Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Waar wind ik mij aan op?
    Ik schrijf gewoon op wat ik zie gebeuren en ik krijg al een hartaanval?

    Gelijk Sieg schrijft die snotapen hebben geen greintje respect voor oudere mensen.
    Ik hoop maar dat die snotapen ook oud worden maar dan in een gezonde wereld zonder vaccins, dus zonder 4ussen.

    Als je ouder bent heb ik dan geen vooruitzichten misschien???????????????
    VERGEET HET.
    Wij hadden graag dit jaar nog op verlof gaan naar Toscane, maar dat belet ons weeral die snotapen.
    Staat nu gepland voor volgend jaar. Wij zouden graag eens uit eten gaan naar "Het Fornuis" in Antwerpen, jaja het gekende restaurant.
    Wij willen eens een midweek naar Durbuy gaan, want Toscane en Durbuy betekend voor ons enorm lekker eten.

    Dus zelfs al ben ik zo oud wij hebben WEL plannen voor de toekomst.
    Blijkbaar zijn er velen die denken als je oud bent dat je afgedaan hebt, dat ge beter stil in een hoekje kruipt en je kalm houdt.
    Vergeet ik, ik zal leven tot ik mijn laatste adem uitblaas en ik wil ervan genieten.
    En die snotapen H A A T ik. Point c' est tout.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Hey juppekes.

      Ook eens een kleine opmerking.
      Het zijn niet altijd de snotapen hoor.
      Paar dagen geleden ging ik wat fotograferen op het staketsel in Oostende.
      t'Was mooi weer, dus was er wel wat volk, genoeg om een mondmasker te dragen.
      Wat mij opviel is dat er in percentage meer 20-30-40-50 jarigen waren met een mondmasker dan de 65 plussers.
      Dus we moeten niet altijd een steen smijten naar de jongeren.
      Bootjes

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Hey juppekes.

        Ook eens een kleine opmerking.
        Het zijn niet altijd de snotapen hoor.
        Paar dagen geleden ging ik wat fotograferen op het staketsel in Oostende.
        t'Was mooi weer, dus was er wel wat volk, genoeg om een mondmasker te dragen.
        Wat mij opviel is dat er in percentage meer 20-30-40-50 jarigen waren met een mondmasker dan de 65 plussers.
        Dus we moeten niet altijd een steen smijten naar de jongeren.
        Het nieuws gemist van afgelopen week blijkbaar ?
        Niet alleen in gans Vlaanderen maar ook in Nederland waar het zelfs nog erger was en er een (bijna) festival met enkele duizenden jongeren aan de gang was.

        Het gaat er 'm niet over dat er enkele honderden mensen op het strand ver genoeg van elkaar zonder mondmasker lopen, het gaat om de vele duizenden die deze week laten zien hebben dat ze totaal respectloos zijn tegen de zorgverleners, tegenover de rest van de maatschappij, trouwens zoals ze nu bezig waren noemen ze dit in sommige andere landen rebellie en ginds staan daar enorm zware straffen op.

