Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless routers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wireless routers

    Omdat hier toch wel wat mensen zitten met kennis van zaken,
    en omdat ik nu vakantiewerk aan het doen ben en tegelijk aan het solliciteren overal,
    heb ik eigenlijk te weinig tijd voor onderzoek en opzoekingen over een nieuwe wireless router.


    Eventjes mijn probleem situeren,
    ik heb sinds een 2.5jaar tot mijn volle tevredenheid
    de eerste generatie D-Link 624+ 108Mbps G draadloze router staan thuis.

    Daar waren 1 laptop (Mac en dus wireless G)
    1 iMac (wireless b) en 2 vaste desktop PC met ethernetkabel (windows XP Pro)
    op aangesloten.

    Maar de router is sinds 2 dagen aan het flippen en stuurt niets meer door,
    het lijkt wel of ie zijn eigen reset om de 10 seconden, status-lampje blijft knipperen,
    kortom, ik vrees dat hij naar de zak is. (vind dat wel zeer snel, maar goed, als iemand oplossingen heeft,
    ik hoor ze graag.)

    Nu heb ik hier op werk heel ff snel rondgekeken voor een vervanger;
    deze moet dus die 4 computers kunnen ondersteunen, dus voorzien van internet.
    Dat is alles, uiteraard moet het ook beveiligbaar zijn, maar WEP is voldoende voor mij,
    WPA en WPA-pers. mag wel, aar is geen prioriteit. Wat wel een prioriteit is, is de snelheid
    en de rijkweidte van het signaal.
    Dit mag zeker niet minder zijn dan het huidige, ons huis is ni zo klein, alsook de tuin niet,
    en ik zou nog steeds graag in de zon liggen met internet

    ik kwam bij de D-link 624 uit (ja, dezelfde dus)
    en de D-link 634M uit.
    Ik heb enkel naar D-link gekeken omdat ik weet dat die perfect compatibel zijn met Mac,
    (de Airport van Mac is gemaakt met D-link hardware)

    maar ik sta open voor suggesties, dus als iemand ervaringen/tips/oplossing weet,;
    ik hoor het graag.


    Mvg,

    bram
    Fotogallery
    My Pictureblog

  • #2
    Re: Wireless routers

    why changing a winning team? Je hebt iets dat zo goed als perfekt werkte... Waarom zou je dan iets anders gaan kopen en compatibiliteitsproblemen gaan zoeken... Ik zou snel terug een Dlink 624 gaan kopen...
    Nikon D90

    Comment


    • #3
      Re: Wireless routers

      Een linksys maar dan wel die met een L in het typenummer.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Wireless routers

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Een linksys maar dan wel die met een L in het typenummer.
        Is het deze dat je bedoelt?

        is wel maar 54Mbps, nu heb ik er 108,
        uit een 2jaar oud ding...

        zou dat veel verschil maken?
        Fotogallery
        My Pictureblog

        Comment


        • #5
          Re: Wireless routers

          Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
          Is het deze dat je bedoelt?

          is wel maar 54Mbps, nu heb ik er 108,
          uit een 2jaar oud ding...

          zou dat veel verschil maken?
          Hmmm ... 108 effectief hebben of ... vermeld staan op de verpakking?
          Die met een L zijn Linux-gebaseerd en daar zijn ook op het net andere firmwares voor te vinden.
          Het voordeel van die L-reeks is dat deze niet vastlopen zoals de basismodellekes.
          Ik heb al veel routerkes gehad en goed werken doen ze allemaal maar ... tijdelijk en dan is het altijd vastlopen of resetten. Zowel met de D-Link, USRobotics als de basis Linksys is dat een veel voorkomend probleem net als bij andere goedkope bazarrekes.
          Ik ken niet al de modellekes van alle merken en vermoedelijk zijn er nog wel goede.

          Nu die 108 "kan" je pas halen met een wireless kaartje in je PC van hetzelfde merk en dezelfde reeks of het loopt fout en je hebt zowizo maar 54 meer.

          Het verschil zien tussen 108 en 54?
          Als ik echt veel moet kopiëren is dat meestal via netwerkkabel en dan maakt het niet uit.
          Als ik wireless gebruik is dat meestal om te surfen of iets te downloaden maar ik heb hier in elk geval geen 54 of 108 Mbps connectie naar mijn provider liggen zelle. Spijtig.

          Natuurlijk is uw PC-gebruik misschien anders dan bij mij en daarom kan ik ook moeilijk in uw plaats antwoorden of het nut heeft er rekening mee te houden.

          Mijn vorige routers waren allen zo'n 108 speeltjes maar mits de netwerkkaart in de portable niet van het bijpassende type was (standaard ingebouwd) heb ik nooit 108 gezien als effectieve verbindingssnelheid maar wel 54.
          Eerlijk gezegd, ik heb er nu zelfs niet meer op gelet wat het was omdat het voor mij toch geen belang heeft ... 6 Mbps is al genoeg om te surfen want da's de snelheid van de internetverbinding.

          Je kan ook naar de N-reeks gaan ondertussen hé ... duurder en daarom niet altijd nuttiger (104€ i.p.v. 68€).

          P.S. Ik zeg niet dat andere slecht zijn hé.

          Mvg,
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Wireless routers

            Ikzelf ook de gelukkige eigenaar van een Linksys WRT-54G.
            Ik heb echter een third-party firmware ingeblazen (dd-wrt firmware).
            De router heeft met deze firmware opties die enkel bij hele dure routers beschikbaar zijn. Je meot dan wel wat van PC's en networking kennen.
            Maar een "gewone" firmware upgrade van dd-wrt is zeker aan te raden.

            Comment


            • #7
              Re: Wireless routers

              simpele 54 dlink, goedkoop en goed. getest op minilan met een 38 tal pc's. Linksys heb ik het niet meer voor. 3 defecte stuks in kast liggen
              Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
              http://www.racenews.be

              Comment


              • #8
                Re: Wireless routers

                Waarom niet gewoon de Airport Express voor uwe mac?
                http://www.switchshops.be/productdet...36&subcatno=82

                Die is de beste qua bereik, en zeker 10x beter dan al die d-link brol.
                Kan ik ten stelligste aanraden!

                Comment


                • #9
                  Re: Wireless routers

                  Het is misschien wat duurder maar de nieuwe Airport Extreme is echt wel de moeite waard:
                  This website is for sale! switchshops.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, switchshops.be has it all. We hope you find what you are searching for!


                  Heb er hier onlangs eentje in gebruik genomen op m'n werk en het bereik is echt wel een heel stuk groter dan wireless G netwerken... Er zitten ook handige features in als je kinderen hebt die je wat wil beperken op gebied van hun online tijd, je kan per computer instellen op welke uren ze mogen surfen en je kan er een USB harde schijf en/of printer aan hangen ook om in netwerk te gebruiken...
                  Ik las onlangs een test in PC Magazine of Clickx en deze kwam er het beste uit.
                  Last edited by Wim; 18 juli 2007, 09:03.
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                  Comment

                  Working...
                  X