Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartwatch voor kind

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smartwatch voor kind

    Vanaf dit jaar gaat onze zoon van 8 alleen van school naar het station in Gent waar hij dan als mama gedaan heeft met werken samen heeft afgesproken om de trein naar huis te nemen. De afstand school station is 500m. De afstand werk mama station is ongeveer 400m.
    Normaal kan er niet veel mis lopen, hij mag op bepaalde dagen om 15u45 en andere dagen om 16u45 de school verlaten richting station. We hebben nu al een week het trace samen gedaan en het is de bedoeling dat hij dit s'morgens en s'avonds binnenkort alleen gaat doen.

    We dachten eerst aan een GSM aan te schaffen voor in geval van nood maar vinden hem daar toch nog wat te jong voor.
    Dus dachten we aan een smartwatch voor kinderen met GPS zodat we steeds een zicht hebben waar hij zich bevind en hij in geval van nood contact kan opnemen met ons.

    Probleem is dat die spullen een SIM kaart nodig hebben. Wat is de goedkoopste oplossing ? Ik dacht aan een herlaadkaart maar moet die niet om de zoveel tijd herladen worden?
    Gaat zo een smartwatch veel data verbruiken? Vind het te gek om daar maandelijks een GSM abonnement voor af te sluiten.

    Of is dit alles overkill en niet echt nodig? Als ik 8 jaar was liep ik 2 km van school naar huis zonder GSM smartwatch of dergelijke?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Smartwatch voor kind

    Beetje meer vertrouwen hebben in je zoon zou geen kwaad kunnen denk ik.
    Het is goed dat je bezorgt bent, maar overbezorgd is nu ook weer niet goed en werkt averechts.
    Geef die jongen uw vertrouwen en hij zal daar fier op zijn, hij gaat daarvan "groeien" als je begrijpt wat ik bedoel.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Smartwatch voor kind

      Gewoon die afstand zelfstandig laten gaan. Maar je kunt altijd een oude GSM meegeven met een goedkoop kaartje.

      Comment


      • #4
        Re: Smartwatch voor kind

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Vanaf dit jaar gaat onze zoon van 8 alleen van school naar het station in Gent waar hij dan als mama gedaan heeft met werken samen heeft afgesproken om de trein naar huis te nemen. De afstand school station is 500m. De afstand werk mama station is ongeveer 400m.
        Normaal kan er niet veel mis lopen, hij mag op bepaalde dagen om 15u45 en andere dagen om 16u45 de school verlaten richting station. We hebben nu al een week het trace samen gedaan en het is de bedoeling dat hij dit s'morgens en s'avonds binnenkort alleen gaat doen.

        We dachten eerst aan een GSM aan te schaffen voor in geval van nood maar vinden hem daar toch nog wat te jong voor.
        Dus dachten we aan een smartwatch voor kinderen met GPS zodat we steeds een zicht hebben waar hij zich bevind en hij in geval van nood contact kan opnemen met ons.

        Probleem is dat die spullen een SIM kaart nodig hebben. Wat is de goedkoopste oplossing ? Ik dacht aan een herlaadkaart maar moet die niet om de zoveel tijd herladen worden?
        Gaat zo een smartwatch veel data verbruiken? Vind het te gek om daar maandelijks een GSM abonnement voor af te sluiten.

        Of is dit alles overkill en niet echt nodig? Als ik 8 jaar was liep ik 2 km van school naar huis zonder GSM smartwatch of dergelijke?

        mir
        Dat is een moeilijke. Uit mijn ver verleden zou ik zeggen laat dat kind zelfstandig zijn; in deze tijdsgeest weet ik het allemaal zo niet meer. Ondertussen ben ik grootouder en misschien wat overbeschermend.
        In ieder geval zou, indien ik op safe zou willen spelen, dat kaartje en de bijhorende kost geen bezwaar zijn. Ik heb op mijn telenet abonnement een extra kaartje voor mijn alarmsysteem; kost weinig.

        Comment


        • #5
          Re: Smartwatch voor kind

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Beetje meer vertrouwen hebben in je zoon zou geen kwaad kunnen denk ik.
          In onze zoon hebben we alle vertrouwen, daar gaat het niet over. Het is maar als er op een dag eens iets niet loopt zoals het moet. Bvb mama zal niet zoals gewoonlijk op de afgesproken plaats op het afgesproken tijdstip staan. Of mama komt op de afgesproken plaats aan en de zoon staat er niet, begin dan maar he. Hij kan natuurlijk altijd aan iemand in het station vragen om naar mama of papa te bellen, hij heeft een kaartje met ons gsm nummer bij zich.

