Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roundup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Roundup

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Taalfouten verbeteren doe je niet en als je het toch doet eerst nadenken, want Azijn verontreinigT.
    Wordt azijn niet met een kleine letter geschreven ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Re: Roundup

      Ik heb zo'n brander gekocht, verloren geld.
      Verbrand het onkruid bovengronds maar na een sappige regenbui is het daar allemaal weer gezet.
      En zo'n brander is dat milieuvriendelijk? Bijlange na niet!
      Zoals Wim zegt, wij maken de planeet onleefbaar met onze consumptie maatschappij.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Roundup

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Ik kweek planten die in Mexico, Bolivie als onkruid worden ervaren. Zelf stuur ik naar vrienden in Zuid-Amerika de zaden op van de pissebloem want ginder is dat een ferm gezochte plant.
        Knap, zo het importeren en exporteren van onkruid. Zo zijn er al "bloemen" te vinden in België die niet of extreem moeilijk te verwijderen zijn. Ook geïmporteerd door plantenliefhebbers. Bedankt!
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #19
          Re: Roundup

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Knap, zo het importeren en exporteren van onkruid. Zo zijn er al "bloemen" te vinden in België die niet of extreem moeilijk te verwijderen zijn. Ook geïmporteerd door plantenliefhebbers. Bedankt!
          Ja Ludo, maar ik vind hier in het nabij bos toch nog steeds geen cactussen hoor ...
          En ja, we moeten oppassen met wat we in huis halen ... maar dat is nagenoeg met alles zo ... Ik dacht dat Covid19 ook ziijn origine niet in België heeft ?
          Daarnaast is er dan nog de migratie van dieren en planten via het openbaar vervoer en ja, niet te vergeten gewoon vervoer. Zaden die onderaan de wagen blijven plakken en onderweg ergens neervallen en dan een geschikt leefmilieu vinden ? De insecten die via groenten ... mensen, dieren mee op reis gaan ...
          Men heeft er zelfs een plantenterm voor gemaakt: Agestochorie,

          Maar, dan volgen we best de regel die ons Magie op de wereldkaart heeft gezet. Blijf in uw kot. Een verblijf in de ardennen brengt steeds een risico mee planten via zaden mee te brengen ... Raar, maar de muurhagedis heeft België veroorverd dank zij treinen. Dus geen treinen meer ...
          De gevreesde vogelgriep ... Misschien het overvliegend gevogelte aan banden leggen en neer knallen. Onbewust verspreiden zij ook dit virus evenals andere zaken.
          Er zijn planten waarvan de zaden zo hard zijn, dat ze in staat zijn het spijsverteringskanaal van de eter te overleven om op die manier zie via stoelgang op een ander te verspreiden.
          Moeten alle Zoo's en Botanische tuinen dan ook dicht, want daar ook riskeert men zich aan plotse onbeheersbare verspreiding.
          Nu, om even terug te komen tot mijn hobby. Cactussen. En ja hoor, je hebt daar echt een punt; De Opuntia. De Opuntia is een typisch Amerikaanse plant met als hoofdorigine Mexico en enkele omliggende landen. Maar, wanneer je in de naturugebeiden rond loopt waar bewoning is, vind je deze plant massaal. Je kan nagenoeg geen enkel plant met een warm klimaat opnoemen waar je deze plant niet in de natuur weer vindt. De plant heeft weinig vereisten, de vruchten zijn eetbaar en de verspreiding ervan is een fluitje van een cent. De schijven blijven ambetant gemakkelijk kleven en de beworteling is snel, gemakkelijk en de plant op zich stelt geen echte bodemvereisten. Meer nog, door zoek naar de rode kleurstof kardinaalrood heeft dit in de geschiedenis tot versrpeiding van de plant bijgedragen. De cochenilleluis ( en ja, ook weer een imigrant of emigrant die zich wild heeft verspreid) wordt op de Optunia gekweekt omwille van de rode kleurstof die ze geven.
          De aardappel is ook wel een vreemde in huis en indertijd bracht die ook de Koloradokever als pest mee.
          Hoe we het ook draaien of keren, de wereld besmet zich zelf. We moeten wel oppassen waarmee we bezig zijn, maar komplete isolatie van gehelen lukt helaas niet.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #20
            Re: Roundup

            Schoffelen en onkruid trekken.
            Ik zit hier op ongeveer 15 are, ik weet wel wat het is.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #21
              Re: Roundup

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Azijn verontreinigD niet meer dan mierenzuur, en er zijn een pak meer mieren dan je kan bedenken. En om dezelfde korte bochten door te gaan tot het uiteindelijke doel, het gaat allemaal om doseren. Dus niet overmatig gebruiken van...
              Als diabeet weet je dat toch...

              En pesticiden en herbiciden zijn echt wel heel verschillend.
              haha .. ik lig in een deuk ... wil je even uitrekenen hoeveel mieren je moet uitpersen om 100 ml mierenzuur te krijgen, zeg maar aan 50% sterkte ... man man, wat men hier allemaal leest, hilarisch!

