Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat is pure realiteit en de cijfers zulken het bewijzen!
    Overal mondmaskers maar de cijfers worden slechter.
    Tot men weer alles gaat beperken en massabijeenkomsten verboden zijn, geen reizen, niet naar de kust of andere toeristische trekpleisters en twee weken later gaat het beteren.

    Tijdens de lockdown gingen mensen ook naar grootwarenhuizen en zonder masker, toch werd alles beter.

    De massabijeenkomsten zijn heden de grootste boosdoeners.
    Uiteraard zullen de cijfers nog een hele tijd verder blijven stijgen, dat is gewoon logica
    Het is niet omdat men nu mondmaskers verplicht dat opeens die cijfers gaan dalen, moest het zo snel gaan zou het een luxe zijn.
    Eerst moeten nog alle besmette mensen de revue passeren, de jongeren die gefeest hebben en die op hun beurt hun vrienden, ouders en familieleden besmet hebben
    Tevens hebben al deze personen in hun omgeving, tijdens het winkelen en dergelijke, andere personen besmet
    Dat is gewoon pure logica, daarmee ook de lokale haarden op dit moment
    Pas als al deze zijn opgenomen in de cijfers zullen deze weer dalen dankzij de genomen maatregelen vorige week
    Maar dan zal het volgens mij weer beginnen door de personen die terugkomen uit vakantie, er zal nog wel wat rondgaan.
    Enige oplossing zal weer zijn, ieder in z'n kot en alleen buiten komen als het moet en vooral alleen gaan winkelen
    En dan nog zullen die cijfers steeds op en neer gaan, daarvoor moet ge geen prof zijn om dat te beseffen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      In Melbourne zijn ze nog strenger, avondklok vanaf 20u tot 5u: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200802_92163389
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Het is niet omdat men nu mondmaskers verplicht dat opeens die cijfers gaan dalen, moest het zo snel gaan zou het een luxe zijn.
        Eerst moeten nog alle besmette mensen de revue passeren, de jongeren die gefeest hebben en die op hun beurt hun vrienden, ouders en familieleden besmet hebben
        Tevens hebben al deze personen in hun omgeving, tijdens het winkelen en dergelijke, andere personen besmet
        Stop nu toch eens met het altijd op jongeren en het winkelen te steken!
        Tijdens de lockdown gingen mensen ook winkelen, de meesten zonder mondmasker want ze waren zelfs niet beschikbaar en de cijfers beterden continu.
        Jongeren die feesten, ja hier en daar hebben ze illegale feestjes ontdekt waar 15, 35 en eens 150 mensen aanwezig waren.
        Dat was niet ideaal, dat klopt ... maar een peulschil tegenover de 10.000 volwassenen die het nodig vonden tijdens de lockdown en erna te gaan betogen (ook vooral zonder mondmasker), de tienduizenden volwassenen die als in een sardineblikje naar de kust of buitenland trekken en de volwassenen die massaal ergens op een strand of aan een zwembad gaan liggen ... dat is de allergrootste groep dat een ander kan besmetten!

        Laat ons uw stelling aannemen dat het vooral door jongeren komt die gaan feesten zijn en ziek werden ... als de ouders van al die jongeren nu niet buiten komen, dan kunnen ze ook anderen niet besmetten.
        En zeg me niet dat ouders niet weten dat hun kinderen op stap zijn wanneer het niet mag, het zijn de ouders die hun kinderen toelaten weg te gaan wanneer het niet mag!
        Ik weet het, niet altijd evident om onder controle te hebben.

        Men had nooit het massatoerisme al mogen toelaten, gewoon zoals in de winkels fors beperken in aantal had al een goede zet geweest!

        Ook tijdens de lockdown zelf gezien, tiental jonge kinderen in iemand zijn tuin en op straat en het waren de ouders die ze brachten.
        Men moet het dan niet alleen op de jongeren steken, maar de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders (volwassenen) die het toelaten!

        De oudere volwassenen die heden bang zijn, maar zelf op de plaatsen waar mondmaskers verplicht zijn ze toch niet (correct) dragen.

