Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 6 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 137
  1. #1

    Standaard Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Mailtje van vandaag, als Scarlet klant moest ik toch wel eerst goed bekijken wat er aan de hand is...
    Maar als ze mijn naam al niet gebruiken in de titel, er staat zelfs niet "beste klant" of iets dergelijks, dan weet ik al dat het een mail is die zo opgesteld is dat sommige mensen toch maar snel tot betaling over gaan omdat ze anders nog veel meer zouden moeten betalen.
    Bij Scarlet zelf kan ik alle betalingen opvolgen via de website, daar is alles perfect in orde (alles verloopt automatisch via domiciliering, en dat is altijd al zo geweest).

    En "Wij hebben je een e-mail ontvangen", wat bedoelen ze daar nu eigenlijk mee, als Scarlet zelf een mail zou sturen, dan zou er zo'n fout al zeker niet in staan.
    Wat ik eigenaardig vind is dat ze een Belgisch rekeningnummer gebruiken, kan niemand dan achterhalen wie dat geld ontvangt als iemand er in trapt?



    Uw betalingstermijn is verstreken

    Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je een e-mail ontvangen en geven hierop binnen 2 werkdagen een reactie.

    Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van €75,16 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te handmatig te betalen.

    Het openstaande bedrag is momenteel €75,16 (inclusief kosten)
    Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten van €160,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.

    Direct het bedrag overmaken? Dat kan op ons rekeningnummer:
    Naam: Scarlet
    IBAN: BE87 3771 1797 7194

    Let op: Als wij uw betaling niet voor zaterdag 22 februari 2020 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.
    Voorkomen bijkomende kosten.

    Hoogachtend,

    Scarlet

  2. #2

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Zoiets komt hier regelmatig binnen.
    ('k Heb nogal veel familie in Nigeria en de Matongewijk. :-) )
    Dat wordt allemaal rechtsreeks doorgestuurd naar verdacht@safeonweb.be .
    En daarna worden zowel de spam als de mail naar Safeonweb in de vuilbak gekieperd.
    "Als we een ruzie beginnen tussen het verleden en het heden, zullen we merken dat we de toekomst hebben verloren." ( Winston Churchill )

  3. #3

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Mailtje van vandaag, als Scarlet klant moest ik toch wel eerst goed bekijken wat er aan de hand is...
    Maar als ze mijn naam al niet gebruiken in de titel, er staat zelfs niet "beste klant" of iets dergelijks, dan weet ik al dat het een mail is die zo opgesteld is dat sommige mensen toch maar snel tot betaling over gaan omdat ze anders nog veel meer zouden moeten betalen.
    Bij Scarlet zelf kan ik alle betalingen opvolgen via de website, daar is alles perfect in orde (alles verloopt automatisch via domiciliering, en dat is altijd al zo geweest).

    En "Wij hebben je een e-mail ontvangen", wat bedoelen ze daar nu eigenlijk mee, als Scarlet zelf een mail zou sturen, dan zou er zo'n fout al zeker niet in staan.
    Wat ik eigenaardig vind is dat ze een Belgisch rekeningnummer gebruiken, kan niemand dan achterhalen wie dat geld ontvangt als iemand er in trapt?



    Uw betalingstermijn is verstreken

    Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je een e-mail ontvangen en geven hierop binnen 2 werkdagen een reactie.

    Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van €75,16 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te handmatig te betalen.

    Het openstaande bedrag is momenteel €75,16 (inclusief kosten)
    Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten van €160,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.

    Direct het bedrag overmaken? Dat kan op ons rekeningnummer:
    Naam: Scarlet
    IBAN: BE87 3771 1797 7194

    Let op: Als wij uw betaling niet voor zaterdag 22 februari 2020 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.
    Voorkomen bijkomende kosten.

    Hoogachtend,

    Scarlet
    Heb ik ook gehad. En ik ben zelfs geen klant bij Scarlet.
    Trouwens bij wanbetaling anyway is dit niet de correcte procedure.
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

  4. #4

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Naam: Scarlet
    IBAN: BE87 3771 1797 7194
    Nummer is bij ING. Je kan altijd deze mail naar ING en scarlet forwarden MET HEADERS.

