Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Zaterdag en zondag zagen we op de media drukke winkelstraten en meubelzaken.
    Ik zag niks over vlieghavens, er zullen wel vertrekkende vakantiegangers zijn, niet?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Hey juppekes.

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Zaterdag en zondag zagen we op de media drukke winkelstraten en meubelzaken.
      Ik zag niks over vlieghavens, er zullen wel vertrekkende vakantiegangers zijn, niet?
      Gazet niet goed gelezen
      Dat de mensen in deze tijden nog willen reizen
      Precies of dat ze allemaal immuun zijn en dat ze niemand anders kunnen besmetten.
      Ze gaan dan bleiten zeker als ze opeens niet maar naar België kunnen terug keren als de grenzen sluiten.

      https://www.hln.be/zaventem/van-corona-leek-even-geen-sprake-op-zaventem-honderden-mensen-op-elkaar-gepakt-aan-veiligheidscontrole~a2feb0cc/


      Last edited by Mriya; 2 november 2020, 13:58.
      Bootjes

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Hey juppekes.



        Gazet niet goed gelezen
        Dat de mensen in de tijden nog willen reizen
        Precies of dat ze allemaal immuun zijn en dat ze niemand anders kunnen besmetten.
        Ze gaan dan bleiten zeker als ze opeens niet maar naar België kunnen terug keren als de grenzen sluiten.

        https://www.hln.be/zaventem/van-corona-leek-even-geen-sprake-op-zaventem-honderden-mensen-op-elkaar-gepakt-aan-veiligheidscontrole~a2feb0cc/


        Dan toch
        🤔
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Ik lees dat de incubatieperiode kan oplopen tot 24 dagen ...
          "Incubation period of up to 24 days?
          The incubation period has been found to be as long as 24 days (range: 0-24 days; median: 3.0 days) in a study published on February 9. "
          Bron
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Als ik lees hoeveel profvoetballers er besmet zijn, véél meer dan percentueel met de gewone bevolking, dan denk ik toch dat die gewoon hun laars lappen aan al de maatregelen.
            Ik denk nu ook niet dat de gewone bevolking zo met de koppen tegen elkaar hangt terwijl ze lopen te hijgen van de inspanning.... Of loopt te spuwen en snotteren en er dan lekker met de handen doorschuift bij de volgende tackle.

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Ik denk nu ook niet dat de gewone bevolking zo met de koppen tegen elkaar hangt terwijl ze lopen te hijgen van de inspanning.... Of loopt te spuwen en snotteren en er dan lekker met de handen doorschuift bij de volgende tackle.
              Akkoord, maar men moet die infectie toch ergens buiten de prof-voetballerskring opgepikt hebben.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Ok, er is een vaccin, wat nu ?
                Wachten, da's al zeker en vervoeren bij -70°C .
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Ok, er is een vaccin, wat nu ?
                  Wachten, da's al zeker en vervoeren bij -70°C .
                  Op sociale media zijn de eerste stomme berichten al een feit : het is vergif en dat laat ik me niet inspuiten, het heeft verschrikkelijk veel bijwerkingen, het is Gates die dat sponsort en ons op die manier in zijn macht probeert te krijgen en nog veel meer.
                  Op mijn vraag als hij zich chemo ging laten toedienen (DAT is pas vergif) kreeg ik als antwoord : neen. Ik moest denken aan actrice Sylvia Millecamp die dat heeft geweigerd bij haar borstkanker en die in plaats daarvan naar Yomanda is geweest, ze heeft het met haar leven bekocht...
                  Ik heb maar niet gevraagd wat hij ging doen bij blindedarmontsteking : narcose weigeren bij een operatie of gewoon proberen uit te zieken....
                  Einstein zelf zei ooit : twee dingen zijn oneindig : het heelal en de menselijke domheid, alleen van het heelal ben ik niet 100% zeker....

