Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet acces point --> hoe instellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet acces point --> hoe instellen?

    Telenet heeft (een tijd terug) een draadloze acces point geïnstalleerd om draadloos netwerk te hebben. Nu heeft dit altijd al goed gewerkt maar de laatste tijd laat het ding enorm veel steken vallen.

    Nu mijn vraag, hoe kan je dat ding in hemelsnaam instellen? Ik geraak niet op de instelpagina (webinterface via ip adres van standaard gateway) en ik zie niet in hoe je dit anders kan doen. Ik heb het altijd op die manier gedaan maar met deze acces point lukt het niet...
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    Telenet heeft (een tijd terug) een draadloze acces point geïnstalleerd om draadloos netwerk te hebben. Nu heeft dit altijd al goed gewerkt maar de laatste tijd laat het ding enorm veel steken vallen.

    Nu mijn vraag, hoe kan je dat ding in hemelsnaam instellen? Ik geraak niet op de instelpagina (webinterface via ip adres van standaard gateway) en ik zie niet in hoe je dit anders kan doen. Ik heb het altijd op die manier gedaan maar met deze acces point lukt het niet...
    Been there , done that........
    Pardon my french but ' its CR**P'
    Smijt die acces point buiten en schaf U een draadloos router ding aan.
    Sinds ik dat installeerde heb ik niks van problemen meer,ik werd ook zot van die access point.

    met vriendelijke groet
    Glenn


    ps:Je kan proberen inloggen op die access point maar de software is echt erbarmelijk slecht en niet duidelijk.
    Ik stel mijn draadloze router nu in op 5minuutjes waar ik uren nodig had voor die access point van telenet te proberen ontcijferen en dan deed ie het nog niet
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

      Begin eens met hem een factrory reset te geven. Houd de reset knop 12 seconden ingderukt. Daarna zou het moeten lukken om terug in te loggen en je beveiliging opnieuw in te stellen. Misschien ook nog even vermelden welk merk het is linksys of topcom?

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Begin eens met hem een factrory reset te geven. Houd de reset knop 12 seconden ingderukt. Daarna zou het moeten lukken om terug in te loggen en je beveiliging opnieuw in te stellen. Misschien ook nog even vermelden welk merk het is linksys of topcom?

        mir
        tis een D-link
        maar ik denk dat ik Mordred's raad ga opvolgen en dat ding buitenkegelen (samen met Telenet want net een brief ontvangen dat de prijzen weer stijgen...)

        welkom Scarlet One
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          net een brief ontvangen dat de prijzen weer stijgen...)

          welkom Scarlet One
          Das raar hier nog geen brief ontvangen? Wat gaat er stijgen en hoeveel?

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Das raar hier nog geen brief ontvangen? Wat gaat er stijgen en hoeveel?

            mir
            uitleg van Telenet:
            Om je de beste diensten te kunnen aanbieden, investeren we continu in ons netwerk, innovaties en onze klantenservice. Zo geniet je vandaag van het snelste internet van Telenet en kijk je naar wat je wilt wanneer je wilt dankzij digitale tv. Die kwaliteit en service willen we je graag blijven aanreiken en nog verbeteren, maar door een toename van onze kosten moeten we onze prijzen aanpassen.
            Bovendien gaat Telenet meer auteursrechten betalen. Die rechten stort Telenet volledig door aan auteursverenigingen en omroepen.
            voor mij verandert er:

            kabelabonnement : +51 eurocent
            Auteursrechten: +24 eurocent
            Funkyshake: +1.19 euro

            zal zijn omdat ik geen fibernet wilde nemen zeker? Ik zat goed met mijn comfortnet XL abbo. Dan komt fibernet en ineens bestaat mijn formule niet meer, en kan ik enkel nog een duurdere formule nemen...en dat wil ik niet, ook al is het het waard, ik wil niet nóg meer betalen..

            altijd maar meer en meer betalen pfff en ze hebben niet eens onbeperkt internet. laat ze maar andere koeien melken! Ik verhuis binnen 3 maand en dan is het meteen gedaan met Telenet
            Last edited by Matthias; 13 juli 2011, 21:12.
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              voor mij:

              kabelabonnement : +51 eurocent
              Auteursrechten: +24 eurocent
              Funkyshake: +1.19 euro

              zal zijn omdat ik geen fibernet wilde nemen zeker?
              altijd maar meer en meer betalen pfff en ze hebben nog niet eens onbeperkt internet. laat ze maar andere koeien melken! Ik verhuis toch binnen 3 maand en dan is het meteen gedaan met Telenet
              Hopelijk is het gras daar dan ook groener he

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                voor mij:

                kabelabonnement : +51 eurocent
                Auteursrechten: +24 eurocent
                Funkyshake: +1.19 euro

                zal zijn omdat ik geen fibernet wilde nemen zeker?
                altijd maar meer en meer betalen pfff en ze hebben nog niet eens onbeperkt internet. laat ze maar andere koeien melken! Ik verhuis toch binnen 3 maand en dan is het meteen gedaan met Telenet


                Aan de access point van TLN scheelt hoogstwaarschijnlijk niets. Volg maar de raad van mir eens op. Als dat niet werkt, kijk dan evt voor een router. Die AP's van TLN zijn helemaal niet slecht hoor.

