Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    ...
    Waar ik zelf nog het allerbangst van ben is de komst van een "slim" virus : besmettelijkheid zoals griep, incubatietijd van HIV en de dodelijkheid van ebola.
    Het simpele antwoord om te verklaren waarom men wil weg blijven van vleermuizen ... maar het is inderdaad geen onmogelijk doemscenario ... Dit is trouwens een leuke kandidaat voor een volgende pandemie, de goden verhoedden het! Het wordt al een hele tijd met argusogen gadegeslagen omdat mens en dier nu nauw samenwonen ...
    fact-sheets/detail/nipah-virus
    Maar alles is geen kommer en kwel ...
    scientists-develop-novel-class-of-antibiotic-against-wide-range-of-bacteria

    Uitsmijter: ... Je zal maar een medewerker hebben die covid positief is in China ...
    "...We identified a predominant emergent EA reassortant genotype 4 (G4) virus in pigs, which has pdm/09 and TR-derived internal genes and shows efficient infectivity and transmissibility in the ferret model. Serological surveillance among swine workers and general population showed that G4 EA H1N1 viruses have acquired increased human infectivity. Thus, the emergent G4 EA H1N1 viruses pose a serious threat to human health. ..."
    PNAS: Prevalent Eurasian avian-like H1N1 swine influenza virus with 2009 pandemic viral genes facilitating human infection.
    Last edited by Guest41; 25 februari 2021, 10:50.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Al iemand zijn uitnodiging voor vaccinatie gekregen?
      Hier net binnengekomen. [emoji848]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Al iemand zijn uitnodiging voor vaccinatie gekregen?
        Hier net binnengekomen. [emoji848]
        Dat is snel, dan ben je ofwel risicopatiënt ofwel al op rijpe leeftijd
        Indien geen van beide kan het evengoed nep zijn, heb ook al zulke mailtjes gekregen waarbij je dan een kleine storting moet doen, tjah ...

