Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex op één in iedereen beroemd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex op één in iedereen beroemd

    Hoe staan de urbexfotografen tegenover het feit dat men op één in het programma "Iederen beroemd" de urbexlocaties in België toont?

  • #2
    Re: Urbex op één in iedereen beroemd

    urbex ? of Grafitti? zo erg om te zien hoe het zo gevandaliseerd is!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Urbex op één in iedereen beroemd

      Is België dan niet een al urbex?

      Comment


      • #4
        Re: Urbex op één in iedereen beroemd

        Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht
        Hoe staan de urbexfotografen tegenover het feit dat men op één in het programma "Iederen beroemd" de urbexlocaties in België toont?
        Wat is daar nu verkeerd an ? Oh, ja, het feit dat iedereen dit nu weet ?
        Dit moe al langer gedaan worden, of beter een website waar je eventueel urbex-plaatsen vindt. Nu is het zoals bij de klein kinderen ... Ik heb iets, en als je iets van me wil moet je iets anders geven wat ik nog niet heb of je krijgt het niet.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Urbex op één in iedereen beroemd

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Wat is daar nu verkeerd an ? Oh, ja, het feit dat iedereen dit nu weet ?
          Dit moe al langer gedaan worden, of beter een website waar je eventueel urbex-plaatsen vindt. Nu is het zoals bij de klein kinderen ... Ik heb iets, en als je iets van me wil moet je iets anders geven wat ik nog niet heb of je krijgt het niet.
          Ik deel je mening ten volle.

          Comment


          • #6
            Re: Urbex op één in iedereen beroemd

            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
            urbex ? of Grafitti? zo erg om te zien hoe het zo gevandaliseerd is!
            Echt jammer, vroeger kon je oude gebouwen/fabrieken fotograferen met respect, nu is alles volgeklad!

            Comment


            • #7
              Re: Urbex op één in iedereen beroemd

              Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht
              Echt jammer, vroeger kon je oude gebouwen/fabrieken fotograferen met respect, nu is alles volgeklad!
              Het kon, maar officieel mocht het nooit ... tenzij van op de straat.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Urbex op één in iedereen beroemd

                Soms, kon je er nog wat van genieten, in een afbraak school genomen.

                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Urbex op één in iedereen beroemd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  Nu is het zoals bij de klein kinderen ... Ik heb iets, en als je iets van me wil moet je iets anders geven wat ik nog niet heb of je krijgt het niet.
                  De kleine kantjes van de mensen komen op veel vlakken boven drijven, dat is niet alleen bij urbex. Sommige legale locaties ontsluiten is ook van dat slag.
                  Deel van het fenomeen urbex is dat het spannend is, eigenlijk verboden of toch op het randje van de illegaliteit.
                  Of je voor bent of tegen maakt niet uit, leven en laten leven.
                  Zolang ze niets beschadigen...
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urbex op één in iedereen beroemd

                    Die laatste zin he
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urbex op één in iedereen beroemd

                      Trekt dus behalve fotografen, ook vandalen of kladders aan...
                      Dus ik begrijp de TS en de reacties er op.
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urbex op één in iedereen beroemd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Wat is daar nu verkeerd an ? Oh, ja, het feit dat iedereen dit nu weet ?
                        Dit moe al langer gedaan worden, of beter een website waar je eventueel urbex-plaatsen vindt. Nu is het zoals bij de klein kinderen ... Ik heb iets, en als je iets van me wil moet je iets anders geven wat ik nog niet heb of je krijgt het niet.
                        Ja, goed idee. Misschien er ook bij vermelden waar er iets van waarde te pikken is, de koperdieven en malafide antiquairs zullen dankbaar zijn en beslist van die website gebruik maken.
                        Nu, ik ben een van de heel oudgedienden in die materie dus ik weet behoorlijk goed wat er in dat wereldje gebeurt, fraai kan ik het allemaal niet noemen. Voorbeelden genoeg gezien. Sinds de komst van wat ik noem de "immo-urbex" eruit gestapt zo'n 4-5 jaar geleden. Nog geen seconde spijt van gehad.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Urbex op één in iedereen beroemd

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Ja, goed idee. Misschien er ook bij vermelden waar er iets van waarde te pikken is, de koperdieven en malafide antiquairs zullen dankbaar zijn en beslist van die website gebruik maken.
                          Nu, ik ben een van de heel oudgedienden in die materie dus ik weet behoorlijk goed wat er in dat wereldje gebeurt, fraai kan ik het allemaal niet noemen. Voorbeelden genoeg gezien. Sinds de komst van wat ik noem de "immo-urbex" eruit gestapt zo'n 4-5 jaar geleden. Nog geen seconde spijt van gehad.
                          Juist opapol, maar er zijn nu eenmaal overal rotte appels ... Alleen, niet iedereen heeft dezelfde zoekfijnheid naar mooie sites ... Dat niet alleen voor urbex-gebouwen hoor. Er zijn veel andere juweeltjes in onze wereld die zeker het bezoeken, fotograferen waard zijn. Alleen door eventueel mensen mee uit te nodigen of ook dit gegeven te delen met anderen vind ik normaal. Let wel, ik eb ht niet over e illegaal werken en handelen. Een urbx-site moettoch ook benaderen zijn mits goedkeuring van de eigenaar ?
                          Ik weet verschillende plaatsen zijn die GEEN urbex-object zijn en waar koperdieven en malafide mensen aan de haal gaan.
                          We worden verondersteld onze kinderen op te voeden, kennis bij te brengen ... Je hoopt dat dit goed af loopt, maar niet iedereen is zo ...
                          Wanneer je scheikunde, ... doceert, doceerde aan anderen is dat met de goede bedoeling. Helaas.
                          Maar ik snap je zeker, maar als ik knappe zaken ken, deel ik dat graag met anderen en niet in geheimdoenerij. Nu, de verspreiding van data kan natuurlijk misschien beter op een minder aandachttrekkende manier, maar ze moet raadpleegbaar zijn.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Urbex op één in iedereen beroemd

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Die laatste zin he
                            Is geldig voor alle soorten fotografie hoor.
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Urbex op één in iedereen beroemd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                              Is geldig voor alle soorten fotografie hoor.
                              En ook niet enkel fotografen ...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X