        Ik heb hier vernomen van iemand dat Corona had eind maart en toch met familie en kennissen 10 dagen op verlof vertrokken zijn, ze zijn uiteraard allen besmet terug gekomen en een gejank dat ze tot nu toe geen smaak meer hebben.
        De zus van dezelfde persoon is in mei op vakantie geweest, ook met lichte vorm van Corona, ze zijn ook allen ziek terug gekomen en in hun hotel een deel besmet (verplicht moeten sluiten).
        Crimineel gedrag is dat en neen het zijn geen jongeren maar mensen tegen de 60.
        Last edited by VerSeg; 2 augustus 2020, 10:49.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Stop nu toch eens met het altijd op jongeren en het winkelen te steken!
          Tijdens de lockdown gingen mensen ook winkelen, de meesten zonder mondmasker want ze waren zelfs niet beschikbaar en de cijfers beterden continu.
          Jongeren die feesten, ja hier en daar hebben ze illegale feestjes ontdekt waar 15, 35 en eens 150 mensen aanwezig waren.
          Dat was niet ideaal, dat klopt ... maar een peulschil tegenover de 10.000 volwassenen die het nodig vonden tijdens de lockdown en erna te gaan betogen (ook vooral zonder mondmasker), de tienduizenden volwassenen die als in een sardineblikje naar de kust of buitenland trekken en de volwassenen die massaal ergens op een strand of aan een zwembad gaan liggen ... dat is de allergrootste groep dat een ander kan besmetten!

          Laat ons uw stelling aannemen dat het vooral door jongeren komt die gaan feesten zijn en ziek werden ... als de ouders van al die jongeren nu niet buiten komen, dan kunnen ze ook anderen niet besmetten.
          En zeg me niet dat ouders niet weten dat hun kinderen op stap zijn wanneer het niet mag, het zijn de ouders die hun kinderen toelaten weg te gaan wanneer het niet mag!
          Ik weet het, niet altijd evident om onder controle te hebben.

          Men had nooit het massatoerisme al mogen toelaten, gewoon zoals in de winkels fors beperken in aantal had al een goede zet geweest!

          Ook tijdens de lockdown zelf gezien, tiental jonge kinderen in iemand zijn tuin en op straat en het waren de ouders die ze brachten.
          Men moet het dan niet alleen op de jongeren steken, maar de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders (volwassenen) die het toelaten!

          De oudere volwassenen die heden bang zijn, maar zelf op de plaatsen waar mondmaskers verplicht zijn ze toch niet (correct) dragen.

          Ik heb hier vernomen van iemand dat Corona had eind maart en toch met familie en kennissen 10 dagen op verlof vertrokken zijn, ze zijn uiteraard allen besmet terug gekomen en een gejank dat ze tot nu toe geen smaak meer hebben.
          De zus van dezelfde persoon is in mei op vakantie geweest, ook met lichte vorm van Corona, ze zijn ook allen ziek terug gekomen en in hun hotel een deel besmet (verplicht moeten sluiten).
          Crimineel gedrag is dat en neen het zijn geen jongeren maar mensen tegen de 60.
          Freddy, met jongeren bedoel ik +20ers, en dat zuig ik niet uit mijn duim hoor
          De cijfers bevestigen dat gewoon, het grootste deel wat nu besmet is zijn de jongere generaties die op hun beurt de +50ers, hun ouders en grootouders besmet hebben.
          Daarmee ook dat de besmettingsgraad op dit moment hoger ligt dan de ziekenhuisopnames
          Doordat dit nog redelijk gezonde en sterke mensen zijn kunnen die thuis uitzieken, hun ouders of grootouders daarentegen die komen wel in ziekenhuizen terecht.
          Het is gewoon wat het is, steeds maar ontkennen voegt daar niks aan toe

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Het is gewoon wat het is, steeds maar ontkennen voegt daar niks aan toe.
            Sorry maar ik ben niet diegene dat ontkent dat ouderen evenzeer in de fout gaan, jullie willen dat niet toegeven.
            En met ouderen bedoel ik zowel 60, 70 ... diegenen dat het meeste de regels negeren naast een reeks allochtonen.
            Spijtig dat ik het niet mag bewijzen met foto’s om u zwart op wit (kleur op wit) te bewijzen hoeveel deze generatie er hun voeten aan veegt en ouderen kunnen ook jongeren besmetten.
            In elk geval zulken alle generaties van jong tot oud voorzichtig moeten zijn tot alles opgelost is. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Bepaalde groepen stigmatiseren is eigen aan de mens.
              Covid is complex en de manier van besmetten evenzeer.
              Opvallend bijvoorbeeld in de cijfers zien we dat ongeveer 60% van alle besmette personen uit vrouwen bestaan.
              Zijn vrouwen daarom onvoorzichtiger dan mannen ?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Bepaalde groepen stigmatiseren is eigen aan de mens.
                Covid is complex en de manier van besmetten evenzeer.
                Opvallend bijvoorbeeld in de cijfers zien we dat ongeveer 60% van alle besmette personen uit vrouwen bestaan.
                Zijn vrouwen daarom onvoorzichtiger dan mannen ?
                Da’s omdat die drie zaken tegelijk kunnen en het veel meer uitleggen ... drie keer meer risico. [emoji23]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  En als ze blond zijn en uit Nederland komen lees je dan dit soort commentaren:
                  https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...=1778527235308
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    En als ze blond zijn en uit Nederland komen lees je dan dit soort commentaren:
                    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...=1778527235308
                    Niet te geloven hoeveel dommigheid die uitkraamt.