          Een GSM hebben we ook al aan gedacht maar we vinden hem daar nog te jong voor. Zo een smartwatch moet je dan weer dagelijks opladen.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Smartwatch voor kind

            Mir toch, hoeveel van z'n maatjes zullen er zijn die geen GSM hebben?
            Ze zullen wel allemaal eentje hebben en dan kan mama hem vertellen dat ze er niet zal zijn.
            Het is niet dat je aan jezelf vertrouwen moet geven maar aan uw zoontje, leer hem zelfstandig te zijn.
            Hij kan het aan hoor.
            Ik mocht van mijn mama met geen vreemde mannen spreken of meegaan, ook niet met vreemde vrouwen of vreemden in het algemeen.
            Dat was ik nog naar de kleuterschool moest en zover ik nog weet is dat ook nooit gebeurt, buiten onze eigen familie waren het allemaal vreemden.

            Ik zou hem een GSM kopen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Smartwatch voor kind

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Mir toch, hoeveel van z'n maatjes zullen er zijn die geen GSM hebben?
              Ze zullen wel allemaal eentje hebben en dan kan mama hem vertellen dat ze er niet zal zijn.
              Het is niet dat je aan jezelf vertrouwen moet geven maar aan uw zoontje, leer hem zelfstandig te zijn.
              Hij kan het aan hoor.
              Ik mocht van mijn mama met geen vreemde mannen spreken of meegaan, ook niet met vreemde vrouwen of vreemden in het algemeen.
              Dat was ik nog naar de kleuterschool moest en zover ik nog weet is dat ook nooit gebeurt, buiten onze eigen familie waren het allemaal vreemden.

              Ik zou hem een GSM kopen.
              Een smartwatch is uiteindelijk ook een gsm, maar met een gsm werkt het in 2 richtingen: hij kan ook iemand bereiken.
              Akkoord, hij moet zelfstandig zijn, en wij deden vroeger alles zonder gsm, maar de tijden zijn niet meer zoals vroeger.
              Koop een goedkope Aldi telefoon en jullie zijn allebei gerust. Zorg dat hij ook traceerbaar is. ( zoiets als find my iPhone )
              Op 8 jaar vinden ze dat nog niet erg. Op 16.....ho maar, dan vinden ze dat ze geen privacy meer hebben

              Het risico dat er iets kan gebeuren is relatief klein. Maar hij eens te laat, of mama te laat en de paniek slaat toe.
              Dan effe een belletje en iedereen is gerust.
              Ga gewoon voor een goedkope GSM.

              Een andere oplossing is dat mama hem op school gaat afhalen. Extra workout voor de mama
              Last edited by Alfa Centauri; 11 januari 2020, 11:52.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Smartwatch voor kind

                Als kind nooit zoiets gehad en dat hebben we ook overleefd, die visie klopt volledig en dus geen must om dit te hebben.
                Maar als kind ook gehad dat er geen bus was, de bus gemist werd of dat ouders niet kwamen opdagen omdat ze ergens vast zaten in de file.
                Heden bestaan er dus middelen om dit (deels) op te vangen met zaken die vroeder niet bestonden ... een GSM of smartphone.

                Bijkomend de kosten ... een abonnement of prepaid kost misschien wel iets, maar zijn die paar Euro’s per maand voor uw eigen kind en gemoedsrust al te veel?

                Langs de andere kant lost het ook niet alles op, als iemand slechte bedoelingen heeft dan is dat het eerste dat ze afpakken.
                Maar men moet positief blijven in het leven en uitgaan van het goede.

                Als deze relatief kleine kost voor jullie het verschil maakt tussen de ganse dag in paniek zijn of een gerust geweten hebben ... dan is de beslissing toch snel gemaakt?

                En persoonlijk zie ik veel kinderen van die leeftijd met zelfs recente iPhones rondlopen, er ook wat over maar ieders recht.

                Trouwens zijn dit soort zaken beslissingen die men enkel zelf kan nemen. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Smartwatch voor kind

                  Met een GSM kan hij zelf verwittigen als hij de trein gemist heeft of als die vertraging heeft, dat is volgens mij handiger dan dat je hem kan volgen met een GPS tracker.
                  En dan heb ik het over een simpele GSM, niet over een smartphone die voor extra problemen kan zorgen als hij er zichtbaar mee rondloopt (diefstal bijvoorbeeld).
                  De accu van een simpele GSM gaat inderdaad ook véél langer mee dan die van een smartwatch (als de accu van de smartwatch leeg is ben je de tracker kwijt, en dan word je misschien ongerust omdat hij "verdwenen" is)...

