Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"tablet" aankopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "tablet" aankopen

    Momenteel hebben we een internet, tv en vaste telefoon- abonnement bij Belgacom.
    We denken eraan om een tablet te kopen om op reis toeristische info te kunnen bekijken, en onze mailtjes te kunnen lezen en beantwoorden.
    Vermits we niets kennen hiervan, graag jullie bedenkingen waarop we moeten letten, zowel met betrekking tot een toestel als met betrekking tot het abonnement.

  • #2
    Re: "tablet" aankopen

    We hebben een winnaar ...
    http://tweakers.net/reviews/3065/een...-pad-hd-7.html
    Voor een internet aansluiting moet je gewoon in het buitenland zorgen. In de meeste landen kan je wel aan heel interessante voorwaarden internet voor X tijd krijgen, eventueel met een sim kaart via een gsm. Gewoon niet aan denken om met een Belgisch abonnement in het buitenland te beginnen internetten als je op vakantie bent.

    Comment


    • #3
      Re: "tablet" aankopen

      Surface RT is echt een fantastische tablet en bied enorm veel voor zijn prijs. Scherm is mooi groot (en met uitstekende kijkhoek) en toch compact met lange batterijduur.
      Ik ga mij binnenkort de Pro versie aanschaffen in plaats van mijn laptop, maar ik werd overtuigd door de RT.

      Comment


      • #4
        Re: "tablet" aankopen

        Zelf ben ik een i-fan, maar voor de andersdenkenden, deze maand een gedetailleerde test in test-aankoop.

        Sukses met de aankoop.

        Groetjes

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: "tablet" aankopen

          Waarom moet je een abo nemen?
          Een laptop of tablet met WIFI is vaak voldoende. Je stapt een hotel binnen, drinkt een koffietje en surft via de lokale hotspot.
          Er zijn genoeg openbare gelegenheden die een gratis accespoint hebben.

          Grts

          Comment


          • #6
            Re: "tablet" aankopen

            iPad Mini (iOS), eventueel Nexus 7 (Android). Vergeet Windows RT : aantal apps in de store is om te lachen in vergelijking met iOS en Android en dat zal niet gauw verbeteren. Windows 8 is niet slecht, ze zijn gewoon te laat, mobile markt is al verdeeld tussen iOS en Android, de rest krijgt de kruimeltjes...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: "tablet" aankopen

              Wij hebben hier een Nexus 7 en na enkele maanden ermee te werken ben ik best tevreden. Weinig bugs, altijd verbinding en voldoende snel voor te internetten zonder dat je je gaat ergeren. Een model met 3g is niet nodig want je kan via wifi verbinding maken met je gsm (en zo heb je al 4g met de nieuwste gsm's), en je hebt altijd internet. Hoe het zit met de tarieven in het buitenland weet ik niet.

              Een 7" tablet kan je ook makkelijk wegstoppen in je jaszak of zo, een 10" tablet is al wat lomper. Ik neem hem vaak mee als ik vogels ga spotten om de saaie uren te overbruggen (met de kans dat ze gaan vliegen weliswaar ...).
              Last edited by alex606; 4 juni 2013, 23:05.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: "tablet" aankopen

                Ik ben gebruiker en fan van de iPad, ik heb model 3 met Retina Display, ik koos voor 32 giga met enkel Wifi !
                Maar mocht ik meer buiten komen, zoals op reis gaan of dagelijks op verplaatsing gaan dan koos ik nu voor de 3G
                versie, omdat er enkel in de 3G modellen een GPS zit , nu heb ik de GPS op mijn iPhone en voor mij is dat voldoende.
                Ook via de iPhone kan je met de tablet op het internet overal.

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: "tablet" aankopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Een 7" tablet kan je ook makkelijk wegstoppen in je jaszak of zo, een 10" tablet is al wat lomper.
                  Inderdaad, als 't vooral voor op reis is, iPad Mini of Nexus 7... (voor Android beter de Nexus modellen, zowel voor foon als tablet ; bij merken zoals bv. Samsung, HTC, enz. is het altijd wachten op de nieuwste updates en de grafische shell die ze erbovenop smijten zorgt alleen maar voor 'lag' tijdens het scrollen en swipen).
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: "tablet" aankopen

                    Ik ben zeer tevreden van mijn Asus Transformer. Deze heeft een extra toetsenbord (met accu voor extra 4u natterijtijd) en ziet er dus uit als een netbook.
                    Het toestel werkt natuurlijk ook gewoon als tablet zonder keyboard.
                    Ik gebruik in het buitenland WiFi maar mocht het nodig zijn zou een lokaal SIMkaartje stukken goedkoper zijn dan je Belgisch abo.

                    Naast mail/web e.d. gebruik ik de tablet ook als extra opslag voor mijn foto's, zet ik er films/series op om op de lange vlucht te bekijken als het aanbod mij niet aan staat en om 's avonds via HDMI aan de TV van de hotelkamer aan te sluiten.
                    Ik heb ook PDF's bij van de reisbestemming en backup van reispas/tickets/huurwagendocs enz.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: "tablet" aankopen

                      Ikzelf heb ipad mini 32gig 4G
                      Ipad 2 32 gig
                      en sinds deze week google nexus 10. Geïmporteerd uit uk via amazon.co.uk was hier op een week en kost ongeveer 100 euro minder dan een ipad met retina scherm.

                      Voor op reis nemen wij de ipad mini mee. Voor thuisgebruik de nexus 10

                      Comment


                      • #12
                        Re: "tablet" aankopen

                        Als het Android mag zijn deze Samsung Note 8.0.
                        Als het Windows moet zijn, kies dan geen RT versie en er zijn betere dan deze van Microsoft.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: "tablet" aankopen

                          Mijn voorkeur gaat uit naar een IOS toestel (lees Apple), heb nu al verscheidene devices gehad, net een galaxy gekocht, maar de rust en stabiliteit van de apple devices vind je niet in android, dat is nog steeds een amateuristischer systeem (uitproberen van apps, soms iets wat niet lukt, enzovoort)
                          Vergeet in het buitenland 3G op een tablet, dat verbruikt teveel data, lees te duur. Zoek wifi hotspots of hotel wifi.
                          Kwa formaat lijkt met de ipad mini momenteel het beste, maar de retina ipad is het mooiste.

                          Comment


                          • #14
                            Re: "tablet" aankopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Mijn voorkeur gaat uit naar een IOS toestel (lees Apple), heb nu al verscheidene devices gehad, net een galaxy gekocht, maar de rust en stabiliteit van de apple devices vind je niet in android, dat is nog steeds een amateuristischer systeem (uitproberen van apps, soms iets wat niet lukt, enzovoort)
                            .

                            Kan het niet beter verwoorden - hier in huis twee iPads een een Galaxy Tab.

                            De Galaxy tab is zeker niet slecht en op sommige vlakken ( USB, SD card ) wat toegangkelijker dan de iPad, maar in het algemeen werk ik toch liever ( en vaker ) met de iPad.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: "tablet" aankopen

                              als het enkel om te surfen en te mailen is raad ik u een BlackBerry Playbook aan. Spotgoedkoop, stevig, stabiel en de snelste browser. Enkel qua apps lopen ze mijlenver achter
                              http://www.mimoza.be/

                              Comment

                              Working...
                              X