Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Is maar te hopen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 't Is maar te hopen

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Die belgische belasting maakt niks uit, en trouwens Ford heeft modellen met lage CO2 uitstoot. (Galaxy 129g - Sharan 134g b.v.)
    BMW 320D (2.0) => 28.400€ (ex) => 109g => 195€/m
    Ford Galaxy (1.6) => 28.800€ (ex) => 139g => 276€/m

    Welke keuze gaan de meeste mensen maken denk je?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: 't Is maar te hopen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      BMW 320D (2.0) => 28.400€ (ex) => 109g => 195€/m
      Ford Galaxy (1.6) => 28.800€ (ex) => 139g => 276€/m

      Welke keuze gaan de meeste mensen maken denk je?
      De fiets?
      Neen sorry, je hebt gelijk. Duidelijke cijfers.

      Ik hoop dat ze werk maken van de reconversie.
      Is trouwens een woord uitgevonden in Limburg.
      En dat ze deze keer de centen niet gaan investeren in videobandjes zoals de laatste keer na de mijnsluiting.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #48
        Re: 't Is maar te hopen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        BMW 320D (2.0) => 28.400€ (ex) => 109g => 195€/m
        Ford Galaxy (1.6) => 28.800€ (ex) => 139g => 276€/m

        Welke keuze gaan de meeste mensen maken denk je?
        Als je een gezin met 3 of 4 kinderen hebt, dan kies ik de Galaxy en niet de Sharan (als de car policy bv maar 130g toelaat), maar zeker geen BMW, want daar krijg ik geen 5 man in.

        Als je maar met 2 bent, vergelijk die BMW3 dan eens met een Mondeo of zelfs een Focus.
        In de categorie van de BMW3 zit eigenlijk ook een Audi A4 of een Mercedes C.
        Een Mondeo vergelijk je met een Passat of Peugeot 508.

        Comment


        • #49
          Re: 't Is maar te hopen

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          En toch verkocht die Taunus goed Paul

          Ook de Ford Fiësta. Deze naam werd zelfs een begrip.
          Was een KLEINE wagen.

          Ik vraag me af wie ooit op het idee is gekomen om die Mondeo te lanceren.
          Het duurt jaaaaaren om een reputatie op te bouwen, het kost maar een paar maanden om ze compleet te ruineren.
          Voor die Taunus heb ik een Consul gehad (ik denk uit de assemblagelijn in Duitsland maar ik weet het niet zeker). Ik heb daar geen kwaad woord over.
          Ik ken hier mensen met een Benz Vito en ik ben bijna zeker dat hij ook uit een Spaanse assemblagelijn komt. Ja hallo zeg !!!!
          Na een paar weken waaiden de vensterrubbers al los.
          Nu, ik heb niks tegen Spaanse assemblagelijnen en dit zal wel toeval zijn maar waarom gaan ze in hemelsnaam geen parallellen trekken tussen de afgeleverde kwaliteit van het ene bedrijf tov van het andere. Ik heb altijd gehoord dat Genk, ondanks de loonkost superieure afwerking leverde.

          Mijn zoon zit in de assemblage bij Newholland, ook als buffer bij de repair, je moet eens horen hoe sommigen er met hun klak naar gooien. Eén rotte appel bederft een hele band.

          Comment


          • #50
            Re: 't Is maar te hopen

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Het duurt jaaaaaren om een reputatie op te bouwen, het kost maar een paar maanden om ze compleet te ruineren.
            Voor die Taunus heb ik een Consul gehad (ik denk uit de assemblagelijn in Duitsland maar ik weet het niet zeker). Ik heb daar geen kwaad woord over.
            Ik ken hier mensen met een Benz Vito en ik ben bijna zeker dat hij ook uit een Spaanse assemblagelijn komt. Ja hallo zeg !!!!
            Na een paar weken waaiden de vensterrubbers al los.
            Nu, ik heb niks tegen Spaanse assemblagelijnen en dit zal wel toeval zijn maar waarom gaan ze in hemelsnaam geen parallellen trekken tussen de afgeleverde kwaliteit van het ene bedrijf tov van het andere. Ik heb altijd gehoord dat Genk, ondanks de loonkost superieure afwerking leverde.

            Mijn zoon zit in de assemblage bij Newholland, ook als buffer bij de repair, je moet eens horen hoe sommigen er met hun klak naar gooien. Eén rotte appel bederft een hele band.
            Ah, nu je het zegt Paul, die Benz Vito.
            Kreeg hij de wielen los met die bijgeleverde sleutel?
            Ik heb dat gezien bij een vriend hier.
            Hij heeft zich een nieuwe kunnen kopen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #51
              Re: 't Is maar te hopen

              Een goed artikel http://www.economist.com/blogs/schum...rmaking-crisis

              Ja kan niet verwachten dat een merk dat een miljard dollar verlies maakt per jaar (1.000.000.000!!!) fabrieken open gaat houden om de arme werknemers een plezier te doen.