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Dat is snel, dan ben je ofwel risicopatiënt ofwel al op rijpe leeftijd
          Indien geen van beide kan het evengoed nep zijn, heb ook al zulke mailtjes gekregen waarbij je dan een kleine storting moet doen, tjah ...
          Als het van de Vlaamse overheid komt en in de e-box zit, dan is de kans wel extreem klein dat het nep is. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Ik ben zwaar risico patiënt en ben bijna 74 jaar en heb nog steeds niks gekregen.
            En trouwens, ik word eigenlijk met de dag kwader op die stomme studenten, gaan die alles weer verkl#ten?
            Heef die rijkelui snotapen een boete van 2 of 3.000 euro dan gaan ze zich misschien, heel misschien en als het kan eens nadenken wat ze ons de oudere bevolking aan doen.
            En ze moeten vooral betogen tegen de vervuiling op onze bol, al gezien wat die achterlaten op pleinen en parken?
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ik ben zwaar risico patiënt en ben bijna 74 jaar en heb nog steeds niks gekregen.
              Uw oproep zal ook wel komen zeker? [emoji848]
              In theorie in maart of april als u gekend bent als risico patiënt en het is niet omdat u later opgeroepen wordt, dat u later gevaccineerd bent.
              Het kan zelfs zijn dat door een maand later het vaccin te krijgen, u twee maand vroeger gevaccineerd bent.
              Straf hé. [emoji849]
              En trouwens, ik word eigenlijk met de dag kwader op die stomme studenten, gaan die alles weer verkl#ten?
              Kwader worden helpt niet om het op te lossen. [emoji6]
              Net als vele anderen hebben zij een uitzicht nodig en dat wordt al een jaar lang telkens verschoven zonder echte uitkomst.
              Jongeren moeten hun leven nog opbouwen en zien dat uiteraard anders, zelf waren we toch ook anders tijdens onze jeugd? [emoji848]
              Laat ons hopen in plaats van kwaad worden, hoop dat er een oplossing komt voor iedereen met de vaccinatie en mogelijks nog te ontwikkelen medicatie.
              Zoals de gekende uitspraak “Hoop doet leven”. [emoji106]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Net als vele anderen hebben zij een uitzicht nodig en dat wordt al een jaar lang telkens verschoven zonder echte uitkomst.
                Jongeren moeten hun leven nog opbouwen en zien dat uiteraard anders, zelf waren we toch ook anders tijdens onze jeugd? [emoji848]
                Laat ons hopen in plaats van kwaad worden, hoop dat er een oplossing komt voor iedereen met de vaccinatie en mogelijks nog te ontwikkelen medicatie.
                Zoals de gekende uitspraak “Hoop doet leven”. [emoji106]
                Een uitzicht, weet je welk uitzicht ze van mij mogen krijgen, eentje vanuit een celraam !
                Het is gewoon schandalig wat er aan het gebeuren is, dit toont dus het totale respectloos zijn tegenover ouderen en zorgmedewerkers !
                Iedereen heeft nood aan wat contacten, de meesten houden zich gelukkig aan de regels, dus ik zie niet in waarom zij beter zouden zijn dan anderen.
                En dan nog met een air voor de camera komen zeggen dat ze het niet konden laten omdat we hen ook wat moeten gunnen.
                Tjah, hopelijk geraken ze die mentaliteit nog kwijt, zoniet zal het in de toekomst een heel egoïstische samenleving worden.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Ik ben zwaar risico patiënt en ben bijna 74 jaar en heb nog steeds niks gekregen.
                  En trouwens, ik word eigenlijk met de dag kwader op die stomme studenten, gaan die alles weer verkl#ten?
                  Heef die rijkelui snotapen een boete van 2 of 3.000 euro dan gaan ze zich misschien, heel misschien en als het kan eens nadenken wat ze ons de oudere bevolking aan doen.
                  En ze moeten vooral betogen tegen de vervuiling op onze bol, al gezien wat die achterlaten op pleinen en parken?
                  Relax Luc, blijkbaar ben jij een persoon die zich om alles en nog wat druk maakt,
                  niet goed voor je hart hé jong, en dan nog eens slecht slapen...
                  Ik kan die jongeren ook wel voor een stuk begrijpen hoor, wij wat oudere hebben het moeilijk en worden het moe,
                  moet voor jongeren nog moeilijker zijn vrees ik, die willen ook wel eens uit de bol gaan, hoe waren wij vroeger.
                  Niets zal nog worden wat het is geweest, als ze morgen moesten zeggen restaurants mogen terug open,
                  dan zal dat voor de helft gewoon niet meer lukken, minstens 50% van hun personeel zijn ze voorgoed kwijt.
                  Ik heb gisteren eens de hotel prijzen bekeken, die duiken verdikke in veel gevallen beneden de B&B prijzen,
                  het wordt vechten voor de brokken, maar misschien zullen velen nu ook begrijpen dat ze eigenlijk boven hun stand leefden.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Een uitzicht, weet je welk uitzicht ze van mij mogen krijgen, eentje vanuit een celraam !
                    Het is gewoon schandalig wat er aan het gebeuren is, dit toont dus het totale respectloos zijn tegenover ouderen en zorgmedewerkers !
                    Iedereen heeft nood aan wat contacten, de meesten houden zich gelukkig aan de regels, dus ik zie niet in waarom zij beter zouden zijn dan anderen.
                    En dan nog met een air voor de camera komen zeggen dat ze het niet konden laten omdat we hen ook wat moeten gunnen.
                    Tjah, hopelijk geraken ze die mentaliteit nog kwijt, zoniet zal het in de toekomst een heel egoïstische samenleving worden.

                    grts
                    Sieg
                    Voor men het weer verkeerd begrijpt of verdraait, ik behoor ook niet tot de jongeren en ben ook risico patiënt en hou me ook aan de regels, maar dat permanent beperkt zijn werkt uiteindelijk ook op mijn systeem.

