Re: Voor de treinliefhebbers
Sinds ik weet dat een trein met wielen vast aan de as enkel maar kan bochten nemen door die conus, maar wou het ook even in de groep gooien zal ik maar zeggen .
Van die verschillende smalsporen ben ik op de hoogte hoor, ik volg frequent "railaway" op de EO .
Tramsporen zijn over het algemeen dus 1 meter breed (uitz.zoals Bruss. buiten beschouwing gelaten), die van Gent kunnen ook in Antw.rijden bvb en de bogen zijn dan ook heel krap, zeker bovengronds daar gaat de flens veelal tegen de rail aanlopen (daar zit de flens dus in de grond), in de metro dan weeral niet, hoewel (wat Antw. betreft moet je maar eens horen wat een geknars dat geeft wanneer de tram de bocht neemt aan de opera (ondergronds).
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik
Bekijk bericht
Van die verschillende smalsporen ben ik op de hoogte hoor, ik volg frequent "railaway" op de EO .
Tramsporen zijn over het algemeen dus 1 meter breed (uitz.zoals Bruss. buiten beschouwing gelaten), die van Gent kunnen ook in Antw.rijden bvb en de bogen zijn dan ook heel krap, zeker bovengronds daar gaat de flens veelal tegen de rail aanlopen (daar zit de flens dus in de grond), in de metro dan weeral niet, hoewel (wat Antw. betreft moet je maar eens horen wat een geknars dat geeft wanneer de tram de bocht neemt aan de opera (ondergronds).
Comment