Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet: Digirecorder of TV Box?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet: Digirecorder of TV Box?

    Hallo,

    Onze digirecorder van Telenet loopt op zijn laatste pootjes.
    Opgenomen en terugespoelde beelden zijn geregeld heel blokkerig en hebben storingen.
    De harde schijf is dus de geest aan het geven.
    Bij live-beelden is er geen enkel probleem (telkens 0 foute pakketjes), die zijn storingsvrij.

    Nu is de vraag: een nieuwe digibox (zonder kosten) of upgraden naar een TV Box (zonder HD, alles in de cloud, eenmalig + €35,00).

    Onze digibox is voor het beeld via HDMI verbonden met de TV (Sony Bravia) en voor het geluid via tulpenstekkers met een Bose geluidsinstallatie.
    Op de TV Box zie ik geen tulpenstellers meer. Is er dan een andere geluidsuitgang - andere kabel?

    Via de TV Box zou je ook geen live-beeld meer kunnen pauseren (Je kijkt TV, de bel gaat, even op de pauze-knop en daarna gewoon verder kijken).
    Klopt dit? (we gebruiken die pauze nogal vaak).

    Andere voor-nadelen van de TV-Box?

    Voor de rest zijn we erg tevreden over Telenet (internet, TV, vaste lijn) en willen dus niet veranderen van distributeur
    We hebben een chromecast om extern te streamen.

    Alvast bedankt voor de input ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,

    Onze digirecorder van Telenet loopt op zijn laatste pootjes.
    Opgenomen en terugespoelde beelden zijn geregeld heel blokkerig en hebben storingen.
    De harde schijf is dus de geest aan het geven.
    Bij live-beelden is er geen enkel probleem (telkens 0 foute pakketjes), die zijn storingsvrij.

    Nu is de vraag: een nieuwe digibox (zonder kosten) of upgraden naar een TV Box (zonder HD, alles in de cloud, eenmalig + €35,00).

    Onze digibox is voor het beeld via HDMI verbonden met de TV (Sony Bravia) en voor het geluid via tulpenstekkers met een Bose geluidsinstallatie.
    Op de TV Box zie ik geen tulpenstellers meer. Is er dan een andere geluidsuitgang - andere kabel?

    Via de TV Box zou je ook geen live-beeld meer kunnen pauseren (Je kijkt TV, de bel gaat, even op de pauze-knop en daarna gewoon verder kijken).
    Klopt dit? (we gebruiken die pauze nogal vaak).

    Andere voor-nadelen van de TV-Box?

    Voor de rest zijn we erg tevreden over Telenet (internet, TV, vaste lijn) en willen dus niet veranderen van distributeur
    We hebben een chromecast om extern te streamen.

    Alvast bedankt voor de input ...

    Jaja
    Telenet TVbox werkt hier perfect Jacques, de tulpstekkers zijn er inderdaad niet meer, maar wel een optische audio uitgang, 3,5mm koptelefoonuitgang (die je mits een verloopstukje naar tulpstekkers kan omzetten) en uiteraard HDMI waar je ook het audio signaal kan uit gebruiken indien je versterker een HDMI aansluiting heeft.
    Maar het zijn niet allemaal voordelen, zo is die audio uitgang een uitgang met vast volume (dus niet regelbaar met de volume knop van je TVbox) tenzij je een ondersteunende versterker hebt en met HDMI. Uiteraard kan je dat volume ook regelen op de versterker zelf.
    Nog een nadeel, je krijgt een heel ander menu, en daar heb je niet meer de mogelijkheid om de audio zenders in de 900 getallen te kiezen, je kan dus niet anders dan je zenders via je tv scherm te kiezen, eenmaal gekozen kan je je tv gewoon uitzetten, maar om een andere zender te kiezen kan dat dus enkel via het scherm, een gemiste kans volgens mij.

    De afstandsbediening is wat speciaals, deze bevat twee zenders, een IR zender die een paar functies van je tv bediend, zoals het volume bv. en een RF zender voor de TVbox zelf, je kan deze dus volledig wegstoppen, box en afstandsbediening hoeven elkaar niet te zien.
    Die twee functies zijn totaal onafhankelijk, zelfs de batterijen zijn appart, twee voor IR en de andere twee voor RF bediening.
    De spraaksturing op de afstandsbediening werkt fantastisch, ook voor youtube.

    Comment


    • #3
      Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

      demeyereg,

      Bedankt voor je verduidelijking.
      En wat is er met het pauzeren van een live-uitzending? Kan dat nog of niet meer?

