Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke gashaard?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke gashaard?

    Ik ben van plan een haard op aardgas te plaatsen. Niet echt om te verwarmen maar voor de gezelligheid.
    Heeft iemand ervaring met zo'n haard. Wat zijn de dingen die ik zeker moet weten voor ik één aankoop. Welke merken zijn goed en welke zijn zeer goed?

  • #2
    Re: Welke gashaard?

    Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
    Ik ben van plan een haard op aardgas te plaatsen. Niet echt om te verwarmen maar voor de gezelligheid.
    Heeft iemand ervaring met zo'n haard. Wat zijn de dingen die ik zeker moet weten voor ik één aankoop. Welke merken zijn goed en welke zijn zeer goed?
    Inbouw of losstaand? In te passen in welk interieur?
    Die van M-DESIGN zijn wel mooi en geven nog warmte ook.
    Miel.
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #3
      Re: Welke gashaard?

      ik heb zo'n Bellfires haard laten inbouwen.
      Kost toch al rap zon 3-4000 euro. Ik heb zo'n eenvoudige rechthoekige die rechtopstaat ipv liggend is (die waren goedkoper rechtop en ik had nie zoveel plaats in de lengte).
      Het bedrijf plaatst de haard plus ook de hele *muur* met speciaal materiaal. Die kan je daarna dan schilderen of zo, maar oppassen dat het tegen de warmte kan.
      Je kan kiezen wat voor *brandmateriaal* je erin laat leggen: witte steentjes, namaakhout..
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: Welke gashaard?

        Hier eentje van Well-Straler, de schouw heb ik bekleed met vuurvaste platen, maar nadien gezien, bleek dat helemaal niet echt nodig, er is omzeggens geen warmteoverdracht naar de panelen, ik heb de haard eerst bekleed met een keramisch deken van 15mm, daar komt helemaal geen warmte door, ongeloofelijk wat een isolatiewaarde die deken heeft, ik kan er namelijk van uit de garage nog aan, je voelt werkelijk niets van warmte aan die deken.

        Well-Straler is belgisch fabrikaat (volgens mijn verkoper), wij zijn er alvast heel tevreden over, lekker gezellig, sfeervol, betaalbaar en geeft ook veel warmte.

        Comment


        • #5
          Re: Welke gashaard?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Hier eentje van Well-Straler, de schouw heb ik bekleed met vuurvaste platen, maar nadien gezien, bleek dat helemaal niet echt nodig, er is omzeggens geen warmteoverdracht naar de panelen, ik heb de haard eerst bekleed met een keramisch deken van 15mm, daar komt helemaal geen warmte door, ongeloofelijk wat een isolatiewaarde die deken heeft, ik kan er namelijk van uit de garage nog aan, je voelt werkelijk niets van warmte aan die deken.

          Well-Straler is belgisch fabrikaat (volgens mijn verkoper), wij zijn er alvast heel tevreden over, lekker gezellig, sfeervol, betaalbaar en geeft ook veel warmte.
          Die vuurvaste plaat is enkel nuttig op de plaatsen waar hij de haard raakt zeker?
          Aan de voorzijde rond het glas bijvoorbeeld.

          Comment


          • #6
            Re: Welke gashaard?

            hier ook Bellfire, Horizon Bell Large doorkijk,

            toen (+-5jaar geleden) ook serieus over getwijfeld wegen budget/verbouwingen...
            en nog geen seconde spijt van gehad

            gezellig, doorkijk is ook leuk (staat tussen salon en eetkamer/veranda) en als je wil kun je er een serieuze ruimte mee warm krijgen zonder gebruik van de gewone verwarming

            groeten, Marc
            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

            Comment


            • #7
              Re: Welke gashaard?

              Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
              Die vuurvaste plaat is enkel nuttig op de plaatsen waar hij de haard raakt zeker?
              Aan de voorzijde rond het glas bijvoorbeeld.
              Ook daar is de haard voorzien van rondom een dubbele wand, die niet erg warm wordt.

              Comment


              • #8
                Re: Welke gashaard?

                Hallo,

                momenteel ook aan het rondkijken. Ik zie hierboven prijzen staan van 3-4000 euro voor een gashaard. Ik neem aan dat dit enkel voor de haard is en niet geplaatst Ben net zelf aan het rondkijken: net geen 10.000 euro. (en dan is het niets speciaals van afwerking - rechte schouw - en moet ik de huidige open haard nog zelf afbreken) Iemand meer ervaring omtrent prijzen? Is prijs tussen 8-10 000 euro normale prijs?

                groeten

                Comment


                • #9
                  Re: Welke gashaard?

                  Dovre, zonder twijfel. 1ste kwaliteit gietijzer, want met gas verwarmd en niet met sintels (geeft veel betere kwaliteit van gietijzer door meer homogeniteit)
                  Last edited by grootmogol; 20 juni 2011, 16:42.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke gashaard?

                    Het merk DRU Fire is echt top! De haard is ook best prijzig, maar je krijgt zeker waar voor je geld. Wij hebben onze haard gekocht bij https://www.bioethanolhaard-shop.nl/ en zijn er ontzettend blij mee. De haard zorgt naast sfeer en gezelligheid ook nog eens voor warmte en dat kunnen we goed gebruiken in herfst en winter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke gashaard?

                      Oorspronkelijk geplaatst door CDJong Bekijk bericht
                      Het merk DRU Fire is echt top! De haard is ook best prijzig, maar je krijgt zeker waar voor je geld. Wij hebben onze haard gekocht bij https://www.bioethanolhaard-shop.nl/ en zijn er ontzettend blij mee. De haard zorgt naast sfeer en gezelligheid ook nog eens voor warmte en dat kunnen we goed gebruiken in herfst en winter.
                      IK vermoed dat de TS 9 jaar later wel iets gekocht heeft.
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke gashaard?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                        IK vermoed dat de TS 9 jaar later wel iets gekocht heeft.
                        Of inmiddels overleden van de kou

                        Comment

                        Working...
                        X