Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    Wil je een clean installatie dan moet je bij MS aankloppen om een key aan te kopen.....helaas.
    Je kan clean installeren.
    Eerst moet je één keer op die PC een upgrade uitvoeren, nadien kan je wel clean installeren.
    Zo staat op tientallen websites te lezen.
    De nieuwe key kan je ook uitlezen met een tooltje.
    Zelf nog niet gedaan maar staat op verschillende fora als reeds getest.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Hoe weet je welke taalversie je hebt? Ik herinner me dat op mijn HP DV6 laptop ik bij de eerste start o.a. de taal moest instellen. Dus welke taalversie moet ik downloaden?
      Tja, dat is een heel goede vraag, en weet ik ook niet dadelijk een antwoord op. Ik kies altijd voor English als ik een OS installeer, en normaal gezien verkopen ze in België enkel de UK versie. Daarom download ik hem altijd via de Microsoft Download Tool omdat ik liever de US versie heb. (Persoonlijke voorkeur voor de Amerikaanse schrijfwijze. )

      Moest ik een antwoord vinden, dan laat ik het nog weten. Via Google kon ik in ieder geval niet dadelijk vinden hoe je dit kunt achterhalen.

      UPDATE: Net even getest hier. De laptop van de PXL is in het Nederlands geïnstalleerd door de school zelf, maar ik heb daar een US language pack over geïnstalleerd. Echter, als je opstart en voordat je inlogt, kun je op de powerknop drukken en dat menu is altijd in de taal van de oorspronkelijk geïnstalleerde versie. (Verschil tussen UK en US zie je wel niet, maar dan weet je tenminste al of je oorspronkelijk een Nederlandse of Engelse versie hebt geïnstalleerd, en als het de software was die bij je systeem zat, kun je voor 99% zeker zijn dat het de UK versie is, indien gekocht in België. Ik dacht dat de US versie nooit in Europa mag verkocht worden als een OEM.)
      Last edited by Rudy Mas; 31 juli 2015, 14:27.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #63
        Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Ik krijg de "er is iets gebeurd" error bij een poging de update zelf te installeren. De oplossing voor dit probleem die op het internet circuleert (taal/regio naar engels/US zetten) brengt ook geen soelaas

        Comment


        • #64
          Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Ondertussen ook op 1 laptop uitgevoerd, bleek mijn toetsenbord ineens qwerty te zijn, dacht eerst dat er iets mis was met mijn paswoord… ..gelukkig viel mijnen euro op tijd….
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #65
            Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Ik ben ook gestruikeld over de taalkwestie - en heb dan maar besloten de update nog wat uit te stellen. 'Something happened' als foutmelding geeft echt weinig vertrouwen in de upgrade installer.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #66
              Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Ik krijg de "er is iets gebeurd" error bij een poging de update zelf te installeren. De oplossing voor dit probleem die op het internet circuleert (taal/regio naar engels/US zetten) brengt ook geen soelaas
              Hier op twee PC's deze melding en niets helpt.
              Ergens op een of ander forum een reactie gevonden van iemand die zich als Microsoft medewerker voordoet en beweert dat dit komt omdat nog niet alle keys vrijgegeven zijn voor update en dus moet gewacht worden tot de tool het aangeeft.
              Blijkbaar vooral Windows 8.1 versies die basis 7.0 waren, dan een upgrade kregen naar 8.0 en dan 8.1.
              De upgrade keys zouden dus niet allen in de database zitten van erkende versies.

              Maar zelf geloof ik daar niets van want als ik via "Taal" Engels kies voor programma's die de taal niet ondersteunen ... dan gaat die wel iets verder maar loopt het uiteindelijk ook vast.

              Soit, ik wacht nu wel even tot de normale update aangeboden wordt.
              Geen goesting om daar nog uren op te zoeken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                Ik ben ook gestruikeld over de taalkwestie - en heb dan maar besloten de update nog wat uit te stellen. 'Something happened' als foutmelding geeft echt weinig vertrouwen in de upgrade installer.
                Deze merkwaardige melding had ik ook gekregen. Bij mij werkte een gebrande dubbellaags DVD niet en moest een USB-stick maken en daarbij ook kiezen voor het downloaden van updates aangevinkt wel. De teksten/foutmeldingen die bij de nieuwe Windows worden voorgeschoteld zijn gewoon hilarisch. Gewoon een paar keer proberen en dan lukt het wel, zo is het bij mij ook gegaan met veel foutmeldingen en uit de installatie geknald worden.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #68
                  Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                  Ik ben ook gestruikeld over de taalkwestie - en heb dan maar besloten de update nog wat uit te stellen. 'Something happened' als foutmelding geeft echt weinig vertrouwen in de upgrade installer.
                  Ik was bezig met Windows 7 opnieuw te installeren op een pc waar ik een SSD schijf had ingezet, en ik wou er Windows 10 op zetten.
                  Nadat ik de melding "Something happened" gezien had ben ik er toch ook maar mee gestopt...

                  Voor mij is het niet dringend, alles werkt nu zoals het moet, met Windows 10 zal er wel hier of daar een probleem zijn (met nieuwe Windows versies zijn er altijd wel zaken die niet meer willen werken, dat heb ik al meer meegemaakt).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    m'n laptop met win 8.1 upgraden lukt niet. De download blijft steken op 5,9GB

                    Comment


                    • #70
                      Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Hier op twee PC's deze melding en niets helpt.
                      Ergens op een of ander forum een reactie gevonden van iemand die zich als Microsoft medewerker voordoet en beweert dat dit komt omdat nog niet alle keys vrijgegeven zijn voor update en dus moet gewacht worden tot de tool het aangeeft.
                      Blijkbaar vooral Windows 8.1 versies die basis 7.0 waren, dan een upgrade kregen naar 8.0 en dan 8.1.
                      De upgrade keys zouden dus niet allen in de database zitten van erkende versies.