              Comment


              • #52
                Re: 't Is maar te hopen

                Europe’s makers of premium cars, like BMW and Jaguar Land Rover, are doing pretty well, enjoying a boom in sales to the emerging markets’ aspiring middle classes. Germany’s mighty Volkswagen is also holding its own (though it announced a drop in profits today); its rivals whinge that it is using its economies of scale to offer motorists juicy discounts, but then again so is everyone else—and those drivers with the money to buy a new car are hardly complaining.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #53
                  Re: 't Is maar te hopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                  Moet je hier in Moskou maar eens komen kijken. Als ik m'n deur open trek en 500 meter wandel kom ik gegarandeerd 2 bentleys, 5 range rovers (supercharged) en 25 Mercedes S-klasse en BMW 7 tegen.
                  En hoevelen in Rusland verplaatsen zich nog met paard en kar?
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #54
                    Re: 't Is maar te hopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                    Een goed artikel http://www.economist.com/blogs/schum...rmaking-crisis

                    Ja kan niet verwachten dat een merk dat een miljard dollar verlies maakt per jaar (1.000.000.000!!!) fabrieken open gaat houden om de arme werknemers een plezier te doen.
                    "Ford-Europa verloor reeds marktaandeel eind jaren 1990, als de
                    aantrekkingskracht van zijn auto’s verbleekte en Ford eveneens, kompleet de
                    start mistte van de “diesel boom” in Europa.


                    ("oud nieuws" dus...)

                    Ford verloor 3 miljard dollar in 2000,
                    300 miljoen dollar in 2001 en 700 miljoen in 2002.

                    De nieuwe Fordmodellen die er kwamen spraken de potentiële kopers niet
                    echt aan en zeker niet de jonge kopers onder ons.
                    Volkswagen en Peugeot hadden dit eerder wel begrepen.
                    Iedereen had dit begrepen, behalve de top van Ford.
                    ================================================== =============
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #55
                      Re: 't Is maar te hopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      En hoevelen in Rusland verplaatsen zich nog met paard en kar?
                      Beats me, maar de markt in de grootsteden alleen al is aardig groot. Moskou alleen heeft bijna 2x zoveel inwoners als Belgie.

                      Ze slaan je hier om de oren met reclame voor alles, alle luxe merken rennen deze kant op met hun marketing budgetten.

                      Comment


                      • #56
                        Re: 't Is maar te hopen

                        klopt gelijk een bus theo
                        er is een gezegde,
                        verandering van spijs, doet eten.

                        grts
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: 't Is maar te hopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          En hoevelen in Rusland verplaatsen zich nog met paard en kar?
                          Ford, GM, and other automakers are dealing with a significant downturn in Europe, triggered by problems in Italy, Greece and Spain,
                          and concerns over whether the Eurozone can stay cohesive. European automakers have more than a dozen plants worth of excess factory capacity,
                          with new plants still under construction in Central Europe and more being built in Russia.
                          bron: Forbes

                          Ford was er al mee bezig in de voorbije zomer....dus om Europa aan te pakken.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #58
                            Re: 't Is maar te hopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                            klopt gelijk een bus theo
                            er is een gezegde,
                            verandering van spijs, doet eten.

                            grts
                            Yep, van fritten naar tapas
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #59
                              Re: 't Is maar te hopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              De nieuwe Fordmodellen die er kwamen spraken de potentiële kopers niet
                              echt aan en zeker niet de jonge kopers onder ons.
                              Volkswagen en Peugeot hadden dit eerder wel begrepen.
                              Iedereen had dit begrepen, behalve de top van Ford.
                              Theo vat dit hier correct en bondig samen.
                              Misschien is dit gebeurd omdat de top van Ford werkt onder een armoedeloon ?

                              Persoonlijk vind ik het merkwaardig dat enorm veel mensen blijven kopen tegen alle statistieken in. Dit heeft niks te maken met Ford or whatsoever maar ik vind het nou ja : merkwaardig.
                              Voor mij is de look van een auto compleet ondergeschikt aan de de betrouwbaarheid. Een auto moet in staat zijn je betrouwbaar en economisch te vervoeren van A naar B. Niks meer en ook niks minder.
                              De rest van de **** neem je er maar bij. En nu niet beginnen over Ferrari's en andere prullen graag.

                              Comment


                              • #60
                                Re: 't Is maar te hopen

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Theo vat dit hier correct en bondig samen.
                                Misschien is dit gebeurd omdat de top van Ford werkt onder een armoedeloon ?

                                Persoonlijk vind ik het merkwaardig dat enorm veel mensen blijven kopen tegen alle statistieken in. Dit heeft niks te maken met Ford or whatsoever maar ik vind het nou ja : merkwaardig.
                                Voor mij is de look van een auto compleet ondergeschikt aan de de betrouwbaarheid. Een auto moet in staat zijn je betrouwbaar en economisch te vervoeren van A naar B. Niks meer en ook niks minder.
                                De rest van de **** neem je er maar bij. En nu niet beginnen over Ferrari's en andere prullen graag.
                                Tja Paul
                                Hoe kopen mensen een auto? Ze hebben geen geld om vier nieuwe banden te kopen maar wel ne nieuwe wagen...
                                In de garage heb ik zelden een koper gezien die zou zeggen: "Toeme das ne lelijke otto, die ga ik kopen!"

                                Zeg en binnen 2 jaar rijdt in Tenerife iedereen met een Mondeo
                                Als de wagens via Genk niet verkopen wat zouden die dan wel via Valencia verkopen (In Europa bijv.)
                                Er is ook geen conjunctuur in Spanje om middenklasse wagens te kopen.
                                Wat gaat Ford niet uitgeven aan transport? Ik veronderstel dat de motoren uit Engeland blijven komen.

                                Morgen(?) gaat Southampton dicht... 530 mensen op straat.

                                ** de verkoop van auto's is terug gelopen in Europa met goed 7,7%
                                Ford? > 14,9 %
                                Last edited by theokus; 24 oktober 2012, 22:58.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X