Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Titels bij opnamen...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Titels bij opnamen...?

    Waarom gebruiken vele Engelse titels bij hun opnamen...?
    ze worden er daarom echt niet beter door hoor..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Titels bij opnamen...?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Waarom gebruiken vele Engelse titels bij hun opnamen...?
    ze worden er daarom echt niet beter door hoor..?
    grt,bouk.
    People think, it sounds very posh imho.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Titels bij opnamen...?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Waarom gebruiken vele Engelse titels bij hun opnamen...?
      ze worden er daarom echt niet beter door hoor..?
      grt,bouk.
      Op Flickr ben je niet veel met Nederlands, maar ik ga akkoord dat als je een taal niet machtig bent, je die beter niet gebruikt of nog beter, zwijgt.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Titels bij opnamen...?

        Het was mij juist opgevallen toen ik een tijdje weg van het forum geweest ben dat er meer en meer Nederlandse titels gebruikt worden.
        Ik vond en vind dat een goede ontwikkeling. Het nut van Engelse titels op deze Nederlandstalige Site ontgaat mij ook.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Titels bij opnamen...?

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Het was mij juist opgevallen toen ik een tijdje weg van het forum geweest ben dat er meer en meer Nederlandse titels gebruikt worden.
          Ik vond en vind dat een goede ontwikkeling. Het nut van Engelse titels op deze Nederlandstalige Site ontgaat mij ook.
          Ben dezelfde mening toegedaan. Ik lees/kijk hier reeds heel lang mee, en er zijn inderdaad ook volgens mij minder en minder Engelse titels bij foto's.
          Maar hier hebben ze er ook een handje van weg hé : Belgium Digital, Hall of Fame, Shooting days, Challenge of the month, FAQ, workshop, Showcase, Analoge showcase, Shooting days poll .

          Comment


          • #6
            Re: Titels bij opnamen...?

            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Ben dezelfde mening toegedaan. Ik lees/kijk hier reeds heel lang mee, en er zijn inderdaad ook volgens mij minder en minder Engelse titels bij foto's.
            Maar hier hebben ze er ook een handje van weg hé : Belgium Digital, Hall of Fame, Shooting days, Challenge of the month, FAQ, workshop, Showcase, Analoge showcase, Shooting days poll .
            Je vergeet premium member.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Titels bij opnamen...?

              Nederlands is een erg brute en niet poëtische taal. Veel muzikanten en auteurs struikelen er mee. Idem zoals de andere Germaanse talen.
              Engels heeft al wat meer in zich. Vooral door het zeer ruime cultureel vlak wereldwijd.
              Maar als je echt poetisch wil gaan dan is Frans nog beter. Een zeer ruime en verhalende taal.
              Wil je helemaal gek gaan doen dan kan je wel ook een en ander bereiken in het Latijn. Maar dat is al meer voor de elite en ingewijden.
              Dan vallen veel terug op het Engels omdat veel onder ons dit als tweede taal behoorlijk kennen.

              Comment


              • #8
                Re: Titels bij opnamen...?

                Ik zie niet waarom dat verkeerd zou moeten zijn.
                Ik gebruik ook soms Engelse titels voor mijn foto's.
                In het Engels kan ik soms met 1 woord een gevoel uitdrukken, of de kijker in een bepaalde richting sturen, waarbij het in het Nederlands nogal knuddig over zou komen.
                Engels zit gewoon helemaal verweven in ons dagelijks bestaan.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: Titels bij opnamen...?

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Nederlands is een erg brute en niet poëtische taal. Veel muzikanten en auteurs struikelen er mee. Idem zoals de andere Germaanse talen.
                  Engels heeft al wat meer in zich. Vooral door het zeer ruime cultureel vlak wereldwijd.
                  Maar als je echt poetisch wil gaan dan is Frans nog beter. Een zeer ruime en verhalende taal.
                  Wil je helemaal gek gaan doen dan kan je wel ook een en ander bereiken in het Latijn. Maar dat is al meer voor de elite en ingewijden.
                  Dan vallen veel terug op het Engels omdat veel onder ons dit als tweede taal behoorlijk kennen.
                  En is Engels soms geen Germaanse taal?
                  Trouwens is voor mij de mooiste taal ter wereld het Frans.
                  En nu gedonder op mijn kop zeker?
                  Zou me niks kunnen schelen de taal van Molière is echt mooi, denk maar eens hoe je je achterwerk vertaalt naar het Frans of de begrafenisondernemer.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Titels bij opnamen...?