    Ideaal zou ING deze rekening kunnen blokkeren maar dat zal eerst door een administratieve molen moeten en tegen dan wordt al een ander nummer gebruikt en zijn er al veel slachtoffers.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

  5. #5

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Ik heb de mail ook gekregen.

    Een paar dagen terug kreeg ik een andere mail van 'scarlet', dat mijn mailbox voor 95 % vol zat. (Terwijl de teller van Scarlet maar 2 % aangaf).

    Maar dit was geen probleem. Ik kon gratis mijn mailbox vergroten met 25 Gb. Ik moest enkel op een link klikken.
    Via die link kwam je zogezegd op de inlogpagina van je webmail terecht. Daar werd er gevraagd om je gebruikersnaam en paswoord van je mailbox in te geven.

    Als je daarop ingaat hebben ze e gegevens.Waarschijnlijk worden de mails van vandaag via die weg verstuurt.
    En de eigenaar van die mailbox weet van niets.

    Mvg

  6. #6

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
    Ik heb de mail ook gekregen.

    Een paar dagen terug kreeg ik een andere mail van 'scarlet', dat mijn mailbox voor 95 % vol zat. (Terwijl de teller van Scarlet maar 2 % aangaf).

    Maar dit was geen probleem. Ik kon gratis mijn mailbox vergroten met 25 Gb. Ik moest enkel op een link klikken.
    Via die link kwam je zogezegd op de inlogpagina van je webmail terecht. Daar werd er gevraagd om je gebruikersnaam en paswoord van je mailbox in te geven.

    Als je daarop ingaat hebben ze e gegevens.Waarschijnlijk worden de mails van vandaag via die weg verstuurt.
    En de eigenaar van die mailbox weet van niets.

    Mvg
    Als ik iets wil controleren van mijn Scarlet account dan zal ik dat nooit doen via een link die in een of andere mail zit, ook niet als ik er vrij zeker van ben dat de mail van Scarlet komt.
    En bij Scarlet kan je de oude mails wegdoen als de mailbox vol zit, voor mij is dat geen probleem want mails van een paar jaar oud heb ik toch niet meer nodig.

  7. #7
    Geregistreerd: 24 december 2006

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als ik iets wil controleren van mijn Scarlet account dan zal ik dat nooit doen via een link die in een of andere mail zit, ook niet als ik er vrij zeker van ben dat de mail van Scarlet komt.
    En bij Scarlet kan je de oude mails wegdoen als de mailbox vol zit, voor mij is dat geen probleem want mails van een paar jaar oud heb ik toch niet meer nodig.
    Ik heb een oud email programmeke en dat was destijds al zo slim in mekaar gezet dat het in de statusbalk de bestemming toont van elke link die in een email voorkomt als ik er met de muiscursor over heen ga, ik hoef er dus niet eens op te klikken om te zien waar ik mogelijk heen ga ... best praktisch in geval van twijfel ... BTW, ik krijg al dat soort rommel niet (voorlopig toch) JFWIW

  8. #8
    Geregistreerd: 21 september 2007

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ik heb een oud email programmeke en dat was destijds al zo slim in mekaar gezet dat het in de statusbalk de bestemming toont van elke link die in een email voorkomt als ik er met de muiscursor over heen ga, ik hoef er dus niet eens op te klikken om te zien waar ik mogelijk heen ga ... best praktisch in geval van twijfel ... BTW, ik krijg al dat soort rommel niet (voorlopig toch) JFWIW
    Dat gebeurt sowieso in mijn  Mail:

    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.14.6) - iPhone XR (iOS 13.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 13.5.1)

  9. #9
    Geregistreerd: 21 december 2010

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Krijg zulks van 'zogenaamde' bankinstellingen met melding dat bankkaart moet vernieuwd worden. Direct naar prullenbak!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  10. #10

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Vandaag is er iets met een kaartlezer die vervalt, terwijl ik niets met die bank te maken heb...


    Geachte klant,

    Hierbij willen wij u de nieuwe vdk-kaartlezer introduceren. De nieuwe vdk-kaartlezer is beter beveiligd tegen
    frauduleuze praktijken en voldoet zich aan de Europese veiligheidsvoorschriften betreft bankzaken.
    Met de nieuwe vdk-kaartlezer bent u automatisch verzekerd tegen elke vorm van fraude. De online@vdk
    vergoed dit ten alle tijden.


