Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Ik kan er met mijn verstand ook niet bij Guido. Maar ik heb ook nooit gesnapt waarom mensen hun overbevolkte omgeving ontvluchten om dan ergens aan een overbevolkte costa te gaan liggen of in een overbevolkt hotel aan een overbevolkt zwembad te gaan liggen of -nog veel onbegrijpelijker voor mij- met een paar duizend op een boot te kruipen om lukraak wat rond te varen. In heel mijn leven ben ik 2 dagen in een luxueus all-in hotel geweest op Costa Rica. Van het ene zwembad in het andere om af te koelen, 2 dagen was meer dan genoeg voor mij. Ik heb ook al letterlijk vele honderden uren doorgebracht op schepen, ik verveel me daar meer dan te pletter.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen



      Hij heeft altijd gezegd " We zijn met teveel " geduld man, we zijn bezig !
      https://ggpics.be/

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Ik snap echt al die mensen niet, het lijkt alsof er een grotere macht is om hen in vliegtuigen te laten stappen, en auto's om aan de costa"s met een masker op het strand te liggen.
        De meeste reizen zijn vaak al een half jaar of jaar vooraf geboekt, nog voor de crisis begon.
        Mensen zijn maanden opgesloten geweest in hun kot na een jaar hard gewerkt te hebben ... ja ik kan snappen dat ze hun reeds geboekte reis willen doen en zeker als ze geen geld terugkrijgen is dat nog een extra zet.
        Of men daarom als sardientjes naast elkaar moet liggen op een strand is weer iets anders.
        Maar dat is wel het neveneffect van een lockdown, mensen willen buiten komen.
        Men had beter een iets mildere lockdown gedaan met de strengere regeltjes van afstand houden van in het begin.
        Idem met winkels ... alles maanden dicht, uiteraard hebben velen dan plots vanalles ineens nodig.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Ik ben in heel mijn leven nooit op reis geweest naar een overbevolkte vakantiebestemming, en ik ben ook niet van plan om dat ooit te doen.
          Ik ben ook nog nooit op reis geweest met een vliegtuig, de enige keren dat ik in een lijnvliegtuig heb gezeten waren altijd voor het werk (Bahrein (1x), Engeland (2x) en Frankrijk (1x), dat is alles).
          Toen ik nog een motor had ging ik daarmee geregeld op reis (ook liefst naar rustige streken zoals Schotland en Noorwegen), sinds ik die niet meer heb ben ik ook niet meer op reis geweest.
          In Oostduinkerke ben ik wel heel wat keren geweest, maar dat was om mijn moeder te bezoeken die daar toen woonde, en daar ging ik soms wel naar het strand, maar nooit in de drukste periodes van het jaar.
          Sinds mijn moeder er niet meer is ben ik ook niet meer aan de kust geweest.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik ben in heel mijn leven nooit op reis geweest naar een overbevolkte vakantiebestemming, en ik ben ook niet van plan om dat ooit te doen.
            Ik ben ook nog nooit op reis geweest met een vliegtuig, de enige keren dat ik in een lijnvliegtuig heb gezeten waren altijd voor het werk (Bahrein (1x), Engeland (2x) en Frankrijk (1x), dat is alles).
            Ja en?
            Het is niet omdat u geen interesse heeft in vliegtuigreizen dat anderen dat ook niet mogen doen.
            Wij gaan ook niet vaak weg en zeker niet op reis, maar daarom mag een ander een andere mening hebben ... als die daar nu gelukkig mee zijn. [emoji3]
            Zo zijn er die graag dure wijn drinken, dure auto’s kopen, buitenverblijven kopen, alles weggeven, ... dat is ieders goesting en koop.
            De grote fout dat velen maken is vooral kijken naar wat een ander doet en er vaak ook commentaar op hebben ... naar zichzelf kijken ze dan meestal niet en/of ze vinden dat ze goed bezig zijn (wat uiteraard goed mogelijk is). [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ja en?
              Het is niet omdat u geen interesse heeft in vliegtuigreizen dat anderen dat ook niet mogen doen.
              Wij gaan ook niet vaak weg en zeker niet op reis, maar daarom mag een ander een andere mening hebben ... als die daar nu gelukkig mee zijn. [emoji3]
              Zo zijn er die graag dure wijn drinken, dure auto’s kopen, buitenverblijven kopen, alles weggeven, ... dat is ieders goesting en koop.
              De grote fout dat velen maken is vooral kijken naar wat een ander doet en er vaak ook commentaar op hebben ... naar zichzelf kijken ze dan meestal niet en/of ze vinden dat ze goed bezig zijn (wat uiteraard goed mogelijk is). [emoji6]
              Helemaal akkoord, maar je zwijgt in alle talen over een maatregel die op dit ogenblik al véél kan helpen (omdat je er problemen mee hebt, en dat kan ik begrijpen):
              als er buiten je huis meerdere mensen in je omgeving zijn: mondmasker op of dikke boete. Want enkel beroep doen op het "gezond verstand" is hopeloos in België.
              Last edited by nete; 19 juli 2020, 13:01.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Helemaal akkoord, maar je zwijgt in alle talen over een maatregel die op dit ogenblik véél kan helpen (omdat je er problemen mee hebt, en dat kan ik begrijpen):
                als er buiten je huis meerdere mensen in je omgeving zijn: mondmasker op of dikke boete. Want enkel beroep doen op het "gezond verstand" is hopeloos in België.
                Die boetes voor overtreders, OK laat ons dat aannemen.
                Maar het is even eenvoudig om afstanden te controleren dan mondmaskers.
                Niet iedereen houdt afstand, dat wil ik best geloven.
                Maar meer dan de helft van de mensen draagt het masker ook niet correct of doet het geregeld even van de neus om wat bij te komen en ook daar alle begrip voor.

