Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

    Nu we eindelijk internet hebben in ons vakantiehuisje (Orange FLYBOX via 4G+, 150 GB voor € 20 per maand, 30 Mbps gemeten, zeer tevreden ) zoek ik een handige oplossing om TV te kijken zonder altijd een laptop te moeten bovenhalen.
    Met Windows is het geen probleem om direct op de site van de zender te kijken (vrt-nu bv), op proximustv/pickx (via ons thuisabonnement), netflix enz.

    Ik dacht aan een smart TV of een Chromecast, maar blijkbaar zou dat niet voor alle sites werken omdat er niet altijd een app voor is of de browser dat niet zou ondersteunen.

    Zo smart is dat dan toch niet ?
    Suggesties en ervaringen welkom.

  • #2
    Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

    Ik vind Chromecast beter dan smart tv. We hebben er drie staan en het werkt prima. Soms moet je de smartphone wel eens herstarten maar da's niet onoverkomelijk.
    Ik werk met fiber200 en heb momenteel transmissieproblemen (blokjes) op mijn tv. Ik schakel probleemloos over op yelo-play, maar dit zou net zo goed kunnen op vrtnu.
    Netflix kijk ik steeds via Chromecast.
    (Enkel wachten op slecht weer voor de derde reeks van Casa de papel) 😀

    Comment


    • #3
      Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

      Blijkbaar zit in smart TV's één of ander minimaal OS, hoe is het mogelijk.
      Het zal Chromecast worden, we tikken tegen het najaar wel een TV met een HDMI stekker op de kop.
      De wintervoorraad hout ligt al in de schuur .

      Comment


      • #4
        TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Blijkbaar zit in smart TV's één of ander minimaal OS, hoe is het mogelijk.
        Een Smart-TV is dan ook niet bedoeld als vervanger van een PC.
        Het geeft het toestel enkel beperkte toegang tot bepaalde internetdiensten en applicaties.
        Hoeveel mogelijkheden er zijn, dat is ook wat toestel gebonden, het ene kan al wat meer dan het andere.
        Een Smart-watch heeft ook veel minder mogelijkheden dan de eraan gekoppelde smartphone.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

          Het is niet direct mijn bedoeling, maar als experiment kabelknippen best interessant.
          Als je dat allemaal leest zijn de gouden tijden voor de Proximus en Telenet packs binnenkort gedaan.
          Nochtans denk ik niet dat we daarom minder gaan uitgeven per maand.

          Voor elke dag streamen is 150 GB per maand bv veel te weinig.
          Het voordeel van die Flybox is wel dat je hem gewoon kan meenemen op weekend of vakantie in België.
          Alhoewel je lang niet overal genoeg 4G dekking hebt (de box werkt NIET op 3G en 2G), maar op die plaatsen zal een vaste lijn waarschijnlijk ook een beperkt debiet hebben.

          Comment


          • #6
            Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Als je dat allemaal leest zijn de gouden tijden voor de Proximus en Telenet packs binnenkort gedaan.
            Wat bedoel je daar mee?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat bedoel je daar mee?
              Dat je geen TV abonnement moet hebben om TV te zien, enkel een internetaansluiting.
              Alleen is de prijszetting in Belgie zo dat dit nauwelijks goedkoper is dan een pack.
              Daar komt vroeg of laat verandering in.

              Comment


              • #8
                TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Dat je geen TV abonnement moet hebben om TV te zien, enkel een internetaansluiting.
                Alleen is de prijszetting in Belgie zo dat dit nauwelijks goedkoper is dan een pack.
                Daar komt vroeg of laat verandering in.
                Meeste zaken lopen nu al gewoon via internet, echter is het TV abonnement vooral een vergoeding voor het bekijken van die zenders ... zonder abonnement zijn er nog niet zoveel zenders te bekijken.
                Voor wie net deze zenders zoekt die wel gratis beschikbaar zijn, is dat heden wel een goede zaak.
                Maar het verslindt inderdaad nog redelijk veel data.
                Zal ooit nog wel veranderen, al vrees ik dat indien alles via internet te vinden is, dit ook betalend zal worden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