        En uiteraard zijn er in elke leeftijdsgroep mensen die er de kantjes aflopen, maar wat we deze week mogen aanschouwen hebben is héél wat meer dan er de kantjes aflopen.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          't Ja en weer de jeugd die klaagt deze avond in het nieuws, och arme ze mogen niet met meer dan vier zuipen en andere dingen doen.
          Ze vinden dat zo zwaar hé.
          Ik heb al meer dan één jaar mijn dochter, mijn kleinkinderen en mijn achterkleinkind niet gezien.
          Is dat niet zwaarder soms? Denken die snotapen daar wel eens aan?
          Wel natuurlijk niet hun eigen pleziertjes gaan voor.
          Ik weet 100% zeker als ik corona oploop dat het gedaan is met mij, ik mankeer echt te veel hoor.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Ik heb al meer dan één jaar mijn dochter, mijn kleinkinderen en mijn achterkleinkind niet gezien.
            Is dat niet zwaarder soms?
            Dat is dan toch ook deels een eigen keuze?
            Het is niet een gans jaar verboden geweest om eens familie te zien, men heeft de eigen bubbel gehad, een aantal personen dat men desnoods buiten kan ontmoeten, periodes waar men zelfs op restaurant kon gaan, ...
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              't Ja en weer de jeugd die klaagt deze avond in het nieuws, och arme ze mogen niet met meer dan vier zuipen en andere dingen doen.
              Ze vinden dat zo zwaar hé.
              Ik heb al meer dan één jaar mijn dochter, mijn kleinkinderen en mijn achterkleinkind niet gezien.
              Is dat niet zwaarder soms? Denken die snotapen daar wel eens aan?
              Wel natuurlijk niet hun eigen pleziertjes gaan voor.
              Ik weet 100% zeker als ik corona oploop dat het gedaan is met mij, ik mankeer echt te veel hoor.
              U scheert alle snotapen over een kam, dat is erg. In Nederland kwamen ook honderden jongeren bijeen en hielden zich slecht aan de regels, maar miljoenen jongeren toonden wel respect voor de regels.
              Ik wandel al velen jaren drie keer per week door natuurgebieden, gemiddeld een tien km waar je normaal nog geen drie mensen tegenkomt. Nu in de corona tijd is het file lopen door hele families die het buitengebied ontdekt hebben. In de weekeinden blijf ik voorlopig thuis vanwege de drukte. Overigens niet gek die wandelende meute, het is het enige wat we buiten de deur nog kunnen doen.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Ten tijde van de klimaatmarsen kon ik veel empathie en goedkeuring opbrengen voor die jongeren. Maar nu....en ik heb het nu over jongeren die je ziet maatregels overtreden...:

                Gemiddeld 5u schermtijd per dag en sociale media, online en offline gaming mogelijkheden, misschien tot 90% van hen in bezit van smartphone en internet… en toch zo’n psychologische ramp en een “gemist” jaar van hun studententijd. Studententijd die nu al gemiddeld langer is dan ooit tevoren, met eerder keuzestress en herkansingsmogelijkheden zat.
                Als die jongeren het nu niet overleven, dan is er toch wat anders aan de hand…. dat de psychologen beter eens zouden onderzoeken en komen vertellen op tv.

                Luchthavens tellen momenteel, in volle crisistijd en reisrestricties/verbod, evenveel passagiers als 25 jaar geleden. Zijn we er toen aan ten onder gegaan, aan wat nu ervaren wordt als maatregelen van een politiestaat ? Gaan we nog eens 25 jaar terug in tijd en het massatoerisme (de eerste “charters” naar Mallorca en Spanje) zat nog maar net in de startblokken. Tot die tijd leek er geen onoverkomelijk gemis.

                Hoe lang reeds (slechts) kan je spreken van een “evenementensector”? Vroeger bestond dat praktisch niet. Ga een paar decennia terug en je kon de festivals allicht op een paar handen tellen.
                Nu stikt het van de on-tel-ba-re evenementen en omhoog gehypte non-events, festivals en een meervoud ervan aan festivaldagen. Kennelijk is dat voor velen een ramp dat het nu even niet kan.

                De commerce en de marketingmachines hebben ons de “1000 dingen die je in je leven moet gezien hebben/gedaan hebben” aangepraat en kennelijk onmisbaar gemaakt.

