Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Hier van Wind 7 naar Wind 10 in 40 minuten, geen enkel probleem, alles werkt zoals voorheen.
    Wel pc met SSD kaart
    Grt

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      hieronder het scherm waarnaar ik zit te kijken


      mvg

      spikkesenior
      Ik denk dat de computer nog bezig is met het downloaden van Windows 10, zolang dat niet gebeurd is kan de update niet uitgevoerd worden.
      Hier was de update gedownload voor ik die heb laten uitvoeren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Had de pc aangemeld voor update vorige week. Kreeg een tweetal dagen terug dat de update eraan kwam. Nu net bericht gekregen dat het kon en in 30 minuten alles gefixt. Met Belgisch toetsenbord en nog werkende Norton antivir. Enkel schermresolutie is aan te passen.

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ze kennen u al en willen niet van dag 1 al gemekker, daarom wachten ze nog even. 😆

          PS Grapje hé.
          Zet die ploat nu maar af.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            De oudere Windows 7 computer (die wordt eind dit jaar 6 jaar oud, het was de eerste Medion met Windows 7) heeft nu ook de update naar Windows 10 afgewerkt in 40 minuten (deze keer heb ik het in het oog gehouden, het was exact 40 minuten).
            Ik heb er vorige week wel een SSD schijf ingezet, dat is waarschijnlijk de belangrijkste factor om de update snel te laten verlopen, want in mijn andere pc zit een snellere processor, en de update daarvan duurde even lang.

            Kaspersky stond er nog op, maar die wou niet meer werken (die was verdwenen bij de andere pc).
            Installeren vanaf de CD werkte niet, er werd dan automatisch een verbeterde versie gedownload die telkens opnieuw blokkeerde.
            Dan ben ik op zoek gegaan, en heb ergens gevonden dat je dan versie 2016 moet downloaden en installeren (op het forum van Kaspersky heb ik dat gevonden), en dat werkte uiteindelijk wel.
            Ik heb de indruk dat Microsoft en Kaspersky niet goed overeenkomen...
            Bij de laptop kan ik dan nog eens hetzelfde probleem verwachten...

            Het Qwerty probleem heb ik niet meer gehad, want nu wist ik wat ik moest doen.

            Nu de laptop nog, zodra ik daar de melding krijg dat Windows 10 klaar staat begin ik daar ook aan.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb de indruk dat Microsoft en Kaspersky niet goed overeenkomen...
              En waarom denkt u dat?
              Als Microsoft een nieuw OS lanceert, dan krijgen alle leveranciers daarvan tijdig informatie zodat hun software kan aangepast worden aan de nieuwe vereisten.
              In dit geval heeft Kaspersky ervoor geopteerd dat versie 2016 volledig compatibel zal zijn met Windows 10, lijkt me niet echt onredelijk ... zeker niet als het beschikbaar is.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En waarom denkt u dat?
                Als Microsoft een nieuw OS lanceert, dan krijgen alle leveranciers daarvan tijdig informatie zodat hun software kan aangepast worden aan de nieuwe vereisten.
                In dit geval heeft Kaspersky ervoor geopteerd dat versie 2016 volledig compatibel zal zijn met Windows 10, lijkt me niet echt onredelijk ... zeker niet als het beschikbaar is.
                De versie die automatisch wordt gedownload is niet compatibel, je moet zelf op zoek naar een oplossing (tijdens de installatie gaat Kaspersky zelf eerst zoeken naar een recentere versie, die zou dan toch wel compatibel mogen zijn?).
                Het zou dus beter zijn dat Kaspersky er voor zorgt dat versie 2016 automatisch wordt gedownload zodat je er geen tijd mee verspilt.
                Elke keer leek het te lukken, tot ik weer dezelfde foutmelding kreeg. Als ik dan nog eens probeerde, dan kreeg ik een melding dat de computer eerst herstart moest worden, dat heb ik verschillende keren gedaan, zonder resultaat.
                Daarna ben ik uiteindelijk zelf naar een andere oplossing gaan zoeken...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  bedankt voor de info
                  Als je geen app van Windows in je taakbalk hebt zien verschijnen dan werkt de oplossing via die link ook niet altijd.

                  Er zijn fabrikanten die updaten van Windows enkel via hun eigen software-omweg toestaan en direct van de Windows site gewoon niet installeren. Hier al Windows 10 op één desktop met Win7 (HP/Compaq) geïnstalleerd via de app en ook op een Sony Vaio met Windows 8.1 automatisch. Een laptop van Toshiba daarentegen die heeft nooit de app van Windows om te upgraden getoond en via de windows store link lukt het ook niet. En automatisch updaten van Windows loopt op die Toshiba ook maar 2 jaar of zoiets en dan wordt dat geblokkeerd. Soit, toch bij de Toshiba Satellite met AMD processor die ik hier nog heb rondslingeren.

