Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met vrachtwagen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Probleem met vrachtwagen

    Waar ik vroeger woonde kwam een vrachtwagenchauffeur elke avond zijn vehikel stationneren. Die stond wel niet pal voor onze ingangsdeur maar aan de overkant van de (tamelijk smalle) straat. Het probleem was dat hij elke morgen op een ontiegelijk vroeg uur wegreed en bij koud weer zijn motor eerst tien minuten liet warmdraaien. Iedereen wakker! In de winter om 5u30! Onze eigen wagen eerst op die plaats gaan zetten, haalde weinig uit want dan ging ie gewoon 10 m verder staan.

    Comment


    • #17
      Re: Probleem met vrachtwagen

      Heb je een foto van de situatie?
      Krijgen we er een beter zicht op...

      Greetz!

      Comment


      • #18
        Re: Probleem met vrachtwagen

        Bij ons staan in de zone verboden parkeren voor +3,5T dagdagelijks vrachtwagens groot en klein geparkeerd en geen enkele patroulle die daar iets aan doet .politie is op vele ogenblikken blind en vergeetachtig en laat maar begaan.

        Comment


        • #19
          Re: Probleem met vrachtwagen

          Op mijn werk had ik ook het onderhoud van een 50 tal bussen (sprinters) en die werden ook zo nogal bij boze buren geplaatst en zo heb ik regelmatig platte banden gehad en wat er in de brandstoftanks gevonden werd hoort op een mesthoop te liggen.
          Overal dan maar tankdoppen op met een slot maar moegetergde buren zijn vindingrijk hoor en daar laat ik het maar bij.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #20
            Re: Probleem met vrachtwagen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Op mijn werk had ik ook het onderhoud van een 50 tal bussen (sprinters) en die werden ook zo nogal bij boze buren geplaatst en zo heb ik regelmatig platte banden gehad en wat er in de brandstoftanks gevonden werd hoort op een mesthoop te liggen.
            Overal dan maar tankdoppen op met een slot maar moegetergde buren zijn vindingrijk hoor en daar laat ik het maar bij.
            Om die vrachtwagens te saboteren heb ik geen zin , laat het liever gebeuren langs de wettelijke weg . we moeten het recht niet in eigen handen nemen ( al zou dat wel sneller gaan ).Maar vele chauffeurs lappen de regels aan hun voeten, dit ten nadele van diegene die het wel goed doen.

            Comment


            • #21
              Re: Probleem met vrachtwagen

              Ik zeg ook niet dat je dat moet gaan doen he maar doordat ze er niets tegen doen zijn er genoeg mensen die er zelf wel iets aan gaan doen en als je dan bedenkt dat een vrachtwagen over heel wat dingen beschikt waar je een tang in kan zetten word het toch wel heel gevaarlijk.
              Ik vraag me toch dikwijls af hoe het komt dat ze hun eigen vervoermiddel niet voor hun eigen deur zetten maar zoveel mogelijk bij een ander.
              Ik zou bij de gemeente eens horen of er geen regel is die langdurig parkeren verbied en als die bestaat bellen tot ze er iets aan doen, maar ja je maakt er ook geen vrienden mee hoor, het was beter dat de chauffeur besefte dat het zo niet hoort.
              Hier in de omliggende straten zijn er ook trukkers en die zetten hun vrachtwagens altijd buiten het dorp.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #22
                Re: Probleem met vrachtwagen

                weet je, het strafste van al is dat hij ruim plaats heeft op de oprit naast zijn woning om zijn trekker te parkeren...
                ik begin te denken dat er mensen bestaan die dingen doen waarop iemand dan klaagt zodat zij dan nadien kunnen rondstrooien dat de klager (in dit geval ben ik dat) een vreselijk ambetant iemand is die niks van een ander kan verdragen.

                Maar soit, had dezelfde vraag ook op een ander fora geplaatst en daar kwam iemand naar voor met het volgende; langs mijn kant van de straat staat het verkeersbord

                E9b (Parkeren uitsluitend voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbelgebruik en minibussen.)

                wat dus betekent dat hij zijn vrachtwagen daar niet maar parkeren.
                (toch straf dat de mannen der wet dit over het hoofd hebben gezien toen ze bij me langskwamen...)

                het bord is zelfs duidelijk te zien op Google streetview!!