                      Maar zelf geloof ik daar niets van want als ik via "Taal" Engels kies voor programma's die de taal niet ondersteunen ... dan gaat die wel iets verder maar loopt het uiteindelijk ook vast.

                      Soit, ik wacht nu wel even tot de normale update aangeboden wordt.
                      Geen goesting om daar nog uren op te zoeken.
                      Hier is het intussen wel gelukt met een oude laptop die oorspronkelijk Vista 32bit had. Mijn hoofd PC met Vista 64bit en de "er is iets gebeurd" fout moet dus nog even wachten...

                      Comment


                      • #71
                        Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Hier mooi afgewacht tot ik mijn bevestiging kreeg dat de update klaar stond, bij mijn Windows 7 Pro was dat vrij vlot, ik was bij de eersten denk ik.
                        Op mijn laptop met 8.1 64 bit nog steeds niets binnen gekregen, maar geen probleem, ik heb tijd...
                        Zou het niet zo zijn, dat ze nagaan wat je computer eigenlijk nodig heeft en dan de gepaste download doorsturen?

                        Als je gereserveerd hebt voor de gratis upgrade, dan is die onderweg. Je bent onderdeel van het grootste software upgrade event ooit en ons doel is iedereen een goede upgrade experience te geven.
                        Je notificaite om te upgraden kan ieder moment komen, binnen een paar dagen tot weken. Je kunt altijd je upgrade status in de Get Windows 10 - app controleren.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hier mooi afgewacht tot ik mijn bevestiging kreeg dat de update klaar stond, bij mijn Windows 7 Pro was dat vrij vlot, ik was bij de eersten denk ik.
                          Op mijn laptop met 8.1 64 bit nog steeds niets binnen gekregen, maar geen probleem, ik heb tijd...
                          Zou het niet zo zijn, dat ze nagaan wat je computer eigenlijk nodig heeft en dan de gepaste download doorsturen?
                          Dat denk ik niet Geert.
                          Ik kon Win 10 vrijwel direct installeren op mijn Werk PC, op mijn test PC moe ik nog wachten en dat is ook wachten op de PC van mijn madam.
                          De eerste dag ging alles vlot buiten dat nieuwe drivers moest installeren voor mijn graka en mijn toetsenplanke in de Hollandse taal stond (qwerty dus)
                          Dag twee was anders koek.
                          PC wou enkel online gaan met Telenet Homespot en mijn gedownloade spelletjes van de X-BOX draaien wel maar het ziet er niet uit.
                          Voor ik nu nog een tweede PC voorzie van Win 10 zal ik nog effen wachten tot alles beter loopt.

                          De reden waarom sommigen die nog niet kunnen installeren is omdat Micro$oft per se wou dat het bij iedereen vlot zou verlopen want de toeloop is gigantisch.
                          Servers zullen ze wel overal staan hebben en toch kunnen ze niet volgen.
                          En dan maar zeggen sommigen dat Micro$oft niet goed is
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            De reden waarom sommigen die nog niet kunnen installeren is omdat Micro$oft per se wou dat het bij iedereen vlot zou verlopen want de toeloop is gigantisch.
                            Servers zullen ze wel overal staan hebben en toch kunnen ze niet volgen.
                            En dan maar zeggen sommigen dat Micro$oft niet goed is
                            Als iedereen op hetzelfde moment Windows 10 wil downloaden, dan geraken alle servers overbelast, het is inderdaad logisch om dat te spreiden.

                            Na de herinstallatie van Windows 7 duurde het langer dan gewoonlijk om de updates terug te downloaden, dat had waarschijnlijk ook iets te maken met de enorme datastroom die de servers van Microsoft op dit ogenblik moeten verwerken.
                            Ondertussen werkt die pc nu wel supersnel, de SSD schijf is een heel grote verbetering.
                            Die pc is bijna 6 jaar oud (Windows 7 was pas uit, het was de eerste Medion met dat besturingssysteem), maar nu is die sneller dan toen die nieuw was.
                            Ik was eerst van plan om alles gewoon over te zetten van de oude schijf naar de SSD, maar de bijgeleverde software herkende de SSD (Samsung) schijf niet via USB (ik had er een USB3 Docking station voor gekocht), daarom heb ik de SSD op de plaats van de oude schijf geïnstalleerd, en er Windows 7 terug op gezet.
                            Dan zijn meteen ook alle zaken weg die eventueel voor vertraging kunnen zorgen.
                            De oude schijf van 1TB zet ik er nog terug in voor data opslag (die heb ik wel geformatteerd via het docking station, dat werkt dus zoals het hoort).
                            Last edited by Black B@ndit; 1 augustus 2015, 10:08.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #74
                              Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Als iedereen op hetzelfde moment Windows 10 wil downloaden, dan geraken alle servers overbelast, het is inderdaad logisch om dat te spreiden.
                              Klopt volledig, maar dan hebben ze er ook alle nut bij dat als je de ISO bezit dat je die op zoveel mogelijk PC's gaat gebruiken zodat die niet meer moeten downloaden.
                              En laat het nu net die ISO zijn dat ook niet werkt. 😴
                              Er klopt dus echt iets niet in heel de opzet.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Ondertussen heeft ook mijn tweede laptop het bericht gekregen dat de update gedownload was…..
                                Nu nog mijn Microsoft Surface……
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X