Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Die boete van 250€ dat is toch om u een breuk mee te lachen. En Q maar op z'n borst rammen - woordenbrakerij, meer is't niet - idem voor Verlinden, een braaf meisken, maar dan stopt het voor mij - veel te veel woorden - kwam Dehaene maar terug! Doordat we in heel de EU geen pandemiewetgeving hebben - kunnen we niet doen zoals in Nieuw Zeeland of Aussie - ze nl. op hotel steken en hen de rekening van de tests en het verblijf laten betalen. In Zweden schijnt dat eten nogal eentonig te zijn heb ik me laten vertellen - dat is een heel goed idee... Zo'n zaken schrikken tenminste af.
    En dan krijgen wij als bonus nog de commentaren van ministers Weyts en Dalle - dan val je helemaal stijl achterom - dat er zoveel stupiditeit in mensen kan zitten. Dat virus gaat zijn krant niet lezen omdat zij onzin uitkramen...
    We hebben nu zoveel geld verkwanseld - dat de chinese methodiek op doorgedreven noord-koreaanse stijl - een paradijs lijkt. Jawel. Pandemiewetgeving - bijna een jaar na de start - en NIKS in zicht - 0 lijnen! Verklaar dat eens beste politici?
    Om deftige cijfers te krijgen - echte dagcijfers moeten we naar de VS - hoe goed zijt ge dan bezig? Sciensano moet ophouden met die gemiddelden - het duurt te lang eer het slecht nieuws zichtbaar wordt - en dat doodt.
    Hoe het gaat? Niet zo best - +/- 2700 de laatste drie dagen, da's ongeveer 10% meer dan de week voordien. Da's midweek, dus vrij betrouwbaar om te vergelijken. En dat zijn de echte naakte cijfers - niet die rommel van Sciensano.
    Wat de vaccins betreft - maak de rekening pas op in maart - dan moet er vaart in komen. Al de rest is poppenkast spelen, is eigenlijk volksverlakkerij.
    Zelfs na het vaccin blijft het voorzichtig zijn - de zomer zal wat minder hard worden - maar normaal gaan we dat nog niet kunnen noemen - dat is een illusie. Als je moet vaccineren in juni - dan moet je er 5 weken bijtellen eer de 2e injectie gegeven wordt en dan nog die 2 weken bijtellen eer de immuniteit ten volle opgebouwd is. Dat is dan begin tot half augustus.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      En eens een sarcastisch toemaatje dat ik elders ontdekte:

      De baas van de WHO Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus (die heb ik moeten opzoeken) verklaarde onlangs, dat het een morele plicht is dat ook de onderontwikkelde landen binnen de eerste 120 dagen hun eerstelijnswerkers in de gezondheidszorg inenten.

      Als die dat zelf niet kunnen, dan moeten ze bij de WHO aankloppen, opdat die de rijkere landen aan hun verplichtingen jegens de onderontwikkelde landen herinnert.

      Alexander, tijd om klop, klop te doen op Dr Tedros' deur...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        vooral mijn, nog te verwekken , kleinkinderen, zal ik al me een beetje geruster voelen als de toekomstige baby's van gevaccineerde ouders OK zijn.
        Vaccinatie is niet erfelijk, dus ik snap niet goed wat de vaccinatietoestand van de ouders er mee te maken heeft.

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Vaccinatie is niet erfelijk, dus ik snap niet goed wat de vaccinatietoestand van de ouders er mee te maken heeft.
          Er staat niet dat vaccinatie erfelijk is.
          Ik denk gewoon aan de eventuele gevolgen van bijwerkingen.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            knip...
            1) vele tienduizenden asocialen moesten absoluut naar rode zones op reis.
            ...
            Ik zie het probleem niet echt. Je gaat van de ene rode zone (Belgë) naar de andere (buitenland) en terug. Virusmutaties houd je sowieso niet tegen aan de grens.

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Ik zie het probleem niet echt. Je gaat van de ene rode zone (Belgë) naar de andere (buitenland) en terug. Virusmutaties houd je sowieso niet tegen aan de grens.
              Proficiat ! Je houdt sommige reacties toch echt niet voor mogelijk na 1 jaar covid.

              Voor u mag dus alles open en mogen alle mondmaskers in de vuilbak, weg met ALLE maatregelen, want iedereen zit toch in dezelfde rode zone.
              Al die nutteloze testen niet meer nodig, wat een verademing...
              En vooral: alle grenzen wagenwijd open en misschien premies voor toeristen die afkomen. De hoogte van de premie hangt af van de graad van roodheid van het land van afkomst.