                >>>> http://maps.google.be/maps?q=Kleine+...225.88,,0,1.28

                ik zie het allemaal goed komen en het zal volgens mij een positieve afloop kennen.
                Iedereen alvast bedankt voor het meedenken en het zoeken naar een oplossing!!
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #23
                  Re: Probleem met vrachtwagen

                  Ik heb vorig jaar de politie bij ons laten weten hoe parkeren in een parkeervak moet .De agenten die ter plaatse kwamen beweerden bij hoog en bij laag dat de wielen van het voertuig in het vak moesten staan ( art 77.5 ) . Zelfs de commissaris had dit aan de Burgemeester bevestigd .Na mijn contact met de directie van de federale wegpolitie dit antwoord naar onze burgervader gestuurd en hij ging de agenten op een briefin op de hoogte laten brengen dat het volledige voertuig binnen het parkeervak moet staan.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Probleem met vrachtwagen

                    vroeg me af, of er daar een speciale parkeer plaatst voor vrachtwagens is.

                    grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Probleem met vrachtwagen

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Ik heb vorig jaar de politie bij ons laten weten hoe parkeren in een parkeervak moet .De agenten die ter plaatse kwamen beweerden bij hoog en bij laag dat de wielen van het voertuig in het vak moesten staan ( art 77.5 ) . Zelfs de commissaris had dit aan de Burgemeester bevestigd .Na mijn contact met de directie van de federale wegpolitie dit antwoord naar onze burgervader gestuurd en hij ging de agenten op een briefin op de hoogte laten brengen dat het volledige voertuig binnen het parkeervak moet staan.
                      Zijn trekker staat iig niet met alle wielen binnen het parkeervak, een trekker komt iets breder dan een personenwagen dus de vakken zijn daar niet op voorzien.

                      Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                      vroeg me af, of er daar een speciale parkeer plaatst voor vrachtwagens is.

                      grts
                      Waar? hier in de buurt bedoel je? ja, een goeie kilometer verderop is sinds tien jaar een carpoolparking voorzien.
                      Last edited by kirsten_dl; 30 april 2012, 19:45. Reden: schrijftfout aangepast
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Probleem met vrachtwagen

                        Als hij niet met zijn voertuig in het vak past mag hij er niet staan , neem anders contact op met de Burgemeester.Het is wel lang vragen en herrinneren dat je moet doen maar er kan wel degelijk iets aan gebeuren , je kan ook eerst de wijkagent inschakelen geen afdoend antwoord dan naar de burgervader.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Probleem met vrachtwagen

                          geen carpoolparking bedoel ik, want de kans is groot dat ie er niet mag staan.
                          dus bedoel, een parking waar een verkeersbord staat met een vrachtwagen op (E8C)

                          grts
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Probleem met vrachtwagen

                            Hier ook gelijkaardige problemen gehad, grote bestelwagen net naast de oprit, probleem was dat als we buitenreden, geen zicht hadden op het verkeer dat van links kwam, we moesten met de snuit van de wagen al een serieus stuk de baan op om iets te zien, en dat op een steenweg waar iedereen minsten 70 rijdt ...
                            Bestuurder erop aangesproken, werkte één of twee dagen, dan stond hij er weer.
                            Dan maar mailtje gestuurd naar zijn werkgever, beleefd maar duidelijk de veiligheid in vraag gesteld. Nu staat hij mooi aan de overkant, en hindert niemand meer die in of uit moet rijden

                            Als er inderdaad een bord staat dat aangeeft dat enkel personenwagens mogen parkeren + omlijnde vakken, niet de politie bellen maar de 101, met melding gevaarlijke en onwettige toestand. Op elke oproep moeten zij reageren binnen redelijke tijd. Na enkele keren zijn de agenten het wel beu en zullen de bestuurder 'aanmanen' zijn voertuig wettelijk te parkeren. Klacht indienen, gestaafd met foto's helpt ook, niet vergeten, in oktober moeten we gaan stemmen hé ...

                            Op het einde van het verhaal komt het steeds neer op hetzelfde, respect voor elkaar. En als ze het niet kennen, moeten ze het maar leren.
                            Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Probleem met vrachtwagen

                              Zeer vervelende situatie, kan ik mij best voorstellen.
                              In eerste instantie zou ik proberen een onderhoud met de burgemeester hierover te hebben (binnenkort gemeenteverkiezingen) en zeker erbij vermelden dat de man zijn trekker gerust op zijn eigen parking kan plaatsen.
                              En indien dit niet zou helpen, zoals hiervoor vermeld, telkenmale de politie opbellen. Ze moeten dus inderdaad komen en zullen het allicht wel beu worden en maatregelen nemen.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Probleem met vrachtwagen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                                Wil je pesten, dan hier een tip.
                                Draai het ventielhoedje van één van de banden zondagavond los, en stop er een peperbolleke in, zodat die band heel lanzaam leeg loopt.
                                Da's een goeie. Hoe éénvoudig het wel kan zijn. Maar persoonlijk zou ik het toch niet (durven) doen.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X