                Niet alleen lak aan respect voor zorgverleners en kwetsbaren (wat mij erg kwaad maakt) maar ook FOMO (fear of missing out) speelt allicht een rol bij degenen die de regels aan hun laars lappen. De media moeten dat aspect misschien eens meer onder de aandacht brengen. Mijn ouders, die nog een oorlog hebben meegemaakt, zeiden vaak als we aan het zeuren waren “moest ge een oorlog meegemaakt hebben, ge zoudt zo niet zeuren” . Het is een boutade misschien maar er zit wel een grond van psychologische logica in.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                  Ten tijde van de klimaatmarsen kon ik veel empathie en goedkeuring opbrengen voor die jongeren. Maar nu....en ik heb het nu over jongeren die je ziet maatregels overtreden...:

                  Gemiddeld 5u schermtijd per dag en sociale media, online en offline gaming mogelijkheden, misschien tot 90% van hen in bezit van smartphone en internet… en toch zo’n psychologische ramp en een “gemist” jaar van hun studententijd. Studententijd die nu al gemiddeld langer is dan ooit tevoren, met eerder keuzestress en herkansingsmogelijkheden zat.
                  Als die jongeren het nu niet overleven, dan is er toch wat anders aan de hand…. dat de psychologen beter eens zouden onderzoeken en komen vertellen op tv.

                  Luchthavens tellen momenteel, in volle crisistijd en reisrestricties/verbod, evenveel passagiers als 25 jaar geleden. Zijn we er toen aan ten onder gegaan, aan wat nu ervaren wordt als maatregelen van een politiestaat ? Gaan we nog eens 25 jaar terug in tijd en het massatoerisme (de eerste “charters” naar Mallorca en Spanje) zat nog maar net in de startblokken. Tot die tijd leek er geen onoverkomelijk gemis.

                  Hoe lang reeds (slechts) kan je spreken van een “evenementensector”? Vroeger bestond dat praktisch niet. Ga een paar decennia terug en je kon de festivals allicht op een paar handen tellen.
                  Nu stikt het van de on-tel-ba-re evenementen en omhoog gehypte non-events, festivals en een meervoud ervan aan festivaldagen. Kennelijk is dat voor velen een ramp dat het nu even niet kan.

                  De commerce en de marketingmachines hebben ons de “1000 dingen die je in je leven moet gezien hebben/gedaan hebben” aangepraat en kennelijk onmisbaar gemaakt.

                  Niet alleen lak aan respect voor zorgverleners en kwetsbaren (wat mij erg kwaad maakt) maar ook FOMO (fear of missing out) speelt allicht een rol bij degenen die de regels aan hun laars lappen. De media moeten dat aspect misschien eens meer onder de aandacht brengen. Mijn ouders, die nog een oorlog hebben meegemaakt, zeiden vaak als we aan het zeuren waren “moest ge een oorlog meegemaakt hebben, ge zoudt zo niet zeuren” . Het is een boutade misschien maar er zit wel een grond van psychologische logica in.
                  Volledig mee eens, behalve dat van die klimaatmarsen. Moesten ze eerst studeren dan zouden ze misschien weten waarhet over ging ipv de groene mediahype achterna te lopen zonder na te denken.

                  Brood en spelen, tot dat niveau zijn we terug gevallen.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat is dan toch ook deels een eigen keuze?
                    Het is niet een gans jaar verboden geweest om eens familie te zien, men heeft de eigen bubbel gehad, een aantal personen dat men desnoods buiten kan ontmoeten, periodes waar men zelfs op restaurant kon gaan, ...
                    Nee, het is niet verboden geweest dat klopt, maar het is wel 350Km H & T hé.
                    En aan de grens met Frankrijk is het nooit koosjer geweest en in Menen komen vele Fransen werken.
                    Een bubbel heb ik nooit gehad en 350Km rijden om buiten wat te staan "klappen"?
                    Het zijn mijn naasten en dan wil je ze knuffelen natuurlijk.
                    En dat laatste mis ik enorm.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Volledig mee eens, behalve dat van die klimaatmarsen. Moesten ze eerst studeren dan zouden ze misschien weten waarhet over ging ipv de groene mediahype achterna te lopen zonder na te denken.