                  In de auto die ik op het werk soms mee krijg als ik ergens iets moet repareren zit tegenwoordig ook een GPS tracker, hoewel ik nog nooit iets met die auto heb gedaan dat niet mag (persoonlijke verplaatsing bijvoorbeeld) vind ik het idee dat iemand continu mee zit te kijken terwijl ik op verplaatsing ben voor het werk echt niet leuk.
                  Een 8-jarige staat daar nog niet meteen bij stil, maar als hij wat ouder wordt zal hij het ook niet leuk vinden als zijn ouders hem continu mee volgen op het computerscherm (of een smartphone).
                  Last edited by Black B@ndit; 11 januari 2020, 13:24.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Smartwatch voor kind

                    Red Falcon, we zijn enkel op zoek naar een middel om indien nodig met hem contact op te nemen . Niets meer niets minder. Hij moet vanaf een bepaald uur de school verlaten en naar het station stappen. Dus leek het ons handig als we dan toch een uurwerk moeten kopen zo iets aan te schaffen. Ik heb hier nog een oude smart Phone gevonden en ik ga eens proberen om deze zonder sim card via hotspots te gebruiken. Er bestaan apps genoeg om via chat & voice met elkaar te praten.

                    Hij is nog maar 8 jaar en volgens hem hebben er nog maar enkele kinderen in zijn klas een GSM maar die blijft thuis. Op school moet hij toch in de boekentas blijven dus raden ze ook aan om deze thuis te laten.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Smartwatch voor kind

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                      Een andere oplossing is dat mama hem op school gaat afhalen. Extra workout voor de mama
                      Ja dat heeft ze deze week gedaan, maar het is de bedoeling dat hij nu zelf naar school en terug naar het station stapt. Zo kunnen ze een trein vroeger naar huis nemen.

                      Ze spreken dus altijd s'avonds af aan het station waar ze dan samen de trein naar huis nemen.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Smartwatch voor kind

                        je kan altijd zorgen dat hij met de gsm enkel de geprogrammeerde nrs kan bellen en dat hij altijd kan opnemen. Denk dat dat veel eenvoudiger is dan een smartwatch. We spreken hier van een goedkope gsm, niet van een smartphone hé.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Smartwatch voor kind

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                          je kan altijd zorgen dat hij met de gsm enkel de geprogrammeerde nrs kan bellen en dat hij altijd kan opnemen. Denk dat dat veel eenvoudiger is dan een smartwatch. We spreken hier van een goedkope gsm, niet van een smartphone hé.
                          Dat lijkt mij ook het beste, alleen al voor de veiligheid van die 8-jarige zelf zou ik hem niet op pad sturen met een smartphone (eender welke, iemand die een smartphone wil afpakken kijkt niet eerst hoeveel die nog waard is).
                          Een simpele GSM is een heel stuk minder aantrekkelijk, want die is bijna niets waard (ook veel goedkoper dan de meeste smartwatches).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Smartwatch voor kind

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Een simpele GSM is een heel stuk minder aantrekkelijk, want die is bijna niets waard
                            Ah ja ? Mijn schoondochter woont met mijn zoon in de States en is onlangs over en weer geweest bij het overlijden van haar moeder. Ik heb haar, om de kosten binnen de perken te houden een poepsimpele Archos gekocht van 83 euro met een prepaid MV kaartje. Kon ze al meteen gratis naar ons bellen.
                            Werkt iets trager maar deed perfect wat hij moest doen.
                            Maar misschien is voor zo'n jonge kerel een gewone GSM nog beter wegens veel langere autonomie
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Smartwatch voor kind

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ah ja ? Mijn schoondochter woont met mijn zoon in de States en is onlangs over en weer geweest bij het overlijden van haar moeder. Ik heb haar, om de kosten binnen de perken te houden een poepsimpele Archos gekocht van 83 euro met een prepaid MV kaartje. Kon ze al meteen gratis naar ons bellen.
                              Werkt iets trager maar deed perfect wat hij moest doen.
                              Maar misschien is voor zo'n jonge kerel een gewone GSM nog beter wegens veel langere autonomie
                              Ik bedoel wel dat een simpele GSM minder aantrekkelijk is voor een dief...(daar krijgen ze bijna geen geld voor als ze die proberen te verkopen)
                              Bij Mediamarkt kost de goedkoopste GSM 17,99 euro, als daar iets mee gebeurt dan is dat geen ramp.
                              Last edited by Black B@ndit; 11 januari 2020, 22:49.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X