Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Klopt, maar wordt blijkbaar wel massaal verkocht de laatste weken.
    Idem ... wie daar niet gaat bij zitten, heeft daar ook geen last van. [emoji6]
    En verkocht wil nog niet zeggen gebruikt.
    Als het de volgende dagen weer begint te regenen, dan zal er ook al niet veel kunnen gebruikt worden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Hier zeg je het zelf: de mensen met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel mogen braaf tussen 4 muren blijven zitten, zodat zij, die absoluut geen reisje kunnen missen, hun zin kunnen doen.
      Niet veralgemenen hé ... niet iedereen dat met verlof gaat zit opeengepakt met anderen, niet iedereen dat naar het buitenland gaat zit in een slechte zone.
      En dan net als hier ... zelfs in een rode zone zijn er bossen, velden, wegen, chalets die afgelegen zijn en waar soms minder volk komt dan voor je eigen deur.
      Er zijn mensen die hier elke dag met het openbaar vervoer naar hun werk MOETEN gaan en de ganse dag veel meer in contact komen met anderen die ergens op een rustige afgelezen plaats een paar dagen gaan uitrusten, kamperen, ... het kan ook op een veilige manier, niet iedereen doet dit fout!
      Kinderen die naar school of jeugdbeweging gaan hebben vaak nog veel meer contacten.
      Als iedereen een beetje oplet, dan komen we veel verder dan dat iedereen vooral bezig is met naar de zogenaamde fouten van anderen te zoeken. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Idem ... wie daar niet gaat bij zitten, heeft daar ook geen last van. [emoji6]
        Het hangt vooral van de weersomstandigheden af of de buren ook last hebben van die vuurkorf.
        Hier vlakbij zijn er die een houtkachel gebruiken om hun woning te verwarmen, en op sommige dagen sta ik dan in de rook als ik een stap buiten zet.
        In ideale omstandigheden gaat rook normaalgezien naar boven, maar dat is dus niet altijd zo.

        En als die vuurkorven toch massaal gebruikt worden tijdens de feestdagen, dan zal de brandweer ook wel extra werk krijgen, want niet iedereen is daar even voorzichtig mee.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Hier vlakbij zijn er die een houtkachel gebruiken om hun woning te verwarmen, en op sommige dagen sta ik dan in de rook als ik een stap buiten zet.
          Dat klopt Bart en zelf heb ik daar ook last van.
          Maar die houtkachels gebruiken ze enkele maanden per jaar en elk jaar weer opnieuw.
          Die vuurkorven zijn misschien ook even storend, maar die gaan ze nooit maanden gaan gebruiken ... misschien twee of drie keer een paar uur nu tijdens de feestdagen.
          En buiten eventueel wat rook- en geurhinder gaat men als gebuur toch niet meteen allemaal plots gezondheidsproblemen hebben, daar gaat het hem nu om (quote nete).[emoji848]
          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ja, en dan allemaal rond een giftige rook spuwende vuurkorf... Plots is fijn stof ook al bijzaak, gezien het succes van die dingen.
          En als het regent is het al gedaan met die vuurkorven wan dan willen ze niet buiten zitten.
          Het succes is misschien groot, maar het containerpark zal snel evenveel bezoek krijgen van afgedankte vuurkorven. [emoji23]

