Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schrapping nummerplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schrapping nummerplaat

    Eind maart werd onze oude nummerplaat bij De Post binnengebracht om deze te laten schrappen bij de DIV. Tot op heden hebben we nog geen enkel bewijs mogen ontvangen dat deze nummerplaat officieel werd uitgeschreven.
    Nu is er heel wat achterstand bij de DIV, maar 4 maanden lijkt ons wel heel lang.

    Zijn er hier mensen die in die periode een nummerplaat hebben ingestuurd en reeds een bevestiging mochten ontvangen?

    Bedankt!

    Willy
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Re: Schrapping nummerplaat

    Ja wij hebben onze plaat ook met die speciale enveloppe terug gestuurd na aanschaf van een nieuwe wagen. Nieuwe wagen is op 26/5 aangeschaft. Een goede 4 a 6 weken later een brief ontvangen dat de oude plaat geschrapt is.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Schrapping nummerplaat

      4 maanden lijkt me inderdaad lang.
      Misschien kan je best eens contact met DIV opnemen en vragen of ze de nummerplaat ontvangen hebben of ie geschrapt werd.

      Indien dit niet het geval is, moet je aangifte gaan doen bij de Politie voor verlies nummerplaat en hen alles uitleggen.
      Je krijgt dan de nodige attesten om de nummerplaat alsnog te laten schrappen.

      Ik ben niet zo te vinden voor het opsturen van nummerplaten via de post. Het zou niet de eerste keer zijn dat nummerplaten verloren geraken en dat mensen dan allerlei instanties moeten aflopen om alles nog regeld te krijgen.

      In februari dit jaar hebben wij ook een nieuwe auto gekocht.
      Ik ben toen zelf naar een van de plaatselijke DIV kantoren gegaan en heb de oude nummerplaat daar persoonlijk afgegeven en een attest van schrapping meegekregen.
      3 weken later kreeg ik nog eens een attest van schrapping vanuit Brussel toegestuurd.

      Comment


      • #4
        Re: Schrapping nummerplaat

        Op 3 mei heeft mijn echtgenote haar nummerplaat in een postbus gedropt zonder speciale enveloppe of sticker. 11 mei bericht van schrapping gekregen die inging op 5 mei.
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Schrapping nummerplaat

          Oorspronkelijk geplaatst door jfd Bekijk bericht

          In februari dit jaar hebben wij ook een nieuwe auto gekocht.
          Ik ben toen zelf naar een van de plaatselijke DIV kantoren gegaan en heb de oude nummerplaat daar persoonlijk afgegeven en een attest van schrapping meegekregen.
          3 weken later kreeg ik nog eens een attest van schrapping vanuit Brussel toegestuurd.
          Verleden jaar ook auto vernieuwd, maar ik rij nog altijd met dezelfde nummerplaat.
          Waarom al dat schrappen en vernieuwen ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Schrapping nummerplaat

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Verleden jaar ook auto vernieuwd, maar ik rij nog altijd met dezelfde nummerplaat.
            Waarom al dat schrappen en vernieuwen ?
            Omdat men sinds 15/11/2010 overgegaan is naar de nieuwe nummerplaten met 7 karakters (1-A.......).
            Voertuigen die sinds die datum worden ingeschreven (zowel nieuw als occasie), krijgen deze nieuwe nummerplaten.

            Comment


            • #7
              Re: Schrapping nummerplaat

              Ik blijf tot vervelens toe herhalen: ben voorstander dat de plaat bij de wagen hoort en niet bij de eigenaar (zoals in NL bv), dan hebt ge al die zever niet .
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Schrapping nummerplaat

                Hmmm, dat ziet er niet goed uit...ik zal er weer moeten achter gaan.

                Bedankt voor de info!

                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Schrapping nummerplaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Ik blijf tot vervelens toe herhalen: ben voorstander dat de plaat bij de wagen hoort en niet bij de eigenaar (zoals in NL bv), dan hebt ge al die zever niet .
                  Het belastinggeld moet toch van " ergens " komen hé.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schrapping nummerplaat

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Ik blijf tot vervelens toe herhalen: ben voorstander dat de plaat bij de wagen hoort en niet bij de eigenaar (zoals in NL bv), dan hebt ge al die zever niet .
                    yep.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schrapping nummerplaat

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Hmmm, dat ziet er niet goed uit...ik zal er weer moeten achter gaan.

                      Willy

                      Willy,

                      stuur me een PB met uw nummerplaat.
                      Ik zal U asap laten weten of ze geschrapt of niet.

                      Frans
                      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                      BD0460BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schrapping nummerplaat

                        waarom mochten de nieuwe nummerplaten niet naar de europese kleuren gaan . Omdat de waalse politici gehecht waren aan het rood . Dus gewoon wat verdonkeren en binnen enkele jaren toch zwarte letters .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schrapping nummerplaat

                          Heb ook 2 platen ter schrapping opgestuurd.
                          Mijn motorplaat werd na een paar dagen reeds bevestigd, van mijn autoplaat had ik na enkelen weken nog geen nieuws, maar een mailtje naar de DIV werd onmiddelijk beantwoord en werd de schrapping bevestigd.
                          Een paar dagen later zat de schriftelijke bevestiging in de bus.

                          Help.DIV@mobilit.fgov.be is het emailadres waar ik mijn mail naar toe stuurde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schrapping nummerplaat

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Ik blijf tot vervelens toe herhalen: ben voorstander dat de plaat bij de wagen hoort en niet bij de eigenaar (zoals in NL bv), dan hebt ge al die zever niet .
                            Das omdat wij een Nummerplaat hebben en in NL een kentekenplaat hebben

                            Je hebt wel gelijk
                            Never resist temptation or it could go away...
                            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schrapping nummerplaat

                              Wij hebben onze oude nummerplaat in juni geschrapt en ook vrij snel bewijsje gekregen. Ons verzekeringskantoor heeft alles afgehandeld.
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X