Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Troubles met Telenet Box

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Troubles met Telenet Box

    Hier ook zo iets van een probleem gehad maar dan met Proximus. Oorzaak was een weerstation dat naast de tv stond dus tussen modem en tv.

    Comment


    • #32
      Re: Troubles met Telenet Box

      Onlangs is mijn dochter overgeschakeld op Proximus.
      De kwaliteit was barslecht, blokjes op TV en internet niet vooruit te branden.
      Ze wilden al terug naar Telenet maar toch eens een technieker laten komen.

      De man van PX meet bij binnenkomst in het appartementsgebouw een goed signaal, maar niet op de aansluiting in het appartement zelf.
      Hij zegt dat de kabel binnen niet voor hun is.

      Ik ga kijken en zie dat in plaats van telefoonkabel (VVT) een achtaderige kabel binnenkomt zoals voor thermostaten en videofoons gebruikt werd.
      Misschien werkte dat vroeger voor vaste telefonie maar niet voor VDSL.

      Ik heb een nieuwe kabel getrokken en ze wachten nu op aansluiting door PX (gesloten kast).
      Ondertussen heb ik al een nest van interne doorverbindingen weggeknipt waardoor hun snelheid al van 0,6 Mbps tot 6 Mbps verhoogd is.
      Dat is juist bruikbaar maar moet zoals beloofd nog 15 keer sneller (zoals bij mij thuis, alhoewel dat voor mij al overkill is, laat staan de snelheden die Telenet nu levert).

      Comment


      • #33
        Re: Troubles met Telenet Box

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het is niet omdat men niet meteen een oplossing kan vinden dat het meteen brol is.
        Zelfs bij de allerbeste merken, de duurste versies van de beste kwaliteit kan er eens iets fout gaan.
        Het blijft vervelend als je het voor hebt ... maar laat dan iemand komen om het,op te lossen.
        Telenet zal wel zeggen dat het betalend is als het uw fout is, maar dan moeten ze het ook oplossen.
        Is het niet uw fout, dan is de interventie gratis.
        Maar het niet zelf opgelost krijgen en weken blijven sukkelen is ook geen doen.
        Je kan ook veranderen van provider ... en inderdaad hopen dat daar wel alles van de eerste keer werkt, maar die garantie heb je ook niet. [emoji6]
        Waar heb ik geschreven dat de T-Box brol is?
        Stopt ermee mijn woorden en hele zinnen te verdraaien.
        Ik start dit draadje omdat ik problemen heb met de T Box, het kon zijn dat er nog mensen zijn die dit hebben, of niet soms?
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #34
          Re: Troubles met Telenet Box

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Waar heb ik geschreven dat de T-Box brol is?
          Stopt ermee mijn woorden en hele zinnen te verdraaien.
          Je hebt er geen vertrouwen meer in, je hebt al aangekaart dat je er geen meer wil en terug een Digicorder gaat vragen of zelfs van provider veranderen ... resultaat net hetzelfde. [emoji6]
          Beetje minder op de letter nemen hé, iedereen probeert u hier raad te geven.

          Beste oplossing bij aanslepende problemen is nog steeds een interventie van Telenet vragen en het hun laten oplossen, kost niets indien het aan hun diensten of materiaal ligt en jij moet niet lopen. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Troubles met Telenet Box

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Je hebt er geen vertrouwen meer in, je hebt al aangekaart dat je er geen meer wil en terug een Digicorder gaat vragen of zelfs van provider veranderen ... resultaat net hetzelfde. [emoji6]
            Beetje minder op de letter nemen hé, iedereen probeert u hier raad te geven.
            Betekend nog altijd niet dat ik het brol vind hé. (Dat was uw conclusie.)
            Integendeel, ik heb nu veel scherper beeld dan met de digicorder.

            Beste oplossing bij aanslepende problemen is nog steeds een interventie van Telenet vragen en het hun laten oplossen, kost niets indien het aan hun diensten of materiaal ligt en jij moet niet lopen. [emoji6]
            Een interventie van Telenet vragen?
            Ze hebben al twee keer mijn box gereset naar de fabrieksinstellingen en laatst hebben ze me van haartje tot draadje uitgelegd hoe ik het zelf kan doen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #36
              Re: Troubles met Telenet Box

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Een interventie van Telenet vragen?
              Ze hebben al twee keer mijn box gereset naar de fabrieksinstellingen en laatst hebben ze me van haartje tot draadje uitgelegd hoe ik het zelf kan doen.
              Toch niet moeilijk om even op uw strepen te staan?
              Gewoon zeggen dat je er genoeg van hebt dat het aansleept en dat je een oplossing wil.
              Twee mogelijkheden ... je krijgt een nieuwe TV box om zelf te doen of ze komen het oplossen.
              De standaard blablablabla is dan wel “als het aan verkeerde aansluiting of slechte kabels ligt is het betalend ...”, maar daar ben je al zeker van dat je dat nagekeken hebt.
              Ik zie niet in waarom ze dit niet zouden doen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Troubles met Telenet Box

                Hoe is dit intussen afgelopen?

                Ik sta ook voor een upgrade omdat mijn oude digibox vanaf 31/03 niet meer wordt ondersteund

                Bij deze upgrade hoort blijkbaar ook een nieuwe Docsis 3.1 modem? Ik heb nu een modem-only CV6181E wat ik liefst zou behouden maar hetgeen wat dit het dichtst benadert, is blijkbaar een CV8560E met routing functie maar zonder WiFi?

