Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 28

Discussie: PC vraag

Standaard PC vraag

Ik ga een PC kopen voor mijn vader aangezien zijn huidige nog eentje is van voor de prehistorie.

Nu was mijn vraag of volgende samengestelde PC goed is voor gewoon huis-, tuin- en keukengebruik.
    Het is vooral bedoeld om wat Word en Excel documentjes aan te maken, mailtjes te versturen en om aan PC banking te doen.

Ook zal hij er af en toe wat vakantiefoto's op plaatsen, maar niet in de hoeveelheid dat ik dat doe

Ik vraag jullie dit omdat ik er zelf weinig tot niets van afweet

Dit is de omschrijving van de PC die ik waarschijnlijk voor hem zal kopen:

Midi tower + 350W PSU + Case cooler + Front usb
    Intel Core 2 duo E2140 1.6GHz FSB800 1MB LGA775
    VGA, 5.1 Sound, LAN, 8xUSB2
    VGA 64mb integrated graphics (uitbreidbaar)
    Seagate 160Gb 7200rpm SATAII
    2x512mb DDR2 667Mhz
    NEC 7170 DVD+-RW Dual Layer 18x
    Card reader 20 in 1 multimedia

En kan de brave man ook gewone CD's afspelen met die NEC 7170 DVD+-RW Dual Layer 18x?

Alvast bedankt om deze computeranalfabeet te helpen

Standaard Re: PC vraag

ja, als het audiokabeltje is aangesloten
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
    ja, als het audiokabeltje is aangesloten

Ik bedoel geen audio cd's, maar bv cd met handleiding op enz...

Met een DVD+-RW speler kan je Audio cd's, CD-roms, DVD's CD-r, CD-rw enz. afspelen. Handleiding op CD valt onder CD-roms en kan dus probleemloos afgespeeld worden...
    Het enige wat soms problemen kan geven zijn beveiligde audio-cd's, maar ook daar valt met enige inventiviteit een mouw aan te passen.

De voorgestelde configuratie zal meer dan voldoende zijn om te doen wat hij moet kunnen van jou. Enkel de VGA-kaart is redelijk licht als je Vista optimaal wil gebruiken...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Het systeem is ruim voldoende voor de dingen die ermee gedaan gaan worden.

Op de NEC DVD speler zijn inderdaad muziek cd's, cd-roms en dvd's af te spelen. In windows zit toch Windows Media player, en als je een legale Windows versie hebt (waar ik vanuit ga) kun je gratis de nieuwste media player 11 van het internet halen.

Ik ben zelf alleen geen voorstander van Seagate hardeschijven. Neem Western Digital of Mextor.

Als je er Vista wil op installeren zal je videokaart en geheugen wel een beetje onderschat zijn vrees ik ... voor XP is het goed.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
    Ik ben zelf alleen geen voorstander van Seagate hardeschijven. Neem Western Digital of Mextor.
    Seagate heeft Maxtor overgenomen en Seagate als high end en Maxtor als low budget gehouden ... je bent dus beter af met een Seagate dan met een Maxtor.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als je er Vista wil op installeren zal je videokaart en geheugen wel een beetje onderschat zijn vrees ik ... voor XP is het goed.
    Allen bedankt voor de hulp

Wat zou dan voldoende zijn om Vista probleemloos te laten draaien op deze pc?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Wat zou dan voldoende zijn om Vista probleemloos te laten draaien op deze pc?
    duo core e6400-e6600
    2gigram
    3dkaart.. ik heb een 8800gtx van asus ( en die haalt maar een vista score van 5.9 )
    heb 1.5t maar zelfs met 80gig draait vista goe
    dien nec draait ook
    maar voor zwaardere componenten heb ik al direct 550watt voeding steke
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

voor het geen je vader de PC gaat gebruiken, zou ik zo wi zo er geen vista op plaatsen, maar het bij XP houden. Wil je wel Vista is het enige dat je moet aanpassen 2Giga Ram geheugen en een video kaart van 128Mb kost rond de 50€voor de kaart en ongeveer 50€ voor 1giga extra geheugen, dan kun je aero draaien (is een grafische GUI van Vista) met een bazis score van 3 kan je aero perfect draaien, en met een kaart van 128Mb lukt dit perfect
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Heb net met mijn vader gebeld en er zal toch XP worden opgezet.
    Dat kent hij nu redelijk goed...hij vreest dat het anders een ramp zal worden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Heb net met mijn vader gebeld en er zal toch XP worden opgezet.
    Dat kent hij nu redelijk goed...hij vreest dat het anders een ramp zal worden
    Dan is 'r geen enkel probleem, en kun je bovenstaande configuratie beslist aanschaffen...

Succes ermee...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
    duo core e6400-e6600

3dkaart.. ik heb een 8800gtx van asus ( en die haalt maar een vista score van 5.9 )
    'maar' ??? Je weet toch wel dat de vista score maar tot 6 (of eigenlijk 5.9) loopt he

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
    duo core e6400-e6600
    2gigram
    heb 1.5t maar zelfs met 80gig draait vista goe
    dien nec draait ook
    maar voor zwaardere componenten heb ik al direct 550watt voeding steke
    Om vista te draaien heb je echt niet zoveel nodig! Natuurlijk kan je voor een E6x00 gaan, 2 Gig RAM en een 8800 GTX, dan zal het ZEKER draaien...

