Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Troubles met Telenet Box

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Troubles met Telenet Box

    Sorry dat ik wat laat reageer.
    Speedtest gedaan met bekabelde Pc, ziehier de resultaten:
    Ping = 9ms
    Jitter = 6ms
    Download = 287,7Mbps
    Up = 19,1Mbps

    Draadloos:
    Ping = 16ms
    Jitter = 14ms
    Download = 84,5Mbps
    upload = 19,0Mbps
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Troubles met Telenet Box

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Sorry dat ik wat laat reageer.
      Speedtest gedaan met bekabelde Pc, ziehier de resultaten:
      Ping = 9ms
      Jitter = 6ms
      Download = 287,7Mbps
      Up = 19,1Mbps

      Draadloos:
      Ping = 16ms
      Jitter = 14ms
      Download = 84,5Mbps
      upload = 19,0Mbps
      Dan heb je reeds een snelle modem Luc.

      Comment


      • #18
        Re: Troubles met Telenet Box

        We zullen eens Telenet Bellen, volgens mij is er iets mis met mijn Box.
        Maar Geert, in welk menu kunt ge al die zaken aflezen?
        Ik zou dat allemaal graag weten voor ik telefoneer, kwestie van de zaken bij de juiste naam te noemen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Troubles met Telenet Box

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Maar Geert, in welk menu kunt ge al die zaken aflezen?
          Ik zou dat allemaal graag weten voor ik telefoneer, kwestie van de zaken bij de juiste naam te noemen.
          Druk op huisje----> wieltje enz. wijst zichzelf Luc, maar je hebt nog steeds niet gezegd hoe je box op
          utp is aangesloten. Werkt hier zoals reeds gezegd stukken beter en vlotter sinds ik deze via wifi heb gekoppeld.

          Comment


          • #20
            Re: Troubles met Telenet Box

            Dit wijst toch in de richting van de verbinding van de box met de modem.
            Als het een kabel is dan is die misschien niet van het juiste type ?
            In geval van wifi zou het goed moeten zijn gezien daar 84,5 Mbps gehaald wordt.

            Comment


            • #21
              Re: Troubles met Telenet Box

              De box is inderdaad rechtstreeks op de modem aangesloten, had ik dat nog niet vermeld?
              Als het een verkeerde kabel zou zijn dan is dit een fout van de maker van de box, ik heb enkel de meegeleverde kabels gebruikt.
              Ik heb de modem nu gereset en toch 1 keer storing gehad en dit is telkens bij het bekijken van reeds eerdere uitzendingen.
              Bij gewoon TV kijken kunnen de ondertitels wel eens dom doen als ik er mondeling om vraag, dan maar met het menu.
              Ik ga dat eens nakijken Geert, thx.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Troubles met Telenet Box

                En voor de verandering zie ik helemaal geen tijdlijn meer bij de programma's.
                Denk dat ik heel de boel ga terug dragen en dan geven ze mij een digicorder of een T box en zoniet is het salut Telenet.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: Troubles met Telenet Box

                  Heb je al (terug) eens contact opgenomen met Telenet?
                  Wat zeggen zij daarvan?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Troubles met Telenet Box

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    En voor de verandering zie ik helemaal geen tijdlijn meer bij de programma's.
                    Denk dat ik heel de boel ga terug dragen en dan geven ze mij een digicorder of een T box en zoniet is het salut Telenet.
                    Dit is blijkbaar jouw manier om de zaken op te lossen.
                    Terwijl het net zo interessant is om hier samen een oplossing te zoeken, tips genoeg (bv op wifi overschakelen ?).
                    Het ligt waarschijnlijk aan een kleinigheid, geen reden om één of andere aanbieder negatief te beoordelen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Troubles met Telenet Box

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Dit is blijkbaar jouw manier om de zaken op te lossen.
                      Terwijl het net zo interessant is om hier samen een oplossing te zoeken, tips genoeg (bv op wifi overschakelen ?).
                      Het ligt waarschijnlijk aan een kleinigheid, geen reden om één of andere aanbieder negatief te beoordelen.
                      Heb ik nu ergens de aanbieder in een negatief daglicht gesteld?
                      Waarom altijd mijn zinnen anders interpreteren?
                      Ik heb enkel gezegd dat mijn T Box het niet doet zoals het hoort!!!


