Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8.1 is beschikbaar ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 8.1 is beschikbaar ...

    ... vanaf 17 oktober als een gratis update voor de gebruikers van Windows 8.
    Een dag later zal die te koop zijn in de winkels (De PC fabrikanten hebben die nu al).
    En meteen ook de nieuwe IE 11 + de Startknop en nog een hele hoop verbeteringen (o.a. voor toetsenbord en muis).
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

    Ik heb win 8 liggen maar omdat het start scherm zo raar werkte heb ik het er terug af gehaald.
    Is er nu iets aan gewijzigd of is alles zoals het was zonder of met die update ?????
    Als de start terug is waar ik hem gewoon ben dan zal ik win 8 terug installeren en die update erover draaien.

    Comment


    • #3
      Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
      Ik heb win 8 liggen maar omdat het start scherm zo raar werkte heb ik het er terug af gehaald.
      Is er nu iets aan gewijzigd of is alles zoals het was zonder of met die update ?????
      Als de start terug is waar ik hem gewoon ben dan zal ik win 8 terug installeren en die update erover draaien.
      Kan worden opgelost : LINK
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment


      • #4
        Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

        Zou je die "nieuwe" startknop kunnen uitschakelen bij installatie van win 8.1 ? Ik draai nu win 8 in desktopmode op mijn laptop via "classicshell", wat voor 95% dezelfde mogelijkheden geeft als de startknop in win 7.
        Naar wat ik al gelezen heb over de "nieuwe" startknop lijkt me dat min of meer een lege doos te zijn, je klikt er op en je zit terug in de "blokkendoos" weergave.
        Gewoon terug naar de startknop van Win7 etc... was waarschijnlijk te veel gezichtsverlies...
        Last edited by nete; 12 september 2013, 11:22.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

          Ik wacht met smart op windows acht
          ict vacature

          Comment


          • #6
            Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            ....
            Naar wat ik al gelezen heb over de "nieuwe" startknop lijkt me dat min of meer een lege doos te zijn, je klikt er op en je zit terug in de "blokkendoos" weergave.....
            Je komt inderdaad weer in de "Blokkendoos" terecht, maar wat maakt dat nu uit, een "Blokkendoos" of een deelvenster met alle programma's waar het zoeken is naar het programma die je zelden gebruikt?
            Geef mij dan maar de "Blokkendoos" met hun duidelijke pictogrammen, zo vind ik sneller wat ik nodig heb dan die lange lijst met de namen van programma's.
            Volgens mij is de grootste verbetering te vinden in het feit dat 8.1 verbeterd is voor het gebruik met toetsenbord en muis en waarschijnlijk zal ook IE 11 verbeterd.
            Wat nu die "Blokkendoos" betreft; die kunt u nu in 8.1 aanpassen naar wens.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

              Er zijn toch reeds alternatieven als je persé die knop terug wil... om er maar eentje te noemen: startmenux...
              Met de update van oktober kan je oa direct naar je bureaublad laten opstarten ipv naar de "blokkendoos"...

              mvg,
              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

              Comment


              • #8
                Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                Mensen hebben schrik voor verandering... Leer met het metro scherm werken, leer het organiseren en zet de belangrijkste programma's op de juiste plaats. je zal vlugger werken, geloof me.
                Daarbij kan je steeds de Windows knop indrukken om naar het metro scherm te gaan. Daar kan je gewoon typen om een programma te zoeken (bv. Windows Key en dan 'notepad' beginnen typen).
                Er zijn inderdaad veel alternatieven voor de startknop. Ik gebruik Directory Opus en daar kan ik veel meer mee dan gelijk welke windows versie .
                Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                  Mensen hebben schrik voor verandering... Leer met het metro scherm werken, ...............alternatieven voor de startknop. Ik gebruik Directory Opus .....
                  Leuk betoog ;..!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                    Mensen hebben schrik voor verandering... Leer met het metro scherm werken, leer het organiseren en zet de belangrijkste programma's op de juiste plaats. je zal vlugger werken, geloof me.
                    Daarbij kan je steeds de Windows knop indrukken om naar het metro scherm te gaan. Daar kan je gewoon typen om een programma te zoeken (bv. Windows Key en dan 'notepad' beginnen typen).
                    Er zijn inderdaad veel alternatieven voor de startknop. Ik gebruik Directory Opus en daar kan ik veel meer mee dan gelijk welke windows versie .
                    Ik heb geen schrik voor verandering,
                    ik ben pro verandering...
                    Als het positief is...