                Verschil is dat een mondmasker ophouden door velen niet verdragen wordt ... claustrofobie, hyperventilatie, ...
                Afstand houden daar kan niemand last van hebben, integendeel is er dan meer dan plaats genoeg rond u.

                Mondmaskers verplicht in winkels ... je hebt mijn foto’s al gezien en zo is het altijd, bijna nooit iemand binnen de 10 meter de laatste tijd.
                Die regel rond mondmaskers is te veralgemeend zonder de effectieve situaties in aanmerking te nemen.

                Er wordt door sommigen al geopperd om op straat ook altijd mondmaskers te verplichten ... als dat algemeen wordt, dan is dat ook belachelijk.
                Ga om middernacht alleen de straat op om even de hond uit te laten en met een algemene regel zou men dan ook een mondmasker moeten dragen.
                Als men op het voetpad zijn brievenbus ledigt, dan ook een masker, maar wie zijn voeten op zijn eigendom kan houden die moet dat dan niet.

                Bij veel volk kort op elkaar is dat een andere situatie, maar dan is de beste remedie nog steeds dergelijke zaken voorkomen.
                En wat de beperking van aantal klanten in winkels betreft, dat mogen ze van mij definitief maken met wel iets hogere cijfers dan nu uiteraard.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Die boetes voor overtreders, OK laat ons dat aannemen.
                  Maar het is even eenvoudig om afstanden te controleren dan mondmaskers.
                  Niet iedereen houdt afstand, dat wil ik best geloven.
                  Maar meer dan de helft van de mensen draagt het masker ook niet correct of doet het geregeld even van de neus om wat bij te komen en ook daar alle begrip voor.

                  Verschil is dat een mondmasker ophouden door velen niet verdragen wordt ... claustrofobie, hyperventilatie, ...
                  Afstand houden daar kan niemand last van hebben, integendeel is er dan meer dan plaats genoeg rond u.

                  Mondmaskers verplicht in winkels ... je hebt mijn foto’s al gezien en zo is het altijd, bijna nooit iemand binnen de 10 meter de laatste tijd.
                  Die regel rond mondmaskers is te veralgemeend zonder de effectieve situaties in aanmerking te nemen.

                  Er wordt door sommigen al geopperd om op straat ook altijd mondmaskers te verplichten ... als dat algemeen wordt, dan is dat ook belachelijk.
                  Ga om middernacht alleen de straat op om even de hond uit te laten en met een algemene regel zou men dan ook een mondmasker moeten dragen.
                  Als men op het voetpad zijn brievenbus ledigt, dan ook een masker, maar wie zijn voeten op zijn eigendom kan houden die moet dat dan niet.