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Er is iets dat schijnt te werken,waarvan men nog niet weet hoeveel antilichamen het opwekt en hoelang deze blijven bestaan.
                    Maw:het is hoopgevend,maar het staat niet vast dat dit HET is.
                    Pfizer heeft nu wel niet de gewoonte van fake-news te verspreiden;maar voorzichtigheid is geboden.
                    Niet alle tests zijn afgewerkt en geevalueerd.Kan nog een tijdje duren.
                    Hydroxychloroquine was ook werkzaam,ebola-vaccin idem,sommige virusremmers tegen HIV ook,maar dat bleek toch niet de oplossing te zijn.
                    Er zijn nog andere vaccins in ontwikkeling,die miscchien niet op die lage temperatuur moeten bewaard blijven,en dus gemakkelijker zouden kunnen toegediend worden.
                    Dus nog veel vragen,maar er is hoop.
                    Wat wel waar is,is dat men al eens zou mogen nadenken welke practische vaccinatiestrategie er zou nodig zijn.Ongeacht bewaarproblemen.
                    En dan nog.
                    Als men nu kijkt naar de perikelen met griepvaccinatie,waar duidelijk de groepen en tijdstippen van vaccinatie omschreven zijn,dan ziet men dat er al een hele groep 30-40-tigers gevaccineerd zijn,die eigenlijk later in aanmerking kwamen,met een tekort aan vaccins als gevolg.
                    Men volgt niet altijd strikt de voorschriften,maar dat weten we nu allang.

                    Juist gelezen:Europese commissie zou 200 miljoen vaccins bestellen,eventueel 300 miljoen.In dit laatste geval krijgt Belgie 7.1miljoen vaccins.Dat is goed voor 3.5 miljoen personen.Er zijn met dit vaccin 2 vaccinaties nodig.dwz. dat 1/3 van de bevolking kan gevaccineerd worden.
                    Dit in combinatie met de 20% bevolking met antilichamen,komen we dus op een totaal van 55-60% van mensen met antilichamen, wat nog altjjd duidelijk minder is dan de 70-80% die nodig is om de pandemie uit te roeien.
                    Dus overdreven optimisme is op dit ogenblik nog niet op zijn plaats.Maar er zit vooruitgang in.
                    Last edited by demuro; 10 november 2020, 21:02. Reden: toevoeging

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Of het virus ooit uitgeroeid kan worden is twijfelachtig. De seizoensgriep is een overblijfsel van eerdere pandemieen die nooit werden uitgeroeid, ondanks de vaccinaties.

                      Intussen heeft Belgie een gouden medaille beet. We staan nu helemaal bovenaan wat betreft het aantal doden per inwoners, we zijn zelfs San Marino voorbijgestoken.
                      0,1242% van de bevolking of 1 op 800 inwoners is er aan gestorven en dat in amper 8 maanden.
                      Het 'iedereen bevoegd, niemand verantwoordelijk' principe dat in Belgie de politiek beheerst heeft letterlijk duizenden mensenlevens gekost.
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        België heeft enorm veel overlijdens door covid in de statistieken omdat nog altijd zo goed als elk sterfgeval aan covid gelinkt wordt.
                        Een klein onderzoek in het Virga Jesse ziekenhuis: kwart van de corona doden is eigenlijk overleden aan een andere oorzaak: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201116_95199131

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          HBVL als bron. Ik zal maar beter zwijgen nu.

                          Comment


                          • Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            HBVL als bron. Ik zal maar beter zwijgen nu.
                            Er zijn er ook die BD als bron nemen en anderen hun eigen mening.
                            Wat is uiteindelijk het beste? [emoji848]
                            Veel hangt af of een krant er een eigen draai aan geeft of niet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Ik ken persoonlijk iemand die in de zorg werkt en die zegt dat niet C19 doden werden meegeteld met het totale C19 sterftecijfer, althans tijdens de eerste golf.
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Er zijn er ook die BD als bron nemen en anderen hun eigen mening.
                                Wat is uiteindelijk het beste? [emoji848]
                                Veel hangt af of een krant er een eigen draai aan geeft of niet.
                                Of Het Pallieterke. Stel je voor!
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X