                Comment


                • #38
                  Re: Troubles met Telenet Box

                  Hoe het is afgelopen?
                  Dat ik nog steeds met een slecht toestel zit opgescheept.
                  De tijd van de TV_Gids loopt na een paar keer terugspoelen van een programma een uur of meer achter.
                  Als ik dan het programma bekijkt gebeurt er zo van alles wat wat abnormaal is.
                  Programma hapert, beeld is gestoord, en het ergste is de melding "het programma is op dit ogenblik niet beschikbaar probeer het later opnieuw" dat terwijl ik het aan het bekijken is.
                  Dat betekend de TV-Box naar de fabrieksinstellingen terug zetten en dat is vrij frustrerend.
                  Herzetten volgens hun instructies halen niks uit.
                  Het beste is niet terugspoelen maar daarvoor heb ik geen € 35 betaald.
                  Gisteren was het toppunt.
                  Wil kijken naar "Flikken Maastricht" en het is een herhaling van over saaie "Villa Politica" of zit het bij de VRT ook al helemaal scheef en wordt die zender door de politiek misbruikt?

                  Soit ik ben zeker niet tevreden van die befaamde TV-Box en tenandere mag je Dolby surround op uw buik schrijven, enkel met Netflix heb je nog Dolby.
                  Ik moet eerlijk toegeven dat ik er nu tocht sterk over nadenk om overstappen naar een andere (en goedkopere) provider.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Troubles met Telenet Box

                    Wij hebben er een, ons dochter heeft er een en er staan er nog drie bij drie vrienden van ons.
                    Allemaal super tevreden van, geen een wil nog naar de digicorder terug.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Troubles met Telenet Box

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Hoe het is afgelopen?
                      Dat ik nog steeds met een slecht toestel zit opgescheept.
                      De tijd van de TV_Gids loopt na een paar keer terugspoelen van een programma een uur of meer achter.
                      Als ik dan het programma bekijkt gebeurt er zo van alles wat wat abnormaal is.
                      Programma hapert, beeld is gestoord, en het ergste is de melding "het programma is op dit ogenblik niet beschikbaar probeer het later opnieuw" dat terwijl ik het aan het bekijken is.
                      Dat betekend de TV-Box naar de fabrieksinstellingen terug zetten en dat is vrij frustrerend.
                      Herzetten volgens hun instructies halen niks uit.
                      Het beste is niet terugspoelen maar daarvoor heb ik geen € 35 betaald.
                      Gisteren was het toppunt.
                      Wil kijken naar "Flikken Maastricht" en het is een herhaling van over saaie "Villa Politica" of zit het bij de VRT ook al helemaal scheef en wordt die zender door de politiek misbruikt?

                      Soit ik ben zeker niet tevreden van die befaamde TV-Box en tenandere mag je Dolby surround op uw buik schrijven, enkel met Netflix heb je nog Dolby.
                      Ik moet eerlijk toegeven dat ik er nu tocht sterk over nadenk om overstappen naar een andere (en goedkopere) provider.
                      Spijtig dit te horen. Hopelijk komt het toch op één of andere (provider) manier goed

                      Comment


                      • #41
                        Re: Troubles met Telenet Box

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Wij hebben er een, ons dochter heeft er een en er staan er nog drie bij drie vrienden van ons.
                        Allemaal super tevreden van, geen een wil nog naar de digicorder terug.
                        Ik moet mijn setup nog eens goed bekijken. Je moet sowieso 1 toestel huren maar elk bijkomend apparaat kan je kopen. Online vind ik hier weinig van terug dus een bezoek aan een Telenet Center zal noodzakelijk zijn om alles uit te klaren

                        Comment


                        • #42
                          Re: Troubles met Telenet Box

                          Hangt die digibox met een netwerk kabel aan je modem of power lines die in het stopcontact zitten zo aan de modem?

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Troubles met Telenet Box

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Hangt die digibox met een netwerk kabel aan je modem of power lines die in het stopcontact zitten zo aan de modem?

                            mir
                            De Telenet TV box is ook voorzien van een wifi ontvanger Mir, deze van ons is gewoon via deze mogelijkheid verbonden.
                            Werkt hier perfect en enkel maar de coax naar de box, HDMI naar tv en natuurlijk de voeding nodig.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Troubles met Telenet Box

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Hangt die digibox met een netwerk kabel aan je modem of power lines die in het stopcontact zitten zo aan de modem?

                              mir
                              Hi, ik heb alles aangesloten zoals op de kaart staat aangegeven.
                              De TV-Box is via een UTP kabel verbonden met mijn modem.
                              Als ik testen doe is alles steeds volledig in orde.
                              Volgens mijn bescheiden mening heb ik een Box van de maandag gekregen.
                              Ik ben maar van één ding tevreden tegenover de digibox heb ik veel beter beeld en nog geen klein beetje hoor.
                              Maar ja ik mag niet terug gaan in de tijd en de reclames doorspoelen of ik heb prijs.
                              Zelfs volgens hun uitleg zou er niks verkeerds mogen gaan maar ja.............
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Troubles met Telenet Box

                                Mijn vraag kwam er omdat live kijken nog via de gewone weg gaat dus de tv kabel , en zodra je even op pauze zet of niet live kijkt het via netwerk gaat.
                                Je box is via een utp aangesloten op de modem , ok maar zit er nog iets tussen die utp kabel van je box en de modem , dat is mijn vraag.

                                En als je echt zoveel problemen hebt met die box waarom ga je er dan niet mee naar een telenet winkel om hem om te ruilen ipv naar de klantendienst te bellen ? Face to face kan je altijd iets meer bereiken dan via de telefoon he. Je sukkelt hier al maanden mee, ik zou al lang naar een telenet shop gegaan zijn .

                                mir

                                mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                                Comment

                                Working...
                                X