Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC vraag

    Ik ga een PC kopen voor mijn vader aangezien zijn huidige nog eentje is van voor de prehistorie.

    Nu was mijn vraag of volgende samengestelde PC goed is voor gewoon huis-, tuin- en keukengebruik.
    Het is vooral bedoeld om wat Word en Excel documentjes aan te maken, mailtjes te versturen en om aan PC banking te doen.

    Ook zal hij er af en toe wat vakantiefoto's op plaatsen, maar niet in de hoeveelheid dat ik dat doe

    Ik vraag jullie dit omdat ik er zelf weinig tot niets van afweet

    Dit is de omschrijving van de PC die ik waarschijnlijk voor hem zal kopen:

    Midi tower + 350W PSU + Case cooler + Front usb
    Intel Core 2 duo E2140 1.6GHz FSB800 1MB LGA775
    VGA, 5.1 Sound, LAN, 8xUSB2
    VGA 64mb integrated graphics (uitbreidbaar)
    Seagate 160Gb 7200rpm SATAII
    2x512mb DDR2 667Mhz
    NEC 7170 DVD+-RW Dual Layer 18x
    Card reader 20 in 1 multimedia

    En kan de brave man ook gewone CD's afspelen met die NEC 7170 DVD+-RW Dual Layer 18x?

    Alvast bedankt om deze computeranalfabeet te helpen
    Mvg Tim

  • #2
    Re: PC vraag

    ja, als het audiokabeltje is aangesloten
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

    Comment


    • #3
      Re: PC vraag

      Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
      ja, als het audiokabeltje is aangesloten

      Ik bedoel geen audio cd's, maar bv cd met handleiding op enz...
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: PC vraag

        Met een DVD+-RW speler kan je Audio cd's, CD-roms, DVD's CD-r, CD-rw enz. afspelen. Handleiding op CD valt onder CD-roms en kan dus probleemloos afgespeeld worden...
        Het enige wat soms problemen kan geven zijn beveiligde audio-cd's, maar ook daar valt met enige inventiviteit een mouw aan te passen.

        De voorgestelde configuratie zal meer dan voldoende zijn om te doen wat hij moet kunnen van jou. Enkel de VGA-kaart is redelijk licht als je Vista optimaal wil gebruiken...
        Grtz, Tigra-Boy
        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

        Comment


        • #5
          Re: PC vraag

          Het systeem is ruim voldoende voor de dingen die ermee gedaan gaan worden.

          Op de NEC DVD speler zijn inderdaad muziek cd's, cd-roms en dvd's af te spelen. In windows zit toch Windows Media player, en als je een legale Windows versie hebt (waar ik vanuit ga) kun je gratis de nieuwste media player 11 van het internet halen.

          Ik ben zelf alleen geen voorstander van Seagate hardeschijven. Neem Western Digital of Mextor.

          Comment


          • #6
            Re: PC vraag

            Als je er Vista wil op installeren zal je videokaart en geheugen wel een beetje onderschat zijn vrees ik ... voor XP is het goed.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: PC vraag

              Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
              Ik ben zelf alleen geen voorstander van Seagate hardeschijven. Neem Western Digital of Mextor.
              Seagate heeft Maxtor overgenomen en Seagate als high end en Maxtor als low budget gehouden ... je bent dus beter af met een Seagate dan met een Maxtor.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: PC vraag

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als je er Vista wil op installeren zal je videokaart en geheugen wel een beetje onderschat zijn vrees ik ... voor XP is het goed.
                Allen bedankt voor de hulp

                Wat zou dan voldoende zijn om Vista probleemloos te laten draaien op deze pc?
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: PC vraag

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Wat zou dan voldoende zijn om Vista probleemloos te laten draaien op deze pc?
                  duo core e6400-e6600
                  2gigram
                  3dkaart.. ik heb een 8800gtx van asus ( en die haalt maar een vista score van 5.9 )
                  heb 1.5t maar zelfs met 80gig draait vista goe
                  dien nec draait ook
                  maar voor zwaardere componenten heb ik al direct 550watt voeding steke
                  Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC vraag

                    voor het geen je vader de PC gaat gebruiken, zou ik zo wi zo er geen vista op plaatsen, maar het bij XP houden. Wil je wel Vista is het enige dat je moet aanpassen 2Giga Ram geheugen en een video kaart van 128Mb kost rond de 50€voor de kaart en ongeveer 50€ voor 1giga extra geheugen, dan kun je aero draaien (is een grafische GUI van Vista) met een bazis score van 3 kan je aero perfect draaien, en met een kaart van 128Mb lukt dit perfect
                    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC vraag

                      Heb net met mijn vader gebeld en er zal toch XP worden opgezet.
                      Dat kent hij nu redelijk goed...hij vreest dat het anders een ramp zal worden
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC vraag

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Heb net met mijn vader gebeld en er zal toch XP worden opgezet.
                        Dat kent hij nu redelijk goed...hij vreest dat het anders een ramp zal worden
                        Dan is 'r geen enkel probleem, en kun je bovenstaande configuratie beslist aanschaffen...

                        Succes ermee...
                        Grtz, Tigra-Boy
                        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                        Comment


                        • #13
                          Re: PC vraag

                          Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
                          duo core e6400-e6600

                          3dkaart.. ik heb een 8800gtx van asus ( en die haalt maar een vista score van 5.9 )
                          'maar' ??? Je weet toch wel dat de vista score maar tot 6 (of eigenlijk 5.9) loopt he
                          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                          http://rouwkema.smugmug.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: PC vraag

                            Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
                            duo core e6400-e6600
                            2gigram
                            3dkaart.. ik heb een 8800gtx van asus ( en die haalt maar een vista score van 5.9 )
                            heb 1.5t maar zelfs met 80gig draait vista goe
                            dien nec draait ook
                            maar voor zwaardere componenten heb ik al direct 550watt voeding steke
                            Om vista te draaien heb je echt niet zoveel nodig! Natuurlijk kan je voor een E6x00 gaan, 2 Gig RAM en een 8800 GTX, dan zal het ZEKER draaien...

                            8800 GTX haalt MAAR een score van 5.9???
                            Lees de documentatie van Vista! 5.9 is de HOOGSTE score!

                            En zelfs met 20 Gig draait vista goed, waarom zou meer storage vista beter doen draaien

                            Comment


                            • #15
                              Re: PC vraag

                              Om precies te zijn, in de woorden van Microsoft:

                              "Computers met een basisscore van 5 waren de best presterende computers die beschikbaar waren toen Windows Vista werd uitgebracht."

                              De schaal is dus zo dat deze kan oplopen in verband met future developments
                              Johan

                              D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

                              Comment

                              Working...
                              X