                    Velen zien hun kinderen of familie ook regelmatig, ook wanneer het niet mag/mocht, anderen dan weer niet.
                    Ik zie die ook niet en zal die ook nooit meer zien of horen noch in levende wijze noch via chat, heb geen rechtstreekse familie meer, geen (groot)ouders, geen broers of zussen, geen kinderen, ... niks.
                    Enige mogelijk sociaal contact is vrienden, restaurant, uitstap, ... maar alles is verboden.
                    Dus ja, ik begrijp dat mensen noodzaak hebben om te herleven ook al mag het eigenlijk niet. [emoji848]
                    Begrip tonen staat buiten goedkeuren, maar ze radicaal veroordelen zal ik ook niet doen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Iedereen heeft het moeilijk. Zowel ouderen als jongeren.
                      Je kan absoluut niet zeggen dat een bepaalde groep het moeilijker heeft dan een andere. Dat hangt puur van mens tot mens af.


                      Maar ik vind het net zoals Luc schandalig dat men in zulke grote groepen samenhokt. Het stadspark van Leuven of het Ladeuzeplein is toch niet op 30 seconden barstenvol ???

                      En moet je per sé tussen 100 mensen staan om je sociaal beter te voelen ? Misschien heb je beter en meer diepgaande contacten in een groepje van vier...



                      Wel, als je daar al een grote toeloop ziet, zou ik daar zéker niet meer gaan bij staan eh.....

                      Zoek dan een ander pleintje en beperk je tot echt kleine groepjes. Wat is daar nu moeilijk aan ???

                      Ben daarnet even naar de Hubo geweest. Parking stond overvol. Binnen dus ook veel volk.

                      Wel, ben gewoon gedraaid en zal volgende week nog es terug komen. Op een kalmer moment.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        En moet je per sé tussen 100 mensen staan om je sociaal beter te voelen ? Misschien heb je beter en meer diepgaande contacten in een groepje van vier...
                        Klopt, maar niemand gaat daar om 100 anderen te spreken hé, het zijn er gewoon 100 die naar dezelfde locatie gaan. [emoji848]

                        Wel, als je daar al een grote toeloop ziet, zou ik daar zéker niet meer gaan bij staan eh.....
                        .../...
                        Ben daarnet even naar de Hubo geweest. Parking stond overvol. Binnen dus ook veel volk.
                        Dat denken de anderen misschien ook van u hé als ze op die parking toekomen ... wat komt die hier nu doen. [emoji848]
                        De winkel heeft anders toch ook limieten van aantal klanten die tegelijk binnen mogen?
                        Bomvol kan die in principe niet zitten.
                        Er zijn daar anders ook nog enkele andere winkels, misschien ook voor daar?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Een uitzicht, weet je welk uitzicht ze van mij mogen krijgen, eentje vanuit een celraam !
                          Het is gewoon schandalig wat er aan het gebeuren is, dit toont dus het totale respectloos zijn tegenover ouderen en zorgmedewerkers !
                          Iedereen heeft nood aan wat contacten, de meesten houden zich gelukkig aan de regels, dus ik zie niet in waarom zij beter zouden zijn dan anderen.
                          En dan nog met een air voor de camera komen zeggen dat ze het niet konden laten omdat we hen ook wat moeten gunnen.
                          Tjah, hopelijk geraken ze die mentaliteit nog kwijt, zoniet zal het in de toekomst een heel egoïstische samenleving worden.