    Let op! Uw huidige vdk-kaartlezer vervalt voor gebruik op 23 februari 2020. Zorg dat u de nieuwe
    vdk-kaartlezer heeft aangevraagd voor deze datum. Voor alle betaalpassen die na deze datum worden
    aangevraagd zal de online@vdk €14,99 in rekening brengen.

    Om uw nieuwe vdk-kaartlezer aan te vragen verzoeken wij u zich online aan te melden en het formulier op
    te vragen. U dient het formulier in te vullen met de bijbehorende gegevens die bij ons in het systeem
    bekend staan.

    Klik hier om kostenloos de nieuwe vdk-kaartlezer aan te vragen. (dit was een link naar de oplichters...)


    Met vriendelijke groeten,


    Leen Van den Neste,
    Voorzitter Directiecomité Vdk Bank

  11. #11
    Geregistreerd: 21 september 2007

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Nooit van gehoord, maar d'er is blijkbaar wel een vdk bank. Maar als jij er evenmin van gehoord hebt, is de mail sowieso niet voor jou bestemd. Hoogstwaarschijnlijk spam, onschuldig (?) of schuldig (phishing).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.14.6) - iPhone XR (iOS 13.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 13.5.1)

  12. #12

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Grappig wat ze allemaal sturen en welke fouten allemaal.
    Alsof men het in België over betaalpassen zou hebben en dat een voorzitter van de directie zo’n mail zou sturen.

    Indien men phishing ontvangt in verband met een bank, dan bekomt men nog de beste reacties door de mail inclusief headers door te sturen naar phishing@debetreffendebank ... die reageren intern dan wel echt.

    Van zodra men ergens moet op inloggen en gegevens,invullen, dan is het al verdacht en iets met een link nog meer.

    Een echte mail van de bank zal hoogstens vragen om via uw bankapplicatie iets na te kijken of bevestigen, maar nooit een link sturen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  13. #13
    Geregistreerd: 22 april 2004

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    BNP PARIBAS FORTIS: Uw betaalpas is geblokkeerd wegens veiligheidsreden, u kunt uw pas activeren via: htpps://bnp.paribasfortis-services.com

  14. #14

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
    BNP PARIBAS FORTIS: Uw betaalpas is geblokkeerd wegens veiligheidsreden, u kunt uw pas activeren via: htpps://bnp.pa.../....com
    Als de link phishing is, dan best ongeldig maken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  15. #15
    Geregistreerd: 24 november 2005

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als de link phishing is, dan best ongeldig maken.
    De link is sowieso ongeldig want er staat een “p” te veel in “htpps” .

  16. #16

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    De link is sowieso ongeldig want er staat een “p” te veel in “htpps” .
    Ahhh ja en een t te weinig.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  17. #17

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Ik heb vandaag bericht gekregen dat mijn vdk kaart morgen vervalt.
    Wat raden jullie aan ?

    PS. aan de hand van andere phishing emails denk ik dat het geen toeval is dat
    vele fotografen doelwit zijn. Ik heb hier al eens gezegd (vroegere email van TS) dat Fred Miranda is gehakt,
    en ik heb een sterk vermoeden model mayhem ook.
    Andere paswoorden die men mij voorschotelt zijn verzonnen, maar die 2 waren juist. (Inmiddels aangepast)
    Het is dus wel degelijk nuttig om voor elke site een volledig ander paswoord te gebruiken

    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  18. #18

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    De link is sowieso ongeldig want er staat een “p” te veel in “htpps” .
    Nee hoor er staat geen 'P' te veel in: die staat namelijk voor phishing

  19. #19

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Bij ons komt dat in vlagen. Soms heel herkenbaar (bericht van een bank waar ik geen rekening heb) maar af en toe twijfelde ik omdat het er echt uitzag. Zoals de mail van bnpparibas die in feite bnpparibasfortis moest zijn....

  20. #20

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    Ik heb vandaag bericht gekregen dat mijn vdk kaart morgen vervalt.
    Wat raden jullie aan ?

