Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UTP splitter na powerline.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UTP splitter na powerline.

    Wie weet dat ?

    Mijn digicorder is op het netwerk aangesloten via zo een powerline adapter, nu is er op mijn tv ook een UTP aansluiting, kan ik met een UTP splitter die uitgang splitsen en zo met één powerline beide toestellen van netwerk voorzien, of moet ik een tweede powerline adapter bijplaatsen ?

    Iemand met dergelijke opstelling

  • #2
    Re: UTP splitter na powerline.

    je zal ofwel een ethernet switchke moeten plaatsen ofwel een tweede powerline, ofwel kijken of er een powerline bestaat van het merk dat je hebt met een switch ingebouwd.

    Ethernet kan je niet splitten zoals telefoondraad.

    Comment


    • #3
      Re: UTP splitter na powerline.

      Inderdaad. Een kleine (5poorts of zo) switch zetten.

      Bij mij is dit ook zo: utp van powerline naar de switch, utp naar tv, utp naar digicorder, utp kabel om nog een laptop te kunnen aansluiten (ben niet zo'n wireless liefhebber ) en nog 1 poort over.

      Nadeel is dan wel dat je weer een prise nodig hebt en dat jij dan misschien ook maar 3 van de 5 poorten gebruikt.


      Mvg

      Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment


      • #4
        Re: UTP splitter na powerline.

        Er bestaan powerline adaptors met een drietal poorten maar vaak zijn deze veel duurder dan een afzonderlijke switch ... gebruiksgemak en plaatsbesparing daarentegen.
        Maar een tweede powerline is dus niet verplicht.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: UTP splitter na powerline.

          Bedankt, het zal dus een switch worden.

          Comment


          • #6
            Re: UTP splitter na powerline.

            1. digicorder aansluiting ==> 'TV uitgang' van de modem
            2. TV UTP aansluiting ==> 'Internet uitgang' van de modem

            Ik weet echter niet of die 2 mekaar in de weg lopen als je ze samen zwiert (waarom ze dan eerst uiteenhalen?).

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment

            Working...
            X