                    Maar de sprong van W7 naar W8 was voor mij enorm..
                    en ik durf zeggen al redelijk wat os'en gebruikt te hebben...

                    Het feit dat je zelf al begint met alternatieven voor een windows-start... zegt dat je zelf niet echt mee bent met de veranderingen?
                    W8 is in mijn ogen zeer snel, maar nog steeds te tablet-gericht...
                    Ik ga mij alleszins eens verdiepen in de W8.1, zodat ik mijn schoonbroer vooruit kan helpen
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                      Het is niet omdat ik Directory Opus gebruik dat dit louter voor de startknop is. Directory Opus is veel meer dan dat (Windows Verkenner vervanging). Ik organiseer mijn metro scherm zodat ik heel vlug een applicatie kan starten. Ik gebruik beide simultaan en het ene sluit het andere niet uit.

                      Ik ben akkoord dat de sprong van W7 naar W8 enorm is. Als programmeur heb ik lang zitten zoeken naar de echte meerwaarde voor de gebruiker. Computer 'leken' vinden veel vlugger hun weg in W8 dan in vorige versies van Windows en dat is één van de belangrijkste betrachtingen van Microsoft.
                      Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                        Ik ben akkoord dat de sprong van W7 naar W8 enorm is. Als programmeur heb ik lang zitten zoeken naar de echte meerwaarde voor de gebruiker. Computer 'leken' vinden veel vlugger hun weg in W8 dan in vorige versies van Windows en dat is één van de belangrijkste betrachtingen van Microsoft.
                        Dan moet je eens met mijn schoonbroer komen praten.
                        Die wou na het zien van W8 op zijn nieuwe laptop onmiddellijk XP terug
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                          Je hoeft in windows 8 die tegels zelfs niet te gebruiken. Met die 8.1 kan je makkelijk onmiddellijk opstarten in de "windows 7" omgeving (dat is nog 1 vinkje zetten). En als je dan je "dock" wat juist indeelt kan je alles opstarten wat je wil.
                          Ik gebruik NOOIT dat oude startmenu (zelfs niet in windows 7). Software die ik vaak nodig heb staat dus onderaan, wat ik niet veel nodig heb : druk op de windows toets (dan heb je die tegels), en druk gewoon de naam in van het programma wat je wil opstarten (meestal is een letter of 3 voldoende). Je krijgt een lijstje en je klikt op de juiste link.

                          Die tegels gebruik ik dus quasi nooit (enkel als ik eens zo'n appje wil uittesten). Maar 99% van de tijd werk ik met de klassieke windows 7 interface, en dus zonder start knop...
                          Die overstap van 7 naar 8 (of 8.1) vind ik eigenlijk niet zo groot... Photoshop ziet er nog altijd krek hetzelfde uit .
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                            "Als we elkaar verstaan, gaat alles een stuk beter"
                            Met 8.1 moeten we weer ons aanpassen aan de nieuwe interface

                            Hier start 8 op > blokkendoos > één klik op het bureaublad.
                            Daar vind ik direct de meest gebruikte programma's.
                            Programma's die ik vrijwel dagelijks gebruik staan gepind op de taakbalk.
                            En we zijn vertrokken.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                              Ik heb win 8 liggen maar omdat het start scherm zo raar werkte heb ik het er terug af gehaald.
                              Is er nu iets aan gewijzigd of is alles zoals het was zonder of met die update ?????
                              Als de start terug is waar ik hem gewoon ben dan zal ik win 8 terug installeren en die update erover draaien.
                              Van wat ik heb gezien stelt de nieuwe Start knop niets voor. Als je er op klikt krijg je hetzelfde menu te zien dan als je nu <win>-x gebruikt bij Win8. Maar bij 8.1 hebben ze er wel de opties toegevoegd om een 'shutdown' te doen of een 'restart' van Windows. Deze nieuwe start button hadden ze van mijn part gewoon achterwegen kunnen houden.

                              De Modern UI is wel onderhanden genomen en je kan daar nu titels toevoegen boven een verzameling apps.

                              En nog een resem andere aanpassingen om het gebruikersgemak beter te maken, maar daar heb ik nog niet echt naar gekeken. Ik zal het wel merken wanneer de update binnenkomt.


                              UPDATE: Ik had beter het artikel eerst gelezen voor ik het vorige zei. Dat <win>-x menu kun je in Win8.1 oproepen door met de rechtermuisknop te klikken op de Start button. Gewoon klikken op de start button zal dan waarschijnlijk wel de Modern UI openen zeker.
                              Last edited by Rudy Mas; 13 september 2013, 13:40.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment

                              Working...
                              X