Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Die overheid weet absoluut van geen hout pijlen meer te maken.
    Misschien eens kandidaat stellen bij de volgende verkiezingen. [emoji22]
    Met die virologen weten we op den duur ook niks meer.
    Met nachtklok komen we er , horeca moet niet dicht, horeca moet wel dicht, nachtklok is niet genoeg, lockdown is niet nodig, spijtig dat er geen lockdown is, alleen winkelen is niet nodig, zeker alleen gaan winkelen, ...
    Resultaat te zien binnen 10 à 12 dagen, maar zes uur later al komen zeggen dat het resultaat onvoldoende is.

    Elke twee uur veranderen ze van gedachte ... als ze maar in de media komen!

    Massaal naar de winkels ... wat wil je als ze permanent zeggen dat ze die terug moeten sluiten.

    Soit, ik zet liever het nieuws niet meer op dan enkel dat pessimistisch gedoe te horen.
    Precies een losse achterdeur in een storm hoe ze permanent veranderen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Met die virologen weten we op den duur ook niks meer.
      Ze moeten helaas constant zwichten voor de eisen van politiekers. Kijk bv. maar naar de Vlaamse nachtklok.
      Het zijn heus niet de virologen die er een potje van maken.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ze moeten helaas constant zwichten voor de eisen van politiekers. Kijk bv. maar naar de Vlaamse nachtklok.
        Het zijn heus niet de virologen die er een potje van maken.
        Het zijn enkel de verklaringen van virologen zoals Van Ranst waar ik mij op baseer, nog voor de veiligheidsraad samenkomt.
        Om 10:00, 11:00, 13:00, 15:00 ... telkens zeer tegenstrijdige verklaringen van dezelfde persoon.
        Heeft niks met zwichten te maken, het zijn zijn eigen woorden ... gewoon tegen elke reporter een ander antwoord!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ze moeten helaas constant zwichten voor de eisen van politiekers. Kijk bv. maar naar de Vlaamse nachtklok.
          Het zijn heus niet de virologen die er een potje van maken.
          Welk nut zou die nachtklok gehad hebben denk je als men deze verandert van 00hr naar 22hr ?
          Dat heeft totaal geen nut in mijn ogen, degene die de regels willen breken doen dat sowieso

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ze moeten helaas constant zwichten voor de eisen van politiekers. Kijk bv. maar naar de Vlaamse nachtklok.
            Het zijn heus niet de virologen die er een potje van maken.
            Je moet de zaak niet omdraaien.
            De nationale nachtklok is 24u.
            De franstaligen hebben er op eigen houtje 22u van gemaakt.

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Ik ga hier zeker onze politiekers niet verdedigen, maar wereldwijd is gebleken dat er geen simpele oplossingen zijn om een land leefbaar te houden bij dergelijke pandemie.
              Tenzij men met ijzeren hand (lees dictatoriaal) gaat optreden, maar denk niet dat wij dit hier willen (cfr China).
              Wij hebben het (on)geluk om geografisch heel centraal in Europa te liggen, met alle gevolgen van dien.
              Bovendien is onze bevolkingsdichtheid bij de hoogste ter wereld, niet bevorderlijk om een pandemie in te dijken.
              En tegelijkertijd moet onze economie toch wat blijven draaien en onze (klein)kinderen het nodige onderwijs blijven krijgen.
              En nog zoveel variabelen.
              Probeer dan maar eens een sluitend en voor iedereen werkbaar model uit te werken om een ontembaar virus klein te krijgen.
              Ik moet eerlijk zijn, ik ben blij dat er nog mensen willen verantwoordelijkheid opnemen. De huidige regering doet het alvast wat beter dan het geklungel van de vorige.
              Al worden er ook fouten gemaakt.
              Mensen als Van Ranst en co draaien momenteel werkdagen van 16u en ook hun weekends zien er ook niet bepaald rustig uit.
              Een minderheid van de mensen blijken nog steeds hardleers te zijn. Moeilijk om deze te sensibiliseren, ondanks alle maatregelen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Een minderheid van de mensen blijken nog steeds hardleers te zijn. Moeilijk om deze te sensibiliseren, ondanks alle maatregelen.
                Tja, maar die minderheid proberen te sensibiliseren met "we vragen", "we smeken" "we raden te stelligste af" werkt gewoon averechts.
                Met een verbod straf je natuurlijk ook een deel van de correcte bevolking.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Tja, maar die minderheid proberen te sensibiliseren met "we vragen", "we smeken" "we raden te stelligste af" werkt gewoon averechts.
                  Met een verbod straf je natuurlijk ook een deel van de correcte bevolking.
                  Hier mix je het een en andere. [emoji6]

                  Wat afgeraden wordt maar niet verboden is, daar maakt niemand een overtreding op.
                  Hetgeen echt verboden is, daar staan toch wel strenge straffen en/of boetes op.