      Groeten,;
      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

        Jacques, normaal moet je kunnen pauzeren volgens dit overzicht



        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

          Ik zie voorlopig nog geen voordeel om over te stappen op de TV Box
          Beiden hebben voor en nadelen, zoals praten tegen m'n afstandbediening vind ik nutteloos
          Het bewaren van je opnames in de cloud heeft veel nadelen, je bent afhankelijk van je verbinding met het internet.
          Bij ons ligt nogal dikwijls eens het internet eruit, maar kunnen we toch blijven verderkijken naar onze opnames op de harde schijf
          4K is leuk maar voorlopig voor bijna alle zenders nutteloos, enkel Netflix en sommige Youtube kanalen, nadeel door de grote bestandsgrootte hapert het beeld soms.
          Voordeel is wel dat je vanaf overal en met verschillende toestellen naar je opnames kunt kijken in de cloud, maar dat heeft weer als nadeel als je op vakantie bent hoe de internetverbinding daar is
          Dus voor de rest zie ik niet echt een meerwaarde in de TV Box, maar ieder moet dat voor z'n eigen uitmaken uiteraard

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 4 februari 2020, 19:06.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            demeyereg,

            Bedankt voor je verduidelijking.
            En wat is er met het pauzeren van een live-uitzending? Kan dat nog of niet meer?

            Groeten,;
            Jaja
            Werkt perfect Jacques, zowel pauzeren bij live uitzendingen als voor opnames in de cloud, ook reclames doorspoelen is geen probleem, maar ik vrees dat daar op termijn bij alle providers een einde zal aan komen, de druk van betalende reclamesponsers is groot.
            Bijkomend voordeel van de tv box is dat je meerdere overlappende zenders tegelijkertijd kan opnemen, meer dan twee dus.
            Ook een voordeel, als je op vakantie bent bv. hoef je niets te laten aan liggen, modem en TVbox mogen stroomloos staan, gewoon je programa’s instellen op je telefoon, tablet of laptop en je kan ze nadien rustig thuis bekijken of op eender welk toestel zowel thuis of gelijk waar.
            Spraaktechnologie geen voordeel zegt hier iemand, ons kleinkinderen gebruiken dat hier volop.
            Trouwens wie weet hier bv. het zendernummer van History uit zijn hoofd? Spreek het gewoon in en binnen de seconde heb je je zender.
            Niets dan voordelen op dat vlak.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

              Aan iedereen die reageerde,

              Alvast bedankt. Het maakt het één en ander duidelijker.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Aan iedereen die reageerde,

                Alvast bedankt. Het maakt het één en ander duidelijker.

                Jaja
                Nog een voordeel Jacques, als je het een voordeel kan noemen.
                Wanneer je een opname bekijkt hoef je niet een stuk door te spoelen zoals bij de oude digicorder, druk play en je programma begint bijna altijd per seconde op het begin van de opname.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Werkt perfect Jacques, zowel pauzeren bij live uitzendingen als voor opnames in de cloud, ook reclames doorspoelen is geen probleem, maar ik vrees dat daar op termijn bij alle providers een einde zal aan komen, de druk van betalende reclamesponsers is groot.
                  Kijk, dat begrijp ik niet waarom we dit als consument/klant hoeven te pikken. Wat is het volgende? Oogdetectie zodat we niet kunnen wegkijken van het scherm tijdens reclame? Als ik een krant lees staat er ook niemand naast om me te verplichten de advertenties te lezen.
                  Het zou beter zijn dat de marketeers eens wat interessante reclame voorschotelen. Na twee keer weet ik het wel wat Trivago doet en waar je een wagen kan verkopen. Dat hoeft men echt niet ieder reclameblok te herhalen.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Kijk, dat begrijp ik niet waarom we dit als consument/klant hoeven te pikken. Wat is het volgende? Oogdetectie zodat we niet kunnen wegkijken van het scherm tijdens reclame? Als ik een krant lees staat er ook niemand naast om me te verplichten de advertenties te lezen.
                    Het zou beter zijn dat de marketeers eens wat interessante reclame voorschotelen. Na twee keer weet ik het wel wat Trivago doet en waar je een wagen kan verkopen. Dat hoeft men echt niet ieder reclameblok te herhalen.
                    100% gelijk Hombre, maar het is nu eenmaal zo en met het minder toedragen van de regering zal het er niet op verbeteren.
                    We gaan naar een tijd van geen reclame is geen film op tv of youtube enz.
                    Als ze het beperkt houden kan ik daar mee leven, de laatste dagen een paar films op CAZ bekeken, komt er
                    gewoon op deze film wordt u aangeboden door 123Inkt, vind ik niet storend, maar 15 minuten programma en terug vijf minuten reclame
                    zoals op sommige zenders is er dik over.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

                      Dag allemaal,

                      Bedankt voor deze info.
                      Ik ben in een Telenetcenter geweest en heb uiteindelijk een nieuwe digirecorder meegenomen.
                      Nu eentje van het nieuwste type, de onze was nog niet de meest recente.
                      Ook even geïnformeerd naar de TV-box:
                      vanaf nu + € 50,00 ipv € 35,00 maar hij wordt wel gratis geïnstalleerd door een technieker (geen € 85,00 installatiekosten).
                      Als je het dus zelf installeert win je er dus weinig mee.

                      Maar, de nieuwe digirecorder werkt hier perfect en probleemloos, dus wij tevreden.

                      En bedankt allemaal.
                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Werkt perfect Jacques, zowel pauzeren bij live uitzendingen als voor opnames in de cloud, ook reclames doorspoelen is geen probleem, maar ik vrees dat daar op termijn bij alle providers een einde zal aan komen, de druk van betalende reclamesponsers is groot.
                        Bijkomend voordeel van de tv box is dat je meerdere overlappende zenders tegelijkertijd kan opnemen, meer dan twee dus.
                        Ook een voordeel, als je op vakantie bent bv. hoef je niets te laten aan liggen, modem en TVbox mogen stroomloos staan, gewoon je programa’s instellen op je telefoon, tablet of laptop en je kan ze nadien rustig thuis bekijken of op eender welk toestel zowel thuis of gelijk waar.
                        Spraaktechnologie geen voordeel zegt hier iemand, ons kleinkinderen gebruiken dat hier volop.
                        Trouwens wie weet hier bv. het zendernummer van History uit zijn hoofd? Spreek het gewoon in en binnen de seconde heb je je zender.
                        Niets dan voordelen op dat vlak.
                        Uw opmerking over als je op vakantie bent... had ik graag wat nader geweten. Als ik op de plek waar de TV box staat geen internet heb, neemt die dan toch die programma's op die ik ingesteld heb? en ik kan ze dan later als ik opnieuw internet heb bekijken?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Myriam01 Bekijk bericht
                          Uw opmerking over als je op vakantie bent... had ik graag wat nader geweten. Als ik op de plek waar de TV box staat geen internet heb, neemt die dan toch die programma's op die ik ingesteld heb? en ik kan ze dan later als ik opnieuw internet heb bekijken?
                          Jazeker hoor, als wij bv. op reis zijn, dan staat alles hier stroomloos, modem, wifi en stopcontacten van tv en TvBox uit.
                          Ga gewoon op je smartphone of tablet naar de app Telenet TV en stel in wat je wil opnemen, kom je thuis en je start alles terug op,
                          dan staan je opnames netjes klaar op de server van Telenet, als je op je bestemming over degelijke wifi beschikt kan je ook alles bekijken
                          wat je thuis reeds had opgenomen.
                          Is niet als een digicorder hoor, op een TvBox staat in feite niets, alles staat op de servers van Telenet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

                            mag ik hier even mijn kar aan hangen ? De nieuwe digicorder huren (eventueel voor een korte tijd) of direct kopen ?
                            Beste dank
                            cor
                            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet: Digirecorder of TV Box?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Ik zie voorlopig nog geen voordeel om over te stappen op de TV Box
                              Beiden hebben voor en nadelen, zoals praten tegen m'n afstandbediening vind ik nutteloos
                              Het bewaren van je opnames in de cloud heeft veel nadelen, je bent afhankelijk van je verbinding met het internet.
                              Bij ons ligt nogal dikwijls eens het internet eruit, maar kunnen we toch blijven verderkijken naar onze opnames op de harde schijf
                              4K is leuk maar voorlopig voor bijna alle zenders nutteloos, enkel Netflix en sommige Youtube kanalen, nadeel door de grote bestandsgrootte hapert het beeld soms.
                              Voordeel is wel dat je vanaf overal en met verschillende toestellen naar je opnames kunt kijken in de cloud, maar dat heeft weer als nadeel als je op vakantie bent hoe de internetverbinding daar is
                              Dus voor de rest zie ik niet echt een meerwaarde in de TV Box, maar ieder moet dat voor z'n eigen uitmaken uiteraard

                              grts
                              Sieg
                              Sieg,

                              Ik stel toch wel veel voordelen vast:
                              - Veel beter beeld (Je ziet ogenblikkelijk een groot verschil met de Digicorder)
                              - Spreken in je afstandsbediening
                              - Ook al staat je TV-Box in een kast, de afstandsbediening blijft werken
                              - Vele radio zenders zonder dat je je TV moet aan laten staan
                              - programma menu is beter ingedeeld (mis wel soms de korte beschrijving soms, zoals namen van de acteurs)

                              Moet er eerlijk aan toevoegen dat mijn eerste TV-Box klote was, terug spoelen en/of verder spoelen liep niet vlot.
                              Maar zonder morren een nieuwe gekregen in de Telenet winkel.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X