Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

    ... We willen dit met de trein plannen, maar ik zie niet goed hoe we er moeten geraken....
    Adres = Vautierstraat 29

    Dichtsbijzijnde station = station Brussel-Luxemburg

    We willen de trein opstappen in Herent.

    Maar buiten Schaerbeek , Noord, Centrum en Zuid ken ik niets van treinen in het Brusselse

    Zijn er hier Brussel kenners die ons een beetje op de virtuele weg kunnen helpen ?

    Bij voorbaat dank !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

    Met de planner van de NMBS (on-line) kan je dat perfect doen. Ook eventueel combinatie trein-bus. Probeer maar.
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

    Comment


    • #3
      Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

      We zijn er ooit geweest en hebben de instructies op de website van het museum gevolgd :


      We zijn toen tot Brussel-Luxemburg gereden (vanuit Leuven)
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

        In 1 keer en zonder over te stappen, Nena ?

        Want ik heb al in die routeplanner van de NMBS zitten prutsen, maar blijkbaar moet er toch nog bus of metro genomen worden.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          In 1 keer en zonder over te stappen, Nena ?

          Want ik heb al in die routeplanner van de NMBS zitten prutsen, maar blijkbaar moet er toch nog bus of metro genomen worden.
          Als ik Station Leuven als start en Station Brussel-Luxemburg ingeef, dan kom ik uit op een verbinding van zo een 40 minuten met overstap in Brussel Noord en dat is ook wat ik me herinner dat we toen gedaan hebben.
          Het laatste stuk hebben we te voet gedaan. Was wel even zoeken.
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

            OK, ik zal nog even wat van Google Maps uitprinten en dan geraken we er wel.
            Ik neem de Galaxy Tab mee, dan kan ik de GPS opzetten.

            Bedankt voor het meezoeken. Brussel is steeds een "jungle" voor mij.
            Ik krijg er absoluut geen vat op.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Brussel is steeds een "jungle" voor mij.
              Ik krijg er absoluut geen vat op.
              Het lijkt ingewikkelder dan het is hoor. Ik herinner me wel nog dat we uit het stationnetje kwamen en eigenlijk niet wisten welke kant op. Tot we plots het symbool van de dino's zagen. Als het niet regent is het een leuke wandeling, want je passeert langs de wijk met die schone spiegelgebouwen
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

                Makkelijk zat. Simpelste is idd een trein die stopt in Brussel-Luxemburg, vlak voor het Europese parlement. Hou het Luxemburgplein in je rug met het Europese parlement voor je en ga naar rechts (zuidwaarts, ofwel door de Trierstraat ofwel over de overdekste spoorweg). Je komt dan aan de Waverste steenweg die je naar links volgt, vanwaar het nog zo'n 300m is.

                Als alternatief kan je ook afstappen in Brussel Zuid en de metro nemen naar station Troon (richting Simonis Elisabeth) en van daar op een vijftal minuutjes te voet de Luxemburgstraat door tot aan het Luxemburgplein en het Europese parlement. Daarna gaat het verder zoals hierboven.

                Als je geïnteresseerd bent in de Indische keuken/kruiden, ga dan zeker eens snuisteren in het winkeltje op de hoek er zowat vlak tegenover (de Garam Masala).

                Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                Comment


                • #9
                  Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  Het lijkt ingewikkelder dan het is hoor. Ik herinner me wel nog dat we uit het stationnetje kwamen en eigenlijk niet wisten welke kant op. Tot we plots het symbool van de dino's zagen. Als het niet regent is het een leuke wandeling, want je passeert langs de wijk met die schone spiegelgebouwen
                  Wandeling is een groot woord. Op 5 minuten ben je er. De trein naar Brussel-Noord nemen en daar overstappen op een trein richting Namen/Luxemburg of Louvain-la-neuve. Dan is het de tweede stop. Eerst is er Brussel-Shuman.

                  Wanneer je de trappen neemt om het station te verlaten kom je op een esplanade tussen de "glazen gebouwen". Je ziet een ronde loopbrug die de gebouwen verbindt, waar je rechts onder het gebouw kan doorlopen en dan weer rechts naar de A op deze google maps pagina. Je kan natuurlijk ook in de andere richting rond de gebouwen lopen.

                  -edit: wel van de neushoorns aflbijven
                  Last edited by ccc; 12 juli 2011, 21:35.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Wandeling is een groot woord. Op 5 minuten ben je er. De trein naar Brussel-Noord nemen en daar overstappen op een trein richting Namen/Luxemburg of Louvain-la-neuve. Dan is het de tweede stop. Eerst is er Brussel-Shuman.

                    Wanneer je de trappen neemt om het station te verlaten kom je op een esplanade tussen de "glazen gebouwen". Je ziet een ronde loopbrug die de gebouwen verbindt, waar je rechts onder het gebouw kan doorlopen en dan weer rechts naar de A op deze google maps pagina. Je kan natuurlijk ook in de andere richting rond de gebouwen lopen.

                    -edit: wel van de neushoorns aflbijven
                    Ha, staat er nog ne kop ?
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reisje naar het museum voor natuurwetenschappen

                      Aan allen: werderom héél erg bedankt !

                      Als 't ne keer wil ophouden met regenen zijn we weg !
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment

                      Working...
                      X