                  Wie hardleers is en alles naast zich neerlegt, dat betreft dan voornamelijk die laatste categorie.
                  Dat zijn mensen die een “verbod“ negeren.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    Wat afgeraden wordt maar niet verboden is, daar maakt niemand een overtreding op.
                    Inderdaad, dat noemt gewoon associaal en egoïstisch gedrag.

                    Ik begin meer en meer te vrezen dat er een grote kans is dat we in 2021 een kopie gaan krijgen vanaf maart 2020.
                    Last edited by nete; 23 december 2020, 19:15.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik begin meer en meer te vrezen dat er een grote kans is dat we in 2021 een kopie gaan krijgen vanaf maart 2020.
                      We hebben een kans gekregen om het 14 dagen goed te doen en spijtig genoeg gaat dit zo niet lukken. Mogelijks gaan de gevolgen zijn dat ook de winkels
                      terug gaan moeten sluit en dus geen solden en weer een drama voor de winkeliers op komst.

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik begin meer en meer te vrezen dat er een grote kans is dat we in 2021 een kopie gaan krijgen vanaf maart 2020.
                        Wat zou er volgens jouw verandert zijn tegenover vorig jaar ??
                        Volgens mijn weten totaal niks, iedereen gaat nog massaal naar het werk, openbaar vervoer en scholen, dus ik zie niet in wat er verandert zou zijn.
                        Enkel ziet men steeds de dalingen van vakantieperiodes waarin de scholen gesloten zijn, die curves lopen, met enkele weken verschil weliswaar, volledig gelijk.
                        Zoals ik in het volledige begin van gans dit draadje geschreven heb, we zullen er mee blijven leven zolang er geen vaccin of medicatie voorhanden is.
                        En aangezien de meeste virussen, zo ook dit, slimmer zijn dan mensen door op tijd te muteren, denk ik dat dit nog wel even kan duren, hopelijk helpen de vaccins toch voor een tijdje, al heb ik er geen goed oog in

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Wat zou er volgens jouw veranderd zijn tegenover vorig jaar ??
                          Vorig jaar was 2019 hé

                          Als de groep die het vaccin gaat weigeren dezelfde groep is die er nu hun voeten aan vegen dan ziet ik voor 2021 helaas min of meer een herhaling van 2020.
                          Ik hoop dat het helemaal anders uitdraait hoor.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Vorig jaar was 2019 hé

                            Als de groep die het vaccin gaat weigeren dezelfde groep is die er nu hun voeten aan vegen dan ziet ik voor 2021 helaas min of meer een herhaling van 2020.
                            Ik hoop dat het helemaal anders uitdraait hoor.
                            Met 1 verschil, er zullen meer mensen antistoffen hebben, de vraag is: voor hoelang?
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Vorig jaar was 2019 hé

                              Als de groep die het vaccin gaat weigeren dezelfde groep is die er nu hun voeten aan vegen dan ziet ik voor 2021 helaas min of meer een herhaling van 2020.
                              Ik hoop dat het helemaal anders uitdraait hoor.
                              Niet waar hé want je spreekt over het voorjaar van 2021, dus dan is volgens mij 2020 vorig jaar

                              Als ik zie aan welke snelheid dat virus muteert heb ik nog meer mijn twijfels over de werkingstermijn van het vaccin.

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                De huidige regering doet het alvast wat beter dan het geklungel van de vorige.
                                Dacht ik ook in het begin, maar er lijkt intussen niks veranderd: een aantal "rode" reizigers mogen straks probleemloos een nieuwe lading binnen brengen, het "papierke" invullen is voldoende.
                                Want de echte controle moet eerst nog door alle parlementen van de zakdoek België en dan nog een ellenlange lijst commissies passeren...
                                Tegen die tijd is het crocusverlof al in aantocht...
                                Ze gaan hier te lande streng controleren, maar streng controleren is dan weer een heksenjacht volgens sommigen...
                                Privacy, weet je...
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X