Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slecht nieuws voor zonnepanelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

    3.312,97 euro.... excl. verzendingskosten

    Comment


    • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

      Omdat ik pas recent klant ben bij Essent en eveneens recent zonnepanelen heb informeerde ik naar een teruglevercontract.
      Essent heeft mij net doodleuk geantwoord dat ze geen teruglevercontracten hebben, de opbrengst van onze zonnepanelen gaat dus gratis op het net???
      ...leeg...

      Comment


      • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Omdat ik pas recent klant ben bij Essent en eveneens recent zonnepanelen heb informeerde ik naar een teruglevercontract.
        Essent heeft mij net doodleuk geantwoord dat ze geen teruglevercontracten hebben, de opbrengst van onze zonnepanelen gaat dus gratis op het net???
        Voila dat bedoel ik, wij als zonnepaneelbeziiters mogen onze elektriciteit gratis op het net zetten met het nieuwe systeem en krijgen daar een habbekrats voor.
        Die energie wordt onmiddellijk verkocht aan je buren en die betalen daar dik netwerkkosten op alsof hun elektriciteit van de andere kant van België moet komen.

        Hoe meer je over de nieuwe beslissing nadenk, hoe erger het wordt eigenlijk
        Met deze beslissing leveren zonnepanelen in België totaal niks meer op en hoef je er dus ook geen meer te leggen.

        En diene zever over batterijopslag is ook al afgezaagd, een batterij is pas terug verdiend na 20jaar, het probleem is dat ze zolang niet mee gaan, dus geld in het water.

        Ik vind het vooral eigenaardig dat degene die geen zonnepanelen hebben dit totaal niet snappen ...
        Is zoals investeren in een auto maar je mag er niet verder mee rijden dan uw eigen tuin.

        Ik zie de toekomst door deze beslissing redelijk zwart in, waarom zou men bvb nog een elektrische auto willen kopen, je betaald je blauw aan elektriciteit en je kunt je eigen opgewekte elektriciteit daarvoor niet eens gebruiken om 'm op te laden want als de zon schijnt ben je gaan werken

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Omdat ik pas recent klant ben bij Essent en eveneens recent zonnepanelen heb informeerde ik naar een teruglevercontract.
          Essent heeft mij net doodleuk geantwoord dat ze geen teruglevercontracten hebben, de opbrengst van onze zonnepanelen gaat dus gratis op het net???
          Het probleem is dat ze niet verplicht zijn om iets te geven.
          Langs de andere kant als ze daardoor veel klanten verliezen aan andere leveranciers, dan verandert dat misschien nog.
          De nieuwe regel is nog maar net beslist. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            3.312,97 euro.... excl. verzendingskosten
            Dat is de prijs voor een Li-Ion van 3 of 4 kWh.
            Maar ik zie dat ding met die afmetingen en gewicht nog niet in mijn kelder geraken (laat staan op zolder).

            Ik woon namelijk - zoals meer mensen in dit land - niet in een vrijstaande woning maar in een rijhuis.
            Naar het schijnt zijn er zelfs die in een appartement wonen .

            Zonnepanelen zijn vooral gelegd in de voorsteden en op het platteland, het is niet de problematiek van stedelingen.

            Heeft men er trouwens al over nagedacht waar al die mensen bv hun elektrische auto zullen moet opladen ?
            Last edited by palombian; 20 januari 2021, 21:05.

            Comment


            • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Dat is de prijs voor een Li-Ion van 3 of 4 kWh.
              ...was meer aanduiding dat leveringskosten wel eens heel duur kunnen zijn :-)

              Comment


              • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Heeft men er trouwens al over nagedacht waar al die mensen bv hun elektrische auto zullen moet opladen ?
                Laadpalen zoals de vroegere parkeermeters?

                Comment


                • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Laadpalen zoals de vroegere parkeermeters?
                  Zal schoon worden. [emoji23]
                  Ongeveer 500.000 Brusselaars bezitten een auto (ingeschreven voertuigen).
                  Zo’n 175.000 Brusselaars pendelen met de auto, overdag komen nog eens 190.000 voertuigen met pendelaars van elders naar het Brussels gewest.
                  Stel dat men die laadpalen kan installeren zoals de vroegere parkeermeters, welk kabelke kan dit aan en welke elektriciteitscentrale? [emoji848]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Stel dat men die laadpalen kan installeren zoals de vroegere parkeermeters, welk kabelke kan dit aan en welke elektriciteitscentrale? [emoji848]
                    Geen probleem hoor. Een rits CO2 producerende gascentrales erbij en het is opgelost (inbegrepen het tenietdoen van een groot deel (of alles ?) van CO2 reductie door de e-auto's)
                    Met andere woorden: de ene CO2 bron vervangen door een andere...
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                      Het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap maakte zopas op haar website de bedragen bekend voor eigenaars van zonnepanelen die in 2021 al een digitale meter hebben :

                      Comment


                      • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                        nul dus want ik heb mijn 5% al gehaald volgens hen.
                        Blijft natuurlijk dat deze opbrengst oorspronkelijk gegarandeerd werd voor 20 jaar en zonder zxtra netkosten. Het is dus de tweede keer dat men aan mijn rendement zit.
                        Als ik als particulier een contract aan ga moet ik mij daar aan houden maar de regering hoeft dat niet dus zijn ze onbetrouwbaar. Bedankt SP om me destijds een contract aan te smeren waar jullie zich niet aan houden omdat het jullie nu niet meer uitkomt.
                        Als ik de contractbreker zou zijn zouden jullie niet aarzelen om me voor de rechter te brengen en een schadevergoding te eisen.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap maakte zopas op haar website de bedragen bekend voor eigenaars van zonnepanelen die in 2021 al een digitale meter hebben :

                          https://www.energiesparen.be/compens...aaiende-teller
                          Zou goed zijn om ook te weten wat we krijgen als de digitale meter later geïnstalleerd wordt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                            Maar de terugdraaiende meter belastte wel degelijk het net
                            Nog zo'n dooddoener waar sommigen met de ogen dicht inlopen.
                            Dat moet je eens uitleggen. Als ik stroom op het net zet dan zal die wel in de onmiddellijke omgeving door iemand verbruikt worden, of gaat die naar HS posten omhooggetransformeerd worden naar duizenden Volts en uiteindelijk de generator in de centrale beschadigen ? Beetje realist blijven hé. Ik belast misschien het net in onze verkaveling en een paar straten verder met mijn "enorme" stroomproductie.
                            Als er her en der wat lokale productie bijkomt en verbruikt wordt zal dat juist een groot deel van het HS en LS net ONTLASTEN. Een ontlasting voor het net stroomopwaarts.
                            Last edited by nete; 22 januari 2021, 21:44.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Slecht nieuws voor zonnepanelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Nog zo'n dooddoener waar sommigen met de ogen dicht inlopen.
                              Inderdaad, hoeveel er daar in lopen. [emoji1785]
                              Zelfs de VREG maakt daar belachelijke reacties op.
                              Elektriciteit volgt steeds de kortste weg.
                              Als iemand elektriciteit op het net zet, dan gaat dat naar de eerste de beste gebuur dat afneemt.
                              Op dat moment levert de centrale via heel het netwerk die hoeveelheid niet en ook niet omgekeerd ... met andere woorden wordt het net juist minder belast uitgezonderd het stukje kabel van aan de panelen tot de eerste afnemer in de buurt maar dan ook nooit meer dan dat je zelf zou kunnen afnemen of injecteren.
                              Ze proberen met allerlei smoesjes onwetende rechters aan hun kant te krijgen.
                              Het is alsof de snelweg extra zou slijten omdat je beslist enkel nog in je eigen buurt rond te rijden via binnenwegen. [emoji849]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Slecht nieuws voor zonnepanelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                                nul dus want ik heb mijn 5% al gehaald volgens hen.
                                Blijft natuurlijk dat deze opbrengst oorspronkelijk gegarandeerd werd voor 20 jaar en zonder zxtra netkosten. Het is dus de tweede keer dat men aan mijn rendement zit.
                                Als ik als particulier een contract aan ga moet ik mij daar aan houden maar de regering hoeft dat niet dus zijn ze onbetrouwbaar. Bedankt SP om me destijds een contract aan te smeren waar jullie zich niet aan houden omdat het jullie nu niet meer uitkomt.
                                Als ik de contractbreker zou zijn zouden jullie niet aarzelen om me voor de rechter te brengen en een schadevergoding te eisen.
                                Hier ook zo, geen compensatie. Ik had ook niets anders verwacht van die dieven. Van de oorspronkelijk beloofde 20 jaar blijven er nog 12 over. Ook geen enkele schaamte in Brussel.

                                Willy
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X