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Wat maakt van onze voetballers supergoden ?
                      In normale omstandigheden is iemand die besmet is, gedwongen om 14 dagen in quarentaine te gaan.
                      Worden alle personen waarmee de persoon contact heeft gehad aangemaand om 14 dagen in quarentaine te gaan ...

                      Voetbalspeler van Genk is besmet met covid-19 en moet maar 7 dagen quarentaine doen en de rest van het nest mag doen alsof er niets aan de hand is.
                      En dat men me niet kom vertellen dat er niet samen werd getraind en dat er steeds 1,5m afstand werd behouden. Voetbal is een contactsport wat men ook moge zeggen.

                      Pro Leage vraagt om regels te respecteren. Mooi voorbeeld, mooie voorbeelden van gezien op TV tijdens het journaal van hoet zij regels interpreteren.
                      En dan hopen dat iedereen gedwee regels respecteert en de nodige inspanningen wil doen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Tja een gewone mens heeft geen sponsorgelden, televisierechten, firma's die meer belang echten aan reclame dan gezondheid, lobbyisten, lange armen enz. En voor de supporters sukkelaars is de meerwaarde maar een peulschil, die dienen alleen om sfeer te maken ter ere van de sponsors. en de onderhoud van de kantine. Ze zetten een paar bekende koppen op de tribune (waarschijnlijk gratis) om zeggen " kijk eens wie er naar ons komt kijken " Om zo hun daden te legitimeren. En alle sportevenementen zijn ziek in dat bedje. Ik weet het, het is een systeem en iedereen loopt mee, ook de media die het nog aanzwengelt.Met al of niet toegestane sluikreclame en de cirkel is rond. En al die uitspraken van UCI en andere is voor de perceptie, wie schiet nu in de voet van zijn dienaars ?
                        Na het nieuws zap ik weg, interesseert me geen BAL.Mijn gedacht !
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Wat maakt van onze voetballers supergoden ?
                          In normale omstandigheden is iemand die besmet is, gedwongen om 14 dagen in quarentaine te gaan.
                          Worden alle personen waarmee de persoon contact heeft gehad aangemaand om 14 dagen in quarentaine te gaan ...

                          Voetbalspeler van Genk is besmet met covid-19 en moet maar 7 dagen quarentaine doen en de rest van het nest mag doen alsof er niets aan de hand is.
                          En dat men me niet kom vertellen dat er niet samen werd getraind en dat er steeds 1,5m afstand werd behouden. Voetbal is een contactsport wat men ook moge zeggen.

                          Pro Leage vraagt om regels te respecteren. Mooi voorbeeld, mooie voorbeelden van gezien op TV tijdens het journaal van hoet zij regels interpreteren.
                          En dan hopen dat iedereen gedwee regels respecteert en de nodige inspanningen wil doen.
                          Geld evenzeer voor de wielersport.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Wat een flater van de weerman van VTM. Komt op een plaats waar waarschijnlijk niemand in zijn nabijheid te bespeuren is (nabij de baseliek van Koekelberg) het weerbericht presenteren met mondmasker.
                            Maar hij geeft wel aan een paar honderdduizend kijkers een totaal verkeerd signaal door het mondkapje ONDER de neus te dragen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Wat een flater van de weerman van VTM. Komt op een plaats waar waarschijnlijk niemand in zijn nabijheid te bespeuren is (nabij de baseliek van Koekelberg) het weerbericht presenteren met mondmasker.
                              Maar hij geeft wel aan een paar honderdduizend kijkers een totaal verkeerd signaal door het mondkapje ONDER de neus te dragen.
                              Inderdaad, ik had het hier ook gezien
                              Uiteraard moet hij op grondgebied Brussel nu een mondmasker dragen maar om het dan verkeerd te dragen, tjah

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Inderdaad, ik had het hier ook gezien
                                Uiteraard moet hij op grondgebied Brussel nu een mondmasker dragen maar om het dan verkeerd te dragen, tjah

                                grts
                                Sieg
                                Yep, volk of niet, van zodra wij buitenkomen moeten wij verplicht een mondmasker dragen. Zelfs in de parken en bossen (dus ook het Zoniënwoud). Volgens mij zouden ze de naam die ze aan zo'n ding geven moeten veranderen: het is toch normaal dat veel mensen denken dat je een "mondkapje" alleen voor de mond moet dragen.

                                Comment

                                Working...
                                X