                  Zelf kijk ik weinig TV, en heb echt geen 179 zenders nodig om tussen te zappen.
                  Als ik naar een film kijk op vrt-nu (wat gratis is) loopt die gewoon door, terwijl op proximus TV (waarvoor ik betaal) om het kwartier 5 minuten dezelfde idiote reclame te zien is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

                    Ik kijk tegenwoordig ook veel op VRT-Nu.
                    Film aanbod is wat minder, veel kortfilms tegenwoordig, af en toe eens een goede Canvas-film, maar toch een rijke keuze aan series.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex
                      gewist
                      edit
                      sorry, na herlezen van de topictitel besefte ik pas dat er geen apparatuur tussen de tv en de internetaansluiting mag staan.
                      Jouw suggestie van een IPTV box was toch interessant.
                      Die van Proximus (en waarschijnlijk ook Telenet) werkt met hetzelfde protocol maar is "dedicated".
                      Over de abonnementen heb ik wat twijfel.
                      Blijkt wel 4 Mbps te slikken voor gewone TV en 20 voor HD.

                      Comment


                      • #12
                        Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Jouw suggestie van een IPTV box was toch interessant.
                        Die van Proximus (en waarschijnlijk ook Telenet) werkt met hetzelfde protocol maar is "dedicated".
                        Over de abonnementen heb ik wat twijfel.
                        Blijkt wel 4 Mbps te slikken voor gewone TV en 20 voor HD.
                        Ik heb hier in Spanje een IPTV box. Daarmee kan ik 5000 kanalen ontvangen, waaronder alle Europese kanalen behalve Zweden en Noorwegen.
                        Het abonnementsgeld is 100€ per jaar. De server werkt al 5 jaar zonder enige onderbreking. Er zijn hier buren die een jaarabonnement van 50€/jaar hadden, maar die Spaanse servers zijn er mee gestopt toen die in februari door de autoriteiten in beslag werden genomen.
                        Voor HD heb je minstens 20Mbps nodig, maar dat is hier geen probleem. Ik heb een fiberaansluiting van 300/300Mbps zonder datalimieten. Kost 24€/maand.
                        Dat is goedkoper dan mijn Belgische Telenetaansluiting van 60Mbps met 150Gb datalimiet.
                        De beeldkwaliteit van mijn IPTV is perfect. Dat kan ik niet zeggen van Stevie dat nu gebruikt wordt door de buren via hun Iphone.
                        Mijn IPTV box is aangesloten via een UTP kabel, maar er bestaan ook modellen die via wifi werken.
                        Zelf kijk ik bijna nooit naar TV, maar de kleinkinderen zijn verzot op de filmkanalen. Er is een filmkanaal met 3500 gewone films, en een kanaal met 2000 kinderfilms (waarvan er zelfs films zijn die nu nog in de bioscoop vertoond worden).
                        De bediening van de box is poepsimpel. Kinderen van amper 7 jaar zetten de tv aan, en zoeken het tv programma of selecteren de gewenste film.

                        Comment


                        • #13
                          Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

                          Het is geweten dat België duur is.
                          Ik kan hier niet klagen over Proximus, 90 Mbps down, 18 upload en 750 GB/maand (ik zit deze maand aan 30 ).
                          Met TV, vaste lijn en 2 gsm's € 84,40 per maand.

                          We betalen aan telecom meer dan aan gas, water of elektriciteit (apart).

                          Dat is redelijk veel voor 2 personen, maar als je dat bij mekaar puzzelt bij andere aanbieders kom je niet veel goedkoper uit.
                          Zelfs niet met de TV eruit te gooien, want dan moet je nog iets anders nemen.
                          Last edited by palombian; 23 juli 2019, 15:56. Reden: up/down

                          Comment


                          • #14
                            Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Het is geweten dat België duur is.
                            Nog vergeten te melden dat je bij het fiber-abonnement een gsm abonnement kunt nemen @ 6€/maand voor 300 minuten bellen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: TV kijken via internet zonder ander toestel ertussen

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              90 Mbps up, 18 download
                              Dat zal omgekeerd zijn denk ik.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X