                  Bij veel volk kort op elkaar is dat een andere situatie, maar dan is de beste remedie nog steeds dergelijke zaken voorkomen.
                  En wat de beperking van aantal klanten in winkels betreft, dat mogen ze van mij definitief maken met wel iets hogere cijfers dan nu uiteraard.
                  200% akkoord, (behalve een paar zinloze opmerkingen (hond uitlaten om middernacht of brievenbus gaan legen) maar helaas, als je een Belg niet voor het blok zet met (soms) te strikte maatregelen, houdt 80% of meer daar totaal geen rekening mee. Dus toch maar beter een paar "belachelijke" regels dan beroep doen op het "gezond verstand".
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    200% akkoord, (behalve een paar zinloze opmerkingen (hond uitlaten om middernacht of brievenbus gaan legen) maar helaas, als je een Belg niet voor het blok zet met (soms) te strikte maatregelen, houdt 80% of meer daar totaal geen rekening mee. Dus toch maar beter een paar "belachelijke" regels dan beroep doen op het "gezond verstand".
                    Hond uitlaten rond of na middernacht is hier al ongeveer 20 jaar bijna dagelijkse kost en dan loop je ook niet alleen rond want er zijn er nog die laat op de avond/nacht met hun hond buiten komen.
                    En is maar een voorbeeld ... als je overdag alleen rondloopt met uw hond, dan is de situatie net hetzelfde ... wat maakt een mondmasker dan uit?
                    Enige echte haalbare remedie is afstand houden en dat is wel eenvoudig te doen.
                    Uiteraard discipline maar dat kan afgedwongen worden.
                    Spreek drie maand gevangenis uit voor wie afstand bewust niet respecteert en ze zullen wel snel afstand houden. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Die boetes voor overtreders, OK laat ons dat aannemen.
                      Maar het is even eenvoudig om afstanden te controleren dan mondmaskers.
                      Niet iedereen houdt afstand, dat wil ik best geloven.
                      Maar meer dan de helft van de mensen draagt het masker ook niet correct of doet het geregeld even van de neus om wat bij te komen en ook daar alle begrip voor.

                      Verschil is dat een mondmasker ophouden door velen niet verdragen wordt ... claustrofobie, hyperventilatie, ...
                      Afstand houden daar kan niemand last van hebben, integendeel is er dan meer dan plaats genoeg rond u.

                      Mondmaskers verplicht in winkels ... je hebt mijn foto’s al gezien en zo is het altijd, bijna nooit iemand binnen de 10 meter de laatste tijd.
                      Die regel rond mondmaskers is te veralgemeend zonder de effectieve situaties in aanmerking te nemen.

                      Er wordt door sommigen al geopperd om op straat ook altijd mondmaskers te verplichten ... als dat algemeen wordt, dan is dat ook belachelijk.
                      Ga om middernacht alleen de straat op om even de hond uit te laten en met een algemene regel zou men dan ook een mondmasker moeten dragen.
                      Als men op het voetpad zijn brievenbus ledigt, dan ook een masker, maar wie zijn voeten op zijn eigendom kan houden die moet dat dan niet.

                      Bij veel volk kort op elkaar is dat een andere situatie, maar dan is de beste remedie nog steeds dergelijke zaken voorkomen.
                      En wat de beperking van aantal klanten in winkels betreft, dat mogen ze van mij definitief maken met wel iets hogere cijfers dan nu uiteraard.
                      Afstand houden is onmogelijk, indien je zelf afstand houdt kruipt iemand anders daar tussen, zo zit het nu eenmaal in elkaar
                      Tevens is de afstand houden ook al niet meer van toepassing, ondertussen is men er uit dat het virus zich veel verder verspreid dan die anderhalve meter
                      In sommige gevallen binnen in een winkel zelfs tot tien meter ver, dus waar ben je dan met je anderhalve meter.
                      De enige oplossing is mondmaskers, en dat moet je ook niet in het belachelijke trekken Freddy, want het gaat erom om mondmaskers te dragen op drukke plaatsen
                      Niet als je naar je brievenbus wandelt of wanneer je 's nachts de hond uitlaat
                      Maar wel op markten en drukke winkelstraten, het overige was al verplicht
                      En hoe moeilijk kan het zijn om je masker op te zetten wanneer je in een restaurant de andere klanten moet passeren om naar toilet te gaan of wanneer je aankomt of vertrekt
                      Volgens mij is dat allemaal toch een hele kleine moeite
                      En zoals ik in het begin van de pandemie hier reeds ergens heb geschreven, dit virus gaat niet weg totdat ze een remedie of vaccin gevonden hebben
                      Iedereen moet dat eens in zijn/haar kopje steken, gewoon logisch verstand, maar blijkbaar is dat ver te zoeken in bepaalde leeftijdsgroepen en bepaalde etnische achtergronden

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Afstand houden is onmogelijk, indien je zelf afstand houdt kruipt iemand anders daar tussen, zo zit het nu eenmaal in elkaar
                        Hoe komt het dan dat wij er al maanden in slagen om dat overal perfect te kunnen doen?
                        En veel moeite moeten we daarvoor niet doen en ja, wij komen redelijk veel buiten.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Tja, op een onbewoond eiland is dat haalbaar...

