Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zgn. 50MB Telenet webruimte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zgn. 50MB Telenet webruimte

    Met mijn Telenet abonnement (Expressnet) zou ik over een webruimte van 50MB moeten beschikken. Tot nu toe heb ik daarvan steeds zeer weinig gebruikt.
    Vorige week probeerde ik er een reeks van 100 foto's (18,6MB - grootte op schijf 25,6MB) op te zetten, doch dat lukte niet. Na 35 foto's stopte het uploaden - blijkbaar was de webruimte vol.
    Om precies te weten wat en hoeveel er reeds opstond, heb ik alles gedownload (naar een USB stick) en het bleek in het totaal slechts 10MB (groote op schijf 15MB) te zijn.
    Meteen heb ik zo'n webformulier ingevuld om uitleg (en een oplossing) te vragen, doch blijkbaar antwoorden ze bij Telenet niet graag op bepaalde vragen.
    Heeft nog iemand dezelfde ervaringen met zijn/haar webruimte bij Telenet?
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

  • #2
    Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

    Ik zit met mijn site www.sunnybeam.be ook bij telenet en kan over mijn volle 50 Mb beschikken. Ik kan trouwens bij mijn telenet perfect zien hoeveel ik nog vrij heb.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

      Ik dacht dat je dat kon instellen bij je gebruikersgegevens.

      Je hebt wel 50 MB, maar origineel staat er maar 10MB gereserveerd. Probeer eens of je dit niet kan instellen in "mijn telenet" - enfin in "jouw telenet" dan

      Comment


      • #4
        Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

        Trouwens ik vind 50 Mb belachelijk weinig, ik heb trouwens mijn domeinaanvraag bij hen gedaan en zouden je dan toch meer dan 50 Mb mogen geven.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

          Klopt Mir, 50 Mb is veel te weinig als je een website wilt maken of foto's stockeren.

          In dat geval is one.com een aanrader (enfin voor mij toch).
          Voor 1,25 € per maand krijg je 3 GB
          Voor 2,60 € per maand krijg je 10 GB
          Voor 4,90 € per maand krijg je 25 GB

          Alles hangt er natuurlijk van af wat je ermee wil gaan doen...

          Comment


          • #6
            Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Ik zit met mijn site www.sunnybeam.be ook bij telenet en kan over mijn volle 50 Mb beschikken. Ik kan trouwens bij mijn telenet perfect zien hoeveel ik nog vrij heb.
            Eigenaardig : ik zie dat nergens. Mijn telemeter (maandelijks up/download volume) kan ik raadplegen, maar over mijn webruimte staat er niets vermeld.
            Bij de faqs vind ik wel "Hoe kan ik mijn Telenet foto's delen met familie en vrienden?", maar dat heeft niets met de webruimte van 50MB te maken (en gebruik ik trouwens niet).
            Een verklaring zou kunnen zijn dat Telenet ook alles wat in je mailboxen zit, meerekent in die 50MB, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk (als ik bedenk dat spam e.d. zouden meetellen).
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

            Comment


            • #7
              Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

              Ik zit met mijn www.zondagen.be bij one.com . Enige probleem is dat ik van uit een bepaald programma ( sunnyreport ) om mijn opbrengsten van de zonnepanelen online te zetten niet kan uploaden naar daar. Anders had ik het al lang gedaan.

              Hoe het komt dat ik vanuit dat programma niet naar one.com kan uploaden weet ik niet.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

                Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                Ik dacht dat je dat kon instellen bij je gebruikersgegevens.

                Je hebt wel 50 MB, maar origineel staat er maar 10MB gereserveerd. Probeer eens of je dit niet kan instellen in "mijn telenet" - enfin in "jouw telenet" dan
                Vind ik nergens. Lang geleden heb ik ook mijn webruimte geactiveerd (als ik me goed herinner), maar nu zie ik bij alle persoonlijke internetgegevens alleen mijn Telemeter.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                Comment


                • #9
                  Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

                  @Jazzer

                  Ik kan het momenteel niet checken, maar kan je in "mijn telenet" niet ergens kiezen om volume webruimte bij te kopen? Probeer daar eens ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

                    Log in op de mijn telenet pagina. Bij mijn produkten => internet en dan onder telemeter klik je op meer weten.
                    Dan in de linker kolom Website & Domein op webruimte beheren klikken en dan zie je hoeveel Mb je per gebruiker hebt voorzien en hoeveel je er al verbruikt hebt.

                    Succes.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Log in op de mijn telenet pagina. Bij mijn produkten => internet en dan onder telemeter klik je op meer weten.
                      Dan in de linker kolom Website & Domein op webruimte beheren klikken en dan zie je hoeveel Mb je per gebruiker hebt voorzien en hoeveel je er al verbruikt hebt.
                      Succes.
                      Ah, het lijkt opgelost! Je moet de (bewust onduidelijk bewegwijzerde?) weg maar kennen. Op jouw aanwijzing heb ik gevonden dat inderdaad slechts 10 MB in gebruik was en heb ik dat kunnen veranderen naar 50MB. Hartelijk bedankt!
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

                        Meer uploaden lukt nog steeds niet. Het duurt misschien een tijdje voordat de gewijzigde instellingen effectief worden? Voorlopig afwachten.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

                          Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                          Klopt Mir, 50 Mb is veel te weinig als je een website wilt maken of foto's stockeren.

                          In dat geval is one.com een aanrader (enfin voor mij toch).
                          Voor 1,25 € per maand krijg je 3 GB
                          Voor 2,60 € per maand krijg je 10 GB
                          Voor 4,90 € per maand krijg je 25 GB

                          Alles hangt er natuurlijk van af wat je ermee wil gaan doen...
                          Bij Smugmug krijg je voor 40 dollar per jaar "unlimited webspace", dat is ideaal als je veel foto's online wil zetten. (40 dollar is op dit ogenblik zo'n 30 euro)
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                            Meer uploaden lukt nog steeds niet. Het duurt misschien een tijdje voordat de gewijzigde instellingen effectief worden? Voorlopig afwachten.
                            Ik dacht dat het bij mij wel direct ging. Je hebt toch op het einde bevesitgd

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zgn. 50MB Telenet webruimte

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ik dacht dat het bij mij wel direct ging. Je hebt toch op het einde bevesitgd
                              Ik heb de volledige webruimte beheersprocedure doorlopen en bevestigd op het einde.
                              Schijnbaar wordt de verandering naar 50MB geaccepteerd, maar bij een nieuwe controle zag ik dat de webruimte automatisch teruggezet was naar 10MB.
                              Dus heb ik alweer maar een webformulier ingevuld en verzonden.
                              Wellicht hopen ze bij Telenet dat ik mijn abonnement verander naar Fibernet40 of hoger om zo maandelijks tenminste 2 € extra aan mij te verdienen, maar als mijn 50MB bij Expressnet daardoor niet gaat werken, zal het een averechts effect hebben en zeg ik gewoon alles van Telenet op. Er bestaan meer internet providers ; via satelliet kan ik ook TV kijken en om te telefoneren heb ik hun evenmin nodig .
                              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                              Comment

                              Working...
                              X