Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Inderdaad. Noorwegen is dan ook bij de minst getroffen landen in Europa. Zweden (en dat verbaast me) is momenteel zwaar aan het boeten voor zijn "laisser faire laisser passer" uit het verleden, maar omwille van een of andere reden geraakt dat nieuws nooit tot bij ons.
    Toen het zogezegd goed ging, hingen alle tegenstanders van de 1ste lockdown aan de lijn bij de media, maar dat buskruit is op. En zo achterhaald het virus alle wanen, economie en andere profeten.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Zweden (en dat verbaast me) is momenteel zwaar aan het boeten voor zijn "laisser faire laisser passer" uit het verleden, maar omwille van een of andere reden geraakt dat nieuws nooit tot bij ons.
      Verbaast het je dat Zweden nu de prijs betaalt of dat het nieuws niet tot bij ons geraakt? Geen van de 2 verbaast mij. Dat de bots in Zweden ging komen is logisch. De problemen hier zijn ook omdat een minderheid er zijn gat aan veegt. De berichtgeving was toen niet echt objectief. Er waren getuigenissen genoeg van belgen ginder dat het niet zo goed ging als de media lieten uitschijnen.

      En dat journalisten er niet graag aan herinnerd worden dat hun sensatieverhalen later onderuit gehaald worden als prietpraat die niet onderzocht en getoetst is, is ook geen nieuws.

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        En dan die 2500 feestvierders dan in Frankrijk, 2500 idioten,
        Maar ja die leeftijdsgroep wordt niet echt ziek he (hun ouders/grootouders daarentegen)...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Als iedereen zijn eigen persoonlijke regeltjes gaat blijven volgen dan staan we 5 januari 2022 even ver als nu vrees ik.
          Als jij altijd in uw kot blijft ... dan riskeer je toch niets? [emoji848]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als jij altijd in uw kot blijft ... dan riskeer je toch niets? [emoji848]
            Dus ik MOET maar onderduiken om een aantal asocialen hun goesting te kunnen laten doen ?
            Je begint stilaan met uw argumenten in dit topic kompleet de pedalen te verliezen. En ik denk dat ik niet alleen sta met deze opinie.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Dus ik MOET maar onderduiken om een aantal asocialen hun goesting te kunnen laten doen ?
              Je begint stilaan met uw argumenten in dit topic kompleet de pedalen te verliezen. En ik denk dat ik niet alleen sta met deze opinie.
              “Moeten” zeker niet ... maar het is wel “aanbevolen”. [emoji6]
              Je haalt steeds maar uit naar bepaalde mensen omdat ze de “aanbeveling” van de overheid om niet met verlof te gaan niet volgen.
              Maar de overheid geeft ook al sinds het begin van de pandemie de “aanbeveling” om in uw kot te blijven.
              Waarom zou je dan een verschil maken tussen beide “aanbevelingen” en de ene asocialer vinden dan de andere? [emoji848]
              Was het je misschien even ontgaan dat in zijn kot blijven voor “iedereen” een “aanbeveling” is?
              Je bovenstaande reactie (eerste zin) klinkt alvast anders. [emoji6]

              Wat mij betreft moet je niet in je kot blijven, zolang je dat net als de meerderheid van de mensen op een veilige manier doet.
              En dan kom ik terug op mijn eerdere mening over verlofgangers ... wie dit veilig doet met eigen vervoer naar eigen tweede verblijf of chalet of wat ook zonder in de grote massa te zitten, da’s niet meteen onveiliger dan hier in de bossen of op strand te gaan rondlopen.
              Dagelijks zijn er veel meer mensen die samenkomen om te gaan werken dan dat er nu met verlof vertrokken zijn, meer volk in bussen, treinen, trams, metro’s dan in vliegtuigen.

              Heel dit topic en ook veel artikelen en reacties in de media en op sociale media gaan al lang niet meer over het virus, het gaat hem vooral om de schuld bij anderen te leggen, anderen te verwijten, ... maar daar bekomt men helemaal niets mee.
              Uiteraard zijn er ook echte overtredingen, dat is echter het werk van de politie en justitie om die mensen met de juiste sancties terug op het juiste pad te krijgen.

              Zoals de meerderheid van de mensen ondertussen wel beseffen, zullen we nooit 100% van dit virus verlost zijn en zullen er wel altijd mensen ziek worden, maar met verwijten lossen we niks op.
              Als iedereen zo verder doet met verwijten, klikken en dergelijke, dan zijn binnenkort de bijkomende problemen bijna erger dan het virus zelf ... moet niet leuk zijn als bijna iedereen met iemand in de clinch gaat.
              Beetje positiever zijn, ook al zijn het nu moeilijke tijden voor iedereen. [emoji106]

              Mvg,
              Last edited by VerSeg; 6 januari 2021, 00:02.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Je haalt steeds maar uit naar bepaalde mensen omdat ze de “aanbeveling” van de overheid om niet met verlof te gaan niet volgen.
                Op de site FOD:

                Rood:
                - reizen worden [B]ten zeerste afgeraden[/B] door de Belgische autoriteiten; of
                - de autoriteiten van het land verbieden niet-essentiële reizen vanuit België.