                De hogere factuur is een gevolg van de stijgende index. Hoe je het ook draait of keert, bij een overstap naar een andere provider staat dit je zeker ook te wachten. Indien niet, betaal je mss (lees zeker) dezelfde prijs voor een lichter abbo.

                Voor je TLN abbo betaal je idd wat geld, maar dan heb je ook wat, hoe je het ook draait of keert.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Hopelijk is het gras daar dan ook groener he

                  mir
                  is het dat niet altijd?
                  laten we het hopen hé. Ik ga het sowieso nog eens serieus onderhoren.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                    Voor je TLN abbo betaal je idd wat geld, maar dan heb je ook wat, hoe je het ook draait of keert.
                    En wat van die wat heb je dan niet bij andere providers bvb Scarlet one?
                    En begin niet van "telenet is de snelste"... want wat maakt dat tegenwoordig nog uit? Of ik een film op 5min of op 10min download, zal het mij een worst wezen
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                      De hogere factuur is een gevolg van de stijgende index. Hoe je het ook draait of keert, bij een overstap naar een andere provider staat dit je zeker ook te wachten. Indien niet, betaal je mss (lees zeker) dezelfde prijs voor een lichter abbo.
                      Waarom steekt Telenet het dan op stijging van kosten en extra betalen voor auteursrechten?

                      Dat ze dan gewoon zeggen, "om de index te volgen..."
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        En wat van die wat heb je dan niet bij andere providers?
                        Stabiele verbinding (dit alleen is de prijs waard, cfr Belgacom ed)?

                        Het halen van de snelheid conform je abonnement op ELK moment van de dag,
                        ook al staan er 4 TV's te spelen (doe dat maar eens via je telefoonlijn).

                        Is er een probleem op je telefoonlijn, waar ligt het aan?
                        Misschien gooien ze je trottoir open, of die bij je buren, en dat blijkt dan toch niet het probleem te zijn.
                        Leer ze mij kennen, die mannen van 'den telefon'.

                        Ik begrijp dat je wat geld betaald voor TLN, maar ach, voor BGC, Euphony, Scarlet toestanden betaal je evenveel of misschien iets minder, maar je hebt nooit de betrouwbare lijn die TLN biedt (al zijn er uitzonderingen ( VDSL, Fiber to the building, maar dan moet je dikke portefeuille hebben).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          Waarom steekt Telenet het dan op stijging van kosten en extra betalen voor auteursrechten?
                          "
                          Moet je zeker eens aan Telenet vragen.

                          Mss om de kosten van zich af te schuiven?

                          Eerlijkheid zou idd geen kwaad kunnen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                            Stabiele verbinding (dit alleen is de prijs waard, cfr Belgacom ed)?

                            Het halen van de snelheid conform je abonnement op ELK moment van de dag,
                            ook al staan er 4 TV's te spelen (doe dat maar eens via je telefoonlijn).

                            Is er een probleem op je telefoonlijn, waar ligt het aan?
                            Misschien gooien ze je trottoir open, of die bij je buren, en dat blijkt dan toch niet het probleem te zijn.
                            Leer ze mij kennen, die mannen van 'den telefon'.

                            Ik begrijp dat je wat geld betaald voor TLN, maar ach, voor BGC, Euphony, Scarlet toestanden betaal je evenveel of misschien iets minder, maar je hebt nooit de betrouwbare lijn die TLN biedt (al zijn er uitzonderingen ( VDSL, Fiber to the building, maar dan moet je dikke portefeuille hebben).
                            Dat van een stabiele verbinding is inderdaad niet onbelangrijk...
                            Ik heb nog geen ervaringen met telefoonlijnen, maar als ze inderdaad instabiel ziin zal wel nog wat googlen
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet acces point --> hoe instellen?

                              Over de prijspolitiek van Telenet kan je klagen, maar over de kwaliteit kan ik niet klagen...
                              In een kleine 10 jaar 2 keer gemerkt dat telefoon of internet niet meer werkte, en dan nog lag het aan een aannemer die een draad doorgeschupt had.
                              Snelheid is toch kort bij wat ze beloven, downloaden aan 3,5 MByte/s is echt niet slecht.

                              Daarom ook een week geleden overgestapt op fibernet 50, en dat gaat goed ...
                              Dus zal ik alleen meer betalen voor de kabel, en niet voor internet of telefoon.

                              Comment

                              Working...
                              X