          Langs de andere kant zijn er elk jaar de kerstboomverbrandingen en daar komt heel wat meer vuiligheid en gevaar van, gelukkig sinds vorig jaar verboden (hier alvast).
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En verkocht wil nog niet zeggen gebruikt.
            Geloof je dat nu zelf ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Geloof je dat nu zelf ?
              Als ik kijk naar hoeveel bbq's er verkocht worden en hoeveel er gebruikt worden wel ja... Ik kijk ook naar de mijne die al zeker 5 jaar ongebruikt buiten staat. Veel van die zaken zijn 1x gebruiken en dan in een hoekje zetten. Teveel gedoe. Als je niet een houtstoof hebt, dan moet je nog hout gaan halen, misschien zelfs zagen, dan de rommel opkuisen, het overschot hout ergens kwijt geraken etc. Daarna de rest van het jaar iemand in het gezin die loopt te zagen dat dat vuil ding in de weg staat. En volgend jaar zijn het geen vuurkorven die in de mode zijn maar iets anders.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Het hangt vooral van de weersomstandigheden af of de buren ook last hebben van die vuurkorf.
                Hier vlakbij zijn er die een houtkachel gebruiken om hun woning te verwarmen, en op sommige dagen sta ik dan in de rook als ik een stap buiten zet.
                In ideale omstandigheden gaat rook normaalgezien naar boven, maar dat is dus niet altijd zo.

                En als die vuurkorven toch massaal gebruikt worden tijdens de feestdagen, dan zal de brandweer ook wel extra werk krijgen, want niet iedereen is daar even voorzichtig mee.
                Ik verwarm ook met een houtkachel. Ik mag me bovendien daarin wel ervaren noemen meen ik.... Er zijn zo veel parameters, er zijn. blikken houtkacheltjes van 500 € maar er zijn er ook van 3000 €, er is proper droog hout en er is rommel, tot slot zijn er ook mensen die niet kunnen stoken, die denken dat smeulen hetzelfde is als branden. Wat doen die laatste ? 's Avonds nog een paar grote blokken opsmijten, de luchttoevoer kwasi toe zetten om de morgen erop nog vuur te hebben. Uit mijn schouw komt (misschien) een beetje rook als ik de kachel aan steek, dat duurt max iets van een 5 minuten; daarna kan je aan de schouw onmogelijk merken als de kachel wel of niet brandt. Oja, toegegeven, het is een Heta (Deens) die eerder bij de 3000 dan bij de 500 € ligt. Is dit jaar 20 jaar in gebruik, niks van schade te zien. Toen ik hem kocht heb ik heel West- en Oostvlaanderen afgedweild met lastige vragen (waarom geeft de ene kachel stralingswarmte en de andere convectiewarmte, waarom zijn bijna alle kachels zwart ?). Er was maar één plaats waar ze het juiste antwoord kenden en dat was bij Ignis langs de Oudenaardse steenweg. Mijn laatste vraag was : "hoe verwarmt u de winkel ?" De verkoper keek bepaald gekwetst, maar mijnheer, wat durft u vragen in een kachelwinkel ???? Hij was nog bij Erik Bach (de Heta-baas) thuis geweest, stookte met zijn eigen merk kachels... Standaard AHZ in Leuven is ook een prachtige winkel maar Ignis is nog een klasse hoger op dat vlak imho. Ik heb nog drie anderen (waaronder mijn zoon) naar hen gezonden, allemaal uiterst tevreden. Die vuurkorven, da's een ander verhaal, de meesten lopen tegenwoordig zodanig gepikeerd door die corona dat het wel eens klachten zou kunnen regenen vrees ik. Nu, mij maakt het allemaal niks uit want ik heb toch geen buren. Maar dat ik daar een beetje bij een vuurkorf ga staat klutteren ? Mij niet gezien, dan heb ik misschien geen corona maar wel een longontsteking. En oja, wie zich geroepen voelt om te weten dat ik van plan ben de regels te overtreden : met kerst komt alleen mijn zoon met de kindjes, mijn schoondochter moet werken. Mijn dochter en mijn. schoonzoon + kindje heb ik die 9 maanden welgeteld éénmaal gezien.... Rotcorona. En als ik nog iets mag zeggen : de tweede golf is nog niet over en we zijn alweer met vanalles aan het stijgen, de derde golf komt er, let op mijn woorden. En zeggen dat ik al heel vroeg de kaap van 10 000 doden heb "voorspeld", we zitten nét niet aan het dubbele. Allemaal door een virus dat volgens sommigen niet bestaat, blijkbaar allemaal mensen die inzicht hebben in overlijdensberichten, toegang hebben tot intensive care, longarts zijn enz.... Knap toch van die mensen hé ?