                          grts
                          Sieg
                          Je hoeft je zo niet op te winden, is niet goed voor het hart.
                          Het is voor iedereen moeilijk en we mogen er niet te veel me stilstaan, maar tegenwoordig lijkt het wel of we in een politiestaat leven.
                          Want hoeveel vrijheden hebben we eigenlijk nog ?
                          En met alle respect voor de voorzorgsmaatregelen, want ik volg ook netjes de regels.
                          Stel dat dit virus nooit meer onder controle geraakt door mutaties allerhande, gaan we dan de rest van ons bestaan zo blijven verder gaan ?
                          De horeca staat al op de rand, veel mensen zijn mentaal compleet op, de jongeren hebben nauwelijks iets om naar uit te kijken enz...
                          Dit betekent niet dat de deuren wagenwijd open moeten, maar denk dat De Croo en co maar al te goed beseffen dat het geduld bij de brede bevolking begint op te geraken.
                          Maar dit is slechts een persoonlijke mening.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Je hoeft je zo niet op te winden, is niet goed voor het hart.
                            Het is voor iedereen moeilijk en we mogen er niet te veel me stilstaan, maar tegenwoordig lijkt het wel of we in een politiestaat leven.
                            Want hoeveel vrijheden hebben we eigenlijk nog ?
                            En met alle respect voor de voorzorgsmaatregelen, want ik volg ook netjes de regels.
                            Stel dat dit virus nooit meer onder controle geraakt door mutaties allerhande, gaan we dan de rest van ons bestaan zo blijven verder gaan ?
                            De horeca staat al op de rand, veel mensen zijn mentaal compleet op, de jongeren hebben nauwelijks iets om naar uit te kijken enz...
                            Dit betekent niet dat de deuren wagenwijd open moeten, maar denk dat De Croo en co maar al te goed beseffen dat het geduld bij de brede bevolking begint op te geraken.
                            Maar dit is slechts een persoonlijke mening.
                            Ik wind me niet op hoor, ik vertel gewoon de feiten hoe ze zijn, de mentaliteit is om zeep dankzij deels de vrije opvoeding.
                            Heeft onze minister Weyts deze week niet in het Nieuws gezegd dat we wat toleranter moeten zijn voor de studenten, dat de politie het door de vingers moest zien
                            Wel, duidelijk hebben ze zijn woorden letterlijk genomen en de politie, inderdaad die doet er niks aan buiten het ontruimen.

                            Als een normale mens ergens aan samenscholing doet krijgt hij een boete, doet die gewone mens aan sluikstorten krijgt hij een boete, enkele maanden geleden kregen bejaarden een boete omdat ze effe zaten te rusten op een bankje !
                            En hier wordt alles door de vingers gezien, het park wordt ontruimd en ze gaan met z'n allen op het daarnaast liggende plein verder feesten
                            Dat laatste getuigd toch echt van totaal geen respect en zelfs het belachelijk maken van de regels, de politie, de hulpverleners en de rest van de bevolking die de regels wel naleeft !
                            Gelukkig gaat het steeds om een kleine minderheid, hoop alleen dat dit zich niet uitbreid, heb geen zin om weer in een lockdown te belanden

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 26 februari 2021, 19:52. Reden: typo blunder
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Ergste is dat ze anders met hun neus de hele dag op hun smartphone op "sociale media" zitten. Nu ze niets anders te doen hebben, nu willen ze "sociaal contact" hebben. Sorry, maar enkel afschuw en misprijzen voor die egoïstische idioten.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Ergste is dat ze anders met hun neus de hele dag op hun smartphone op "sociale media" zitten. Nu ze niets anders te doen hebben, nu willen ze "sociaal contact" hebben. Sorry, maar enkel afschuw en misprijzen voor die egoïstische idioten.
                                Het spijt me ook ten zeerste en hoe erg ik het ook vind om te zeggen maar ik moet me hier helaas bij aansluiten. Wat ik recentelijk zag in Gent vervulde me ook met walging. En oja, aan die traditionele culpabilisering (het is onze eigen opvoedkundige schuld....) weiger ik mee te doen, ik durf stellig te beweren dat heel mijn familie zich stellig aan de regels houdt en als ik dat dan zie....
                                Onwillekeurig vraag ik me af wat mijn vader (toen 19) moet gedacht hebben toen hij in 1940 zijn oproeping kreeg....

                                Comment

                                Working...
                                X