                      Brood en spelen, tot dat niveau zijn we terug gevallen.
                      Precies. Maar betogen is natuurlijk leuker dan studeren....
                      Betreft die klimaatopwarming : er is geen kat die ook maar een benul heeft van het kluwen aan parameters die hiermee te maken hebben, CO2 uitstoot door de mens is dat maar éne van. Bovendien is het een cyclisch natuurlijk proces dat heel snel kan gaan. In mijn laatste jaar chemie, bijna 45 jaar geleden was één van mijn keuzevakken ecologie, de zaagtand curve van de CO2 was toen al gekend. Volgens prof Vandewalle gingen we naar een kleine ijstijd toe en hij stelde zijn hoop op de CO2 stijging om dat te bufferen. Wees gerust, het was toen goed geweten dat CO2 een serre-effect had (spectroscopie bestaat al langer dan vandaag).

                      Er is nog ander sluipend gif waar er maar één parameter is : de mens. Vervuiling van aarde water en lucht om maar iets te zeggen, die zijn nog zichtbaar.
                      Ik heb al een tijd goed contact met een oudleerlinge die als dr. Bio-ir (Hanna heeft voor haar doctoraat een beurs gekregen van het Marie Curie-instituut, ik ken er niet veel die dat kunnen zeggen, razend snelle geest dus en geen tijd om te gaan betogen tegen de klimaatsverandering) 12 jaar teamleader was aan de universiteit van Aken waar onderzoek werd gedaan naar de invloed van menselijke anticonceptiehormonen op vissen (waarom vissen ? Die zitten heel hun leven in het water). Toen ik haar vroeg als er al conclusies waren te trekken was het antwoord kort en duidelijk : JA. Verminderde vruchtbaarheid, ontaarding van de geslachtssytemen van de mannetjes.... Mijn tweede vraag was als dat er niet uit gaat in de waterzuivering was het antwoord even kort en duidelijk : NEEN. Volgens haar werkt waterzuivering op microschaal, die hormonen werken op nanoschaal (ik heb het hier wel over concentraties en niet op deeltjesgrootte)....
                      Veel plastics uit de voeding bevatten weekmakers, sommige van die weekmakers zijn hormoonachtigen, Anunaatje zal wel nooit gehoord hebben van nonylfenol denk ik, laat staan nanoconcentraties (te moeilijk zeker ?). Zelfde verhaal.

                      Wel Spanik, wees gerust : ik val je bij betreft die klimaatmarsen en dat studeren. Alles moet tegenwoordig vooral leuk zijn en geen moeite kosten. Toen ik in mijn tweede kan voor organische vele honderden structuurformules moest van buiten leren vond ik dat ook niet leuk, maar ik heb het toch gedaan omdat ik wist dat je er als eerste vraag 10 kreeg, meer dan de helft mis betekende zelfs geen tweede vraag, wel tweede zit met alles waar je geen 14 voor had opnieuw te doen. Waar het met onze maatschappij naar toe gaat daar heb ik het raden naar.