              Herlees #1245 misschien toch maar eens.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Nete, ik begrijp je niet goed meer. Ik als grensbewoner mag niet de grens over naar Nederland en de Hollanders niet naar naar ons ook al wonen ze in de grensstreek. Een blad invullen en dan lukt het wel. Maar binnen 14 dagen
                is het terug een week verlof en dan mag iedereen die in het binnenland woont zomaar voor negen dagen naar hun tweede verblijf aan de kust dus een verplaatsing die langer dan 48 uur duurt en dan terug zonder te testen.
                Wat maakt dit dan eigenlijk het verschil met een grensverplaatsing van enkele km's voor een paar uur en een verplaatsing van ongeveer 100 'a 150 km's voor vakantie in eigen land.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  Nete, ik begrijp je niet goed meer. Ik als grensbewoner mag niet de grens over naar Nederland en de Hollanders niet naar naar ons ook al wonen ze in de grensstreek. Een blad invullen en dan lukt het wel. Maar binnen 14 dagen
                  is het terug een week verlof en dan mag iedereen die in het binnenland woont zomaar voor negen dagen naar hun tweede verblijf aan de kust dus een verplaatsing die langer dan 48 uur duurt en dan terug zonder te testen.
                  Wat maakt dit dan eigenlijk het verschil met een grensverplaatsing van enkele km's voor een paar uur en een verplaatsing van ongeveer 100 'a 150 km's voor vakantie in eigen land.
                  (sarc.) Eigen virus eerst, geen import.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                    Nete, ik begrijp je niet goed meer. Ik als grensbewoner mag niet de grens over naar Nederland en de Hollanders niet naar naar ons ook al wonen ze in de grensstreek. Een blad invullen en dan lukt het wel. Maar binnen 14 dagen
                    is het terug een week verlof en dan mag iedereen die in het binnenland woont zomaar voor negen dagen naar hun tweede verblijf aan de kust dus een verplaatsing die langer dan 48 uur duurt en dan terug zonder te testen.
                    Wat maakt dit dan eigenlijk het verschil met een grensverplaatsing van enkele km's voor een paar uur en een verplaatsing van ongeveer 100 'a 150 km's voor vakantie in eigen land.
                    Het gaat hem niet over uw "grensgeval" en een rit naar kust of Ardennen, het gaat hem over tienduizenden die smeekbeden van de overheid aan hun laars lappen en bij terugkeer de VERPLICHTINGEN ook nog eens massaal aan hun laars lappen.
                    Maar iedere Belg heeft blijkbaar nood aan een voor hem privé opgemaakte reglementering, want een algemene is voor duizenden enkel goed om ze zoveel mogelijk te omzeilen...
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Het gaat hem niet over uw "grensgeval" en een rit naar kust of Ardennen, het gaat hem over tienduizenden die smeekbeden van de overheid aan hun laars lappen en bij terugkeer de VERPLICHTINGEN ook nog eens massaal aan hun laars lappen.
                      Maar iedere Belg heeft blijkbaar nood aan een voor hem privé opgemaakte reglementering, want een algemene is voor duizenden enkel goed om ze zoveel mogelijk te omzeilen...
                      Ja als de mazen van het net te groot zijn dan gaan er vele vissen door en dit is in dit belgenland nu juist het probleem dat er eigenlijk zelfs geen net is om vissen te vangen.

                      Comment


                      • Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Het gaat hem niet over uw "grensgeval" en een rit naar kust of Ardennen, het gaat hem over tienduizenden die smeekbeden van de overheid aan hun laars lappen en bij terugkeer de VERPLICHTINGEN ook nog eens massaal aan hun laars lappen.
                        Om dan op hetzelfde voorbeeld verder te gaan ...
                        Wie aan de grens woont en bij wijze van spreken 1 m de grens over gaat moet zich laten testen bij terugkeer.
                        Wie 180 km door ons land rijdt en op 1 meter voor de grens verblijft, die moet niets doen.

                        Of wie met de auto een WE naar zijn tweede verblijf gaat in het buitenland en daar met niemand anders nauwe contacten heeft, die is een crimineel.
                        Maar wie in België met de trein naar de kust gaat waar ze met duizenden bijeen zitten, dat zijn de brave burgers die niet naar het buitenland gaan.

                        Nogmaals ... het is niet het reizen op zich dat het gevaar is, het is de manier waarop en hetgeen men ter plaatse doet dat de grootste impact kan hebben.

                        Er zijn ook mensen die niet weggaan, maar in eigen huis, straat, gemeente alle regels negeren.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          (sarc.) Eigen virus eerst, geen import.
                          Zou het grondwettelijk hof dat niet als discriminatie of racisme zien en ze allen gelijke kansen willen geven? [emoji848]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Zou het grondwettelijk hof dat niet als discriminatie of racisme zien en ze allen gelijke kansen willen geven? [emoji848]
                            onder de aandacht van unia brengen?
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Om dan op hetzelfde voorbeeld verder te gaan ...
                              Wie aan de grens woont en bij wijze van spreken 1 m de grens over gaat moet zich laten testen bij terugkeer.
                              Wie 180 km door ons land rijdt en op 1 meter voor de grens verblijft, die moet niets doen.

                              Of wie met de auto een WE naar zijn tweede verblijf gaat in het buitenland en daar met niemand anders nauwe contacten heeft, die is een crimineel.
                              Maar wie in België met de trein naar de kust gaat waar ze met duizenden bijeen zitten, dat zijn de brave burgers die niet naar het buitenland gaan.

                              Nogmaals ... het is niet het reizen op zich dat het gevaar is, het is de manier waarop en hetgeen men ter plaatse doet dat de grootste impact kan hebben.

                              Er zijn ook mensen die niet weggaan, maar in eigen huis, straat, gemeente alle regels negeren.
                              Uw laatste regel blijft uw stokpaardje hé.

                              Wie tegen de smeekbeden van de overheid in toch absoluut op reis gaat is asociaal. Punt.
                              Wie dan terugkeert en alle VERPLICHTINGEN aan zijn laars lapt (de helft van die "brave" reizigers) is crimineel bezig ja. Punt.
                              Wie hier te lande zonder op reis te gaan alle VERPLICHTINGEN aan zijn laars lapt is ook crimineel bezig. Punt.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                                onder de aandacht van unia brengen?
                                Wie weet
                                https://ggpics.be/

                                Comment

                                Working...
                                X