                      Edit, De helpdesk juist gebeld en ze hebben de T box naar fabrieksinstellingen gereset, nogmaals, en alles is weer picobello.
                      Volgens de helpdesk mogen door of terugspoelen geen problemen geven, we zullen zien en voor alle duidelijkheid zijn de problemen da kop op als ik een reeds eerder programma bekijk en de reclame doorspoel.
                      Last edited by Red Falcon; 22 november 2019, 11:21.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Troubles met Telenet Box

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Heb ik nu ergens de aanbieder in een negatief daglicht gesteld?
                        Waarom altijd mijn zinnen anders interpreteren?
                        Ik heb enkel gezegd dat mijn T Box het niet doet zoals het hoort!!!


                        Edit, De helpdesk juist gebeld en ze hebben de T box naar fabrieksinstellingen gereset, nogmaals, en alles is weer picobello.
                        Volgens de helpdesk mogen door of terugspoelen geen problemen geven, we zullen zien en voor alle duidelijkheid zijn de problemen da kop op als ik een reeds eerder programma bekijk en de reclame doorspoel.
                        "Troubles met Telenet box" kan je moeilijk een positieve openingszin noemen .

                        Waarom niet "Wie heeft dit of dat al meegemaakt en hoe werd het opgelost ?".
                        Wat blijkbaar op één twee drie in orde was, dus waarom al dit misbaar ?

                        Neem me dit niet kwalijk, met mopperen komen we niets vooruit.

                        Goed dat het opgelost is en dat je dat ook vermeld hebt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Troubles met Telenet Box

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          "Troubles met Telenet box" kan je moeilijk een positieve openingszin noemen .
                          Mag ik nog klagen als dit wel degelijk onderbouwd is of niet?
                          Doe ik daar Telenet schade aan?
                          Ik acht het niet, eerder de makers van de T Box.
                          En wat bedoel je nu weer met mopperen?
                          Mag dat ook al niet als het ding niet naar behoren werkt?

                          Het is momenteel opgelost, momenteel wel te verstaan, of het definitief is betwijfel ik het ten zeerste.
                          In mijn T Box heb ik weinig vertrouwen meer.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Troubles met Telenet Box

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Het is momenteel opgelost, momenteel wel te verstaan, of het definitief is betwijfel ik het ten zeerste.
                            In mijn T Box heb ik weinig vertrouwen meer.
                            Geef toe Luc, je bent toch snel het vertrouwen kwijt.
                            Hier werkte het ook niet meteen perfect zoals ik het zou willen, maar na wat instellen en de juiste connectie werkt die nu perfect
                            en nu wil ik dat ding niet meer kwijt.
                            Enige nadeel is dat de audio uitgangen een vast volume hebben, maar op te lossen via het gebruik van HDMI.
                            De combinatie RF en IR bediening werkt machtig goed.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Troubles met Telenet Box

                              Geert, zou je je vertrouwen niet kwijt geraken?
                              Al zoveel maal terug gezet naar de fabrieksinstellingen en toen ik deze namiddag naar "Wheeler Dealers" keek weer haperingen en blokjes.
                              Ik gebruik goede kabels en heb een heel goede ontvangst. Daaraan zal het al niet liggen.
                              Mijn conclusie is dat ik een toestel van de maandag heb waarschijnlijk.
                              En iedere keer dat ik de box reset mag ik Netflix ook weer instellen.
                              Geluid is hier altijd per HDMI kabel geweest, zo eentje waar je levenslang (denk ik toch) garantie op hebt.
                              Dus ook een goede kabel.
                              Het moet toch ergens aan liggen, toch?
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Troubles met Telenet Box

                                Het is niet omdat men niet meteen een oplossing kan vinden dat het meteen brol is.
                                Zelfs bij de allerbeste merken, de duurste versies van de beste kwaliteit kan er eens iets fout gaan.
                                Het blijft vervelend als je het voor hebt ... maar laat dan iemand komen om het,op te lossen.
                                Telenet zal wel zeggen dat het betalend is als het uw fout is, maar dan moeten ze het ook oplossen.
                                Is het niet uw fout, dan is de interventie gratis.
                                Maar het niet zelf opgelost krijgen en weken blijven sukkelen is ook geen doen.
                                Je kan ook veranderen van provider ... en inderdaad hopen dat daar wel alles van de eerste keer werkt, maar die garantie heb je ook niet. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X