              To the point ... die pelargonzuur historie is werkelijk een maat voor niets. Volgens de aanwijzingen op de verpakking mag je het maximaal 6x per jaar toepassen ... maar het werkt slecht en totaal ongelijkmatig, ik heb het dan maar 2x op 10 dagen toegepast om toch enig resultaat te zien, daarna ben ik er maar met de bosmaaier door gegaan ...

              Comment


              • #22
                Re: Roundup

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Knap, zo het importeren en exporteren van onkruid. Zo zijn er al "bloemen" te vinden in België die niet of extreem moeilijk te verwijderen zijn. Ook geïmporteerd door plantenliefhebbers. Bedankt!
                Ja Japanse duizendknoop, ingevoerd als sierplant voor de tuin! ... koop NOOIT een huis waar dit gewas in de tuin staat/stond ... hij groeit gegarandeerd door uw funderingen naar binnen! (zoek maar eens op "Japanese knotweed in Britain" en bibber en beef) BTW het staat in België ook overal in het wild!

                Comment


                • #23
                  Re: Roundup

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  ....


                  Nu, om even terug te komen tot mijn hobby. Cactussen. En ja hoor, je hebt daar echt een punt; De Opuntia. De Opuntia is een typisch Amerikaanse plant met als hoofdorigine Mexico en enkele omliggende landen. Maar, wanneer je in de naturugebeiden rond loopt waar bewoning is, vind je deze plant massaal. Je kan nagenoeg geen enkel plant met een warm klimaat opnoemen waar je deze plant niet in de natuur weer vindt. De plant heeft weinig vereisten, de vruchten zijn eetbaar en de verspreiding ervan is een fluitje van een cent. De schijven blijven ambetant gemakkelijk kleven en de beworteling is snel, gemakkelijk en de plant op zich stelt geen echte bodemvereisten. Meer nog, door zoek naar de rode kleurstof kardinaalrood heeft dit in de geschiedenis tot versrpeiding van de plant bijgedragen. ....
                  Vraag maar eens na in Australië waarom ze daar zo een strenge importwetgeving hebben zeker voor wat plantenmateriaal betreft ... men gebruikt daar best niet het woord "Opuntia" !! Ze zijn er na 100 jaar nog niet helemaal uit!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Roundup

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Ja Japanse duizendknoop, ingevoerd als sierplant voor de tuin! ... koop NOOIT een huis waar dit gewas in de tuin staat/stond ... hij groeit gegarandeerd door uw funderingen naar binnen! (zoek maar eens op "Japanese knotweed in Britain" en bibber en beef) BTW het staat in België ook overal in het wild!
                    Da's inderdaad een érg taaie klant om te lijf te gaan.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Roundup

                      Om groen aanslag op tegels en mossen die de plaats innemen van gras tegen te gaan kun je het beste biologisch aanpakken door groene zeep en soda met water te vermengen en de plekken daarmee besproeien. kost een paar euro in plaats van de dure bestrijdingsmiddelen uit de tuincentrums. Gebruik zeker geen gif zoals Roundup: dat is kankerverwekkend en gevaarlijk voor je huisdieren of spelende kinderen in de tuin en ook de insecten zoals bijen gaan er aan. Ik begrijp niet dat dit gif nog steeds niet Europees verboden is en vrijelijk overal kunt kopen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Roundup

                        Roundup op basis van Glyfosaat is in Belgie verboden in de handel,en is nu op basis van Pelargonnzuur verkrijgbaar.
                        De ervaring van TS met dit nieuwe product is blijkbaar niet denderend.Vandaar zijn vraag.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Roundup

                          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Roundup op basis van Glyfosaat is in Belgie verboden in de handel,en is nu op basis van Pelargonnzuur verkrijgbaar.
                          De ervaring van TS met dit nieuwe product is blijkbaar niet denderend.Vandaar zijn vraag.
                          Juist : het is weggesmeten geld, net zoals TA recentelijk ook al zei.
                          Over dat "verboden in de handel" blijf ik met serieuze vragen, wat ze in NL onder de toonbank verkopen is gemaakt in..... België (Syngenta)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Roundup

                            Ik dacht dat het verboden was voor particulieren - maar de boeren gebruiken het wel nog, en het mag. Ik begrijp wel dat de particulieren af en toe er "een scheutje bij doen", maar als het slecht is voor mijn bloementuintje of oprit, kan het dan goed zijn voor ons voedsel? Iemand die mij die logica kan uitleggen?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Roundup

                              Is een beetje zoals met verf, voor de particulier is er ook nog enkel verf op waterbasis. De redenering is dat die gevaarlijke producten op die manier enkel door professionelen gebruikt worden die opgeleid zijn in het gebruik ervan en als ze die gebruiken zullen dat ook volgens "de regels der kunst" doen. Niet teveel, niet teweinig, zonder morsen, enkel en alleen als het mag, met de nodige persoonlijke beschermingsmiddelen etc.

                              Als je dat allemaal gelooft, ik heb nog enkele investeringen te koop die je misschien interesseren...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Roundup

                                Een test van een paar verschillende onkruidverdelgers: https://www.youtube.com/watch?v=83N7Ixvs1G4
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X