkele nachtfoto's van Berlijn. Graag uw opbouwende kritiek.

    Alvast bedankt

    Brandeburger Tor




    Reichstag rechttoe rechtaan




    Alexanderplatz





    Groeten

  • #2
    Re: Berlijn nacht

    Ik vind de 1e en de 3e foto het mooist. echt leuk gedaan.

    Bij de 3e moeten die 2 mensen toch ook wel lang stil staan? want ik neem aan dat dit ook een langere sluitingstijd is.

    De 2e is ook mooi, maar voor mij een beetje alledaags. en dat het jammer is dat de vlaggen wazig zijn ( wat ook niet anders kan door de langere sluitingstijd)

    Comment


    • #3
      Re: Berlijn nacht

      Oorspronkelijk geplaatst door marcovandaar Bekijk bericht
      Bij de 3e moeten die 2 mensen toch ook wel lang stil staan? want ik neem aan dat dit ook een langere sluitingstijd is.
      Mensen waren zelf het ook een foto aan het nemen vermoed ik.

      Bedankt om te reageren

      Comment


      • #4
        Re: Berlijn nacht

        Foto 1 en foto 3 krijgen mijn voorkeur. Knap gedaan.
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: Berlijn nacht

          Die derde is wel heel knap gemaakt. Hij kon nog iets symmetrischer, maar dan ben ik zwaar aan't muggeziften. Voor mij 3-1-2
          Canon Eos 450D
          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

          Comment


          • #6
            Re: Berlijn nacht

            Zeer goede nachtfotografie, ik en fan van het rad

            Groeten

            Joeri
            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

            Comment


            • #7
              Re: Berlijn nacht

              Joeri volgt Joeri, zeer mooie derde, hoort hier helemaal niet voor mij in de beginnershoek. knap
              Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

              Comment


              • #8
                Re: Berlijn nacht

                Inderdaad zeer mooi , mag ik vragen hoe men aan die lichtgevende strepen komt bij foto 1

                Mvg
                Canon EOS 450D

                Lens 18/55 - 55/250

                Comment


                • #9
                  Re: Berlijn nacht

                  Mooie pogingen hoor

                  De eerste had met een nog iets kleiner diafragma gemogen... Dan krijg je voor de lantaarnpalen het mooie ster effect.

                  De tweede is jammer genoeg te donker, maar als ze in RAW zijn getrokken kun je de donkerste partijen misschien nog wat oplichten.

                  De derde is mooi maar zoals eerder aangehaald, één stapje meer naar rechts was helemaal perfect geweest.

                  Zeer goede nachtfotografie hoor

                  Groeten
                  Mipstoo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Berlijn nacht

                    Oorspronkelijk geplaatst door stef01 Bekijk bericht
                    Inderdaad zeer mooi , mag ik vragen hoe men aan die lichtgevende strepen komt bij foto 1

                    Mvg
                    Dat zijn passerende auto's.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Berlijn nacht

                      En hoe noemt deze soort of fotografie want ik kan er geen auto's van maken , maar is wel leuk
                      Canon EOS 450D

                      Lens 18/55 - 55/250

                      Comment


                      • #12
                        Re: Berlijn nacht

                        Door de lange sluitertijd zie je enkel de lichten van de auto's als strepen.

                        1 en 3 vind ik zeer mooi, de 2e vind ik jammer dat de vlaggen niet scherp zijn (wat wel logisch is)... En ook wat donker (misschien iets langere sluitertijd moeten nemen?)
                        Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Berlijn nacht

                          Lees dit http://www.drivingimages.com/car-pho...ture-settings/ eens bijvoorbeeld! Of dit http://www.basic-digital-photography...ht-photos.html . En dan weet je hoe je die strepen krijgt... Leuk toch, die sluitertijden!

                          Comment

                          Working...
                          X