8800 GTX haalt MAAR een score van 5.9???
    Lees de documentatie van Vista! 5.9 is de HOOGSTE score!

En zelfs met 20 Gig draait vista goed, waarom zou meer storage vista beter doen draaien

Om precies te zijn, in de woorden van Microsoft:

"Computers met een basisscore van 5 waren de best presterende computers die beschikbaar waren toen Windows Vista werd uitgebracht."

De schaal is dus zo dat deze kan oplopen in verband met future developments
    Johan

D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht
    Om vista te draaien heb je echt niet zoveel nodig! Natuurlijk kan je voor een E6x00 gaan, 2 Gig RAM en een 8800 GTX, dan zal het ZEKER draaien...

8800 GTX haalt MAAR een score van 5.9???
    Lees de documentatie van Vista! 5.9 is de HOOGSTE score!

En zelfs met 20 Gig draait vista goed, waarom zou meer storage vista beter doen draaien
    Alles van Microsoft draait, Scientist....
    Maar ik denk toch dat het de kracht van de cpu is die veel zal bepalen.
    Er is een verschil tussen draaien en snel draaien.
    (ben een beetje duizelig nu)

Je hebt ook niet voor vista zo'n snelle videokaart nodig hoor.

Bijv:
    Mocht de TS Niet xp installeren maar vista, kijk dan eens goed wat zijn vader wilt gaan doen.
    Dan heeft een snelle pc alleen maar nut tov Aero en die andere "gelikte" dingen die je kan zien.

Het gaat hier niet over de nieuwste FPS games of fulltime PhotoShop

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Vista draait zelfs goed op redelijke basis pc's, zeker de home versie, die niet eens al die extra grafische opties ter beschikking stelt...

Zo'n basis pc zou ik wel niet de moeite doen op zelf samen te stellen, gaat goedkoper zijn van één van de grote dozenschuivers (dell, hp)

Idd, even ter voorbeeld, ik draai hier:

Amd athlon64 3500+ 2.2GHz
    MSI K8N Neo2 Platinum
    1Gb geheugen ( 2x512 )
    Saphire radeon X800

En vista draait probleemloos inc aero.
    Heb het als extra geinstalleerd aangezien ik xp nog gebruik en vista alleen maar aan het uitproberen ben enzo maar vind xp nog net ff wat makkelijker werken omdat ik dit gewoon ben.
    En ook zware dingen draaid vista ok.
    Bij geen gebruik van spellen en fotobewerking ed kan je de videokaart die ik heb laten vallen voor een langszamer/goedkoper exemplaar.

Dan blijft er een vrij basic verouderde pc over naar huidige maatstaven.

Kijk idd zoals JorisFRST al zij eens bij de "dozenschuivers"

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
    Zo'n basis pc zou ik wel niet de moeite doen op zelf samen te stellen, gaat goedkoper zijn van één van de grote dozenschuivers (dell, hp)
    bwah ik weet niet, ik betaal deze 429euro.
    Samengesteld door vriend.

Kijk hier eens.
    Bijv de YS Office vista

Het staat je natuurlijk helemaal vrij om te bepalen wat en waar te kopen.

Maar je mist wat in je samenstelling.
    Garantie
    Het opbouwen. ( ik stel zelf ook samen omdat dit vaak loont bij hig-end systemen )

Maar ik zou zeggen zoek eerst eens rond.

Greets rich

Waarom zou je Vista nemen..??

Het heeft een mooie layout en een hoop onzin die je meestal niet gebruikt.
    Het vraagt alleen maar meer van je systeem, iets wat naar mijn mening express gedaan is om de mensen maar weer een nieuw systeem te laten kopen.
    (mijn videokaart van over de 400euro is na 2 jaar nog geen 100euro meer waard omdat ze maar blijven ontwikkelen en de mensen uit blijven zuigen. Een videokaart die over een 2 jaar uit komt kunnen ze nu ook al uitbrengen, maar ze wachten daar liever mee zodat ze eerst een minder snelle/goede kunnen verkopen aan de freaks.)

Zoals ik in je eerste berichtje las was het voor niet al te bijzondere dingen dat de oude computer vervangen ging worden, dus zou ik geen extra kosten doen en lekker XP erop zetten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
    Waarom zou je Vista nemen..??

Het heeft een mooie layout en een hoop onzin die je meestal niet gebruikt.
    Het vraagt alleen maar meer van je systeem, iets wat naar mijn mening express gedaan is om de mensen maar weer een nieuw systeem te laten kopen.
    (mijn videokaart van over de 400euro is na 2 jaar nog geen 100euro meer waard omdat ze maar blijven ontwikkelen en de mensen uit blijven zuigen. Een videokaart die over een 2 jaar uit komt kunnen ze nu ook al uitbrengen, maar ze wachten daar liever mee zodat ze eerst een minder snelle/goede kunnen verkopen aan de freaks.)

Zoals ik in je eerste berichtje las was het voor niet al te bijzondere dingen dat de oude computer vervangen ging worden, dus zou ik geen extra kosten doen en lekker XP erop zetten.
    Ben het eens met XP (Pro).
    Vista probeer ik om de 14 dagen eens.
    Die verkenner van Vista...jongens, jongens.
    Maar ok, dat doet er hier niet toe.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Die verkenner van Vista...jongens, jongens.
    Wat vind je er verkeerd aan Theo?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik ben het eens met Theokus. De Explorer in Vista is onpraktisch; voor mij met name de "adres" balk.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten