Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo maar een foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zo maar een foto

    Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk bericht
    Neenee, niet zomaar een foto. Een plat geflitste, overbelichte, slecht gecadreerde, te zachte en banale foto van dertien in een dozijn. En dan nog met een rommelige achtergrond. Schattig kiekje voor het familiealbum van uw beste vriend, dat wel.
    Zou iemand me even kunnen zeggen wat hier onbeleefd aan is en hoe het dan wel moet? Want—ik ben daar eerlijk in—ik vrees dat mijn beleefdheidsnormen dan blijkbaar onder de standaard vallen... (ik heb hier ook al foto's een hoog Nonkel-Jos-gehalte toegedicht, waar ik eigenlijk hetzelfde mee bedoel)

    Voor mij is deze commentaar zonder nonsens en—dat is persoonlijke appreciatie—ik vind 'm grotendeels waar ook. Het is dankzij dit soort van kritiek dat mensen sneller zelfkritisch worden. Als je de andere reacties van Canonist leest, dan merk je dat ze zich niet noodzakelijk over elke foto negatief uitlaat.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #32
      Re: Zo maar een foto

      Misschien kan er een slotje op deze thread? Want interessant is ie al lang niet meer...
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #33
        Re: Zo maar een foto

        Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
        maar de manier waarop je het zegt is ongehoord.
        .
        Wat is hier ongehoord aan?: We leven toch op de zelfde planeet, neem ik aan?

        Een plat geflitste, overbelichte, slecht gecadreerde, te zachte en banale foto van dertien in een dozijn. En dan nog met een rommelige achtergrond. Schattig kiekje voor het familiealbum van uw beste vriend, dat wel.

        Mocht ik nu geschreven hebben: "dit is hopeloos geknoei van een achterlijke loser die de eerste honderd jaar geen behoorlijke foto uit zijn camera geknepen krijgt" of iets in die trant, dan zou je dat - misschien - ongehoord kunnen noemen, want dat is dan puur op de man gespeeld. Alhoewel, zelfs dat moet kunnen, vind ik. Het zijn hier toch allemaal geen softies, zeker? Er we mogen al eens lachen ook, nee?

        Comment


        • #34
          Re: Zo maar een foto

          Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk bericht
          Maar dat kan ik nu eenmaal niet selecteren, en de mening van de anderen interesseert me geen zier. Dus post ik liever niets.
          Laat ik dan maar effe zeggen dat deze opmerking wederzijds is, en deze goedwillende amateur zal dan ook hier niet meer reageren.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #35
            Re: Zo maar een foto

            Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk bericht
            en de mening van de anderen interesseert me geen zier.
            Ik denk dat vele posters hier het ook geen zier interesseert wat jij te zeggen hebt!!
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

            Comment


            • #36
              Re: Zo maar een foto

              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
              Laat ik dan maar effe zeggen dat deze opmerking wederzijds is, en deze goedwillende amateur zal dan ook hier niet meer reageren.
              AMEN !!!
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #37
                Re: Zo maar een foto

                ik zet hier ( voorlopig ) nog geen slotje op, maar aangezien de discussie niet veel meer te maken heeft met fotografie verplaats ik dit topic naar chitchat .. . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #38
                  Re: Zo maar een foto

                  Om eerlijk te zijn, de reactie van Canonist (' Een plat geflitste, overbelichte, slecht gecadreerde,...) was ook het eerste wat me opkwam toen ik die foto voor het eerst zag... (onmiddelijk gevolgd door 'oww, wat gaat die TS het hier hard te verduren krijgen )

                  In tegenstelling tot mezelf had ze de moed om haar idee over de foto te posten, naar mijn gevoel zal ze dat niet gedaan hebben om de TS te pesten.
                  Het vraagt tijd en moeite om een reactie te formuleren en enkele uitzonderingen daar gelaten wordt dit meestal gedaan met de beste bedoelingen.
                  Ik begrijp dan ook niet waarom Canonsist daar zoveel kritiek op krijgt.

                  En dat je jezelf eerst moet bewijzen alvorens een foto te mogen beoordelen
                  Schaf dan maar gelijk de challenge af
                  www.bigducksix.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Zo maar een foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                    ... ik heb hier ook al foto's een hoog Nonkel-Jos-gehalte toegedicht, waar ik eigenlijk hetzelfde mee bedoel ...
                    Riep daar iemand?
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #40
                      Re: Zo maar een foto

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Riep daar iemand?
                      Gelukkig is onze Jos er nog om op dit late/vroege uur de boel wat op te vrolijken
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #41
                        Re: Zo maar een foto

                        Het vreemde aan deze hele discussie is nu dat de TS van topic waar het hier omdraait geen enkele reactie heeft gegeven in het topic, hij/zij vond het blijkbaar niet zo heel erg. Het hele topic begon ook nog best goed, het commentaar was misschien hard, maar ach dat zou moeten kunnen. Tot #15 was er ook eigenlijk nog niets aan de hand. Hierna begon het bij te kriebelen, toen werden de antwoorden op elkaar steeds grimmiger en werd er bewust of onbewust over elkaar gesproken of dat een ieder de waarheid in pacht had , toen we ook nog eens met allerlei vaktermen om ons oren werden geslagen en daar vervolgens weer neerbuigend op weer gereageerd (door wie maakt niet uit)
                        hadden we de "ruzie" Het ging toen al een tijdje niet meer over de eerste commentaren, maar er werd geregeld weer een nieuw item aangedragen om de inmiddels zinloze discussie weer te doen oplaaien. Hier gaan we de fout in Dit de reden waarom er soms dit soort discussies ontstaan, men wil met alle geweld zijn gelijk halen, zonder nog maar één maal naar de mening van anderen te kijken of die al te respecteren. Als iedereen nu eens gewoon zijn eigen commentaar geeft op een foto en niet geregeld reageert op wat anderen zeggen, dan zouden we al een heel stuk beter af zijn, de TS kan op die manier het voor hem belangrijke commentaar eruit halen en ziet geen weles/nietes spelletje ontstaan.

                        Wederom hoop ik dat iedereen zich is een tijdje hieraan zou houden, dan zou het denk ik een stuk rustiger zijn op het forum.

                        En nog altijd geld:

                        Kritiek moet je verdragen, je kan er van leren.
                        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                        Canon eos 7D Mijn site

                        Comment


                        • #42
                          Re: Zo maar een foto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Riep daar iemand?
                          Dat was uiteraard met alle respect voor allerhande nonkel Jossen ter wereld gezegd. Met name Jos Vanhengel is een vanzelfsprekende uitzondering op mijn wat veralgemenende Jossen-visie.
                          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Zo maar een foto

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                            Het vreemde aan deze hele discussie is nu dat de TS van topic waar het hier omdraait geen enkele reactie heeft gegeven in het topic, hij/zij vond het blijkbaar niet zo heel erg. Het hele topic begon ook nog best goed, het commentaar was misschien hard, maar ach dat zou moeten kunnen. Tot #15 was er ook eigenlijk nog niets aan de hand. Hierna begon het bij te kriebelen, toen werden de antwoorden op elkaar steeds grimmiger en werd er bewust of onbewust over elkaar gesproken of dat een ieder de waarheid in pacht had , toen we ook nog eens met allerlei vaktermen om ons oren werden geslagen en daar vervolgens weer neerbuigend op weer gereageerd (door wie maakt niet uit)
                            hadden we de "ruzie" Het ging toen al een tijdje niet meer over de eerste commentaren, maar er werd geregeld weer een nieuw item aangedragen om de inmiddels zinloze discussie weer te doen oplaaien. Hier gaan we de fout in Dit de reden waarom er soms dit soort discussies ontstaan, men wil met alle geweld zijn gelijk halen, zonder nog maar één maal naar de mening van anderen te kijken of die al te respecteren. Als iedereen nu eens gewoon zijn eigen commentaar geeft op een foto en niet geregeld reageert op wat anderen zeggen, dan zouden we al een heel stuk beter af zijn, de TS kan op die manier het voor hem belangrijke commentaar eruit halen en ziet geen weles/nietes spelletje ontstaan.

