Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

    Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
    Ik heb het al eerder gezegd : het verschil tussen een roker en een niet-roker is véél groter dan die onnozele sigaret. Ik zou bijna zeggen : een roker is een "socialer soort mense die veel meer uitgaat en makkelijker blijft plakken.
    :') Quote van de eeuw. Ik heb écht geen sigaretten nodig om sociaal te zijn.

    Ik heb een aantal maanden in Schotland gewoond, waar niet gerookt mag worden op café. Dat is letterlijk en figuurlijk een verademing. En de rokers? Die gaan daar gewoon even naar buiten. Ik durf zonder schroom te stellen dat ik bij en rookverbod terug méér op café zou gaan.

    Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
    Als we de redenering nog even doortrekken : autorijden is (misschien wel) "even gevaarlijk". Waarom gaan we dàt niet verbieden ? Waarom gaan we niet met zijn allen STILSTAAN ?
    Houdt geen steek. Auto's hebben maatschappelijk nut, sigaretten niet. Daarnaast wordt er binnenshuis niet met de auto gereden.

    Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
    Ja, over dit soort ***-reacties heb ik het dus oa.
    Wat is dan wel "straf"? Je mag al bijna nergens meer roken en nog steeds komt er dezelfde bull**** uit alsof we nog in de tijd waren dat wel overal gerookt mag worden. Wake up, in het grootste deel van de horeca-zaken mag het al niet meer. Je wordt al lang niet meer uitgesloten, binnenkort mag het in ook al in GEEN ENKEL café meer. En nog is het blijkbaar niet goed genoeg. Dus vandaar mijn vraag, wat moet er dan gebeuren dat rokers niet meer per definitie als paria's worden afgeschilderd?
    Het valt me altijd op dat een rookverbod door heel wat rokers aanzien wordt als hetzelfde als het beroven je fundamentele vrijheid. Het komt er toch gewoon op neer dat je nog mag roken, zolang je daar een ander niet mee stoort?
    Last edited by ThierryM; 1 december 2009, 12:26.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #47
      Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

      Dit begint op een maatschappelijke discussie te lijken.
      pixelpusher

      Comment


      • #48
        Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Dit begint op een maatschappelijke discussie te lijken.
        Haha, ja, ik zie nu pas dat dit eigenlijk over mac gaat
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #49
          Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

          Niet goed gelezen : ik schreef letterlijk : "Ik zou bijna (!!) zeggen...."
          --------------
          Ik heb het al eerder gezegd : het verschil tussen een roker en een niet-roker is véél groter dan die onnozele sigaret. Ik zou bijna zeggen : een roker is een "socialer soort mens" die veel meer uitgaat en makkelijker blijft plakken.
          ---------------
          Ik rook ook niet maar dat belet me niet om vast te stellen dat veel van mijn "beste" vrienden & vriendinnen het wél doen. Ik denk dat ik meer "rokers" dan niét-rokers als vriend mag beschouwen.
          ---------------
          Aangezien rokers zich tegenwoordig van 's morgen tot 's avonds (binnenkort ook binnenshuis ?) de les moeten laten spellen stel ik voor dat "onze" regeringen meteen de accijzen op 't roken afschaffen.

          Comment


          • #50
            Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            Helemaal met je eens.
            De zeikerds die zich (nu) steeds maar beklagen dat, op restaurant, "het eten niet smaakte wegens gehinderd door rokers" gaan nu evenmin op restaurant.
            Je moet zelf een GROTE ZEIKERD zijn om je medemensen zeikerds te noemen!

            Velen willen dat de uitbaters van horeca zelf mogen beslissen
            Laat ons zeggen dat vooral rokers dit willen omdat ze weten dat er dan niets verandert.
            Als morgen hardrijders mogen beslissen dan zijn er ook geen snelheidslimieten meer en kiezen dronkaards om de afschaffing van de alcoholcontroles!
            Voor dieven bestaat er dan geen gevangenis meer en voor zwartwerkers geen controle!
            Wetten hebben meestal een nut, tegenstanders zijn meestal de grootste overtreders ervan op enkele fanatiekelingen na dat zich eerder moeien voor de lol.

            een roker is een "socialer soort mense die veel meer uitgaat en makkelijker blijft plakken.
            Klopt volledig, daarmee dat de meeste rokers zeggen dat die niet-roker dan maar niet op café moet gaan.
            Sociaal zijn ligt in de aard van de mensen en is niet gebonden aan wat ze eten, drinken of consumeren!
            Hoge tijd dat je eens een AV/SD bijwoont na je lidmaatschap ... dan zie je hoe rokers en niet-rokers héél sociaal samen een leuke dag kunnen doorbrengen!

            de ronduit hypocriete houding van "onze" regering : mensen verbieden te roken
            Dit is net hypocriet ... verkondigen dat de regering u verbiedt te roken! De regering verbiedt helemaal niet om te roken, ze verplichten enkel dit een paar meter verder te doen en rekening te houden met anderen!