                Dat is in mijn simplele geest toch IETS anders dan een simpele "aanbeveling"
                Last edited by nete; 6 januari 2021, 08:35.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Natuurlijk ten zeerste afgeraden. Behalve als het voor het werk is, of voor minder dan 48u, of voor grensarbeiders en inwoners van grensgemeentes, of voetbaltrainers

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Op de site FOD:

                    Rood:
                    - reizen worden [B]ten zeerste afgeraden[/B] door de Belgische autoriteiten; of
                    - de autoriteiten van het land verbieden niet-essentiële reizen vanuit België.

                    Dat is in mijn simplele geest toch IETS anders dan een simpele "aanbeveling"
                    Ook voor de 728e keer, het is GEEN VERBOD!

                    Je verwijst nu ook naar “reisadviezen”, niet naar de “wettelijke regels” (genomen beslissing).

                    Er is altijd een verschil tussen een aanbeveling en een verbod/verplichting.

                    En de officiële versie zoals gepubliceerd op https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/#id_1 luidt als volgt:
                    “Op vakantie in het buitenland
                    Je reist beter niet naar het buitenland.
                    Moet je toch naar het buitenland? Er zijn 3 soorten zones. Kijk op de website van Buitenlandse Zaken: diplomatie.belgium.be
                    Je mag reizen naar groene zones. Dat is veilig.
                    Je gaat best niet naar rode of oranje zones.”

                    Ook hier GEEN verbod, of je daar nu gelukkig mee bent of niet, je hebt geen poot om op te staan om die mensen te viseren.

                    Draai of keer het hoe je wil, verlofgangers maken geen overtreding door het feit van weg te gaan zolang ze dat maar veilig doen en bij terugkeer de opgelegde regels volgen!

                    En het stuk dat JIJ altijd laat vallen uit mijn reacties: met eigen vervoer naar een rustige plek zonder grote massa is niet specifiek onveiliger!

                    Maar goed, zoals de meeste van uw reacties draait het hier vooral om verwijten naar uw medemensen, dat zullen ze u nooit meer afleren vrees ik. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Natuurlijk ten zeerste afgeraden. Behalve als het voor het werk is, of voor minder dan 48u, of voor grensarbeiders en inwoners van grensgemeentes, of voetbaltrainers
                      Maar wie in het buitenland werkt, die zit daar gemiddeld 220 dagen per jaar!

                      Maar stel dat dezelfde persoon in het buitenland werkt en nu naar datzelfde land ook op verlof gaat ... dan is die daar 220 dagen zonder enig verwijt en 7 dagen dat men moord en brand roept. [emoji848]

                      Of wie in het buitenland een buitenverblijf heeft en daar elk WE naartoe gaat, die kan daar 104 dagen per jaar zonder probleem verblijven omdat hij steeds binnen de 48 uur terug is. [emoji849]

                      Wie op verlof ging tijdens kerst verbleef er 7 dagen, maar die gaat men dan viseren? [emoji848]
                      Klopt toch ergens niet?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Verbaast het je dat Zweden nu de prijs betaalt of dat het nieuws niet tot bij ons geraakt? Geen van de 2 verbaast mij. Dat de bots in Zweden ging komen is logisch. De problemen hier zijn ook omdat een minderheid er zijn gat aan veegt. De berichtgeving was toen niet echt objectief. Er waren getuigenissen genoeg van belgen ginder dat het niet zo goed ging als de media lieten uitschijnen.

                        En dat journalisten er niet graag aan herinnerd worden dat hun sensatieverhalen later onderuit gehaald worden als prietpraat die niet onderzocht en getoetst is, is ook geen nieuws.
                        Dat is juist. Ik ken de Zweden zéér zéér goed, het land ken ik beter dan mijn eigen land. Het is een erg gedisciplineerd volk (tenzij ze gedronken hebben want dat kunnen ze niet). Maar als ik durf te zeggen waar de coronahaarden zijn uitgebroken en waarom krijg ik de drup weer in mijn nek.
                        Maar ik geef je volmondig gelijk, ik was die factor uit het oog verloren toen ik het schreef.... ik had beter moeten weten.
                        Ik vrees dat er iets serieus mis aan het lopen is in de Zweedse maatschappij, en dit op meerdere vlakken.

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Dat is juist. Ik ken de Zweden zéér zéér goed, het land ken ik beter dan mijn eigen land. Het is een erg gedisciplineerd volk (tenzij ze gedronken hebben want dat kunnen ze niet). Maar als ik durf te zeggen waar de coronahaarden zijn uitgebroken en waarom krijg ik de drup weer in mijn nek.
                          Maar ik geef je volmondig gelijk, ik was die factor uit het oog verloren toen ik het schreef.... ik had beter moeten weten.
                          Ik vrees dat er iets serieus mis aan het lopen is in de Zweedse maatschappij, en dit op meerdere vlakken.
                          Het is duidelijk Covid-19 zich niet snel in de hoek laat drummen.
                          Iedere overheid heeft ten schade en ten schande moeten ondervinden dat er geen gemakkelijke oplossingen zijn.
                          Ook niet in landen waar de discipline als 'hoog' staat omschreven (cfr Japan, Duitsland, Zwitserland...)
                          De duur van de pandemie put het geduld en het uithoudingsvermogen uit van gans de bevolking.
                          Probeer dan maar eens als overheid jezelf continu her uit te vinden.
                          Denk dat alle scenario's met werkbare oplossingen nu de revue gepasseerd zijn.
                          We mogen al blij zijn met de snelle komst van een vaccin.
                          Als Westerling hebben we dan nog het privilege om bij bij de 'eersten' te zijn (als de strategie tenminste goed werkt...)
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Het is duidelijk Covid-19 zich niet snel in de hoek laat drummen.
                            Iedere overheid heeft ten schade en ten schande moeten ondervinden dat er geen gemakkelijke oplossingen zijn.
                            Ook niet in landen waar de discipline als 'hoog' staat omschreven (cfr Japan, Duitsland, Zwitserland...)
                            De duur van de pandemie put het geduld en het uithoudingsvermogen uit van gans de bevolking.
                            Probeer dan maar eens als overheid jezelf continu her uit te vinden.
                            Denk dat alle scenario's met werkbare oplossingen nu de revue gepasseerd zijn.
                            We mogen al blij zijn met de snelle komst van een vaccin.
                            Als Westerling hebben we dan nog het privilege om bij bij de 'eersten' te zijn (als de strategie tenminste goed werkt...)
                            Verstandige praat. Alleen : het feit dat je als overheid om de vijf voeten van gedacht verandert boezemt echt niet veel vertrouwen in denk ik. Wie zou er gaan bij een chirurg die om de haverklap van techniek verandert ? Een bouwkundig ingenieur die om de 5 voeten zijn berekeningen verandert ? Wat me nog het ergste stoort is dat ze hun fouten niet willen toegeven, in de politiek is dat blijkbaar not-done. Maar goed, dat thema mag hier niet worden aangeraakt dus ik ga er ook niet over beginnen.

                            En ja, ik begin het ook behoorlijk beu te worden (weten jullie hoeveel keer ik mijn jongste kleindochter heb gezien tijdens de laatste 9 maanden???? ) maar plooien ? No way.

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Verstandige praat. Alleen : het feit dat je als overheid om de vijf voeten van gedacht verandert boezemt echt niet veel vertrouwen in denk ik. Wie zou er gaan bij een chirurg die om de haverklap van techniek verandert ? Een bouwkundig ingenieur die om de 5 voeten zijn berekeningen verandert ? Wat me nog het ergste stoort is dat ze hun fouten niet willen toegeven, in de politiek is dat blijkbaar not-done. Maar goed, dat thema mag hier niet worden aangeraakt dus ik ga er ook niet over beginnen.
                              De vraag is "waren dat fouten"? Ik zou eerlijk gezegd niet in hun schoenen willen staan. Plots duikt daar een virus op (op zich al niet echt simpele materie). Tot dan toe ongekend. Niet alleen dat maar een levensbedreigend virus. En dan wordt het nog door contact, via de lucht, langs ogen en longen verspreid. Je moet blind beslissingen nemen want wachten kan niet. De studies van het virus moeten nog beginnen. Medicijnen werken niet of amper (wat bij virussen vaker voorkomt). En als je het serieus te pakken krijgt, dan lig je op intensieve, vaak voor lange tijd. En van die bedden zijn er maar een beperkt aantal en die heb je niet morgen extra ter beschikking.

                              Neen, ik denk dat met de info die ze op dat moment ter beschikking hadden ze het niet zo slecht gedaan hebben. In het engels zeggen ze "hindsight is 20/20". Nu is het simpel om zeggen "ze hadden dat moeten doen". Maar beslis dat eens dan, als je nog niet weet wat je nu weet. En het was niet dat je gewoon wat jeuk aan je tenen kreeg, hier gaan nog altijd mensen aan dood...

                              Zelfde probleem met de zweeds aanpak. Toen is die de hemel ingeprezen want "kijk eens wat die mogen en wij niet...". En ja, dat leek zo slecht niet te gaan. Maar nu? Yep: "hindsight is 20/20".

                              In het begin van de bouwkunde zijn er met gewapend beton ook zo fouten gebeurd. Dan zijn ook berekeningsmethodes aangepast. Zelfde toen gietijzer opkwam en men er nog geen ervaring mee had. Toen zijn er ook bruggen ingestort. Of stoomketels. Als je de geschiedenis terug gaat dan kom je dit overal tegen. In het begin is het zoeken.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Het Nieuwsblad: Honderden en honderden gevallen bij terugkerende reizigers. Meer dan je zou verwachten
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X