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Hier deze van Telenet zelf, waar ik zeer tevreden over ben, kost 60€ per jaar (à5€ maandelijks) voor 3 computers.
                    Als het zo is dat deze beveiliging reeds loopt via hun eigen servers, dan moet dat wel een meerwaarde bieden, of heb ik dat verkeerd?

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                      Er zijn fabrikanten die updaten van Windows enkel via hun eigen software-omweg toestaan en direct van de Windows site gewoon niet installeren.
                      Op bedrijfscomputers wordt dit vaak zo ingesteld met een policy, maar een privé-computer dat niet kan updaten van de Microsoft servers zou wel heel straf zijn.
                      En als men een licentie heeft voor Windows, dan heeft men recht op gratis updates zolang Microsoft de versie ondersteunt.
                      Zelf nog nooit een PC tegengekomen waar dit zo was.
                      En anders is er toch niets dat u beletvhet OS opnieuw te installeren?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        het is bij mij ook gelukt... het heeft een goed uur geduurd
                        nu nog wat spelen ermee
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hier deze van Telenet zelf, waar ik zeer tevreden over ben, kost 60€ per jaar (à5€ maandelijks) voor 3 computers.
                          Als het zo is dat deze beveiliging reeds loopt via hun eigen servers, dan moet dat wel een meerwaarde bieden, of heb ik dat verkeerd?
                          Dat van Telenet is toch hetzelfde als F-Secure?
                          Of is dat ondertussen weer anders?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Op bedrijfscomputers wordt dit vaak zo ingesteld met een policy, maar een privé-computer dat niet kan updaten van de Microsoft servers zou wel heel straf zijn.
                            En als men een licentie heeft voor Windows, dan heeft men recht op gratis updates zolang Microsoft de versie ondersteunt.
                            Zelf nog nooit een PC tegengekomen waar dit zo was.
                            En anders is er toch niets dat u beletvhet OS opnieuw te installeren?
                            Ja, toch is het zo. Downloaden e.d. lukt wel, de hele procedure doorlopen ook, maar als allerlaatste krijg je de melding dat het niet gelukt is. Wel zal de laptop op Toshiba wijze iets updaten als je de computer wil afsluiten, dan komt zo'n schermpje ' niet afsluiten tijdens ... ', niet het windows schermpje zoals op mijn andere computers, maar dat van Toshiba.

                            Hmmm, het OS opnieuw installeren ... met wat als bron ? Windows 7 stond gewoon op de harde schijf en daaromheen de schil van Toshiba. Zelfs al zet ik de recovery er terug op, dan is dat opnieuw Windows7 met de schil van Toshiba eromheen.

                            Ik ben er nog niet uit wat het probleem is en de Toshiba site kent het serienummer niet eens en als ik het manueel intik dan is het een fout nummer ... tja, 't staat toch op de sticker op de onderzijde.

                            Het probleem zal dan wel nog ergens anders liggen, misschien nooit Windows geregistreerd/geactiveerd ?

                            Ach ja, als Verseg het wil dan kom ik de laptop wel even bij hem binnengooien hoor, kwestie van alles eens een eerste keer gezien te hebben.
                            Last edited by Empe; 7 augustus 2015, 14:26.

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dat van Telenet is toch hetzelfde als F-Secure?
                              Of is dat ondertussen weer anders?

                              Naar het schijnt wel VerSeg, blijkt ook een van de beste te zijn.
                              Ook F-Secure is druk bezig met de overstap van alleen pc-beveiliging naar een alles-in-een-pakket dat ook de Mac en mobiele apparaten beveiligt. Geen k..

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Gisteren mijn test PC geüpgraded van Win 8.1 Pro naar Win 10 Pro.
                                Tijd om alles te installeren was 20 minuten.
                                Tijdens de installatie werd Windows Defender en Spybot-Search&Destroy uitgeschakeld.
                                Defender blijft na de upgrade uitgeschakeld en voor Spybot-S&D kreeg ik 'Post Win 10 Spybot-Install.
                                Met die Post Win 10 Spybot-Install werd het programma volledig als nieuw geïnstalleerd en moest dus eerst up to date gebracht worden, dan werd de PC gescand en daarna immuun gemaakt worden.
                                Ook moesten mijn X-Box spellekes weer up to date gebracht worden.
                                Eigenaardig genoeg bleef MBAM niet uitgeschakeld en bleef normaal werken na de upgrade.
                                Nu draait op deze PC Ccleaner, MBAM en Spybot&Search-Destroy.
                                Direct na de installatie stonden al een paar updates van Win 10 klaar.
                                Mijn Office 2010 werd helemaal geüpdatet.
                                Alleen werkt mijn Adobe dreamweaver uit de Master Collection 5,5 niet meer.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X