            Sorry maar u bent het niet waard nog een woord aan te verspillen!
            Misschien moet je er eens aan denken een fotoke te nemen want buiten veel commentaar komt er niet veel uit!
            Last edited by VerSeg; 1 december 2009, 12:52.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

              Ik durf zonder schroom te stellen dat ik bij en rookverbod terug méér op café zou gaan.
              Fijn, en allemaal goed en wel.

              Ik woon toevallig in hartje Brussel. Hoeveel adresjes van uitgaansgelegenheden waar niet gerookt mag/kan worden wil je hebben? Je kan er vaak in het begin van de avond zelfs nog van een beetje theater of muziek genieten, je kan er geregeld meer dan lekker eten, de drank is net hetzelfde als in elk ander café waar er nu nog gerookt kan worden. En toch gaan blijkbaar veel van die mensen die nu opgelucht adem halen (zowel letterlijk als figuurlijk) na het concert naar huis; een glaasje wijn vinden ze toch wat duur; het is al bijna tien uur en morgen is het een werkdag. Kortom, drie vierde van die zaken draaien niet terwijl het echt wel gezellige zaken zijn. Op momenten dat het terras open is (pakweg maart-oktober) kan ik alleen maar vaststellen dat er ook bij slecht weer meer volk op het terras zit/staat dan binnen. En toch maar blijven hameren op het feit hoe onverdraagzaam en asociaal de rokers wel niet zijn, hoe slecht de rokers zich telkens aan passen...

              Comment


              • #52
                Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                Ik rook ook niet maar dat belet me niet om vast te stellen dat veel van mijn "beste" vrienden & vriendinnen het wél doen. Ik denk dat ik meer "rokers" dan niét-rokers als vriend mag beschouwen.
                Ik kan net hetzelfde zeggen, met enige verschil dat het aantal rokers in mijn vriendenkring zwaar in de minderheid is. Dat ligt gewoon aan sociaal/economische factoren (leeftijd, opleidingsniveau, sociale achtergrond).

                Murphy: ik wil absoluut geen advocaat spelen voor een algemeen verbod. Ik stel gewoon dat ik zelf terug meer op café zou gaan, en ik moet ook opmerken dat het in Schotland wérkt.
                Op zich maakt het mij persoonlijk weinig uit. Maar zolang elke café een rokershol blijft, mijdt ik ze.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #53
                  Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                  En toch gaan blijkbaar veel van die mensen die nu opgelucht adem halen (zowel letterlijk als figuurlijk) na het concert naar huis; een glaasje wijn vinden ze toch wat duur; het is al bijna tien uur en morgen is het een werkdag.
                  En voor een roker is een wijntje goedkoper, is het geen tien uur en is het de dag nadien geen werkdag?
                  Moet ik nu compassie hebben of blij zijn in hun plaats? Of ze zijn stinkend rijk of ze staan aan de dop.

                  Terug even serieus ... roker of niet verandert er niets aan dat mensen vroeg op moeten of niet.
                  Dat er in de zomer mensen op het terras zitten lijkt mij ook meer dan logisch.

                  Tijd voor een rookslot op dit topic vrees ik of het is meer oorlog dan wat anders.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                    *kuch* maatschappelijke disc... *kuch*

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #55
                      Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                      FEn toch maar blijven hameren op het feit hoe onverdraagzaam en asociaal de rokers wel niet zijn, hoe slecht de rokers zich telkens aan passen...
                      Niet dus, want zij blijven liever thuis dan naar een rookrvij café te gaan.

