Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 6 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 135

Discussie: Mag dit....

Standaard Mag dit....

Hallo,

Heb een vraagje.
    Vorig jaar heb ik foto's genomen van een nichtje om communiekaartjes te maken. Geheel amateuristisch.
    Ik heb dit kaartje toen in verkleinde kwaliteit hier gepost, mijn naam langs de zijkant op het kaartje vermeld, maar zo stom geweest van geen watermerk te zetten... I know ...stom

Nu kreeg ik vandaag een mail van een kennis dat ze een folderke in haar mailbox kreeg van iemand die zich uitgeeft als fotografe (huwelijk, communie, ....)
    Die kennis herkende het kaartje als zijnde het mijne.
    Moest je nu zeggen, enkel het LO is overgenomen. Het is maar een simpel kaartje met hokjes. maar zelf de foto's zijn overgenomen, het is dus gewoon mijn kaartje dat ze op haar foldertje geplakt heeft.

De andere kaartjes die erop staan zijn trouwens ook van andere sites geplukt oa
    http://creativeservices.be/communiekaartjes.php
    http://www.twindesignbvba.be/portfolio/communie

Wss kan ik hier niets tegen doen? Maar het gaat voor mij gewoon om het principe. Je uitgeven voor fotografe en niet eens je eigen werk publiceren maar het werk van een ander. Vind het maar laag.

Deze persoon heeft zich hier trouwens ook al uitgegeven voor huwelijksfotografe. Ga haar dus zeker ook contacteren, en zeker ook de 2 andere websites waar ze de foto's "gestolen" heeft
    Laatst gewijzigd door Brienemien; 24 januari 2012 om 22:19

Standaard Re: Mag dit....

je kan daar zeker iets tegen doen...kijk maar even via zoeken op dit forum naar foto gestolen...enne een watermerk hoeft niet echt hoor...foto's van anderen gebruiken is diefstal!
    Begin alvast met een mailtje te sturen naar betrokkene, eerst al om te melden dat die of gene foto van jou is en dat je vergoeding eist ....of laat het direct weten via een advokaat.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht
    Vind het maar laag.
    Dat is het minste wat je ervan kan zeggen.
    En bovendien is het riskant want degene die afgebeeld is (of de ouders of voogd) kunnen zich nog beroepen op het portretrecht.

Dan heeft deze dief twee mensen achter zich aan: de echte fotograaf en het afgebeelde model.

Ik zou het daarbij zeker niet laten.
    zoiets doe je niet, dit is een ordinaire onverantwoorde dief.

Toch onbegrijpelijk dat men zich aan zoiets laat kennen!
    Hoe kan je nu genoegen nemen door met een ander zijn werk te pronken!
    Groetjes, Beauke
    Mijn foto's

het ruikt zelfs een beetje naar oplichting als ge het mij vraagd.....dit zou ik in geen geval laten paseren , heb ook al geregeld met diefstal van mijn foto's te maken gehad , maar nog nooit(bij mijn weten) voor commerc. doeleinden (folder of iets dergelijks) steeds waren het websites die mijn werk plaatsten als zijnde hun werk, maar steeds netjes opgelost....
    wat ik hier zie is puur bedrog , daar zou ik geen compassie mee hebben....

stuur een factuur!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    stuur een factuur!
    Inderdaad, niet voorbij laten gaan.
    Zorg voor voldoende bewijzen ... probeer het foldertje in handen te krijgen en kijk dan even de tarieven van Sofam na ... oplage * euro per foto ... kassa, kassa.

En ik zou zeker de ouders van de persoon op de foto ook aanspreken ... portretrecht opeisen ... en hop, passeer nogmaals langs de kassa.

Dit is een simpele zaak voor de rechtbank hoor, pure inbreuk op copyright. Dus maak een mooi, maar stevig factuurtje op met een begeleidende brief waar je in voorstelt om 'een regeling te treffen' door betaling van de factuur binnen de 8 werkdagen (geen kalenderdagen), zoniet wordt het dossier doorgegeven aan je advocaat.

Je zou verstelt staan hoe snel ze (meestal toch) reageren

En niet aflaten hoor ... ik had er laatst eentje die een mail terug stuurde en zich afvroeg of ik wel de eigenaar van de foto's was ... lol ... het was rap opgelost
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Creative service (ook eentje wiens kaartje gebruikt is) zijn er mee bezig
    We weten al hun gegevens, zij gaan een factuur opsturen van Sofam.
    Ik zelf heb ook een mail gestuurd naar Sofam om te vragen wat mijn rechten zijn.
    Creative service ging ook kijken wat ze voor mij konden doen.
    Wij laten het hier zeker niet zo bij.

Ik dacht net te zeggen om Sofam eens te contacteren, blijkbaar al gedaan
    Steven

Ben benieuwd of je betaald ga krijgen. Laat zeker iets weten, Brienemien.

En hebben jullie die schrijffout in't groot gezien: "comminie". Enfin, (op commerciële wijze) pronken met andermans foto's geeft geen pas.
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Op 't foldertje staat "Wij komen graag bij u langs om enkele voorbeelden te laten zien".
    'k zou vragen om eens langs te komen met wat voorbeeldjes, misschien zit dat van u er tussen dan
    't is inderdaad echt wel schandalig dit, dat moeten ze toch weten dat zoiets uitkomt.
    Waarschijnlijk zelf totaal niet in staat om iets of wat kwaliteit te leveren, weer een of andere die denkt geld geroken te hebben en iets wil bijverdienen met fotografie.

Lol, effe gegoogled op alfafocus.be.
    't is zelfs iemand die geregistreerd is hier
    http://forum.belgiumdigital.com/3354206-post87.html

Bannen die handel. Die persoon komt hier alleen maar voor reclame te maken en foto's te stelen.
    Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000465968728
    Alfafocus: Veerle Goyvaerts

Op welke naam alfafocus geregistreed is vind je via dns.be Met google en de eigenaar kom bij facebook waar vriendin vd eigenaar foto's plaatst met een link naar de website.
    Adres in Berlaar vind je dan ook weer op dns.
    Laatst gewijzigd door paly; 18 januari 2012 om 14:40
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    Dan is Veerle haar Alfafocus volgens mij een bijverdienste,
    want op de site van de federale overheidsdienst
    is Alfafocus bvba sinds februari 2011 van iemand anders.
    Ik ga er geen namen/links van posten wil geen personen noemen die niets met deze "diefstal" te maken hebben.

Alleszins: vrij grof om zo foto's te stelen en te misbruiken om "professioneel" over te komen.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

En zonder pardon aangeven bij de fiscus, kans is wel heel groot dat dit gewoon zwartwerk is. Het moet maar eens gedaan zijn met die stielkapotmakerij waar ikzelf dagelijks mee word geconfronteerd!
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000465968728
    Alfafocus: Veerle Goyvaerts

Op welke naam alfafocus geregistreed is vind je via dns.be Met google en de eigenaar kom bij facebook waar vriendin vd eigenaar foto's plaatst met een link naar de website.
    Adres in Berlaar vind je dan ook weer op dns.
    Zijn we al allemaal te weten gekomen met dank aan creative service, wiens kaartjes zo ook misbruikt.

Ze heeft een BTW nummer, maar dit wil wss niets zeggen e

Op facebook heb ik ze ook al gevonden

Heb mail terug had van Sofam. Ze kunnen enkel dossier behandelen als ik me lid maak (versta dat wel) maar weegt het lidgeld op tov de vergoeding.
    Mijn schoonzus kan ook klacht indienen als ze wenst, aangezien het haar minderjarige dochter is die op de foto staat.

lid maken bij sofam kost je 1malig ( dus niet jaarlijks ) 125 euro ofzoiets, en 1 foto die zij kunnen "recuperen" brengt je 139 euro ( allee toen ik ) dus winst maak je zeker
    effe aanpassen : van hun site :

Een overschrijving van 123,95 € op onze bankrekening nr 210-0444101-87 uit te voeren. Het is een éénmalige bijdrage. U hoeft dus geen jaarlijks lidgeld te betalen.

Bij reproductie zonder voorafgaande toestemming:
    Wanneer het werk zonder voorafgaande toestemming van de auteur en/of zijn rechthebbende wordt gereproduceerd wordt er een schadevergoeding van 200% van het basisrecht met een minimum van 123, 95 EUR per reproductie voorzien.
    Laatst gewijzigd door Guest13; 18 januari 2012 om 15:57 Reden: aanpassing

Dus je recupereert gewoon je bedrag terug via deze personen?

als dat op mijn antwoord is : yep, je hoeft niks te doen ( wel natuurlijk de bewijzen leveren,) en zij doen juridisch verder alles.
    ( echt gebeurd voorbeeld : van 1 foto : hij had de naam erop verandert en dit in een boekske gezet, heeft ne maat 65000 fr. opgebracht ( +-1625 euro ) was in 3000 oplages gedrukt, en dit was een 1malig boekske ( reklame boekje met sponsers enzo...) voor ne veldcross, dus geen boekje dat je kon kopen in de boekhandel.)

Heb bericht terug had van Sofam, en het weegt niet op
    idd 123 euro om lid te worden en dan nog es 40 euro per uur voor het openen van het dossier. dat is het mij nu ook niet waard
    Mij is het trouwens niet om een vergoeding te doen, maar gewoon om het principe dat je geen foto's claimt als eigen werken.
    Ga haar allezins een mail zenden met mijn gedacht en hopen dat de andere betrokkene wel iets kunnen bereiken waardoor ze mss beseft dat je zoiets gewoon niet doet.

Ben al jaren lid van Sofam en dat staat ook duidelijk op mijn website.
    Waarschijnlijk schrikt dat potentiële plaatjesdieven af.

idd 123 euro om lid te worden en dan nog es 40 euro per uur voor het openen van het dossier. dat is het mij nu ook niet waard
    Mij is het trouwens niet om een vergoeding te doen, maar gewoon om het principe dat je geen foto's claimt als eigen werken.
    en daar gaan de dader(s) dus ook vanuit hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

aanklagen en de grond inboren
    Advocaat nodig?
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

Melden aan moderator en vragen om persoon te bannen?
    iemand die foto's steelt, moet hier toch geen toegang meer krijgen?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Ga haar allezins een mail zenden met mijn gedacht en hopen dat de andere betrokkene wel iets kunnen bereiken waardoor ze mss beseft dat je zoiets gewoon niet doet.
    als er folderkes van gedrukt zijn en rondgedragen wat al bewezen is, telt de schade niet per foto maar wel per reproductie.
    dus een oplage van bv 500 folderkes kan al aardig oplopen.
    een mail sturen.... zijt dan eerst zeker dat je geen stappen meer gaat ondernemen, anders begint sofram er niet meer aan als je mails begint te sturen naar betrokkene.

grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Pagina 1 van 6 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten