Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruil 17-40L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruil 17-40L

    Hallo,
    Daar ik nooit, ga overstappen naar een FF-cam (mijn fotografie kennende) is mijn vraag :
    Loont het de moeite om mijn in zeer goede en komplete staat verkerende 17-40L, te ruilen
    voor een eveneens komplete EFS 10-22 ( zonnekap inbegrepen). Iets meer beeldvulling voor
    landschapfotografie.
    Als er iemand interesse heeft, die mag me altijd kontakteren.
    Groetjes
    Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

  • #2
    Re: Ruil 17-40L

    Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
    Hallo,
    Daar ik nooit, ga overstappen naar een FF-cam (mijn fotografie kennende) is mijn vraag :
    Loont het de moeite om mijn in zeer goede en komplete staat verkerende 17-40L, te ruilen
    voor een eveneens komplete EFS 10-22 ( zonnekap inbegrepen). Iets meer beeldvulling voor
    landschapfotografie.
    Als er iemand interesse heeft, die mag me altijd kontakteren.
    Groetjes
    Leo
    Iets meer beeldvulling ? Zeg maar een heel pak meer: 10 of 17mm, da's een heel verschil.
    De 17-40 is op een cropcamera natuurlijk beter bruikbaar als standaard zoom. De 10-22 is voor als het echt breed moet zijn, of als je persé groothoek effect wil bereiken.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Ruil 17-40L

      Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
      Hallo,
      Daar ik nooit, ga overstappen naar een FF-cam (mijn fotografie kennende) is mijn vraag :
      Loont het de moeite om mijn in zeer goede en komplete staat verkerende 17-40L, te ruilen
      voor een eveneens komplete EFS 10-22 ( zonnekap inbegrepen). Iets meer beeldvulling voor
      landschapfotografie.
      Als er iemand interesse heeft, die mag me altijd kontakteren.
      Groetjes
      Leo
      ik heb dat een tijdje geleden gedaan, en het was ongetwijfeld de moeite waard!

      de 10-22 overtrefte al mijn verwachtingen qua bouwkwaliteit,snelheid én beeldkwaliteit, een pracht van een lens
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Ruil 17-40L

        Dat licht er een beetje aan wat voor overig materiaal je nog meer hebt en waar je de 17-40 dan wel 10-22 vooral voor wilt gebruiken. Zelf heb ik een jaar geleden mijn 10-22 en 28-105 verkocht en een 17-40L aangekocht. Ik merkete namelijk dat met mijn gebruik het merendeel van de foto's tussen de 20 en 40 mm genomen werd. Ik heb dus uiteindelijk gekozen voor de 17-40 als 'standaardlens'. Voor mij was dat toen de juiste beslissing, hoewel ik de 10-22 heel soms nog wel eens mis. Misschien dat ik er nog wel eens eentje terugkoop, maar dan is het naast de 17-40 en niet als vervanging van de 17-40 (omdat ze beiden op een cropcamera toch een kompleet ander gebruik hebben).
        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

        http://rouwkema.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Ruil 17-40L

          Hallo,
          Wel, ondertussen, heb ik , toevallig,een heel goedkope Eos5 kunnen aanschaffen, en kan ik de volle17mm gebruiken, weliswaar op dia , maar dat lossen we nadien wel digitaal op.
          Terug naar basic dus. Standaardlens op digital en groothoek op dia.
          Bedankt voor jullie info
          Leo
          lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

          Comment

          Working...
          X