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #56
                        Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        En voor een roker is een wijntje goedkoper, is het geen tien uur en is het de dag nadien geen werkdag?
                        Moet ik nu compassie hebben of blij zijn in hun plaats? Of ze zijn stinkend rijk of ze staan aan de dop. (1)

                        Terug even serieus ... roker of niet verandert er niets aan dat mensen vroeg op moeten of niet.
                        Dat er in de zomer mensen op het terras zitten lijkt mij ook meer dan logisch.

                        Tijd voor een rookslot op dit topic vrees ik of het is meer oorlog dan wat anders. (2)
                        (*) Wil je zo graag blijven polariseren? Ga je nu echt iedere vraag blijven terugkaatsen zonder ook eens een antwoord te bedenken?

                        Ik heb nergens geschreven of aangehaald dat een wijntje voor rokers goedkoper is dan voor niet-rokers. Het is echt niet nodig om te doen alsof ik een idioot/debiel ben. Ga er dus maar van uit - zonder dat ik het er expliciet bij heb geschreven - dat ik nog steeds weet dat prijzen van de drank- of eetkaart zowel voor rokers als voor niet-rokers dezelfde zijn.

                        Naja, goed bezig

                        En neen, ik vroeg niet om compassie. Ik vroeg wat je dan verwacht dat er gebeurt opdat het eindelijk eens zou stoppen om rokers in een hoekje te blijven duwen. Maar laat maar, 't is me al wel duidelijk geworden...

                        Comment


                        • #57
                          Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                          Nee, het wil er maar niet in. Tegen domheid en onwil is écht geen kruid gewassen.
                          --------------
                          Nu iets "anders" maar toch weer hetzelfde... Dit jaar zijn een record aantal bedrijven failliet gegaan. Vooral in de... horeca ! (Wie vandaag het (radio)nieuws opzet krijgt hetzelfde te horen...)
                          ---------------
                          Waar zijn ze nu, al die niét-rokers die vele 1000-en Euro's per jaar in de horeca spenderen ? Wat zég ik ? Die vele 1000-en Euro's in de horeca spenderen en die dat vroeger dus niét konden doen. Wegens teveel rook. Ik weet het Walter en 'k ga 't zeggen : gezellig thuis ! Want dàt kost nog het minste...
                          ---------------
                          Dus in DIT klimaat van massale ontslagen, massale faillissementen en algemene malaise en crisis gaat men nog een algemeen rookverbod invoeren ?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                            Tegen domheid en onwil is écht geen kruid gewassen.
                            FY

                            Waar zijn ze nu, al die niét-rokers die vele 1000-en Euro's per jaar in de horeca spenderen ?
                            Ik weet het Walter en 'k ga 't zeggen : gezellig thuis ! Want dàt kost nog het minste...
                            Diegene dat niet gaan omdat het te veel kost is een heel ander punt en heeft helemaal niks te maken met roken of niet, da's een geldkwestie en doet hier niets ter zake.
                            Anders restaurants genoeg die boemvol zitten met rokers (die buiten of in de rookzaal gaan roken) en niet-rokers ... reserveren om een plaatsje te hebben is bijna altijd nodig.
                            We kennen verschillende mensen die een restaurant uitbaten en die sprongen een gat in de lucht toen de rookwet er kwam ... ze zijn niet allemaal klagende partij zoals men wil laten blijken.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                              Ik vroeg wat je dan verwacht dat er gebeurt opdat het eindelijk eens zou stoppen om rokers in een hoekje te blijven duwen.
                              Gewoon doen zoals het vroeger altijd was ... de niet-roker negeren en dat die maar elders gaat!

                              Er kwam het rookverbod op de werkvloer ... het was alsof de wereld zou vergaan! Niemand spreekt daar nog van.
                              Er kwam het rookverbod op restaurant ... het was alsof de wereld een tweede keer zou vergaan! Bijna niemand spreekt daar nog van.
                              Er komt een rookverbod op café ... het is alsof de wereld een derde keer zal vergaan! Binnen enkele jaren vindt iedereen dit de normaalste zaak van de wereld.

                              Net als ...
                              Er kwamen de superboetes ... het was alsof niemand na een maand nog een rijbewijs zou hebben.
                              Er kwamen strengere bouwnormen ... het was alsof niemand nog kon bouwen.
                              Last edited by VerSeg; 1 december 2009, 15:03.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                                sorry,dubbele post
                                Last edited by notex; 1 december 2009, 16:19.

                                Comment

                                Working...
                                X