                      Comment


                      • Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Nee, het is niet verboden geweest dat klopt, maar het is wel 350Km H & T hé.
                        En aan de grens met Frankrijk is het nooit koosjer geweest en in Menen komen vele Fransen werken.
                        Een bubbel heb ik nooit gehad en 350Km rijden om buiten wat te staan "klappen"?
                        Het zijn mijn naasten en dan wil je ze knuffelen natuurlijk.
                        En dat laatste mis ik enorm.
                        Die 350km is er dan altijd hé ... maar als ik mijn familie zo mis en ze nog eens zou kunnen zien, dan zou ik er dat wel voor over hebben.
                        Vorige zomer/herfst kon je er zelfs mee op restaurant als je dat wou. [emoji6]
                        Ik heb geen directe familie meer, al jaren niet ... ook zonder COVID-19 geen uitzicht meer, da’s nog veel harder hoor. [emoji1785]
                        Misschien een magere troost, maar je kan ze nog eens bellen, mailen, chatten, video-call, ... kan ik zelfs niet meer en daar heb ik ook niet zelf voor gekozen.
                        Mijn vrouw heeft nog wat familie, ook tegen de Franse grens en in Oostende ... ook niet meteen bij de deur, maar ze kan er op zijn minst nog eens contact mee hebben.
                        Deze tijden zijn gewoon voor niemand plezant ... ook voor de jongeren die maanden hun eigen lief niet meer mochten/konden zien, het is niet alleen om te zuipen dat die buiten komen hé. [emoji848]
                        Hopend dat alles snel terug normaal wordt, maar ik vrees ervoor dat we dat nooit meer 100% gaan meemaken.
                        Eens buiten komen, gaan eten, bij vrienden gaan ... is het enige dat ik buiten mijn vrouw nog heb.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          U scheert alle snotapen over een kam, dat is erg. In Nederland kwamen ook honderden jongeren bijeen en hielden zich slecht aan de regels, maar miljoenen jongeren toonden wel respect voor de regels.
                          Ik wandel al velen jaren drie keer per week door natuurgebieden, gemiddeld een tien km waar je normaal nog geen drie mensen tegenkomt. Nu in de corona tijd is het file lopen door hele families die het buitengebied ontdekt hebben. In de weekeinden blijf ik voorlopig thuis vanwege de drukte. Overigens niet gek die wandelende meute, het is het enige wat we buiten de deur nog kunnen doen.
                          Ze moeten inderdaad niet allemaal over één kam geschoren worden, dat wordt hier ook niet gezegd, maar het moet ook niet gerelativeerd worden hé
                          Hier in Nederland waren het geen paar honderd maar minstens 3000 jongeren/studenten die met versterkte muziek en héél veel drank er (spontaan) een (aan iedereen het schijt) feestje van gemaakt hebben (en dan spreek ik enkel over het Vondelpark in Amsterdam en niet over de rest van het land) !
                          Daar moet men véél harder tegen optreden, als dat niet gebeurt dan zal het steeds opnieuw gebeuren
                          Zelfde met het vuil dat achtergelaten werd, een achttal grote containers met plastic, glas, bekertjes, zelfs stoelen en tentjes, waar zien we dat nog ? ... inderdaad een typerend festival voor de jeugd waar alles achterblijft !
                          Laat ons hopen dat deze jongeren/studenten niet allemaal naar huis zijn gegaan de dag of het weekend nadien en hun ouders/familie zouden kunnen besmet hebben

                          En je hebt inderdaad wel gelijk wat de natuurgebieden betreft, je zou bang buiten komen in het weekend door de enorme drukte
                          Hier bij ons is het ook heel erg gesteld, waar je voorbije jaren steeds op je gemak kon gaan wandelen is het nu over de koppen lopen, ik vermijd dan ook deze locaties zeker in het weekend
                          Hopelijk keert deze rust weer terug, onlangs met een boswachter aan het babbelen geweest, hij zei ook dat dieren massaal op de vlucht aan het slagen zijn vanwege de enorme toenemende drukte.
                          Nu valt het op hoeveel mensen er op deze aardkloot rondlopen, niks meer dan pure overpopulatie en dit soort ziektes, vernieling van de natuur, heeft de mens enkel aan zichzelf te danken

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 28 februari 2021, 15:35.
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Vierde vaccin op komst. Straks hebben we 10 goed werkende vaccins waar de Europeanen kunnen van blijven dromen...
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Vierde vaccin op komst. Straks hebben we 10 goed werkende vaccins waar de Europeanen kunnen van blijven dromen...
                              Uiteindelijk zullen we toch gevaccineerd worden, misschien met wat uitstel of plots sneller dan verwacht. [emoji6]
                              Enig idee hoeveel mensen in uw gemeente al gevaccineerd zijn?
                              Kan je gewoon opzoeken. [emoji106]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Vierde vaccin op komst. Straks hebben we 10 goed werkende vaccins waar de Europeanen kunnen van blijven dromen...
                                Maar die dromen blijven in de diepvriezer.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X