                    Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                    ....................................
                    Engels zit gewoon helemaal verweven in ons dagelijks bestaan.
                    Jammer genoeg. Toen ik begon te werken hadden wij in het bedrijf een 'Financieel Directeur', een 'Algemeen Directeur' een 'Bedrijfsleider'....enz.
                    Plots werden dit een Chief Executive Officer (CEO) een Chief Financial Officer (CFO) en een Chief Operational Officer (COO) enz.
                    Dat voor een bedrijf dat geen enkel uitstaans had met internationale klanten, in tegendeel, alle klanten kwamen uit het Vlaamse landsgedeelte.
                    Omdat ik een serieuze anciënniteit had durfde ik nog wel eens stoute vragen stellen, maar op de vraag waarom plots alles in het Engels moest kon/wou men toch geen antwoord geven. Er werd mij enkel een schuine blik gegund, maar dat was meer dan voldoende voor mij . Achteraf toch via via vernomen dat men vond dat een bedrijf met een omzet van om en bij de 50 miljoen euro toch een "beter" imago verdiende !?!? Tsja, Engels voor het imago !?!?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Titels bij opnamen...?

                      Een titel in het Nederlands, Frans of Engels voor mij maakt het geen verschil als het maar toepasselijk is op de foto en daar bedoel mee ik of het een uitnodiging waard is om de klikken en het werk te bekijken.
                      Veel titels hebben hier ook geen link die echt naar het onderwerp leiden dus niet overeenkomen met wat je te zien krijgt. Als je dan na een aantal keer klikken wat ik echt vervelend vind op deze site dan heb
                      ik er al vlug genoeg van om nog telkens verder te klikken om beelden te kunnen zien.
                      Beter zou zijn op alle geplaatste foto's op één pagina te zien en door deze die je echt wil zien met een klik te kunnen openen voor een groter beeld.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Titels bij opnamen...?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        En is Engels soms geen Germaanse taal?
                        Trouwens is voor mij de mooiste taal ter wereld het Frans.
                        En nu gedonder op mijn kop zeker?
                        Zou me niks kunnen schelen de taal van Molière is echt mooi, denk maar eens hoe je je achterwerk vertaalt naar het Frans of de begrafenisondernemer.
                        Heb je gelijk in. Ik heb het een beetje verkeerd uitgelegd.
                        Ik bedoelde dat Engels een beetje de uitzondering is van de Germaanse talen omdat het zoveel gesproken wordt wereldwijd.

                        De andere Germaanse talen zijn onbeduidend op wereldvlak.
                        Idem met Nederlands. Op dit kleine lapje grond na spreekt niemand het.

                        Frans is idd een erg mooie taal. De taal van de romantiek.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Titels bij opnamen...?

                          Waarom geen Duits vraag ik mij dan af?
                          83.000.000 Duitsers, 9.000.000 Oostenrijkers en 65% van de Zwitsers spreken Duits en nog een paar honderdduizend Belgen.
                          En eigenlijk is de meest gesproken taal ter wereld het Spaans, maar ja, veel zaken doen we niet met Zuid Amerika.
                          En zeg nu zelf, pappietje zegt, die Engelse (zeg maar Amerikaanse benamingen) dat klink veel sjieker en gewichtiger.
                          Maar gelukkig is Google heel goed geworden in het vertalen van het Amerikaans Engels naar het Nederlands.
                          Het Engels hier op BD werkt soms ook op mijn heupen, maar ik begrijp dat je met je Nederlands niet ver zal brengen op het www.

                          Zo zit ik al enkele jaren aan het wachten op een Nederlandstalige Affinity Photo (die we dan gewoon Affinity Foto kunnen noemen ).
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Titels bij opnamen...?

                            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                            Engels zit gewoon helemaal verweven in ons dagelijks bestaan.
                            Het wordt vooral opgedrongen en heeft eigenlijk geen enkele meerwaarde voor een gemiddelde Vlaming.
                            Verschil is er wel voor bedrijven die internationale contacten hebben, maar privé?
                            Wat ik nog duizend keer erger vind is het op zijn Engels uitspreken van Nederlandstalige woorden of termen … vooral op het nieuws is dat heden fors overdreven.
                            Met (merk)namen nog erger, vaak wordt een i als ai uitgesproken, maar dat klopt ook niet altijd en wordt dan verkeerdelijk gebruikt.
                            En dat neemt met de jaren meer en meer toe … waarom? [emoji848]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Titels bij opnamen...?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Zo zit ik al enkele jaren aan het wachten op een Nederlandstalige Affinity Photo (die we dan gewoon Affinity Foto kunnen noemen ).
                              Stel u kandidaat hé, ge kunt daar aan meewerken. [emoji6]

                              En het is “Affiniteit foto”. [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X