Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 8 update

    Veel geluk iedereen

    Vanaf dit moment is Windows 8.1 beschikbaar om te downloaden vanuit de Windows Store. De update naar Windows 8.1 brengt verschillende verbeteringen aan het best
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Windows 8 update

    Net klaar met de update hier (duurde ongeveer 1.5 uur, maar ik moest tenminste zelf niets doen en kon ondertussen verderwerken).
    Je behoud dus alle programma's en files, zelfs je configuraties van bepaalde zaken.
    Alles was in het begin wel zeer groot op mijn scherm (waarschijnlijk omdat hij detecteerde dat het een tablet is met hoge resolutie), maar snel teruggevonden in de veel logischere instellingen).
    Je hebt nu eigelijk oneindig veel instellingen onmiddelijk ter beschikking waar je vroeger voor naar het configuratiescherm moest gaan en vele kleinere kadertjes verder eindelijk vond wat je wilde veranderen.
    Zeker perfect kunnen kiezen hoe groot je app's naast elkaar zet is fantastisch (en was vroeger mijn grootste pita van 8.0).
    Zeer content tot nu toe met de veranderingen!

    Comment


    • #3
      Re: Windows 8 update

      't Is hier nog altijd aan 't downloaden....nondenode enz.
      Oei neen, ben mis > installeren maar 't duurt lang.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Windows 8 update

        Hier duurde het downloaden en installeren zo'n 40 minuten. Ging nogal vlot. Maar ik merk eigenlijk niet zo veel verschil.

        Comment


        • #5
          Re: Windows 8 update

          Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
          Hier duurde het downloaden en installeren zo'n 40 minuten. Ging nogal vlot. Maar ik merk eigenlijk niet zo veel verschil.
          Het verschil is inderdaad niet super groot : onder het "start-menu" kan je nu ook afsluiten, en bij het opstarten kan je makkelijker kiezen om onmiddellijk op te starten in de desktop omgeving. Volgens sommigen is de "start-knop" terug, maar er is amper iets veranderd met vroeger.
          Het indelen van de tegels is wel stukken beter, en je zal zien dat je veel meer kan instellen in het charms-menu. Dus je zal het klassieke configuratiescherm minder nodig hebben.

          zelf heb ik de update nog niet gedaan, maar lang zal het niet meer duren. De preview van 8.1 had ik hier wel draaien in virtualbox...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Windows 8 update

            Installatie is gelukt.
            Nu nog even kijken naar de mogelijkheden.
            Spectaculair is het alvast niet, wel een vieze kleur van desktop
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Windows 8 update

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Installatie is gelukt.
              Nu nog even kijken naar de mogelijkheden.
              Spectaculair is het alvast niet, wel een vieze kleur van desktop
              Desktop kleur kan je aanpassen naar smaak en persoonlijke voorkeur.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: Windows 8 update

                En hoe zit dat met IE11?
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 8 update

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Desktop kleur kan je aanpassen naar smaak en persoonlijke voorkeur.
                  Ben geen leek maar ik heb het nog niet gevonden.
                  Ik wil géén beeld of tekening, enkel één effe kleur.
                  Kan het niet vinden...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ben geen leek maar ik heb het nog niet gevonden.
                    Ik wil géén beeld of tekening, enkel één effe kleur.
                    Kan het niet vinden...
                    Heb jij een versie zonder Help of zonder Google mogelijkheid? :what:
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 8 update

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Heb jij een versie zonder Help of zonder Google mogelijkheid? :what:
                      Gevonden
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 8 update

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        En hoe zit dat met IE11?
                        De metro IE en desktop IE zijn nu volledig compatibel, al mijn favorieten van mijn desktop en metro IE zijn dezelfde. Vooral het naast elkaar kunnen zetten van verschillende app's in de grootte dat je zelf wil is een zeer grote plus tov 8.0.
                        Tabs staan nu onderaan in IE11 Metro en je hebt veeel meer instellingenopties dan in de vorige versie, je kan nu ook kijken in je geschiedenis (ik dacht niet dat dit kon in de metro IE10). Je kunt tabs dat je per ongeluk hebt gesloten onmiddellijk terug openen (ook zeer goed voor de onhandigen onder ons ). Je kan nu ook je cookies verwijderen zonder je hele geschiedenis te verwijderen.
                        De update maakt het een stukken handiger besturingssysteem dan eender wat ik al heb gebruikt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 8 update

                          Bon, er is iets uitgeschakeld in IE en kan op de naam van de functie niet komen.

                          Als je tekst selecteert op een webpagina, dan komt er normaal zo'n klein icoontje bij waarmee je direct via je zoekmachine naar dat woord (of tekst) kan zoeken ... dat is nu verdwenen bij mij.
                          Zal wel een kleine instelling zijn maar ik kan er niet op komen hoe die functie noemt.

                          Edit : Ondertussen gevonden dat ze dit "Gaspedaal" noemen.
                          Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.


                          Maar het nu nog dat icoon actief krijgen ...
                          Last edited by VerSeg; 18 oktober 2013, 10:58.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 8 update

                            Hier heb ik die zoekfunctie nog steeds hoor bij rechts klikken, is waarschijnlijk een instelling dat je afgezet hebt.
                            Is het de Engelse of Nederlandstalige versie?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 8 update

                              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Hier heb ik die zoekfunctie nog steeds hoor bij rechts klikken, is waarschijnlijk een instelling dat je afgezet hebt.
                              Is het de Engelse of Nederlandstalige versie?
                              Is Nederlandstalige versie.
                              Bij rechts klikken heb ik nog de keuze voor zoeken met Google bijvoorbeeld maar normaal komt dat blauw knopje er direct als je iets selecteert ... dat had ik graag terug gehad (als dat kan).
                              Ik heb geen instellingen aangepast, enkel update uitgevoerd en dan was het weg.

                              Heb deze setting wel gevonden via Google, maar deze functie kan ik niet meer vinden sinds de update ... ofwel is het weg ofwel hebben ze dat verplaatst.


                              Edit:
                              Gevonden op een forum ...
                              Een reactie van een Microsoft medewerker

                              Thank you for your feedback. We have removed the accelerator button in IE11. For a significant percentage of users, it was a source of confusion and visual noise in the user experience.

                              Wel een onnozele reactie van Microsoft want vroeger kon je de knop uitschakelen als je die niet wou, dus iedereen zijn ding, maar nu halen ze die gewoon weg omdat sommigen die niet willen ... straffe manier van werken.
                              Geeft mij de indruk dat ze die eerder vergeten zijn en nu met een smoes afkomen.
                              Last edited by VerSeg; 18 oktober 2013, 11:27.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X