    PS. aan de hand van andere phishing emails denk ik dat het geen toeval is dat
    vele fotografen doelwit zijn. Ik heb hier al eens gezegd (vroegere email van TS) dat Fred Miranda is gehakt,
    en ik heb een sterk vermoeden model mayhem ook.
    Andere paswoorden die men mij voorschotelt zijn verzonnen, maar die 2 waren juist. (Inmiddels aangepast)
    Het is dus wel degelijk nuttig om voor elke site een volledig ander paswoord te gebruiken

    DPaul
    Die datum staat toch op je kaart?

    Voor mij is het simpel:
    - als het over geld en accounts gaat, dat volg ik nooit een link maar ik typ de link die ik altijd gebruik die helemaal volledig en zelf in. Geen enkele van zo'n sites staat in mijn favorites en geen enkel paswoord wordt op de pc opgeslagen. Ik log ook altijd uit als ik gedaan heb met die site.
    - elke site waar er geld of aankopen mee gemoeid zijn heeft een ander "moeilijk" paswoord. Maak het paswoord lang, dat is belangrijker dan moeilijk.

    Die mails doorsturen naar ergens helpt geen zier. Heb dat vroeger verschillende keren gedaan met ING waar ik zelfs geen klant ben. De reactie was allesbehalve vertrouwen inspirerend.

  21. #21

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Oh ja, kleine bedenking: het zou al heel veel helpen als die banken etc zelf eens wat minder rommel rondstuurden.

  22. #22

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Als je wil checken of je email adres en/of paswoorden ergens gelekt zijn dan kan je dat op deze (https://haveibeenpwned.com/) doen.
    Ik gebruik overal een uniek email adres (en pw) en vond daar het adres dat ik bij Adobe gebruikt heb terug (Adobe is jaren terug gehackt). Het is ook een adres dat door spammers gebruikt wordt maar die mails worden op serverniveau geweigerd (ik zie de weigering in mijn mailserverlogs).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

  23. #23

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Oh ja, kleine bedenking: het zou al heel veel helpen als die banken etc zelf eens wat minder rommel rondstuurden.
    Je kan dat instellen. Ik krijg nooit mails van de bank (of andere bedrijven).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

  24. #24

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Vandaag email gekregen van een Engelse advocaat : xxxxx. Esq. !
    Hij zegt dat zijn client dood is zonder bekende erfgenamen voor een serieus fortuin.
    Aangezien ik dezelfde achternaam heb, vraagt hij of ik familie ben .
    Buitenkans lijkt mij.

    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  25. #25

    Standaard Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    En vandaag is het Fortis...

    Beste klant,Uw debetkaart wordt binnen enkele dagen opgeheven voor gebruik.
    U dient z.s.m. gebruikte maken van uw nieuwe debetkaart.
    In de afgelopen maanden hebben wij u meerdere malengecontacteerd over het activeren en gebruiken van uw nieuwe debetkaart.
    Ik heb geen nieuwe debetkaart ontvangen
    Als u geen nieuwe kaart heeft ontvangen adviseren wij u z.s.m. een nieuwe debetkaartaan te vragen.
    Dit doet u (nu nog kosteloos) via hier.
    U ontvangt deze binnen 5 werkdagen.Als uw huidige debetkaart zich al heeft begeven, zal de nieuwe debetkaart niet gratis zijn.
    Vraag hier kosteloos uw nieuwe debetkaart aanWaarom heb ik een nieuwe debetkaart nodig?
    Uw kaart is verouderd en is kwetsbaar voor misbruik door kwaadwillende.
    Door continu detechnologie in onze kaarten te vernieuwen blijven we vele stappen voor.Alvast bedankt voor uw medewerking.
    Met vriendelijke groet,
    Ronald van Beckelen

Pagina 1 van 6 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 7
    Laatste bericht: 16 september 2017, 15:23
  2. Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven
    Door Kaneda in forum Chit Chat
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 5 november 2016, 20:01
  3. Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?
    Door Jasiu in forum Chit Chat
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 6 november 2008, 12:04
  4. Toch blijven we het proberen ...
    Door Marc en Nicole in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 augustus 2005, 07:20
  5. Toch blijven proberen en.... en....
    Door norre in forum Test Forum
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 3 januari 2004, 18:25

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •