Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet digicorder.

    Gisterenavond konden we ineens de (gekochte) niet meer afzetten, niet op afstand maar ook niet met de knop op het bakske.
    Dus de stroom maar onderbroken, 10 sec. gewacht en terug stroom erin.... nikske.
    Nogmaals geprobeerd en weer nope. bij de derde keer starte de boel eindelijk weer op en kon ik de digicorder uitzetten.
    Deze namiddag wil mijn echtgenote kijken naar een film op TCM en nope, nu wilt dat ding niet opstarten.
    Na drie pogingen toch maar even de helpdesk gebeld.
    Die deden mij vanalles en nog wat doen, maar het ding vertikte het.
    Ze gaven mij een adres waar ik mijn digicorder kon inleveren en ik zou wel een nieuwe krijgen.
    Een nieuwe "krijgen"?
    Enfin ik met de digicorder naar het opgegeven adres, daar stonden er al 5 voor mij met een kapotte DC.
    Natuurlijk probeerden ze die eerst te recettten, no way zei dat ding.
    Conclusie de HDD was stuk en dit kon best want die tikte redelijk luid.
    Maar terwijl wij daar bezig waren stonden al 7 nieuwe "klanten" met een kapotte DC en dit allemaal in een tijdspanne van 1 uur.
    Verry strange niet?
    Enfin nu hebben we een andere "gekregen" aan 8 euro per maand, maar we hebben wel een sneller internet met draadloze modem, ook een hoop HD zenders bij en het toppunt..... we moeten nu 1 euro minder per maand te betalen inclusief de huur van de "gekregen" DC.
    Thuis gekomen sluit ik de nieuwe DC aan en na een kwartuurke werkt dat spul en prachtig beeld zeg.
    Man een echte openbaring voor mij.
    Nu zet ik die DC uit om analoog te kijken en kom terecht in een echte sneeuwstorm.
    Gelukkig komt de Telenet man morgen die modem installeren en kan hij meteen zorgen dat het ophoud te sneeuwen.
    Als't goed is mag het ook gezegd worden, niet
    Morgen weet ik te vertellen of ze mij beter weer kunnen geven.

    Ciao, RF
    Last edited by Red Falcon; 23 mei 2011, 20:45.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Telenet digicorder.

    Die HD-coders ... pfffff.

    Op 3 jaar tijd, heb ik er 10 omgeruild (3 voor mezelf, 3 bij m'n ouders, 2 van de overbuur en nog 2 van familie) ... allemaal met hetzelfde: Harde Schijf om zeep
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

    Comment


    • #3
      Re: Telenet digicorder.

      Luc,
      ik zie niet in als je digitaal hebt waarom je nog analoog zou kijken
      Maar om op je vraag te antwoorden:
      Wat ik wel weet is dat je digicorder moet "aan" staan (lees onder spanning) als je wil sneeuwloos analoog kijken.
      pitteljon.be
      The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet digicorder.

        Ik kijk en luister al vanaf 2004 digitale TV met een eenvoudig satelliet ontvanger. Hoewel we allemaal in onze wijk al sinds 2005 een glasvezelmodem thuis hebben gebruik ik die alleen voor Telefoon en de PC. De digitale TV-ontvangst via de glasvezel waar je een apart en duur abonnement moet afsluiten heeft nog veel kinderziekten als je de buren er over hoort. Een recorder heb ik niet nodig: bijna elk programma wordt herhaalt of is terug te zien via 'uitzending gemist'.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet digicorder.

          Een van de redenen dat er zovelen zijn met een kapotte harddisk is omdat dat ding 'constant' staat op te nemen. Als je het reclame van Telenet (en Belgacom trouwens ook) volgt, dan kun je met een druk op de knop het beeld stilzetten als je gewoon kijkt wanneer je maar wil en na een (korte) pauze verder kijken. Echter hiervoor moet je harddisk constant het beeld dat je bekijkt opnemen (met een buffer van een uur dacht ik?). Echter dit lijkt me voor je harddisk niet gezond te zijn. Ik ben al klant van het eerste uur en dit was het eerste dat ik heb uitgeschakeld (staat ergens in het menu, weet ook niet van buiten waar juist). Met als gevolg dat ik nog altijd met mijn originele digicorder zit. En als ik het beeld wil 'bevriezen' om iets dringends te doen, dan neem ik het programma op. Dit gebeurt ook met 1 druk op de knop! Voor het daarna verder te bekijken, moet je dan wel effe in het menu duiken. Maar het resultaat blijft hetzelfde vermits je gelijkertijd kan opnemen en kijken!
          KM D5D + Sony a300 + Sony a58 + KM 18-200 + Tamron 17-50 + Tamron 70-200 + Sigma 120-400 + SAL50

          Comment


          • #6
            Re: Telenet digicorder.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jetfool Bekijk bericht
            Luc,
            ik zie niet in als je digitaal hebt waarom je nog analoog zou kijken
            Maar om op je vraag te antwoorden:
            Wat ik wel weet is dat je digicorder moet "aan" staan (lees onder spanning) als je wil sneeuwloos analoog kijken.
            Je bent niet verplicht om via de DigiCorder te passeren om analoog te kijken hé.
            Kabel komt hier binnen in garage met aftakking naar 4 plaatsen, op één ervan kijken we digitaal en op de andere analoog. Geen DigiCorder aanwezig zelfs op die drie andere plaatsen.
            Maar als je op de plaats van de DigiCorder ook analoog wil kijken kan je dat ook oplossen door af te takken vóór de ingang van de DigiCorder, dan moet die zeker niet aan staan (lees onder spanning).

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Ik kijk en luister al vanaf 2004 digitale TV met een eenvoudig satelliet ontvanger.
            Hoe beantwoord je daarmee de vraag van de TS of los je zijn probleem op?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Telenet digicorder.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jetfool Bekijk bericht
              Luc,
              ik zie niet in als je digitaal hebt waarom je nog analoog zou kijken
              Maar om op je vraag te antwoorden:
              Wat ik wel weet is dat je digicorder moet "aan" staan (lees onder spanning) als je wil sneeuwloos analoog kijken.
              Hi, die staat altijd aan Paul (onder spanning bedoel ik).
              Na 17h00 zou normaal de technieker moeten komen om de draadloze router te installeren, hopelijk wil hij nagaan wat er scheelt.
              Die sneeuw had ik op hetzelfde moment bij het stuk gaan van mijn oude DC en is gebleven met de nieuwe HD DC.
              Daarom vind ik wel een raar toeval dat twee dingen samen gebeuren en dat er op een uur tijd zoveel waren om hun DC om te ruilen.
              'k Heb in ieder geval, als ik via de DC TV kijk, een veel beter beeld dan vroeger met de oude DC.


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X