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                            Tja, op een onbewoond eiland is dat haalbaar...
                            Trek het niet in het belachelijke, Herent, Leuven, Zaventem, Machelen, Peer, Lommel, Haasrode, Tienen, Aarschot, Melsbroek, ... zijn volgens mij geen onbewoonde eilanden.
                            Eén ding kan ik besluiten, wie geen veilige afstand kan houden, die is grotendeels zelf in fout!
                            Doe zelf wat moeite, een heel klein beetje en alles gaat heel vlot en veilig!
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Trek het niet in het belachelijke, Herent, Leuven, Zaventem, Machelen, Peer, Lommel, Haasrode, Tienen, Aarschot, Melsbroek, ... zijn volgens mij geen onbewoonde eilanden.
                              Eén ding kan ik besluiten, wie geen veilige afstand kan houden, die is grotendeels zelf in fout!
                              Doe zelf wat moeite, een heel klein beetje en alles gaat heel vlot en veilig!
                              Kan best geloven wat je hier schrijft maar voor het ogenblik aan de kust ondanks wat ze in het journaal zeggen dat het niet echt druk is en denk eerder dat ze beter zeggen op het strand niet druk was
                              het deze middag op dijk en winkelstraten in Knokke wel echt druk. Geen weer om op het strand te vertoeven dus dan maar wandelen en terrasje doen. Afstand houden is er bijna echt niet mogelijk
                              en als je de ene ontwijkt loop je dan weer dicht tegen een andere. De vaste bewoners gaan blij zijn dat het terug september zal zijn al begrijpen wij wel dat de mensen naar de zee willen komen en eigenlijk
                              hebben de handelaars en horeca ze echt wel terug nodig

                              Comment


                              • Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                                Kan best geloven wat je hier schrijft maar voor het ogenblik aan de kust ondanks wat ze in het journaal zeggen dat het niet echt druk is en denk eerder dat ze beter zeggen op het strand niet druk was het deze middag op dijk en winkelstraten in Knokke wel echt druk.
                                Dat zal best zo zijn dat het daar druk was ... maar ik kom daarmee op het voorgaande terug.
                                Als je niet in de drukte wil lopen, zoek de drukte dan niet op.
                                Voor de vaste bewoners is dat uiteraard een probleem als toeristen komen.
                                De toeristen zelf hebben geen reden tot klagen ... zij kiezen zelf om naar daar te gaan waar veel volk zit.

                                Geen weer om op het strand te vertoeven dus dan maar wandelen en terrasje doen. Afstand houden is er bijna echt niet mogelijk en als je de ene ontwijkt loop je dan weer dicht tegen een andere. De vaste bewoners gaan blij zijn dat het terug september zal zijn al begrijpen wij wel dat de mensen naar de zee willen komen en eigenlijk hebben de handelaars en horeca ze echt wel terug nodig
                                Wij zijn vandaag ongeveer 7 uur op stap geweest, zelfs naar een winkel geweest, iets gaan eten en ook nog naar een ijssalon geweest ... prachtig weer, leuk om eens buiten te komen.
                                Als we tien mensen tegengekomen zijn, dan is dat veel.
                                De enige die wat korter kwam is de uitbater van de zaak om ons volgens de regels te bedienen (logisch).

                                En neen, geen specifiek rustige plekken opgezocht ... wel bewust niet naar de kust omdat men vooraf weet dat het er druk zal zijn.
                                Dus ja, afstand houden zonder veel moeilijkheden ligt grotendeels aan onszelf door een beetje alert te zijn.
                                Waarom zou een ander dat niet kunnen?

                                De kust, daar zijn meerdere redenen voor.
                                1) Standaard altijd druk in deze periode met goed weer.
                                2) Het is ook niet verboden om er naartoe te gaan.
                                3) De mensen beslissen zelf om te gaan waar het druk is en ja ze zijn daar dan zelf verantwoordelijk voor want niemand verplicht ze ertoe.

                                Kan men aan de kust de drukte niet ontwijken?
                                Ja, hoogstwaarschijnlijk wel als men niet absoluut in die straten wil lopen waar een ander loopt.
                                Wie er als toerist heden zegt dat het te druk was, die kijkt beter eens naar zichzelf want die was er zelf ook en ze doen het zichzelf aan. [emoji6]

                                Heden slechte cijfers in Limburg ... ja, klopt volgens de media.
                                Wij komen daar ook regelmatig maar nooit iemand op minder dan 20 of zelfs 50 meter van ons.
                                Kans op besmetting zo?
                                Ja, dat kan altijd, maar toch veel minder dan ergens met duizenden naar één straat te trekken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X