                            Wederom hoop ik dat iedereen zich is een tijdje hieraan zou houden, dan zou het denk ik een stuk rustiger zijn op het forum.

                            En nog altijd geld:

                            Kritiek moet je verdragen, je kan er van leren.
                            Wim,
                            Ik ben het met je eens op een ding na: TS heeft wel gereageerd in #25,#35 en #36.
                            Ik meng mij niet snel in zo een soort zinloze discussies echter een beetje respect voor elkaar mag men toch wel hebben.
                            Als ik deze topic door lees dan hebben verschillende mensen daar toch moeite mee.
                            Zij denken dat respect voor iemand anders mening betekent dat je het dan ook eens moet zijn met die mening. Een opmerking van "De mening van de anderen interesseert me geen zier", geeft aan dat je geen respect hebt voor iemand anders mening.
                            Wat je dan komt doen op een forum als deze weet ik niet.

                            We hebben het vaak over normen en waarden, wanneer we beginnen met ons zelf dan hebben we al veel gewonnen.
                            Ik ben geen heilige ik heb ook mijn fouten. Door de jaren heen heb ik geleerd dat je van fouten heel veel kunt leren. Ik ben dan ook niet bang om fouten te maken.
                            Ik las hier op het forum dat het tijd werd dat in sommige fotoclubs die oude mannen maar eens vervangen moesten worden door wat jeugdige fotografen. Ik hoor ook bij die oude mannen al voel ik mij gelukkig niet zo. Ik heb veertig jaar gewerkt met de jeugd en ik kan je vertellen dat dit niet altijd eenvoudig was. Ik sta open voor alles wat nieuw is echter nieuw is niet altijd beter.

                            We vergeten dat hier ook veel mensen komen die niet alleen beginneling zijn m.b.t. fotografie maar die ook de nodige problemen hebben op PC gebied. Zij hebben veel moeite om een goede foto te maken en vervolgens moeten ze ook nog maar even hier die foto geplaatst zien te krijgen (zie testforum). Uiteindelijk is het dan gelukt en dan komt bijvoorbeeld zo een reactie zoals hier genoemd is. Zo langzamerhand begint mijn mailbox op een forum op te lijken. Als je een reactie wilt geven op fotodiscussie (extra) dan moet het uitgangspunt zijn dat je de TS wilt helpen. Als je alleen maar wilt aangeven wat fout is zou ik zeggen blijf dan weg.

                            Nieuwkomers vragen mij vaak hoe serieus moet je de opmerkingen van iemand nemen m.a.w. wie heeft er echt verstand van.
                            Ik vertel ze altijd, kijk eens wat betrokken zelf heeft ingezonden aan foto’s en berichten.
                            Als je hier dus geen foto’s plaatst dan wordt dit moeilijk.
                            Ik zelf kijk ook vaak naar anderen. Iemand die nooit foto’s plaatst en alleen commentaar levert sla ik over.

                            Wim,
                            zijn motto volgend
                            Kritiek moet je verdragen, je kunt er van leren.
                            Wil ik aanvullen met:
                            De toon maakt de muziek.

                            mvgr
                            antoine200

                            Comment


                            • #44
                              Re: Zo maar een foto

                              Netjes verwoord, sluit me er helemaal bij aan!

                              Ed
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

                              Comment


                              • #45
                                Re: Zo maar een foto

                                Antoine: Ik had het over het betreffende Topic in Mensen en Modellen, daar heeft de TS helemaal nier gereageerd op het tumult rond om de foto. Hij is zelfs na 11 nov niet meer terug geweest op het forum, en heeft ook mijn PM dus nog niet gelezen. Misschien hebben we dus hierdoor al een BD bezoeker minder
                                Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                                Canon eos 7D Mijn site

                                Comment

                                Working...
                                X