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Niet veralgemenen hé ... niet iedereen dat met verlof gaat zit opeengepakt met anderen, niet iedereen dat naar het buitenland gaat zit in een slechte zone.
                  En dan net als hier ... zelfs in een rode zone zijn er bossen, velden, wegen, chalets die afgelegen zijn en waar soms minder volk komt dan voor je eigen deur.
                  Inderdaad, ze gaan de regels volgen, zeggen ze allemaal op TV, maar het feit dat ze tegen smekende adviezen in toch absoluut op reis MOETEN, is op zich al de regels (adviezen) aan hun laars lappen, kortom egoïstisch...
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Als iedereen een beetje oplet, dan komen we veel verder dan dat iedereen vooral bezig is met naar de zogenaamde fouten van anderen te zoeken. [emoji6]
                    Als iedereen een beetje oplet dan ga je een uitdrukkelijke vraag van de overheid niet negeren en het risico opzoeken, hoe klein het misschien ook is.
                    Maar ja, voor een deel van de bevolking zijn die adviezen bijna utsluitend een uitdaging om te kijken hoe je ze kan omzeilen...
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Geloof je dat nu zelf ?
                      Ja, dat is inderdaad zo ...
                      Omdat het grotendeels al afhankelijk van het weer is ... als het er met bakken uitvalt zoals nu of het is echt stormachtig, dan zie ik er dat niet veel gaan doen.
                      Idem met BBQ’s ... wordt massaal gekocht van zodra het eens zomers weer is, maar de meerderheid gebruikt dat nadien zeer zelden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Inderdaad, ze gaan de regels volgen, zeggen ze allemaal op TV, maar het feit dat ze tegen smekende adviezen in toch absoluut op reis MOETEN, is op zich al de regels (adviezen) aan hun laars lappen, kortom egoïstisch...
                        Ken jij al die mensen hun situatie?
                        Massatoerisme is inderdaad niet goed ... maar apart (eigen vervoer) op reis gaan naar een rustige plek moet kunnen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ken jij al die mensen hun situatie?
                          Massatoerisme is inderdaad niet goed ... maar apart (eigen vervoer) op reis gaan naar een rustige plek moet kunnen.
                          Totaal naast de kwestie. Er MOET niks kunnen want er wordt met de meeste aandrang gevraagd om NIET op reis te gaan.
                          Totaal onbegrijpelijk dat er geen formeel verbod op staat want dat is het enige waar een deel Belgen nog enigszins rekening mee houdt.

                          Al je reply's komen ongeveer op hetzelfde neer: best volg je de adviezen, maar als je ze "veilig" niet volgt kan het geen kwaad...
                          Last edited by nete; 19 december 2020, 15:52.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Sorry, dubbelpost.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Totaal naast de kwestie. Er MOET niks kunnen want er wordt met de meeste aandrang gevraagd om NIET op reis te gaan.
                              Totaal onbegrijpelijk dat er geen formeel verbod op staat want dat is het enige waar een deel Belgen nog enigszins rekening mee houdt.
                              Dat is het net, er is geen verbod en dus ook geen overtreding.
                              En mits geen verbod ook geen recht op annuleren en geld terug krijgen.

                              Al je reply's komen ongeveer op hetzelfde neer: best volg je de adviezen, maar als je ze "veilig" niet volgt kan het geen kwaad...
                              Neen, ik geef enkel aan dat men niet moet veralgemenen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Dat is het net, er is geen verbod
                                Helaas

                                Maar is er ooit een verplichting gewest om reizen te boeken ? Sinds maart ALTIJD zeer sterk afgeraden.
                                Last edited by nete; 19 december 2020, 22:32.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X